Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
31 december 2011 om 16:54 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625399
Ziet er strak uit Erwin dat gaat een mooi kadettje worden,wel wat extra puntlasjes gedaan ivm de V6??
wat voor V8 ga je erin leggen dan? ziet er verders goed uit Hans ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Hy is netjes geworden wij gaan er ook rijden maar helaas niet met een opel maar een BMW
we zijn die ook druk aan het verbouwenAch je kunt niet alles hebben natuurlijk :jerry
Maar zo’n BMWtje doet het ook prima, is een 2 ltr toch?Omdat de Ascona nog steeds dood is en ik in januari toch wil rijden heb ik maar even een ander bakkie aangeschaft.
Voor de wintercup noeft er niet zoveel aan te gebeuren dus geen kooi ed.
wel even een stoeltje en een gordeltje erin natuurlijk en helemaal leeg gemaakt(was al gedaan door vorige eigenaar)Zo was hij.



Rottigheid en grote deuken zaten er niet echt aan dus ontdaan van alle driftspec stikkers, schuren en spuiten dan maar.


Kadootje weer uitpakken en opbouwen :biggrin:






en een paar stikkertjes erop



paar luchtroosters van de gamma in de kap


afgeslepen veren met oem dempers leek me toch niet zo’n strak plan dus maar ff andere pootjes eronder met hulp van m’n 1ste monteur.






Met goedkeuring van de meester


En nog een paar foto’s buiten






Dat is idd voorbij alleen begint nu de wintercup dus het blijft behelpen om je vrije tijd goed te verdelen :hmmz
Hoe word zoiets dan aangestuurd je mist er dan wel 1 natuurlijk en wat voor computer bedoel je dan?
19 december 2011 om 22:09 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560523Mooie slang klemmen Melvin ;)
@Asko wrote:
Mooi project, en mooi blokje!
Met een 850 blok heb je het ook net wat makkelijker als met een v70 s70 blok
al ben ik benieuwd of je de 960 motorsteunen zo kwijt kan, die zijn erg breed.Jammer dat een aangepast 960 carter niet past, had je heel stuk werk gescheeld.
Zal met interesse volgen
(mocht je uitlaatflens willen laten snijden of andere onderdelen laten maken kunnen we misschien samen wat doen)
Motorsteunen maak ik denk ik zelf ook dit ivm de vooras maar daar kom ik wel uit,ik moet eerst even het blok van alle onzin ontdoen en dan de bak er eens aan zetten dan kan ik zien hoe het allemaal uit komt.
Weet jij misschien of en een betaalbare dis ontsteking voor zo’n ding te krijgen is.’
Bij mij zit er nog gewoon een verdelerkap op en die zit straks achterop,moet wel iets zijn wat simpel en op zich zelf werkt.Inmiddels de draad weer een beetje opgepakt met de Omega.
Donorauto aangeschaft, een 850 T5 die inmiddels zover gesloopt dat alleen de motorruimte nog over is.


Omdat er in steek 5×110 niet zoveel mooie velgen te vinden zijn voor normaal geld heb ik adapters laten maken van 5×110 naar 5×120.
dan word het aanbod gelijk een stuk groter en voordeliger en de velgen van de Manta passen nu ook.


