Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Veel gedaan aan de Ascona,niet veel foto’s maar die komen aankomende week nog wel denk ik.
Motor is er weer uit en de motorruimte is weer stralend wit,alle aanpassingen hebben weer een likje verf.

Verder is eigenlijk alles klaar voor opbouw.
De uitlaat is aangepast,nieuwe baksteun gemaakt,motorsteunen zijn klaar,tussenas is klaar(nu weer met hanglager)en een beugel voor het expantie vaatje gemaakt.
Motor is ook bijna klaar, lagerschalen zijn vervangen,nokkenas keeringen en voorste krukas kering vervangen,nieuwe distributie set,oliefilter erop en nieuwe bougie’s erin kachelbuisjes verwijderd en afgedopt.
Bedrading aan de motor aangepast en als de motor weer uit de bok is gelijk de achterste krukas keering ook vervangen en dan kan het vliegwiel met de nieuwe Sachs koppeling erop.
Radiateur is ook aangepast,onderste aansluiting van de zij naar de motorkant laten zetten en een kleinere ontluchting erop laten solderen.
Omdat er een stuk front mist heb ik nu een beugel gemaakt waar de radiateur en fan aan gemonteerd kunnen worden en de grill kan met trekbandjes(driftspec) ook aan de beugel worden bevestigd.
Ook nog een koppelingscil. onder het dashbord gebouwd van een Volvo S40.
Het is nu wachten op de versnellingsbak,die moet even aangepast worden van binnen,een aanpassing aan de 3de versnelling zodat deze niet meer zo snel kapot gaat bij snel schakelen(zwak punt van een M90 bak)
Hopen dat die snel klaar is dan kan ik met de bedrading beginnen als alles op z’n plek zit.
Dat was het dan wel weer zo’n beetje veel gedaan dus ,alleen weinig foto’s maar die volgen nog.Ohja en de rembekrachtiger problemen zijn ook opgelost.
Het is een rembekrachtiger van een polo geworden een hoofdremcil. van een cordoba en een los olie reservoir van een toyota heftruck(met slangen dus)Dat ziet er al goed uit,word zeker fijn rijden z’n 6 cil.
mijn manta deed 1 op 12 met de 24v erin toen die nog op de openbare weg mocht ;)hier is die foto van die versterkte volvo assen van die 745 Estate


Motor heeft inmiddels z’n plek in de Manta gevonden,motorsteunten en baksteun gemaakt en ben inmiddels met de voorpijp van de uitlaat begonnen.





Vandaag ook iets meer ruimte gemaakt voor de versnellingsbak en uitlaat.
De tunnel wat hoger gemaakt en aan de bijrijderskant breder zodat de uitlaat meer ruimte heeft.

Nog een foto van de aangepaste chassisbalk .

en een plaatje van de reactiearm die later nog wat versteviging krijgt.

Het is ook maar de vraag oftie het nog doet natuurlijk ;)
Een alu pan kan ik niet lassen maar een reactie arm van de vooras wel dus moet die er maar aan geloven :vertag
Ik heb geen stuurpomp dus dat word em niet maar bedankt voor het meedenken Jo.
Ik denk dat ik iets moet zoeken uit de kleinere autotjes ofzoWeer even bezig geweest met de BCC.
De motor paste iets minder mooi dan ik dacht maar niets wat niet te fixen is natuurlijk.
De chassisbalk zit wat in de weg.
Dus maar weer eruit dat ding en effies aanpassen

Draagarm zit ook wat in de weg en dus daar ook maar een stuk uitgeslepen,foto’s volgen.
Weer passen,en nu zitie bijna op z’n plek,hij moet nog een kleine 1,5 cm om naar de bestuurderskant(nog een klein stukje uit de draagarm halen en dan kan ik met de motor en de baksteunen beginnen,valt allemaal nog wel mee dus.





