Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kogamyata
Deelnemermiraltje,
Wat gebeurt er als ik die choke kabel los haal (mits mogelijk) of doorknip?
16 januari 2018 om 13:41 In reactie op: diesel loopt af na tijd stilstaan (astra h 1.7cdti) #18351841Kogamyata
DeelnemerAls ie (valse) lucht trekt merk je dat gegarandeerd ook tijdens rijden (inhouden en weer gassen). Dus dat kan het niet zijn. Verder moet je even afstrepen wat het NIET kan zijn. Het lijkt toch op ’n lek of terugstromen naar tank, door (warmte) overdruk. Bij dit laatste zou er ’n terugstroomklep (als er die in zit) niet goed af kunnen sluiten. Maar dan moet de tank zich lager dan de filter bevinden of…er moet zoals eerder gezegd overdruk zijn.
Ik ben geen deskundige maar rijdt al > 30 jaar diesel en heb 1 keer met 405 GRD valse lucht trekken gehad en dat werkte als boven omschreven. Bij de 405 ging ivm trillen na verloop van tijd lekkage bij filterhuis ontstaan. Nieuw filterhuis en slangen kosten inclusief diagnose en test bij dieselcentrum in 1990 er jaren fl. 440,- Dieselmonteur kon het niet vinden en verwees mij daar naartoe. Mogelijk dat het bij OPEL anders is. Ik rijd nu ’n Skoda Fabia 1,2 TDI GreenLine. Maar we hebben ook nog ’n Astra 1600 van 1996.
Nou dieselmonteurs laat maar ‘ns horen.
Succes.
Kogamyata
DeelnemerZou het kunnen zijn dat de temperaturen op verschillende punten worden gemeten. Bv direct als kvs uit de motor komt (73 gr.C.) en na de thermostaat 38-48 gr. Dit laatste zou nodig zijn om bv de koelvin aan te laten slaan. Dat is meen ik al ergens beschreven. In topic thermostaat of kachel.
16 januari 2018 om 12:44 In reactie op: diesel loopt af na tijd stilstaan (astra h 1.7cdti) #18351838Kogamyata
DeelnemerWat betekend dat (loopt af)? Het is toch geen wekker? Wat bedoel je nou eigenlijk? :wacko:
15 januari 2018 om 17:18 In reactie op: Vreemd Probleem Nieuwe Thermostaat Astra H GTC 2005 #18351815Kogamyata
DeelnemerAnder traject gereden?. Hellingen?. Veel tegenwind (stormen de laatste tijd?. Bij koude (vorst) eerst warm laten draaien.? Extra loden voet?Files? Veel stadsverkeer? :mail:
Kogamyata
DeelnemerEn…loopt ie nou wel?
Kogamyata
DeelnemerSchip gegeven? :yahoo:
Kogamyata
DeelnemerPasen die ook op de nwe Crossland?
Kogamyata
DeelnemerVolgens mij hoeft dat zoveel niet te kosten. Is ie wel versleten of moet je hem gewoon verstellen. Maar ik ben niet met moderne Opel op de hoogte. De onze is van 1996 en heeft >150.000 gelopen. Die was vlgs vorige garage ook versleten. Hij pakte net boven de mat als. Zie Koppeling Verstellen in dit forum. Als dat kan zou je de draadspil waaraan de kabel zit richting dashboard moeten (kunnen) draaien. Er is ook ’n filmpje op Youtube van ’n Corsa met dezelfde draadspil als de onze. Maar als het hydraulisch is weet ik het niet. Ik kom nog uit het stoomtijdperk hahaha! Msn heb je hier iets aan. Succes! :applause02:
Kogamyata
Deelnemer(Condens)Vocht. Bougiekabels? Startpilote of remreiniger in luchtilter spuiten. Starten, lopen. Daarna dikkere bougiekabels proberen of antivochtspray over de bougiekabels spuiten. (Spanningsverlies bij bougies.)
10 januari 2018 om 19:09 In reactie op: ASTRA G 1998 1.6 16V , TIPS VOOR OPLOSSINGEN WELKOM DANK U. #18351644Kogamyata
DeelnemerHaha dat wist ik met de Astra van 1996 niet. Dan wordt het ’n ander verhaal. De onze is nog grotendeels uit het mechanische tijdperk, maar werkt nog wel reeds. :unsure:
10 januari 2018 om 09:05 In reactie op: ASTRA G 1998 1.6 16V , TIPS VOOR OPLOSSINGEN WELKOM DANK U. #18351624Kogamyata
DeelnemerKm tellerkabel komt uit de versn.bak. De meenemer aan de bak of de meenemer bij de teller op dashboard kan stuk zijn of zelfs kabelbreuk. Maakt ie geluid? Meestal is dat ’n indicatie. Zelf ooit gehad dat de meenemerstift niet goed in het busje zat achter het dashboard. Soms gebeurt dat als er achter dashboard gewerkt moet worden. Is dat niet, dan is wsk de klok stuk en moet je naar de sloop of http://www.onderdelenlijn.nl. ABS is voor anderen. :-)
Kogamyata
DeelnemerMaar de crossland rijdt verrekte fijn en is lekker ruim. Ik denk dat ie hoge cijfers gaat gooien. Maar nou nog ’n gebruikt reservewiel. Wie heeft er ’n tip.
