Koendettc

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 242)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: kadett c elektronica vragen… #17831936

    heb ondertussen gevonden waar het moet, maar werkt helaas niet. De kant van benzine en temp meter werkt , maar de snelheidsmeter niet. komt volgens mij omdat ik er een lampje heb tussen gezet van mn toerenteller en dat deze niet helemaal juist zit..

    In reactie op: 1977 C2 sedan #17777755

    achterkant heb ik eigenlijk niet afgekit maar de voorkant wel want door die uit te lassen is die boord inderdaad iets breder en daar zaten wat straalkorrels in.. en ook voor het vocht zoals je zegt.

    vandaag mijn bumpers gespoten, helaas blijkt de lak die ik besteld had hoogglans lak te zijn, mijn bumpers blinken dus gelijk ne spiegel wat natuurlijk mooi is maar had ze toch liever satijnglans gehad. Achja, zal ook niet misstaan denk ik.
    Volgend week nog eens fijn opschuren met water en pollijsten wat zit hier en daar een stofje in (al dat stof dat je op foto ziet is na het drogen erop gevallen hoor, het stof in de lak valt zeer goed mee)

    dan ook mijn H4 koplampen gemonteerd en beide werken dus dat is ook al iets. Had wat problemen met de electriciteit, ondertussen alle zekeringen vervangen. 1 koplamp brandde heel flauw maar dat was gelukkig gewoon een slechte massa, dus dat is opgelost

    ondertussen ook al 2 velgen met nat geschuurd, ben je wel even mee bezig…

    en dan nog iets leuk :) in de maart editie van Retro Cars staat een klein artikeltje van m’n kadett!

    In reactie op: Tectyl / bitak / ML #17832154

    wel staat er een verkort artikel op internet en hierin staat:

    Bei Tectyl, Holts und 3M brachen die Wachsschichten sogar großflächig auf, die Flansche verrosteten stark. Grund: Sobald die Lösemittel verdunstet sind, trocknen die Oberflächen dieser Wachse aus, werden spröde und rissig wie ein ausgetrockneter Lehmboden.Feuchtigkeit und Salz können durch die entstandenen Ritzen ungehindert zum Blech sickern.

    voor mensen die geen duits kunnen even korte vertaling.:
    bij tectyl, holts en 3M breekt de waxlaag af en verroesten de onderdelen sterk, reden: wax droogt op, en barst als een leembodem. vochtigheid en zout kunnen aan het metaal en veroorzaken roest…

    artikel kan je hier lezen:
    http://www.autobild.de/artikel/rostschutzmittel-im-test-35817.html

    In reactie op: Tectyl / bitak / ML #17832153

    Vroeger stond dat op internet maar dat moest er helaas worden afgehaald, heb even gemaild naar iemand die het wel nog heeft en wil doormailen.

    Artikel stond trouwens in Autobild, was een 3 jaar durende test

    zullen wel niet van koni zijn, dempers alleen zouden al het dubbele kosten

    In reactie op: 1977 C2 sedan #17777754

    momenteel bezig met bumpers, velgen en elektriciteit want daar werkt toch een en ander niet van…

    achterlichten werken correct, koplampen niet echt, dashboardverlichting werkt niet, radio lamp werk maar komt geen geluid uit,

    motor draait ook nog niet, draait wel rond maar slaat niet aan, waarschijnlijk weer iets met de ontsteking, raar want ben er eigenlijk niet meer aan geweest sinds ik hem de laatste keer heb laten draaien…

    enfin, als ik het op mijn zenuwen krijgen van de kadett dan ga ik verder met de velgen en daar zit ik voorlopig hier mee.
    Eerst de naden afgekit, dan in grondlak gespoten en vervolgens kleur

    achterkant en zijkant zijn gespoten nu in RAL 9006 metallic met een laagje vernis:

    bumpers zijn de binnenkant ook al zwart gespoten:

    de buitenkant heb ik vandaag al nat geschuurd dus die kunnen eigenlijk ook gespoten worden

    motorruimte compleet en al eens afgestoft, was nodig…

    Heb gele kapjes voor op de H4 lampjes, geeft zelfs al een mooie gele schijn aan de koplamp als ze niet brand

    verder na lang sukkelen de uitlaat passend gekregen, had verschillende voorpijpen, dempers ed liggen maar niets dat volledig paste.
    had een middendemper van een city liggen maar die heeft een grote diameter, scheelde 5mm met de voorpijp, maar zelf dan iets gefabriceerd dat net op de voorpijp past en net in de demper gaat dus probleem opgelost.

    hopelijk morgen wat vooruitgang ivm de motor, of gewoon met de electriciteit. Nogal lastig als je er niet zoveel van afweet…

    In reactie op: kadett c elektronica vragen… #17831934

    en ik vind trouwens echt niet waar dat draadje aan moet voor de dashboard verlichting..
    iemand hier een foto van?

