Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
niet iedereen vertellen straks zijn ze op:jerry
:hmmz dan haal je toch even bij de plaatselijke metaalboer een stukje van de juiste dikte
steek em nou niet te veel veren in z’n reet :jerry
geintje sik goed bezig:thumbup doe mij ook maar zo’n setje van die bokken:D
misschien iemand opzoeken die het wel aandurft?
ikzelf zou het niet echt als een probleem zien het is ook maar gewoon blikGewoon netjes schoonmaken en een nieuw stuk erin zetten.
hoelang heb je met dat gat in die balk rond gereden?
dat ging toch ook goed:vertagorigineel gepost door hanzzz
origineel gepost door louwe 16 klepper
dat weet ik zo niet
wel is er een a manta geweest met de hel vooras en binnenschermen van een b mantadie binneschermen waaren zo aangepast
dat wel weer het originele a manta front+schermen er weer netjes op pasttedus van de buitenkant was het niet te zien
zelfs onder de motorkapviel eigenlijk in eerste instantie enkel de boven kant
van de schokbrekers op;)In dit geval moet je alsnog de middenbalk van een Manta A gebruiken die van een B is 5cm breder dus gaat niet passen.
@asko. kijk maar ik topic van mij staat een foto van voortrein met b draagarmen.je kunt toch ook de middenbalk van een b versmallen,dus gewoon een stuk tussenuit halen
@Louwe en @jo,dat zijn spiksplinter nieuwe Falken intermediate banden die zowiezo met een rondje of 3,4 op zijn,maar met deze snelheden heb je ook grip nodig achter en met vlakke stukken op je band word dat hard minder en het gaat ook zo trillen.
origineel gepost door Jo
Ik weet niet of deze http://www.youtube.com/watch?v=rkXJST4bExs ook al er tussen stond, iets ouder filmpje, maar blijft me nog steeds boeien, vooral omdat het zo’n oud eenvoudig ding isMaar ik las ergens iets van de handrem aantrekken bij 180km/u, maar dat wil ik diegene nog wel eens zien doen.
Dat gebeurd bij dit filmpje Jo, hij trekt hier aan het eind van het rechte stuk op zandvoort aan de handrem.
Dit is ter hoogte van het eind van de pitstraat en dan niet een fractie maar tot aan de tarzanbocht.
Als je goed kijkt rijd hij in z’n 5 met z’n M5 V8 motor dus dit zal geen cruise snelheid van 80 km/u wezen denk ik.origineel gepost door mathymanta
Als je het over beheersing hebt, kijk hier maar eens na! http://www.youtube.com/watch?v=qkkGHTvt9pk
Vind driften sowieso heel knap!Dit is helemaal een verhaal apart dat kan die gozer allemaal met een 4 wiel aangedreven auto:thumbup
Precies Louwe,de tijd zal het leren je bent nooit uitgebouwd het kan altijd beter:D
Ik had deze ook al in die andere gepost maar bekijk em even en kijk dan wat je van z’n voertuig beheersing vind
Ohja en deze van Remmo op zandvoort ps. let even op als hij aan het eind van het rechte stuk komt,……..juist ja de handrem
klik>>>Remmo op zandvoort<<<klik
Niet echt duf lijkt mij:jerry
Ja Jo, niet iedereen probeerd op een nette mannier z’n gelijk te halen.
Zo is dat en nu weer on topic……………:hmmzwaar ging het ook weer over?:jerry
Ow ja, ik denk dat je beter een volvo as pas kunt maken ze zijn sterk en kosten in verhouding weing(ook met sper)
hart losdraaien ,verder naar binnen geplaatst en weer gelast.
Ik val je ook niet aan maar ik bouw de auto niet met de intentie om hem te verkopen maar om zelf te rijden.
Ik waardeer ieders mening en doe daar ook wel iets mee,als het me achteraf toch niet bevalt kan het altijd nog aangepast worden.
Ik denk zelf dat het wel goed zit zo,zoniet zien wel later wel weer er zullen wel meer dingen zijn die misschien toch anders moeten of kunnen maar daar leren wel gaanderweg van.origineel gepost door manta19sr
ga volledig mee met de optie van danny(manta24v)gebruik de handrem ook nooit,was tot maand geleden niet eens aangesloten,en krijg hem behoorlijk dwars hoor(sper dat wel)en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbupIk zeg ook niet dat hij geen gelijk heeft alleen vind hij dat ik geen gelijk heb.Ik weet best wie hij is en vond het altijd prachtig om hem te zien powersliden/driften met de Commo M5,niets anders dan respect.
Er zijn alleen verschillende technieken om een drift in te zetten en de handrem is de meest gebruikte manier (door de pro’s)en word in competitie verband ook het meest van je verwacht.
door de handrem te gebruiken kun je een drift eerder inzetten en is daardoor meer sensatie voor de toeschouwer,want daar draait het om.
Ik drift zelf ook niet met de handrem,maar dat is omdat ik het niet kan maar wil het wel leren.
Des te meer technieken je beheerst des te meer dingen kun je laten zien.
