Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
net wat ik niet wil dus, kadet wordt maar 4cm verlaagd, zou er ook niet uitzien denk ik…
mss 175 voor en 185 achter? Maar hoe hoog dan? Beiden 60?
ziet er in ieder geval al knap uit :)
zou ook gewoon een delco reviseren.. ik heb er eentje voor 50eur gekocht die gereviseerd was..
heb trouwens ook zo’n set dempers en veren gekocht..
Ben je er tevreden van? kan die van mij pas na de keuring monteren.netjes!
zondag naar een algemene meeting geweest, dream on wheels, veel mooie wagens daar en ook veel interesse in mn kadett dus dat doet wel goed…
vandaag dan naar opel classica meeting/rondrit geweest in Zulte, was dik in orde, zeker de rondrit met een licht nat wegdek
hier enkele foto’s van de voorbije dagen met dank aan de fotografen…
dream on wheels:



zulte:



dit weekend de eerste meeting gedaan met de kadett en het was er meteen eentje van formaat :)
vrijdag vertrokken omstreeks 10hr naar de kadett C meeting in Sevenum :)
een goeie 200km enkele reis, met een tussenstop in edegem waar ik nog een vriend ben gaan ophalen.
helaas moest ik gisterenavond terug naar huis keren want moest vandaag werken. Maar al bij al was het super, veel moois gezien en vooral genoten van de 520km die ik met mijn kadettje heb afgelegd, en dan zonder problemen!
als was de beugel van mn uitlaatpijp wel afgebroken, maar dat was al zo voor het vertrek…
nu goed, enkele fotos!
donderdag nog vlug een radio erin gestopt, motorgeluid is ook wel leuk maar heb toch graag wat muziek :)

dan vrijdagmorgen vertrokken richting antwerpen, en er waren ook nog 2 vrienden die achterreden met een eigen auto dus leuke foto’s ook van onderweg :)






dan ook in sevenum wat rondgereden, leuke omgeving daar..



dan op voor het vertrek naar huis toch maar vlug de uitlaat met wat ijzerdraad vastgemaakt want trilde tegen de achterplaat…


en natuurlijk nog eventjes uitrusten onderweg met een leuke onverwachte foto als gevolg :)

ook veel leuke reacties onderweg van andere mensen op de autostrade,altijd leuk als je waardering krijgt voor je werk :)
netjes!
is die verlaagd op foto 2 en 3?bedankt hoor!
ondertussen is de kadett al ingeschreven, verzekerd en heb ik al de nummerplaten!
motortje heb ik ondertussen laten afstellen, nu nog enkel de kleppen eens stellen, is ook al uitgelijnd.enkel nog klein olielekje aan de oliekeerring thv het staartstuk van achteras dus daar moet nog wat aangebeuren.
voor de rest al een goeie 200km zonder problemen gereden en natuurlijk wat foto’s gemaakt!