    In reactie op: Tectyl / bitak / ML #17832149

    Tectyl ML is waardeloos volgens een test in een duits blad.

    Beste is mike sanders, maar das nogal omslachtig, ik heb terotex HV400 gebruikt, kwam er als 3de uit ;)

    is dat zo’n set van ta technix?
    ben ik ook wel benieuwd naar…

    In reactie op: kadett c elektronica vragen… #17831933

    waarom zou ik daar een schakelaar opzetten? denk dat ik het gewoon zo laat hoor, voel het wel als die opstaat :p
    en morgen es de massa van mn koplampen checken dan!

    In reactie op: Tectyl / bitak / ML #17832142

    tegen ijsbergen zal het al niet bestand zijn denk ik :D

    In reactie op: kadett c elektronica vragen… #17831931

    Had inderdaad in mn werkplaatsboek gezien dat er een kabeltje loopt naar de handrem,
    dus ik mijn zetel terug uitgebouwd omdat ik anders dat tapijt niet uit de kant kreeg,
    daarna handremkabel gelost, bouten van de handrem gelost om dan tot de constatie te komen dat een handremlichtje een optie was waarvoor je dus een extra stuk op je handrem moet zetten..

    maar dat heb ik dus niet dus heb ik de ganse boel gewoon terug gestoken zonder de kabel aan te sluiten…

    onderdertussen wel alle zekering vervaring (om ZEKER te zijn :P)

    en ondertussen doen de pinkers het ook, alleen is die knop voor de 4 pinkers wat gaar den ik. koplampen werken nu ook en lampje van grootlichten brand nu niet meer als ik ze gewoon zet maar ook niet als ik de grootlampen opzet…

    En nog iets heel aardigs, 1 koplamp gaat normaal, bij de ander is er gewoon een flauwe schijn, heb lampen allemaal vervangen maar blijft hetzelfde…

    In reactie op: kadett c elektronica vragen… #17831930

    ja, achteruitrij verlichting werkt al, en sigarettenaansteker kan het ook nie zijn want die werkt ook al…
    nu nog even verder met schilderen van de woonkamer en dan kan ik richting kadett :)

    bedankt hoor!

    In reactie op: Tectyl / bitak / ML #17832138

    ik heb terotex 2000 gebruikt.
    kost wat maar droogt niet helemaal uit (met barstjes tot gevolg en dus insijpelend vocht) als de goedkope busjes

    In reactie op: kadett c elektronica vragen… #17831928

    [rquote=1886943&tid=144177&author=Prikkie]Dat die massa niet goed functioneerd. Bij beide koplampen zit er ook een massa kabeltje, misschien dat daar een slecht contact zit / vuil / corrosie / niet aangesloten.[/rquote]

    ze zijn in ieder geval wel aangesloten, ga het straks even bekijken als die goed zitten ;)

    In reactie op: kadett c elektronica vragen… #17831927

    bedankt voor de uitleg bij de kabeltjes iig! straks even gaan bekijken waar die inmoeten, daar heb ik namelijk geen idee van…

    en wat zou die zijn op de 2de foto? Het is de draad rechts op de foto? Wit zwart dacht ik met een witte prise op voor de 2 draden…

    In reactie op: kadett c elektronica vragen… #17831925

    massa tss blok en carosserie is ok ja,
    heb massa draad van alternator naar blok toe en dan grote band van starter naar de carosserie

    dashboard zijn ook alle briune draadjes op de kas aangesloten…
    en wat bedoel je met massa bij koplampen verrot?

    In reactie op: kadett c elektronica vragen… #17831922

    die groene is voor mn toerentellertje die ik ingebouwd heb in dashboardje…
    achterlichten werken goed hoor, de voorste lichten niet..
    normaal is de massa overal aangesloten
    en kan bijna enkel uit de radio komen denk ik, ofwel uit de zekeringetje wat erboven zit, maar daar zit nu een nieuw op, ziet er ongeveer zo uit maar dan wit doorschijnend:

    In reactie op: 1977 C2 sedan #17777752

    aha, bedankt voor de tip Michiel (?) hoe kan ik dit dan oplossen?

