Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@076 wokkel wrote:
Ben je niet bang dat je las scheurt?
Want volgens mij komt er veel kracht op te staan.Net wat Louwe al zei,ik denk dat het mee valt de meeste kracht komt er van boven naar beneden op.
Het kost op deze manier niet veel en als het werkt dan is het een stuk goedkoper dan passende korte koni’s te kopen.
Ik denk zelf dat gele van een golf I achter nog beter zouden zijn maar dat probeer ik wel als dit niet werkt.
Het moet wel JBF blijven natuurlijk,geld uitgeven kan altijd nog :vertagKijk daar heb ik wat aan,zit dat koppel dan onder of bovenin het toerengebied.
Er veranderd wel wat als je de lengte van je traject inkort natuurlijk.Die foto was ook alleen als voorbeeld bedoeld ik kon er geen vinden met een mantzel box erop.
Maar om even op die weerstand terug te komen heeft die orginele heeft nou ook niet echt een lekkere flow.
En hij word ook nog eens lekker voorverwarmt door de radiateur,warme lucht is nou ook niet iets waar een auto meer pk’s van krijgt.

Dat het kan heeft mantzel al laten zien maar wat is het effect voor de pk’s en het koppelje kunt natuurlijk ook zoiets maken

Zoiets als dit? ik wil gewoon van die hele fabriek af die achter m’n radiator hangt.

Die lmm en die temp sensor zijn over te zetten natuurlijk.
Ik zou wel eens willen weten wat het effect is want het word niet voor niets gedaan natuurlijk.Ik heb wel vaker gezien dat het erop zat maar ik zou wel eens willen weten wat het voor effect heeft.
Dat dual-ram systeem kan ook niet goed werken zo als die tegen de radiateur hangt,volgens mij moet lucht zo koel mogelijk zijn.Drift Challage by Sae in Vlissingen was het allemaal niet echt een succes met de Ascona,de achteras klapperde nogal door slechte dempers.Alleen zaterdags kunnen rijden maar zandag’s wilde het echt niet meer.
Thuis gekomen dat “linglong” schroefsetje er maar eens onderuit geschroeft en bestudeerd wat de mogelijkheden waren.
Tot mijn grote verbazing blijkt er dus gewoon een schokdemperpatroon in te zitten en wel van het caliber bagger.De dop maar even verwijderd


Dempertje type nissan sunny,ofzo zels een achterklep zuiger is stugger!!

een donordemper uit de schap,een rode koni, maximaal stug gedraait.

Bus en onderste rubber eraf geslepen,beetje kopervet zodat het niet vast gaat zitten.

en voila ,past als een bus.

Busje uit laten draaien,koni is 2,5 mm dikker dan z’n mislukte chineese achterneef.

zuigerstang was ook wat te lang,dus de slijptol erin


Alles weer aan elkaar bakken en zie hier een 7cm kortere zuigerstang.

