Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De torx van je carterplug, daar past bij mij altijd een T45 in… Met een T40 draai je hem zo kaal….
SKF setje is trouwens origineel montage voor deze motoren, en van prima kwaliteit, ik monteer niks anders. Conti setjes willen nog wel is herrie maken.
storing ook laten verwijderen?
Astra F en vectra B, corsa B hebben 169 tanden ivm motorsteun onderaan, en Astra G heeft hem door de distributiekap zitten.
SKF nummer met 169 tanden is VKMA 05150
SKF nummer met 162 tanden is VKMA 05152 of 05156, afhankelijk van motor nummer.Heb je de luchtslang wel goed vastgezet op je gasklep?
Ikzelf heb bij mijn Z18xe ook de eerste keer olie verversen met moeite de dop los gekregen, maar het huis brak niet af, maar de pakking tussen motorblok en filterhuis lekte wel ondanks dat het huis nog wel vast zat. Heb toen een nieuw filterhuis gekocht voor 30 euro.
Tip met vastzetten: handvast en nog een fractie nadraaien.
Om hem los te krijgen, laat hem schrikken. Met een hamer een tik tegen je ringsleutel geven de goede kant op.
20 augustus 2014 om 18:19 In reactie op: Bout kapot vd Dis-riem spanner(krukastandwiel zit vast) #18246216oliepomp zit een losse pakking achter, enkel via dealer te bestellen.
18 augustus 2014 om 21:53 In reactie op: Kachel slang naar pijp snelkoppeling Astra G lekt.. #18249056Laatst ook bij een Astra G gehad, die kachelslang lek, nieuwe besteld voor 3 tientjes, vervangen was een half uurtje werk.
Is het nat binnen in de auto bij je voeteneind? Dan is je kachelradiateur lek
Zoveel koelvloeistof moet je eigenlijk wel zien lopen.
uitlezen.
is je km tellerkabel niet gebroken? Daar gaat ie ook van uitvallen als hij dat pulse signaal mist.
loshalen bij je trommelrem, deze bevind zich in de remschijf. dus remklauw los, schijf eraf, kabel losmaken. Dan losmaken onder/in de auto.
Mag ik ook een linkje? :D
die van je mapsensor loopt naar het onderste pijpje in de grote cirkel(onder die van je vacuumaansluiting vd rembekrachtiger)
Gaat er een storingslampje branden? iig even uitlezen. Dan weet je meer.
@Dolby wrote:
Vandaag langs de airco specialist geweest. En helaas onder druk liep de airco heel heel langzaam leeg. Dus een kleine lekkage. Airco specialist adviseerde mij om de airco te vullen met daarbij anti lek middel en lekkage middel. Als het om een kleine lekkage gaat zal het anti lek middel de /-lekkage dichten. Maar op het moment dat de airco bijna vol onder druk was gezet +/- 550gram. (600gram is vol). Kwam er opeens flinke rook onder de motorkap vandaan. De Airco specialist heel rustig onder de motor kijken om te kijken waar het vandaan kwam. Auto uit gezet. En op de brug gezet. Na inspectie heeft de airco specialist de oorzaak gevonden waar de rook ontwikkeling vandaan kwam. De vloeistof kwam op de aircopomp te recht waardoor de rook ontwikkeling. Na verdere inspectie de oorzaak gevonden. De bekende condensor compleet verrot.
Terwijl de voorkant en bovenkant van de condensor in geweldig staat leek. Maar helaas aan de onderkant van de condensor wat je alleen kon zien op de brug. Nadat de airco specialist tegen de condensor drukte vonden we de lekkage. De condensor aan de onderkant (binnenkant) aan de motorkant zeg maar. Was helemaal rot. …….Heb nu wel de oorzaak gevonden en 45 euro lichter. Maar moet helaas nu op zoek naar een nieuwe condensor. Wil toch graag de airco goed werkend hebben. De airco specialist kon me vertellen dat de rest van het systeem wel in orde was. Tijdens het vullen sprong de airco namelijk netjes aan zoals het hoorde.
Tips. waar kan ik een goede maar betaalbare condensor kopen? Voor mijn Zafira A 2.2 16V bouwjaar: 2002.
bogijn.nl :)
voor de kat is regel, na de kat is diagnose.
andere pomp erop van de sloop?
Heb ook bij de dealer een origenele accu van 60 ah voor mn vectra gehaald, 98 euro totaal :D
14 juli 2014 om 08:56 In reactie op: Astra Coupe loopt sinds kort slecht bij een warme motor #18242539Welke foutcode krijg je? En wat js je motorcode?
Ik heb wel gezien dat mensen dit deden, bij een astra g. Volgens mij haasje17 ook op dit forum.
Ik zelf haal altijd het subframe los en laat motor en bak dan zitten, dan zakken ze meeJeetje rick, wat is er gebeurd dat ze dat zo hebben verpest?
totdat ze lawaai maken
hebben ze al naar uitlaatgassen in je koelwater gekeken dmv snuffelaar? En is je koelwater mooi helder? Of zakt het?
1: Als hij maar niet tijdens het rijden boven de 100 graden komt continue is er niet zoveel aan de hand. Meter kan wel is wat zakken en stijgen
2 welke lampen knipperen precies? Ik gok op een massa probleem of slecht contactje op een stekker.
3; maakt de pomp ook een raar geluid? En hoe is het vloeistofpeil?
-
AuteurBerichten