Iets de schermen uitrollen en de 9J’s passen er ook onder :D

Hij moet alleen nog wel een cm of 15 zakken geloof ik :hmmz

Carter van een 960 past ook niet echt ivm de ligging van de vooras dus dat moet ik eerst bekijken of ik misschien de 850 pan aan moet passen,of de vooras van de omega vebouwen en een vast stuurhuis erop.
De bult zou eigenlijk aan de voorkant moeten zitten ipv de achterkant,dat word een beetje pas en meetwerk denk ik.
Hoe de rest uitkomt bekijk ik wel als de motor erin hangt,misschien de turbo draaien of zoiets.
Het word mijn eerste turbo ever dus het word een beetje proberen voor mij.
Het idee is om voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk pk’s te krijgen dus alles wat standaard kan blijven laat ik zo en de rest zelf maken zover dat kan,de hobby moet wel betaalbaar blijven natuurlijk :vertagdat zeg ik -offtopic
Ik weet niet hoor maar gaat het hier over een Viper motor of een Volvo motor.
Beetje -offtopic geloof ik
Haha, was het maar waar dat dit de mijne zou zijn.we kunnen niet alles hebben natuurlijk anders hebben we nix meer te dromen.
Ik moet het met 5 cil minder doen,wel een turbo zoals deze V10 heeft alleen ook die weer een paar maatjes kleiner.
Maar ik hou wel enkele duizenden euro’s in de zak ;) :vertagHet word een Volvo motor 2.3 20v uit een 850 T5R.
Met chiptuning zou hij goed moeten zijn voor 300 pk en 400+ Nm koppel.
Ruim voldoende voor mij.Vandaag een bak en motorsteunen van een 960 opgehaald dan kan ik eerdaags eens gaan passen want dat word nog wel een klusje met de vooras van zo’n Omega,eigenlijk zou de bult van de carterpan aan de voorkant moeten zitten maar die bestaan niet.
Waarschijnlijk moet gewoon de as verbouwd worden incl. stuur inrichting.
Maar daar zal wel een oplossing voor gevonden worden,met een stuk ijzer en een lasapparaat past alles :DYep, is tegelijker tijd
Ik had het zelfde probleem en het was achteraf heel simpel te verhelpen.
er zit in je zekering kast onder het dashbord een relais met 2 dikke zwart rode draden en volgens mij een dunne zwart rode en een dunne zwarte.
Als je de twee dikke doorverbind zou die moeten starten.
Als je het via de oficiele weg wilt doen moet je dit kastje vervangen en die zit ergens bij het dashbord kastje.
Het is een aluminium kastje met een blauwe stikker met nummer 90 491 840 LD27 oktober 2011 om 09:04 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625367Zo te zien laat je er geen gras over groeien. :D
Maareuh,kijk je wel uit dat m’n karretje niet beschadigd :jerry
25 oktober 2011 om 17:37 In reactie op: Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen ! #17569937:wors :wors :wors :wors
Ach,eigenlijk nix er moet gewoon much power in :jerry
@blitznl30 wrote:
ga je het plaatwerk vervangen door polyester??
ik weet anders nog wel iemand die heel handig is met polyester en die alle delen in polyester kan maken(spatborden,motorkap,enz)Wat kost dat dan?
en nee geen turbo of kompressor,………op dit blok ;)
@astrastationgsi wrote:
lekker bezig zal wel weer iets gaafs worden
We doen ons best :D
Zo,en de motor is er nu ook uit.


Ik heb al iets anders in gedachte voor de motor maar dat gaan jullie hier wel zien wat dat word.
Ik ben wel weer wat verder met de omega,ik heb em verder gestript zodat ik al het overbodige plaatwerk kan verwijderen
en even wat kleine plekken aan kan passen/lassen en klaarmaken zodat de kooi erin kan.
De aandrijflijn gaat er ook nog uit maar hier alvast weer wat fototjes.


@sik wrote:
bouw er gewoon wat in met supercharger, ben je dat ding ook kwijt ha ha ;)
Dat zou ook nog kunnen ja :jerry 4.0ltr ofsow :D
Ik zei ook niet dat ik de lmm weg zou halen alleen die in mijn ogen nutteloze 3-weg pijp die achter de radiateur zit.
Als alle sensoren erin blijven zal hij niet in een noodprogramma gaan lopen volgens mij.14 oktober 2011 om 18:07 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625359Wel een beetje doorgaan met die dett,zet die ouwe Schuit maar aan het werk die blitz glimt al hard genoeg. :jerry
-
AuteurBerichten