Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
driewegklep(in geval van auto met airco) wil ook wel lekken.
Heb je ook met een lamp even gekeken of je niks zag aan koelvloeistof?
Yuasa is ook prima, Wilco, Gm origineel. In mijn vectra zit ook een 60 ah, want 55 ah kon de dealer niet meer leveren.
ik gok massa probleem oid…
Welke veiling? :thumb
Wat is de kleur van de olie? Dient doorzichtig te zijn, wellicht dat er ATF oid inzit, dit is niet goed.
Anders vrees ik het ergste voor je pomp…
Vervangen is wel een klusje, maar op de brug wel te doen.
Hella is prima hoor.
8v zit anders, 16v zit de bobine op de cilinderkop geschroeft.
Ik doe alles zelf, op een garantiegeval(thermostaat) na dan.
Opeldealer werkt met standaard tijden, zij konden de thermostaat van mijn Vectra B z18xe in 0,40 uur vervangen, en met 50 euro my opel korting was hij goedkoper bij de dealer incl montage, dan los bij de onderdelenboer…
Meeste universele garages zijn prutsers, doen er vaak erg lang over, iig langer dan de dealer is mijn ervaring. Vectra v6 distributie kostte daar 320 all in, bij universeel was het 4 a 5 uur arbeid a 75 + een distributieset van dik 220 euro….
10 juni 2014 om 17:54 In reactie op: Welke lambda sonde/sensor heb ik nodig? Zafira A 1.8 2004 #18237950Hebben ze het spruitstuk vervangen? zo ja: http://www.fsrs-opelwebshop.nl/lambdasonde-opel-astra-corsa-meriva-signum-tigra.html” onclick=”window.open(this.href);return false; dit is de juiste
Zijn gegarandeerd de goedkoopste. Hetzelfde artikel elders goedkoper? zij betalen het verschil +10 procent terug!
En ze leveren snel en gratis en makkelijk retouren, reageren snel op mailtjes. Tot op heden zeer tevreden over ze!gm 5w30 is volsyntheet, dus dat kan prima.
@juruca wrote:
@koenelsenaar wrote:
Ja, dat klopt. Imitatiepomp 150 euro, een hella pomp dik 250 en dan nog monteren + afvullen.
Nu ben ik wss voor 30 euro klaar.
Mooi man, waar heb je die spoel gekocht dan voor die 30euries ?
Ga je um zelf vervangen want vervangen doen ze niet voor nix neem ik aan ?
En kan de spoel dan vervangen worden zonder het systeem van druk te laten en weer te moeten vullen ?
http://www.bogijn.nl/onderdelen/artikel/205/nrf/38420/compressor-airconditioning” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik vervang hem inderdaad zelf, zo’n magneetkoppeling moet wel lukken, als motoren en versnellingsbakken wisselen ook al lukt, moet het goed komen :D.
@ Carlo: Ik dacht er zelf aan om de boutjes vd poulie eerst effe een slag los te draaien als de multiriem er nog op ligt, zodat je hem met een tweede E dop tegen kunt houden op de krukas, dat voorkomt meedraaien. En dan de boel uitbouwen zoals jij omschrijft.
@ Wim: nee ik moet hem nog binnen krijgen, ivm de pinkster duurt dat effe, maar hij gaat er zsm op.
Ik had t gezien van je schakelaar op Fb geloof ik, wel weer fijn, een koel interieur.
Ik had mijn airco van Vectra B laten vullen bij de dealer, en die wilde er wel een nieuwe condensor in zetten voor 400 euro want ik verloor 400 gram koudemiddel in een jaar.
Toen wilde de aircoboer(bij dhz garage hier) me wel een nieuwe leiding verkopen ivm oring die lekte. Toen naar een echte STEK airco boer en die heeft voor 30 eu die o ringen vervangen incl afvullen…
Hoop lui willen je direct een hoop geld afhandig maken als er wat loos is, maar ik weet inmiddels weer beter.
Ik heb op de vorige pagina genoemd wat je allemaal nodig hebt inclusief een schema. Daarmee moet het lukken :thumbup
Werken de toerental sensoren wel allemaal goed?
@Haasje17 wrote:
Je kunt hem alleen uitlezen als je ook de diagnosedraad hebt aangesloten.
Precies, want bij de x18xe zit de cc niet op de ecu zoals bij de z18xe.
Mijn vermoeden is dat hij de massadraad nog niet op zijn cc unit heeft zitten of hier een probleem mee heeft.
jup
@Gabr1e7 wrote:
@koenelsenaar wrote:
kijk eens met de opcom welke signalen je binnen krijgt, dan kun je makkelijk zien welk signaal je mist. In principe moet hij het doen als je alles hebt, unit, stuurhendel, koppelingsschakelaar en rempedaalschakelaar.
Helaas heb ik geen OPCOM, misschien dat iemand omgeving Amsterdam/Haarlemmermeer mij daarmee kan helpen? Zou ook graag willen weten wat mijn lambda doet zonder hem eruit te halen.
Woon bij Alkmaar en heb een opcom, als je langs wilt komen, pm me maar.
Ja, dat klopt. Imitatiepomp 150 euro, een hella pomp dik 250 en dan nog monteren + afvullen.
Nu ben ik wss voor 30 euro klaar.
kijk eens met de opcom welke signalen je binnen krijgt, dan kun je makkelijk zien welk signaal je mist. In principe moet hij het doen als je alles hebt, unit, stuurhendel, koppelingsschakelaar en rempedaalschakelaar.
Edit: Ik weet niet of je bij een X motor de cc uit kunt lezen met Opcom, loopt niet via ECU namelijk, bij de Z18xe wel.
Heb wel dit voor je gevonden, mogelijk heb je er wat aan, dit heb je allemaal nodig:
– Koppelings schakelaar (anders aan geschakelde + hangen)
– Remlicht schakelaar (2 draden van cc unit)
– Cruise knoppen juist aangesloten
– Cruise op GESCHAKELDE + niet op constant
– Goede massa op de ModuleSchema:

Met dank aan wim-v6
We zijn erachter gekomen dat de magneetspoel dus defect is, je hoort hem niet klikken.
Nieuwe besteld en vd week even monteren. Aircoboer wilde me gelijk een nieuwe pomp aansmeren….
olieresten door slecht werkende carterventilatie.
Kleine pijpje op de gasklep iets opboren lost dit op
vaak loopt hij van je klepdeksel naar je gasklep.
Wat voor auto praten we over? en welk onderdeel bedoel je precies?
@bandido wrote:
Olie ververst en filter luchtfilter bougies en koelvloeistofsensor.
Had tweemaal een melding met opcom van een koelvloeistof sensor. Gaf geen melding op dashboard lampjes.
Ik heb die vernieuwd wat bij de thermostaat zit.
Heeft een zafira ook ergens een sensor voor de koelventilator aan te laten gaan.
Bij de corsa b zit die in de radiateur, maar bij de zafira zie ik er geen zitten.Zafira heeft als het goed is een koelmodule, hangt van het type af, wel of geen airco etc.
-
AuteurBerichten