    En inderdaad tom, heb er een lijntje kit in gelegd, en zo goed mogelijk strak proberen te smeren en das behoorlijk goed gelukt…

    en skaileer heb ik ook aan gedacht maar denk niet dat je dat dan helemaal netjes krijgt met de ventilatiegaten aan de achterruit, en die zijn wel nodig denk ik…

    Op foto vallen de “rimpels” nu echt goed op maar dat is eigenlijk bijna de enige plaats die dat heeft, de rest ziet er gewoon netjes uit.

    Ik leg wel een hoed op die rimpeltjes :D

    In reactie op: 1977 C2 sedan #17777749

    weer wat vordering…

    zeteltjes terug gekregen, zijn opnieuw opgevuld (was de bestuurderszetels was precies maar half meer gevuld :P) en een scheurtje hersteld aan de bestuurderszetel (en ja, ligt alweer stof op…)

    dan begonnen met de dakhemel, nieuwe mousse op het dak gekeleefd en dakhemel erin gehangen:

    maar denk toch dat ik hem er ga laten in kleven. Ken niemand die dit al gedaan heeft en een hemel kost met iets teveel om het zelf te proberen…

    dan heb ik de bumpers geschuurd, in spuitplamuur gespoten, geschuurd en in grondverf gespoten.
    Vandaag Zwart Satijnglans 50% besteld, zaterdag mag ik er om (wat te druk vandaag in de winkel…) en kan ik de bumpers spuiten.

    dan mijn velgen ook geschuurd en in grondverf gespoten, leuk werkje met al die spaken en bochtjes…

    hoedenplank heb ik ook wat opgeknapt, was eerst van plan om die met skai te overtrekken maar lijkt me iets te moeilijk om dit mooi te doen met die sleuven in de achterkant dus heb ik alle vellen die losgekomen waren eerst terug vast gekleefd, laten drogen, lichtjes opgeschuurd met zo’n scotchbrite matje en dan met spuitbus matzwart gespoten. Ziet er best goed uit nu, jammer wel van de kreuken die er hier en daar inzitten maar over het algemeen ziet hij er terug netjes uit

    In reactie op: 1977 C2 sedan #17777748

    we doen nog altijd op het gemak verder…
    Weer een kleine tegenslag gehad, bij de hertappen van de schroefdraad in de vloer voor de zetelbevestiging is een draadtap afgekraakt…
    dus redelijk wat miserie gehad om die eruit te krijgen, omdat je daar met een gewone boor niet in kan boren omdat die zo hard zijn.
    Dan maar via de onderkant wat in geslepen met een dremel en dan verder met hamer en bijtel kunnen verwijderen.
    Gelukkig zonder schade, en de bout past zelfs nog…

    wat ik ondertussen gedaan heb:

    benzineleiding gelegd,
    remleidingen geplooid en aangesloten
    bekleding van deuren terug ineengezet
    bumper steunen gemonteerd
    laagje metaalplamuur aangebracht op de lasnaad van de velgen en op enkele kleine deukjes op de bumpers
    olie in boite en achteras gedaan (leuk trouwens zonder brug of smeerput)

    dan ook nog geprobeerd om de uitlaat te monteren maar dat is niet gelukt helaas.
    ik heb een voorpijp die past op de auto maar de midden pot heeft diameter 40, de voorpijp diameter 35 en een verloopstuk vind ik daar nergens voor.
    Toen heb ik een andere voorpijp gemonteerd die wel past op de middenpot maar die komt nu tegen de bodem aan.
    Dus dat wordt nog even knutselen…

    dan ook nog mijn stuurtje vervangen door een net exemplaar en mijn pinkermechanisme ook vervangen. dat zat er nog in toen de auto werd gezandstraald de eerste keer en de pinkerhendel kon ik niet/slecht bewegen dus een andere gemonteerd die wel nog goed werkte.
    Maar nu heb ik wat miserie met het terug monteren van die plastiek behuizing rond het stuur…

    wat foto’s:

    en als afsluiter: the power of Dasty ontvetter (van de Wibra :) )

    Voor:

    1 minuut later:

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676449

    dat vind ik ook!

    hebben bij ons in de garage trouwens hetzelfde straalapparaat en die heeft z’n dienst al meer dan bewezen, dus hier wel een tevreden gebruiker :)

    trouwens dat had ik met mijn achteras ook, 1 kant verrot, andere kant helemaal niks mis mee. Vreemd…

    zou wel leuker zijn als je de foto’s wat kleiner maakt..