aha, daar kan je toch op ebay zo’n setjes voor kopen?
kan je dat lekker zelf doen :)nette laswerken, zal wel niet gauw meer gaan scheuren! :thumb
even googlen…
http://metaal-ijzer-bewerking.europages.nl/bedrijvengids/did-transfo04/hc-04565K/cc-NLD/Nederland/Verzinken-van-staal-en-metalen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ja, denk ook niet dat ze dat zo leuk vinden als je van elk 1tje moet hebben…
De bouten van de vooras heb ik nieuw gekocht in duitsland (webshop van opel onderdelen)
en die van de achteras gestraald en dan laten verzinken)ik heb 2 firma’s gebruikt, wat je ziet op foto kostte 50eur en was bij de eerste firma (met staalborstel gekuisd dus)
maar de 2de firma was goedkoper, die rekenen ongeveer 35eur voor wat je daar ziet op foto, en ik vond het ook mooier van kleur (niet dat je er nog veel van ziet nadien natuurlijk)
maar ik woon wel in belgie he..
1 ste bedrijf was in Beveren Leie: Gerard Algoed
2 de bedrijf was in Oostnieuwkerke: Erogalknap hoor!
wordt de bodem nog gekit en gelakt? ik zie precies nog de lasnaden zitten in die wielkasten?bedankt iedereen!!
De kadett is gekeurd! (als oldtimer voorlopig)
Wel nog een helse voormiddag geworden…
om 10h klaar om te vertrekken, batterij plat :shock:even laten opladen en dan uiteindelijk vertrokken.
Maar de kadett deed wat vreemd… schokken tijdens het rijden, ruitenwissers werkten maar half idem met de lichten ed..
batterij was nog niet genoeg geladen precies maar toch verder gereden in de hoop dat hij wat zou bijladen met het rijden.
Dan even langs een garage gereden om de lichten te laten regelen, motor afgelegd, lichten aan maar die schenen nogal zwak.
Toch maar geregeld en toen wou die weer niet meer starten…Dan maar in gang geduwd en nog 10km gereden maar het werd er niet beter op dus dan maar terug naar mn eigen garage gereden, op 2km ervan voor het rood licht terug stil gevallen (bergop…)
dan geprobeerd in gang te duwen maar dat wou niet echt lukken.
15min langs de weg gestaan om iemand te doen stoppen, had startkabels bij (in case of) veel mensen die aan het gapen waren maar niemand die wou stoppen!uiteindelijk maakte iemand dan rechtsomkeer en die heeft ons dan geholpen..
dan terug naar mijn garage, andere batterij gestoken en toen was alles terug in orde!naar de keuring gereden, oude keuringsbewijs moeten heraanvragen (11eur voor een a4’tje!!)
dan de brug op, bleek dat de bout van mn versnellingsbak los hing!
vlug aangespannen en toen verder met de keuring.gelukkig was voor de rest alles in orde..
wel veel bekijks op de keuring, keurmeester zei ze mochten elke dag zo’n oldtimer brengen om te keuren, dan kwam ik elke dag met een smile op mn gezicht naar mn werk.Hij was er dus zeer over te spreken 8)
dan nog even gaan uitrusten en bijtanken op een terasje :wink:
deze namiddag nog naar de bandencentrale geweest om de kadett te laten uitlijnen, ook alles vlot verlopen met veel complimenten van de werknemers daar, zelf ook oldtimerliefhebbers daar, iemand met ford fiesta Mk1, en nog een andere met een manta B dus dat zat wel goed.
Verzekering is ook al in orde, en normaal heb ik morgen middag mijn veel te grote nummerplaten!
bewogen dagje dus.. :|


ik heb de meeste bouten van mijn kadett laten verzinken, geen idee als dit hetzelfde is wat jij wil?

de eerste keer alles met staalborstel gekuist en dan binnengedaan.
Resultaat was goed maar hier en daar hing in onbereikbare plekjes nog wat roest.2de keer alles gestraald en resultaat was dan perfect…
bedankt!
gisteren de kadett es gewassen, was al een ferm laagje stof op gekomen, hier en daar goed mogen wrijven maar hij blinkt terug in zn vel :)
alle ruiten zitten er nu dus in al is er wel een probleem met de klapruitjes die niet goed afdichten blijkbaar…
verder ook nog de grill herspoten en het embleempje gepolijst, de voorschermen voor de 2de keer met nadenkit afgedicht en daarna de wielkast waar nodig een laagje zwart gegeven, ruitenwissers gemonteerd en eens de Revolution velgjes erop gezet.
Vanachter een beetje hoog zo zonder verlaging maar vind het niet misstaan.Ben van plan om een Spax verlaging te kopen van -4cm (dempers en veren) dus zou al heel wat anders moeten zijn dan…
van de zonnekleppen heb ik de witte kant ook zwart gespoten (met motip busje om skai/bekleding te spuiten) en de nieuwe zwarte scharniertjes gemonteerd.












en nu hij gewassen is mag hij onder het lakentje slapen :)

even geschrokken van de nieuwe layout maar we gaan nog es updaten hé…
2 weken geleden geprobeerd om de remmen te ontluchten maar blijkbaar was de remcilinder die ik gereviseerd heb toch niet goed, lekte… Dus maar tegen mijn goesting een nieuwe gekocht, maar die doet het wel goed :) dus ondertussen ontlucht en ik heb remmen, enkel die achterste moeten nog afgesteld worden maar hij stopt dus al…


jammergenoeg heeft deze een ander vloeistofpotje dus mn nieuw kan ik niet gebruiken :(
dan ook alle elektra werkend gekregen, beetje stomme dingen, kabeltjes die verkeerd zaten ed. maar het heeft me iig beziggehouden .
dus dan dashboard terug kunnen monteren:

Dan was het de beurt aan de dakhemel. Hiervoor heb ik beroep gedaan op een bekleder en samen met hem de dakhemel erin gestoken.


daarna nieuwe deurrubbers gemonteerd, en de nieuwe rubbers voor de dakraampjes.

