Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kogamyata
DeelnemerOm met het laatste te beginnen. Van torxmaten heb ik geen verstand. Ik heb ’n Astra uit 1996 en daar zit ’n temperatuurmeter in die bij normaal gebruik op ca 90 gr. C. blijft staan. Bij flinke inspanning bv berg op loopt ie wel naar 95 maar meer niet. Dus die 110 van je is gevaarlijk. Immers bij oververhitting, als je daar regelmatig op komt, gaat ie straks olie gebruiken. Zo rond de 95 gr gaat de ventilator draaien. Dus bij die 110 van jouw auto moet de vent. staan loeien.
Je hebt het over de ANWB maar zegt niet wanneer? Je bent vandaag naar de garage geweest want je schrijft NU. Dus dan moet de garage dat toch uit testen? Je zegt ook dat de termostaat vast in het huis zit. Dan klopt er iets niet met de afmetingen lijkt me. Ben je nou wel of niet naar de garage geweest?
De termostaat moet er makkelijk in en uit gaan.
Maar kijk ‘ns even in je serviceboekje v.w.b. oververhitting en waarschuwingslamp.
Bij mijn oude Astra zit dat er allemaal wel in. 1,5 Jaar terug werd de kachel ook niet warm wel lauw. De (niet merk) garage heeft er toen ’n nieuwe thermostaat in gezet. Fluitje van 1 cent. Nog geen 1/2 uur. Sindsdien wordt de kachel gloeiend heet. Na 1 km zet ik ‘m aan (verwarming) en na 2 km moet ie al op 3/4. Wel heb ik enig koelvloeistof verlies gehad welke ik heb kunnen oplossen met Wynn’s stop leak. Functioneert weer prima. Geen verlies meer. Meer weet ik ook niet. Succes en hou ons op de hoogte.
Kogamyata
DeelnemerMaurijac Als je motor (koelvloeistof) gaat koken zie je dat binnen op je thermometer en gaat bovendien de rode lamp (stoppen) branden. Die gaat toch ook aan voor je start.
Kogamyata
DeelnemerBij mij was wel de slang bij de klem stuk. Lampje aan. Stoppen. Uiteraard dan geen verwarming maar erger nog geen koeling. Binnen 1/2 uur opgelost door WW incl. aanrijtijd. Hulde!
Waarom gedemineraliseerd water. Gewoon kraanwater kan ook. Moet er toch weer uit.
Kogamyata
DeelnemerJa heb 1 keer meegemaakt. Wegenwacht zette er stuk nieuwe slang aan en vulde af met kraanwater. Wel ivm bescherming en vorst z.s.m. vervangen door koelvloeistof.
Kogamyata
DeelnemerJa Jasper, dat begrijp ik natuurlijk wel. Enfin, ik zal wat uitgebreider zijn. Op de draadspil aan dashboardzijde zit een moer vóór de hevel. Maar achter de hevel, aan radiatorzijde zit geen moer of iets waar je ’n sleutel op kunt zetten. Alleen ’n ronde spil. Welnu als ik dat moertje aan dashboardzijde naar rechts draai, draait de kabel die aan de spil zit mee. Natuurlijk zou ik er ’n griptang op kunnen zetten maar die heet niet voor niets “moordenaar” want alle schroefdraad wordt dan vermoord.
Wat nu te doen om toch enkele gangen de moer over d spil te kunnen verdraaien, want als dat lukt komt het pedaal m.i. omhoog en heb ik meer speling voor dat ie aangrijpt. Is er misschien ’n afbeelding van. De Astra is ’n 4-deurs 1600 uit 1996 met 75 pk.
Bvd. Koga
Kogamyata
DeelnemerBij mijn Astra grijpt de koppeling al kort boven de mat. Om de kabel te verstellen moet m.i. de hevel richting radiator. Dat is rechtsom volgens mij. Maar de kabel aan de draadspil draait mee. Oplossing?
Kogamyata
Deelnemerthermostaat stuk (blijft open)?
-
AuteurBerichten