En hier moet ik nog iets van een rembekrachtiger en een hoofdremcil. tussen zien te proppen.
liefst een zo plat en klein mogelijke rembekrachtiger en een remcil met de aansluitingen aan de onder of bestuurderskant van de cil.,iemand een idee?
Je hebt een PM
Gaat heel prima,op droog komtie wel wat te kort maar verder heel best.
Die witte heeft 170 pk is een 2.5xe
Mijn volgende word zeker een Omega in ieder geval :DZo,na een week stoeien met de bedrading van de 960 kan de auto weg ik heb het gedeelte voor de motor eruit (volgens mij :hmmz )

@sik wrote:
Had jij het toen ook hier vandaan? Kon het niet meer vinden, dank u, ga van de week ff bellen.
Als je daar eventueel naar toe gaat moet je ff een seintje geven.
Doetie goed die Christian :vertag
Dat idee had ik ook :D
@sik wrote:
@Koekie wrote:
Mooie degelijke techniek die Volvo’s,zou een 960 station drift machine niet wat zijn :hmmz
Ha ha dan had je die motor beter kunnen laten hangen en die manta een rotschop geven :jerry
Goed bezig ouwe :thumbup Ga je het redden voor 15 april, mooi testen op racewars
Er past ook met gemak een T5 in een 960 denk :vertag
en ik doe m’n best ik moet ook aan de kosten denken Sik,ik heb net nog gekeken maar er staat nog steeds geen geldboom in de tuin maar ik doe m’n best.
Carter past prima,zeker omdat ik mijn motor al verder naar achter had geplaatst.
Bij de C30SE zat de bult al aan de achterkant dus dat is de eerste plus,verder is de motor ook nog eens +/- 14cm korter.
Ik moet nog even na meten maar ik denk zelfs dan ik de orginele motorsteunen van de Volvo kan gebruiken.Onderste draagarm verlengen?
Weer even een update voor de BCC,
Donor is gevonden,een Volvo 960 van 1991 met een B6304F motor
Motor is er inmiddels uit,ik moet eerlijk bekennen dat ik de Volvo’s steeds meer ga waarderen nu ik er 2 gesloopt heb.
Mooie degelijke techniek die Volvo’s,zou een 960 station drift machine niet wat zijn :hmmz

Het is nu een automaat,er komt een 850 t5 vliegwiel met dito koppeling op en een M90 Volvo versnellingsbak.
Plan is om de motor van nieuwe lagerschalen,wat nieuwe pakkingen, keeringen en een nieuwe distributie riem te voorzien
zodat de BCC weer een fris torretje krijgt voor seizoen 2012Ps, de onderdelen die hierboven aangeboden worden zijn inmiddels al verkocht.
……rijden?
De motor even bekeken van binnen en dat bleek een gedane zaak, schade aan de krukas en drijfstang lagers.
2 drijfstangen en de krukas ingesleten dus das klaar.
Omdat onderdelen voor een C30SE niet makkelijk meer te vinden zijn en dan meestal ook schreeuwend duur zijn heb ik besloten
om een andere motor te zoeken.
Ik wil iets gelijkwaardig aan deze en binnen budged dus dan kom ik uit op een Volvo 3.0 24V uit een 960, gelijk aan pk’s en koppel.Omdat de motor er dus niet meer in komt heb ik wat onderdelen over die misschien wel interessant zijn voor sommigen hier.
aangepaste kabelboom
dynamo met steun
enkelmassa vliegwiel met koppeling voo Getrag 265
enz.Nee zo’n blok is veel te zwaar voor in een manta en waarschijnlijk ook veel te groot.
Liever iets kleiners, lichter en betaalbaar :vertagNee geen BMW voor mij,ik vind het allemaal prachtig maar das me veel te kostbaar.
Als er wat anders in komt dan word het ook een Volvo motor denk ik, een 3.0 24v uit een 960 ofzo.Maar eens de moed bij elkaar verzameld om aan de BCC te beginnen,motor eruit gehaald om te kijken wat de schade is.




Scheeld wel zo’n snelle overall, dat klusje was zo geklaard :vertag :jerry
Was weer een top weekend Sik, jij 3 prijzen mee naar huis gesleept en ik m’n pro licentie.
Ik ben trots op ons :D


-
AuteurBerichten