We hebben ook ’n Nissan crossover beproefd maar de Opel won. Bedankt voor je bijdrage over Peugeot.
Kogamyata
DeelnemerGent (B)? Is 175 km vanaf Helmond. Dus geen alternatief. Er is ook ’n Gen(d)t in NL.
Kogamyata
DeelnemerHeb je dan geen beter of goedkoper adres? Ik wel maar het ligt er aan waar je woont.
Kogamyata
DeelnemerMiraltje, maar jij hebt daar toch ervaring mee? Als de temp. meter op 40 g C staat gaat ie er dan al vanaf of duurt dat tot 60 gr C. Na ca 1 km is 40 gr denk ik wel bereikt in het korte circuit. Maar je kunt niet zien of ie er dan af is. Als het 1 km moet zijn en bij mij 2 of 3 km is dan weet ik dat er iets niet goed is. Censor bv. Kachel wordt wel snel, na 1 km al, warm. Maar de choke zit er dan nog op met dat vervelende hoge toerental van 1100 tpm. :unsure:
Kogamyata
DeelnemerBinnen welke afstand moet de choke er af zijn? :-)
Kogamyata
DeelnemerJasper98
Ik heb vanalles geprobeerd door 2 moeren op de spil te draaien en zo vast te zetten om tegenkracht tegen het verdraaien te geven, maar je hebt daar zo weinig ruimte. Je kunt nog geen kwart slag draaien. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat het verzonken draadblokje net achter de hevel, dus aan radiator zijde, met ’n schroevendraaier uit zijn zitting is te lichten en dat je het dan met de hand richting radiator kunt draaien. Ik heb het zover gedraaid dat het blokje nog net terug in de zitting ging, daarna de stelschroef aan de kabelkant aangedraaid, tot alles opgesloten zat en voila koppelingspedaal is stuk omhoog gekomen tot iets boven rempedaal. De koppeling voelt nu weer prima aan. Het gaat allemaal prima maar je kunt er met steeksleutel nauwelijks bij. Maar ’t is opgelost. :applause02:
Kogamyata
DeelnemerJasper98
Ik heb vanalles geprobeerd door 2 moeren op de spil te draaien en zo vast te zetten om tegenkracht tegen het verdraaien te geven, maar je hebt daar zo weinig ruimte. Je kunt nog geen kwart slag draaien. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat het verzonken draadblokje net achter de hevel, dus aan radiator zijde, met ’n schroevendraaier uit zijn zitting is te lichten en dat je het dan met de hand richting radiator kunt draaien. Ik heb het zover gedraaid dat het blokje nog net terug in de zitting ging, daarna de stelschroef aan de kabelkant aangedraaid, tot alles opgesloten zat en voila koppelingspedaal is stuk omhoog gekomen tot iets boven rempedaal. De koppeling voelt nu weer prima aan. H :applause02: et gaat allemaal prima maar je kunt er met steeksleutel nauwelijks bij. Maar ’t is opgelost.
Kogamyata
DeelnemerDus de garage heeft toch nieuw huis geplaatst. Iets dat je eigenlijk om € niet wou. Maar nou heb je dat weer wel toch gedaan, maak ik hieruit op. Wat ben je nu aan € kwijt als ik vragen mag? En kon je dat zelf niet? Is nu alles in orde? :wacko:
Kogamyata
DeelnemerDus toch thermostaat? Zie 31-12-2017.
Kogamyata
DeelnemerAapje 1963:
Is er iets mis dan met Peugeot. De letters staan voor “Pracht En Uitmuntendheid Geven Een Onbekommerde Tijd”! Zelf zit ik op ’t Skoda Forum ivm goedkope Fabia diesel uit 2010. Op dat forum kom ik nogal eens de naam Slopel tegen. Daar ben ik uiteraard niet mee eens. Opel is ’n geweldig goede auto altijd geweest en komt weer terug op plaats 1 let op mijn woorden. Voorheen reed ik 20 jr Peugeot 405 GRD en is na 20 jaar zonder roest en nog steeds goed presterend met 450.000 km verkocht aan Mauretaniër nodig daar voor taxi. Ik heb geen Peugeot gekocht ivm hoge (diesel wegenbelasting) gewicht.
Kogamyata
DeelnemerEven iets anders. Mijn dochter heeft pas ’n nieuwe Crossland 1200 met 110 pk, maar er zit zoals tegenwoordig vaak, geen reservewiel in. Vraag weet iemand of de velgen overeenstemmen met oudere opels zodat ik op de sloop voor haar ’n velg en band kan halen? Het zou zo maar kunnen dat oude ascona of vectra dezelfde velgen hebben. Het is ’n 4-gaats. Bvd. Koga.
Kogamyata
DeelnemerAls je nog geen thermostaat hebt gehaald. Er bestaan meen ik winter en zomer thermostaten. Immers in de winter zeg maar onder de 10 gr.c. mag het koelwater warmer worden voor ’n goed werkende verwarming. Temp. wordt dan ca 7 gr C hoger. En de afsluitrubber niet vergeten, ander dicht ie niet af.
Kogamyata
DeelnemerGeen temp. meter maar dan toch wel oververhittings rode lamp met STOP.
-
AuteurBerichten