Ik loop nu al weer een tijdje met Sik mee en het word hem steeds vaker vertelt datie meer de handrem moet gebruiken als hij meer punten wil krijgen,vooral bij de battle’s en dan hebben we het niet over prutsers die em dat vertellen.
Als ik Remmo Niezen nog voor het eind van de pitstraat de auto dwars zie gooien door de tarzan en em dwars houd tot aan de gerlach dan heb ik daar respect voor en durf em dan niet te gaan vertellen datie geen echte drifter is omdat hij de handrem gebruikt heeft,dan zou hij onterecht kampioen wezen in verschillende landen net als Paul Vlasblom.origineel gepost door voederbiet
heb je nu zelf de ET veranderd van die velgen of gewoon een andere velgen gehaald?Ik heb idd zelf het hart verzet,ik had wel eens gehoord dat het werd gedaan en dacht dat ga ik ook eens proberen en het is goed gelukt en zonder slingers erin :D
origineel gepost door hillclimber16V
Ik was toch net even in het fia reglement aan het lezen
en kwam dit tegen ivm dwarse onder stuurkolom, vooral laatste regel :8.3.2.2.5 Transversal members (Drawings 253-26 to 253-30):
Transversal members fitted on the main rollbar or between the
backstays may be used for the safety harness mountings in
accordance with Article 253-6.2 (use of dismountable joints
prohibited).
For members shown on Drawings 253-26 and 253-27, the angle
between the central leg and the vertical must be at least 30°.
The transversal member fixed to the front rollbar must not
encroach upon the space reserved for the occupants.
It may be placed as high as possible but its lower edge must not
be higher than the uppermost point of the dashboard.
For cars homologated as from 01.01.2007, it must not be
positioned below the steering column.Ten eerste snap ik niet echt wat daar staat, m’n engels laat me in de steek
En ten tweede waarom zou ik het fia regelement aan houden als ze bij het driften een eigen regelement hebben:vertag
Ik heb dit vaker zo gezien en ben ervan overtuigd dat het wel goed zit zo.
Dat FIA gebeuren veranderd elk jaar en daar heb je met driften niet zo heel veel last van. er hoeft nergens een homologatie op te zitten en de kooi hoeft ook niet gekeurd te zijn,hier in nederland niet in ieder geval.
Er zijn wel bepaalde eisen maar die heb je al gauw voor elkaar.bekijk dit filmpje even, de beste man zit aardig aan z’n handrem te trekken:o
24 januari 2010 om 23:34 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446339Ach je moet maar zo denken we blijven van de straat:jerry
24 januari 2010 om 22:19 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446337Hé Pipo ook weer wakker:D
bij jou duren die projecten ook al zo lang wat is dat tochDank je:swear
Ik zat al te wachten dat je zou reageren:DZe gebruiken allemaal de handrem en dit word ook van je verwacht.
Remmo idd ook die zet z’n BMW al 100 mtr voor de tarzan dwars (met de handrem) en pakt em daarna op het vermogen de hele bocht dwars.
En daar heb je nou dat vermogen voor nodig,genoeg snelheid maken voor de bocht (+/- 180 km/u) met de handrem inzetten en dan nog hard genoeg gaan datie blijft driften en volle pot verder.
Dit is trouwens wel alleen weggelegt voor gevorderden.
Ik zelf ben nog niet zo’n held om met 180 aan de handrem te trekken,haha:jerryZe zetten niet in op vermogen maar wel op snelheid i.c.m. de handrem en je hebt dan wel vermogen nodig om hem in de drift te houwen.
origineel gepost door mr-turbo
Ja nou koekie, daar ben ik het niet helemaal mee eens :-) meer vermogen maakt het een stuk makkelijker.
Je kan met een lagere snelheid al een drift forceren, terwijl je anders een stuk harder moet rijden, en meer gebruik moet maken van lastwisselen dan nog iets waar ongetwijfeld veel controverse over zal ontstaan :jerry
het benodigde vermogen heeft in zeer grote mate ook te maken met de hoeveelheid sper die er er gebruikt wordt…
een 300pk motor met een 30% diff zal een zelfde hoeveelheid kracht overbrengen op het wiel met de meeste grip, als een 100pk met een vastgelast diff
(nu is de 300pk een stuk leuker om naar te kijken omdat er een hoop rook zal ontstaan van het veel sneller draaiende en doorslippende wiel met geen tractie)avator : sesamstraat meets muppetshow :)
Begrijp me niet verkeerd,met een 2.0 kun je wel driften maar als je een lange bocht hebt dan kom je op een gegeven moment
wel vermogen tekort om de wielen te laten spinnen en valtie stil.
M’n Omega 3000 met 100% heeft ook moeite op een droge baan met de langere bochten
Met 6/8 cyl. en turbo motoren heb je meer koppel en dan word het wel een stuk makkelijker.
ik begin het zelf net onder de knie te krijgen en ben geen expert in het driften maar merk wel het verschil tussen wel of geen vermogen. -
AuteurBerichten