Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het gaat volgens mij niet over die hoor, je hebt nog een andere “cilinder/piston” en daar zitten ook 2 rubbers op, maar daar kan je niks aan schroeven.
Die wat jij beschrijft heb ik makkelijk los gekregen…
kan wel hoor, staat in mn werkplaatshandboek beschreven.
Maar had even niet zoveel zin om het te vertalen toen ik de mijne gereviseerd heb dus lekker bij elkaar gelaten.
Want als het breekt mag je toch nog een nieuwe kopen :)[rquote=1902570&tid=138832&author=*Jurgen*]Fijn dat ie weer rijdt! Dus de draadjes van de Hotspark zaten toch niet helemaal goed?[/rquote]
geen idee, zitten terug vise platinéés in, bevriende garagist was komen helpen en die heeft het niet zo voor moderne technologie dus voorlopig blijft hij nog even zo.
en het genoten van mn eerste korte ritje (zonder remmen :) )
heeft zeker weer moed om verder te gaan, was gaan rijden ermee en de uitlaat rammelde nogal, had nog maar 1 zo’n rubberen ring rond de middendemper gemonteerd dus toen ik terug was direct de 2de erover geprutst en nog wat andere dingen…
nog eens even iets van mij laten horen, de voorbije week(en) bezig geweest met mn sr velgen, liep niet geheel zoals gepland.
Het zwart spuiten van de middenstuk is behoorlijk mislukt, zwarte lak was op sommige plaatsen onder het plakband gelopen
daardoor heb ik de spaken terug mogen afschuren, terug spuiten en vernissen en daarna het ik met een fijn borsteltje de randen
van de middenstukken terug zwart gespoten. Ze zijn nog niet echt zoals ik het wil maar ik heb er genoeg van, ze hebben al héél veel tijd gekost (en ook wel wat geld met al die lak en vernis) dus ik neem genoegen met het resultaat dat ik nu heb :)na een paar uurtjes afplakken kwam ik dus tot dit resultaat:

maar helaas na het spuiten (misschien niet echt zichtbaar maar het zag er niet echt uit…)

daarna dus terug afgeschuurd en bijgeschilderd, nu zien ze er zo uit:

nu nog bandjes, twijfel nog wat over de maat, misschien 195/55/13 ben enkel wat bang dat hij dan niet echt meer vlot zal rijden met een 1.2 dus misschien 185?
dan ook mijn remservo terug uitgehaald, de verf was al aan het afschilferen door de remvloeistof, en ik had die nog niet eens gevuld dus was aan het lekken. Dan maar een até 20mm remservo (ipv de 19mm ac delco) die ik nog had liggen volledig gedemonteerd, hier waren wat rubber ringen ook van gescheurd dus revisiesetje besteld, helaas hebben ze 19mm geleverd ipv 20mm dus nog even wachten tot ik de juiste krijg.
servo en bekrachtiger zijn al herspoten en eigenlijkaar om terug samen te steken (behalve die ringen dan…)


motorruim dus terug wat leger (moet dringed kabelboom ed es proper maken)

en dan nog een hééééél leuke update, heb vandaag voor het eerst na 4 jaar terug gereden met mn kadett :)
was al opgedroogd als ik de tape verwijderd heb.
Heb zo’n kleine schuurpadjes gekocht van 3M die je aan je vinger kan kleven, korrel tussen 2000 en 3000en al de boordjes van 1 velg wat geschuurd, zodat die terug mooi rond zijn.
Maar zal de spaken toch moeten herspuiten in het zilver want zat er hier en daar door helaas :(en daarna zwart met borsteltje bijwerken
ok,
hoop alleen dat ik niet door het grijze heen ga met het schuren, anders kan ik weer gaan afplakken…dat is inderdaad een goed idee!
ik laat ze nu maar even uitharden, dan even met P2000 nat proberen als ik de randen zwart wat kan wegschuren en dan de randen bijwerken met een borsteltjescotch plakband, die gele voor “perfecte” aflijning :angel
zitten dezelfde trouwens in vanuit een manta, heb ik ook gebruikt dus iemand zal je wel kunnen helpen :)
vandaag nieuwe massakabel gestoken van blok naar carosserie maar dat lost het duidelijk niet op.
Wel weer bijkomend probleem, de eerste zekering van 6A brand door als ik radio en ventilator van verwarming opzet…
hij zit correct aangesloten, heeft vroeger al gewerkt, vandaar dat ik het zo gek vind dat hij het nu niet meer doet..
inderdaad, zijn gewoon verschrikkelijk lang…
nope, zoiets:


hier wat foto’s van toen ik de mijne heb gestoken:



vond het eigenlijk niet eens zo moeilijk om te doen,
alleen had ik eerst die maantjes erop geplakt, je doet beter eerst de lange erop want anders moet je die maantjes weer lossen omdat die kleine randjes erachter moeten…maar verder heb ik niet al te veel vloeibare pakking gebruikt en hij is toch goed dicht. Gewoon een klein lijntje aan boven en onderkant en niet teveel spanning inderdaad.
gewoon doen…
wat bedoel je met module? Al wat ik heb is de bobine.
Daarop zitten 2 kabels op de + pool (zwarte en doorzichtige)
en 1 kabel op de – pool van de verdelerdoor de elektronische ontsteking loopt ook nog een andere kabel naar de + pool
meer zit er niet op.
Het rare is dat hij toen hij uit de auto was heeft gedraaid met die opstelling,
nu hij in de auto zit doet hij het niet meer, en ben niet meer aan de ontsteking geweest…niet echt een duidelijke foto maar hier zie je het:

op de bougiekabel bedoel je dan?
ik dacht van niet..knap!
verlichting dashboard, en die ander de handrem maar heb ik geen schakelaartje voor zitten…
de andere is voor achterruitverwarming denk ik.condensator heb ik niet meer, heb elektronische ontsteking zitten. die werkte voordien wel goed…
bobine heeft op de + en de – ca. 12volt, is dat normaal?
draadjes zijn ondertussen uitgevogeld :)
alleen heb ik nu ik nu problemen met de ontsteking.. heb geen vonk aan de bougies :(
13 maart 2011 om 21:15 In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360258idem hier, al 2 setjes matten zo schoongemaakt voor en achter.
aha die clips, die zitten er niet meer op…
13 maart 2011 om 16:07 In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360251ik heb mijn tapijt met dasty ingespoten (gele uit de wibra) beetje laten trekken en met hogedruk afgespoten, als nieuw :)
trouwens, is dat ook zo’n hottuning verlagingskit?
eventjes uit mn topic gevist:

dat brugje staat trouwens niet op foto maar zit er wel degelijk op.
Ook draden van het lampje van de toerenteller zit ondertussen anders gesoldeerd, grijze loopt nu zoals de originele lampjes door over 1 pinnetje, andere pinnetje zit een kabel op gesoldeerd die naar boutje van dat brugje loopt..ik heb ondertussen het artikel gekregen dus wie geinteresseerd is stuurt me maar een berichtje (ivm copyright post ik het niet)
is wel duits
jawel hoor, had wel gedacht dat die strip daar niet voor niks zit dus had ik die wat aangepast zodat hij er toch nog terug op kon.
Maar ik heb een extra kabeltje op de – van mn toerenteller lampje gezet naar de behuizing op aanraden van iemand, denk dat ik die es weghaal en zie wat er dan gebeurt… -
AuteurBerichten