Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit keer was het slangetje aan de rechter zijkant van het blok. Voor het slangetje denk 20 euro en uurtje knutselwerk en paar liter koelvloeistof.
Zelf gedaan
Ik zat ondertussen al filmpjes te zoeken op youtube maar zie inderdaad nergens een lampje bij het opstarten wat duidt op iets met het koelsysteem.
Ik blijf het raar vinden. Krijg voor de rest alle meldingen netjes in me bid en weet dus ook zeker dat de sensor het doet gezien de meetwaardeblokken via opcom. Maar niks in me display
Nee ook nog nooit gezien in me auto.
Begrijp van jou dat die bij de astra h dus hoort te branden wanneer contact aan is?Neemt niet weg dat de melding toch ook op de bid aangegeven moet worden?
Wagen op contact branden de volgende lampjes:
Olie, (!), gordel, accu
En in het snelheids gedeelte: motor management lampjeZat een lek. Die is gerepareerd.
Maar heb dus geen melding gehad en bij het ontbreken van een temp. Meter,
Zie ik dus pas dat er wat mis is op het moment dat er een hoop rook onder de motorkap vandaan komt.Gelijk dus ook niveau sensor vervangen en expres koelvloeistof uit het potje gehaald om te kijken of ik melding krijg.
Maar nee dus.
Ik ben niet lid van die site en kan het gewoon lezen incl de afbeelding.
Moest alleen akkoord gaan met hun voorwaarden.Hey,
Dat kan voor zo ver ik weet alleen met opcom of tech 2 als er geen originele radio meer inzit.
Misschien kan je via dit forum kijken of er iemand in de buurt is met een opcom die de tijd wil instellen voor je.
GroetenTussen de dakbekleding en de voorruit en dan zeg maar achter de spiegel komt het draadje zichtbaar en daar zit de microfoon.
Ik heb het draadje van de carkit achter het rubber laten lopen bij de a stijl. Zodoende helemaal niets los gehaald en je ziet er ook niks van.
Groeten
25 mei 2013 om 17:35 In reactie op: Prijsopgave dealer vervangen vliegwiel en koppling reeel? #18146166Ik heb de hele zooi onlangs ook laten vervangen door de erkend opel garage / dealer bij mij in de buurt.
Toen de bak eraf lag bleek bij mij de krukas keerring een beetje te lekken, die hebben ze ook gelijk vervangen.Kosten totaal 2146 euro met alle onderdelen origineel. Heb wel op alle onderdelen 20% korting gehad. Had aangegeven dat ik over jaartje of anderhalf nieuwere astra wilde gaan kopen.
Km stand van 240.000
Hoi Henk,
Ik heb dit ongeveer een jaar geleden opgelost door de contacten voorzichtig iets dichter te knijpen en in te sprayen met contactspray, sindsdien geen last meer van gehad. Bij mij viel die ook een keer uit op de snelweg. (heel fijn als je op de meest linkse baan zit)
onder je motorkap de kap van je uec afhalen, zitten een aantal (dacht) torx schroeven, als die los zijn kan je zeg maar het zekeringen gedeelte optillen. daaronder zitten de contacten die ik toen iets naar elkaar geknepen heb.
groeten,
Koen
Die dubbele microfoon is inderdaad enige wat in zicht zit.
De unika is niet te koppelen aan een scherm, het vervangt eigenlijk alleen de meegeleverde afst.bed dus ja alles is te bedienen via het stuur wat je anders zou bedienen met je afst.bed.Op de site van parrot kun je ook ergens een handleiding downloaden over unika dan heb je er een beeld van hoe het werkt. Via google had ik ook ergens een pdf gevonden specifiek voor astra h en zafira b (dat is dezelfde type als astra h toch)
Beste family man,
Waarom kijk je voor het bedienen niet voor de parrot unika (dat is die adapter waar ik het in mijn vorige reactie over had) deze werkt met de stuurwielbediening van de auto via het canbus systeem.
Je bent dan in totaal (carkit en unika) nog altijd goedkoper uit als de uhp4.
Ik vind het mooie bij mij dat er helemaal niets meer in het zicht is betreft de carkit. De aansluiting voor ipod enzo heb ik in handschoenkastjeDat gaat heel goed werken. Ik heb hetzelfde in mijn astra van 2004.
Geluid komt gewoon uit alle boxen. Volume stel je in met de draadloze afst.bed. die je bij je parrot krijgt.
Bij mij deed die afst.bed alleen vaak vaag, heb toen nog een adapter gekocht van parrot zodat ik de carkit en functies kan bedienen via de besturing op mijn stuur.Je zal alleen zoals eerder gezegd een geschakelde plus moeten maken. Ik had het geluk dat de vorige eigenaar die al had gemaakt in mijn auto.