helaas dan erachter gekomen dat ik geen gaten in de C-stijl heb geboord voor de scharnieren van de klapraamjes dus dat word nog even oppassen bij het boren…
De scharnieren waren ook niet echt goed meer, rubbers kapot waardoor scharnier los op het raam zat dus scharniertje uitgeboord en gedemonteerd:

nieuwe rubbertjes:

en het buitenste stuk was nogal verroest dus voorzien van een nieuwe laklaagje:

nu nog de chroom kapjes opkleven en de ramen kunnen gepast worden en dan enkel nog de gaten boren.
Trouwens ik veronderstel dat de scharnieren zo in de B stijl moeten komen? Dus platte kant langs achter?


verder ook voorbumper gemonteerd, schermen moesten nog wat aangepast en afgekit worden maar dit is nu dus ook in orde:


dan ook nog bezig met een meterhoudertje voor onder de middenconsole, moet wat “gerestaureerd” worden:

en nog eens het motorruim, batterij zonder reclame en opel sticker in de plaats:

en dan nog iets vreemd, alles werkt maar ik heb dit over… iemand een idee?

zit aan beide kanten trouwens
heb je nu eerst 800 nat geschuurd en das pas geplamuurd? Das toch veel te fijn als ondergrond?
ondertussen heb ik plaatverlichting en mistlamp werkend gekregen.
Maar ik wordt dus gek van de zekeringen die springen…
heb overal de massas nog eens kaalgezet van verf, maar er zijn er ondertussen 3 die het blijven begeven, heb ondertussen ook geen zekering meer over, dus moet er maar weer eens een paar doosjes gaan kopen…maar hoe kan dit?
had nu het tellerbakje eens getest rechtstreeks op de batterij, alle lampjes werken nu, maar ik steek hem in de auto, steek de lichten aan en de zekering springt.en dat terwijl de koplampen blijven werken, zelfs zonder zekeringen blijven die werken (enkel voor, achter niet) is dat normaal?
pffffffffffff :fy1
hmm, daar had ik nog niet aan gedacht :)
even kleine update…
wat kleine probleempjes verholpen, mn ruitenwissers werken nu, de hendel/schakelaar die erop zat werkte blijkbaar niet dus een andere gemonteerd en de ruitenwissers hebben een halve seconde gewerkt waarna alweer een zekering sprong, dus toch nog wel wat problemen met de massa hier en daar…
ook bumper gemonteerd, plakverlichting herspoten en nieuw mistlicht gestoken (die trouwens niet werken, slechte massa?)
en ook even een logo zwart gespoten, ziet er goed uit dus het wordt een zwart logo, maar moet het even stralen want heb het gewoon even vlug over de chroom gespoten en je kan het er zo afkrabben, is ook wat krom dus even kijken of ik nog een beter exemplaar heb liggen…


Remservo zit ondertussen ook terug samen en terug in de auto maar heb een nieuwe remvloeistofreservoir besteld dus nog even wachten voor ik kan remmen :)
verder heb ik ook nog de achterste schokdempers vastgemaakt, 1 zat al vast maar van de andere kreeg ik de bout er niet op, dus even mezelf in een bocht gewrongen om de schokdemper zo veel mogelijk uit te trekken, tegelijk de kas naar beneden te duwen én de bout erop te draaien, maar het is gelukt :)
daarna nog even een toertje gemaakt en het gerammel vanachter is weg. Wat heerlijk trouwens om er mee te rijden, blijft wel oppassen zonder remmen en met wielen die vér van uitgelijnd staan…
had ter hoogte van dat klemmetje van de plaatverlichting was verf weggevijld op mn bumper maar doet nog steeds niks, zal het eens moeten doormeten (met mn beperkte eletronica kennis)
vandaag ook mn ruitenwissers werkende gekregen, het schakelaartje aan het stuur was blijbkaar gaar, dus even een andere op gezet en nu doet hij het.
Alleen springt nu weer een zekering (witte van 6A dacht ik) van zodra ik de hendel draai
waar zit de massa van de ruitenwissermotor?draait ondertussen en heb er ook al mee gereden dus dat zit al snor iig :)
vandaag ook achterbumper gemonteerd, en zag nu dat het rechter achterlicht feller brand dan bestuurderskant… ook werken mistlamp en plaatverlichting niet, zou dat kunnen omdat de bumper gespoten is nu en daardoor nog geen massa maakt?
heb ik ook gedaan, werkt prima :)
mooi werk hoor tot nu toe!
-
AuteurBerichten