Heb geen foto van de komplete veerpoot maar daar is dan ook niets bijzonders aan te zien.
Het resulataat is dat de achteras misschien nog wel springt alleen met dit verschil dat nu de auto ook mee springt.
Want deze dempers zijn zeker wel 300% stugger dan hun voorgangers,missie geslaagd dus.Misschien nog iets zwaardere veren en gelijk wat langer maar eerst maar even zo proberen.
9 september 2011 om 15:35 In reactie op: Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen ! #17569931[quote=
@koekie
Doel is om straks alles onder een dak te kunnen :vertag[/quote]Doe je goed,ik hou er wel van als mensen nergens hun hand voor omdraaien :thumbup
8 september 2011 om 21:00 In reactie op: Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen ! #17569928Geweldig dit, ik blijf me elke keer weer verbazen wat jij allemaal kan.
De ene keer een dikke turbo ergens op schroeven en dan staatie weer een auto te vertinnen.RESPECT!!! :wors :wors
@jethro wrote:
Koopt allen de nieuwste Auto Visie!
Daar staat een leuk bericht in over driften, en ook een foto van Sik`s drift auto. :thumb :thumb
En de titel luid heel toepasselijk: tevreden rokers.
:jerry :jerryHahaaaaaaaah,das die van mij :jerry
en nou hou ik op Sik,ik heb je er al genoeg mee gepest van het weekend ;)
Die 3.0 is best alleen kom tie +/- 100 pk tekort :vertag
Weet ik nog niet,2JZ toyota motor of een V8,ietys wat relatief weing kost en bulkt van de PeeeKaaaaaaas
Maar eerst ff die MV6 aan snot trappen :jerry@louwe 16 klepper wrote:
@Koekie wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
das een verdomd mooie motor steun die je daar gemaakt hebt :thumb :thumb
auto begint er steeds meer op te lijken ;) :thumbupzelf ben ik nu totaal chevy loos
alles is vandaag opgehaald ;)Ik vond em zelf ook wel geslaagd :D
Ik heb er net 1tje gekocht, een C1500 stepside van ’91
Wat is dat eigenlijk voor een ding wat bij je buurman staat Louwe?Camper??te koop??geen idee zoek je n camper dan
die kerel die voor aan de straat bedoel je cker??? ;)Ja die heeft allemaal ouwe zooi in z’n tuin en ik vroeg me gewoon af wat het was(volgens mij iets amerikaans) en of het te koop was,je weet maar nooit hè :angel
@rpjverhoev wrote:
Hey Koekie,
Prachtig die bak!! Ik heb zaterdagavond nog ff staan praten met je over je 2LtrSix…we zijn nog ff op en neer gelopen voor een potentieel slachtoffer voor mij(maar helaas waren we al te laat. en was het kwaad al geschiedt…)
Ik blijf dit wel ff volgen!!
(Mocht je nog wat leuks tegen komen voor me laat het me maar weten)
Succes!!
zal ik zeker doen,hoe meer hoe beter
Even geduld nog,binnekort weer een startje maken
Aangepaste golf I randen
Hij heeft voor het eerst 2 nachtjes buiten geslapen in Sevenum,hij is al leuk bij gekleurd :jerry

@HAICO wrote:
heb je wel al 8 cilinders op het kenteken dan :?:
Was volgens de keurmeester niet nodig.alleen als ik de kleur zou veranderen moest ik het doorgeven.
Ze keuren em zelfs niet eens.
Dit was een duitser,die bied je aan voor schouwen voor kenteken en ze kijken het chassis nr. na en lopen er een keer om heen en dat is het.
Nix werkte en nix was kompleet en €103,25 lichter had ik een kenteken en een apk vrije auto die de nederlandse weg op mag :vertag :D@louwe 16 klepper wrote:
das een verdomd mooie motor steun die je daar gemaakt hebt :thumb :thumb
auto begint er steeds meer op te lijken ;) :thumbupzelf ben ik nu totaal chevy loos
alles is vandaag opgehaald ;)Ik vond em zelf ook wel geslaagd :D
Ik heb er net 1tje gekocht, een C1500 stepside van ’91
Wat is dat eigenlijk voor een ding wat bij je buurman staat Louwe?Camper??te koop??@The Undertaker
Ik wil proberen om de achterste velgen iets uit te lassen maar verder blijft het wel zo.
@origineelste
Flathead is wel mooi maar prijzig in aanschaf en onderdelen dus ik hou het wel bij dit blok.Weer druk geweest met de “Six”
Steun gemaakt voor de grill en schermen.

Zelf een oldschool motor ophanging in elkaar geprutst.



Atomaat bak erin en een steun voor gemaakt.


Achterschermen gemonteerd.


Het orginele stuurhuis past niet meer ivm de v8 dus een nieuwe stuur kolom gemaakt en onder een andere hoek in de auto geplaatst.


deuren bijna kaal.

Grill en linker voorscherm definitief een plaats gegeven,en zo staat het er nu bij.


Ziet er goed uit mannen,ff bandjes erop en gummen maar :kewlpics
Daar zat ik ook aan te denken die hittewerende band,zal oom agent ook wel op prijs stellen denk ik ipv twee loei hete spruitstukken
over het scherm :hmmz@louwe 16 klepper wrote:
@The Undertaker wrote:
Mooi blokkie hoor!
nee deze zit te veel verf op
hij heeft n nog mooiere ;) ;)
zijn wel chevy 350 motoren
of wel 5,7 ltr :worshij ligt er mooi in koekie :thumb
kom het met de balken ook allemaal wat uit
met oog op ruimte voor de spruitstukken ;) ??Het past allemaal vanzelf eigenlijk maar zoals verwacht gaan gewone spruitstukken niet werken,
zelfs “huggers” zijn nog te breed denk ik maar “lake style” spruitstukken gaan zeker goed passen.
deze dus maar dan met een mooie “platina” finish ;)

-
AuteurBerichten