Suc6 met inbouwen
update voor darkdivx:
viewtopic.php?f=5&t=156511&p=2030781&hilit=code+index+boordcomputer#p2030781 gevonden op dit forum, is volgens mij een juiste handleiding bij het instellen via je opcom.pm me maar als het niet lukt
@ darkdivx:
Weet niet meer precies waar, had het gevonden door het volgen van een ander topic op dit forum, je moest ergens je type 1 stap omhoog zetten ofzo. kan misschien van de week nog eens kijken of ik het kan vinden welk menu dat was.@ Jens:
ik rijd meestal rond de 1 op 16, volgens bc is dat 5,4 op 100km is voornamelijk snelweg en dan vaak net iets harder dan toegestaan.
hoe zuinig rijd jij?Hey jens,
Toen ik mijn auto had gekocht kreeg ik iets als: “no bc” als ik op het bc knopje drukte. via een opcom heb ik de bc wel aangekregen (dealer snapte niet wat ik bedoelde en hoe ik dat dan voor elkaar gekregen had) je hebt zo te zien de zelfde motor als ik, ik heb alleen een 5deurs sport (ook met sport knop).
ik heb geen idee hoe je kan zien of je auto voorbereid is op bc, ik had zoals ik zei toen ik hem kocht geen bc, nu heb ik zonder sensoren of wat dan ook te plaatsen wel bc en check control.
het woord “sport” is verlicht wanneer me lampen aan staan net als dat andere knopje voor je vergrendeling.
groeten,
Koen29 februari 2012 om 18:30 In reactie op: Problemen elektra aansluiting trekhaak, Valse meldingen. #18000708De foutmelding blijft terug komen, totdat je deze wist met op-com of een aanhanger ofzo erachter hangt.
Bij het laatste ziet de auto dat de verlichting het weer doet en dan is de melding weg.Ik heb hetzelfde met mijn astra h uit 2004, wanneer ik de fietsendrager erop heb gehad en dan me achter mistlicht.
Op de fietsendrager zit geen mistlicht, wanneer ik vervolgens me boottrailer erachter hang die wel een mistlamp heeft is de melding weg.Hey,
Dit is zeer simpel zelf te doen.
Ik heb de origienele opel 12v aansluiting gekocht bij de dealer bestaat uit houder en klepje (bij elkaar onder de 15 euro)Als stroompunt heb ik de 12v aansluiting voor park assist gepakt. stond meen ik ook ergens op dit forum uitgelegd, wel heb ik er een zekering tussen geplaatst.
Als je handig bent met stroom meter kun je in je rec ook een 12v punt vinden voor constante stroom.
Stukje geqoute uit ander topic:
De voeding van de originele parkeersensoren zit bij de stekker van de achterruitverwarming.
Dit is een grijze stekker die in de rec zit. (zekering kast achter)
Het is de stekker die boven in de midden zit er zit een zwarte kabel in voor de achteruit verwarming en er zijn nog drie aansluitingen over.
Op de onderste aansluiting staat 12volt voor de parkeer sensoren (origineel af fabriek) het klemmetje wat in die stekker hoort kun je bij brezan of andere automatrialenzaak halen!Groeten Koen
Is er echt niemand die mij meer kan vertellen over deze foutcode?
Hallo Hans,
Ik heb een Opcom en woon in omgeving Rotterdam, alleen heb ik nog niet of nauwelijks verstand van de Opcom.
Op mijn huidige astra g, kan je niet zo veel met de opcom, heb hem aangeschaft voor een astra h die ik zeer binnenkort wil kopen.Groeten,
KoenHey ik kom uit omgeving rotterdam.
heb een opcom (china clone) weet niet of het daarmee ook kan?
Als jij weet of het kan en hoe het moet, kan ik je helpen door de opcom mee te nemen.groeten
Ik heb ook geen idee, heb me auto denk 2 jaar geleden gekocht en toen zat die middelste ook op die manier. vond het zwaar waardeloos toen ik met ze 5en wilde rijden. dus heb toen zitten kutten.
ben blij dat het gelukt is en ik heb gelijk weer effe geoefend met foto’s uploaden :afro
groeten
Hoop dat de foto’s het zo doen.



Ik heb de eerste keer hard aan het dopje getrokken, denk dat er een heel klein stukje is afgebroken toen, maar hij klikt nog altijd goed vast. Heb hem net voor de foto’s ook nog los en weer vast gemaakt
Hey
Ik heb dat met mijn astra ook wel eens gehad, weet even niet meer of dat in een F was of me huidige G, maar als het goed is is het een plastick dopje wat soort van in elkaar geklikt zit, ik heb ze van elkaar los geklikt (gesp omhoog) en dan in het zelfde kleine gaatje dat dopje terug klikken. zal misschien zo nog effe kijken in me astra. maar weet vrijwel zeker dat ik het op die manier had gedaan.
Aangezien ik nu zelf nieuwsgierig was, heb ik gelijk nog effe gekeken en er wat foto’s van gemaakt. was bij mij ook de middelste gordel. hoop dat je er wat aan hebt. groeten koen
ps foto’s aan het uploaden
-
AuteurBerichten