    In reactie op: 1977 C2 sedan #17777745

    et voila, vandaag na het werk direct terug de garage ingedoken voor een paar uurtjes…

    hemeltje is trouwens aangekomen, zwart zonder gaten en ook nog wat andere nieuwe prulletjes :)

    hopelijk volgende week de hemel erin steken, verlang al :sleeping

    dan begonnen met mijn achterbumper, zo ziet die er dus uit als alle chroom eraf is:

    wat vliegroest op de buitenkant dus, maar vooral de binnenkant was nogal “aangetast” :hmmz

    maar na een half uurtje magic met de zandstraler zag die er al veel beter uit..

    en bumpertje in epoxy gespoten:

    voorbumper klaar:

    ondertussen de velgen ook gedraaid en bijgespoten omdat er een klein stukje op de onderkant
    niet was meegespoten omdat die op de balk lag.

    één “probleem” wel met de velgen door het stralen zit er nu wat grit in de rand tussen velgbed en rand,
    heb dat zoveel mogelijk proberen uit te halen maar zit toch nog grit tussen. Best gewoon voor de grondlak een heel klein lijntje nadenkit in doen?

    In reactie op: 1977 C2 sedan #17777744

    nog wat updates.
    Deze week de kokers, wielboorden en deuren behandeld met terotex HV400 met zo’n speciaal pistool.
    Het is trouwens GEEN goed idee om hier een verlengstuk op te steken.
    Had zelf iets gefabriceerd maar omdat de druk te groot werd op de bus is er wax via het ontluchtingsgat van het pistool naar buiten gespoten.
    gevolg: deuren, binnenkant, 1 zijkant en het dak vol met terotex (oja, en ikzelf ook helaas…)

    dan alles heel grondig gepoetst zodat er zeker geen sporen zouden nablijven en dat is gelukkig ook gelukt.
    Trouwens door dat verlengstuk ging er superveel van die wax in 1x naar buiten waardoor ik 1 bus heb leeggespoten (onbewust) in 1 koker…
    Die roest waarschijnlijk nooit meer.

    Daarna het verlengstukje afgehaald en dan ging het perfect en heb ik de rest van de auto kunnen doen met een halve bus…

    ook mijn bumpers binnen gedaan om chroom te laten afeten.
    Jammergenoeg vreet dat geen roest weg dus heb ik de binnenkant zelf nog gestraald (en de buiten kant ook nog een beetje aangezien die al terug aan het roesten was op weg naar huis…)

    voorbumpertje heb ik al gestraald en in epoxy gespoten, normaal morgen de achterbumper:

    maandag ben ik met mn velgjes naar een vriend geweest om de buitenste rand wat te laten afdraaien aangezien die nogal gekarteld en verhakkeld was…

    dinsdag binnengedaan bij de straler en dan vandaag mijn velgjes gaan ophalen:

    en natuurlijk ook meteen in epoxy gespoten, nu nog de lasnaad een beetje strakzetten en dan spuiten.
    Iemand een idee wat het beste is, eerst zwart spuiten, dan grijs, dan vernis of beter anders?
    Dacht om 1 zwart te spuiten om de de zilver lak metallic is en daar dus vernis over moet (gaat makkelijkst nat in nat met vernis vind ik..)

    In reactie op: 1977 C2 sedan #17777743

    nog een paar kleine updates.

    velgjes klaar om te laten stralen (lassen moesten nog vlak geslepen worden en de rand had wat deukjes, morgen nog een klein beetje de rand laten afdraaien)

    zwarte pezen gekocht voor in de raamrubbers (en wat van die tapjes voor logo en roosters te monteren)

    nog wat inkopen gedaan:

    olie voor boite en achteras:

    kabel voor tellerbak en koppelingskabel gemonteerd:

    cardan op zn plek (is geen roest maar kopervet trouwens)

    ventilatieroostertje gemonteerd:

    chauffageomkasting op zn plek (wat een k*twerk trouwens!)

    dan ook een paar avonden bezig geweest (als electronica leek) om de kabelboom terug op zn plek te krijgen en de radio deftig aan te sluiten (zat voordien geen in)

    en omdat er nog wat moest gespoten worden in de garage eventjes de kadett buiten gezet en dat leverde volgende plaatjes op:

    volgende week de remleiding aansluiten en benzineleiding leggen. en olie in achteras en versnellingsbak doen en dan zou hij eigenlijk moeten kunnen rijden denk ik… we zien wel.

    Ondertussen ook nog aan het wachten op het nieuwe dakhemeltje dus voorlopig kunnen de ruiten er nog niet in..

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 242)