Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door blitznl30
zo koekie mooie plaatjes!!!!! is wel ideaal spul heZekers mooi spul danny gaat ook op de deurtjes:thumbup
origineel gepost door Maartuh
Hoe heb je dat zo mooi langs de ronding van de wielbak gekregen eigenlijk?eerst een malletje van karton maken;)
vanavond even wat polyester platen op de zijkant gepopt


Doetie het nog wel Louwe?:D
word het niet weer eens tijd voor een updeet Owidio?:vertag
origineel gepost door Kale gek
ok, word ie flink verlaagd dan, heb met de mijne (volgens mij) nog geen last gehad dat die ertegenaan komt, of scheelt t of je wel of geen staartstuk hebt.En ik dacht dat ik t bij jo al had gezien, die had de bakken ook meer naar t midden toe. En hoe bepaal je de hoek van die trekstangen? Zag op een site dat de hoeken ook verschil maakte in wegligging. Is t niet mogelijk om ipv bakken steunen op de bodemplaat te lassen of wordt dit te zwak?
ik moest zelfs een sparing maken in het dwarsbalkje boven de as anders kwam die daar tegen aan,zo hoog zit de as in de koets

origineel gepost door Christian-tsx
origineel gepost door schuitje
wordt zeker gaaf zo met die schermen. enkel 1 vraagje. kom je nu wel bij het stuur? of lijkt de afstand op de foto langer als de daadwerkelijke lengte?verder kan ik weinig meer zeggen dan: RESPEKT MAN!!!het is de natte droom van bijna iedereen hier maar niemand durft het aan, en jij doet het gewoon. echt klasse.
ga zo door! groetjes
bedankt voor je reactie, heb je inderdaad goed gezien, het stuur zit verder van me af als normaal. dit komt omdat een manta stuurkolom verder na achteren zit, als een kadett stuurkolom.
omdat het stuurhuis bij een kadett aan het brandschot zit, moest ik wel een manta stuurkolom gebruiken.
maar er zijn volgens mij speciale aluminium adapters te krijgen die je achter het stuur kunt plaatsen.
deze maken we zelf, in totaal moet ie ong. nog 10 cm na mij toe komen.het voorscherm hangt net met een paar hechtjes in elkaar, morgen ga ik ermee verder, en hoop dat ik de basisvorm dan afkrijg.
dan wordt het nog de kunst om exact dezelfde in spiegelbeeld te maken:hmmz
je kunt de stuurkolom nog wel wat verlengen moet je even kijken hoeveel ruimte en nog in dat schuifgedeelte zit,ik heb de mijne ook met 5 cm verlengt.
gewoon de buis verlengen en de stang iets uitelkaar trekken.we gaan em zelf spuiten,das mooi zat voor het driften.:D en goedkoper:vertag
Ik zou in jou geval een 740/940 as pakken ivm je uitbouw ik denk dat een 240 as dan wel erg smal uitvalt.
Hoe breed weet ik niet precies maar ongeveer 6 à 7 cm breder als een manta as.die stangen hebben geen hoek,die staan recht tov de as en verder naar binnen kan ook dan heb je minder last van de chassis balken bovenaan bij de veerschotels .
tunnel is idd groter anders loopt de tussenas tegen de bodem alstie verlaagt is,doen ze bij een 400 ook zo
en die bakken kunnen wel kleiner kijk maar eens bij rick ophuis z’n project bij ascona
Mooi project,moet ik ook toch eens proberen zo’n ombouw.
Eerst maar even goed bij jou afkijken,;)ga zo door:thumbup
@Kale gek,
Die bakken in de bank zijn voor de bovenste reacktie armen en de onderste zitten op de orginele punten aan de bodem bevestigt.
Ik heb idd nieuwe buitenste/onderste reactie armen gemaakt ivm die coilovers verder is het principe hetzelfde.
@Schuitje,
Ja dat zei een maatje van me vanmiddag ook al”staks durf je er niet meer mee te driften”,…….maar da denk wel:jerryeneuhh, daar is het forum voor,…..ideetjes:thumbup
@cooperdude,nee is een beunklusje van GJ:vertag
maareuh,vandaag weer druk geweest en hij staat in de grondverf :D





en nu de binnenkant helemaal schuren en wit sauzen:thumbup
ga jij mij nou vertellen dat ik te DIK ben:fy1:fy1:fy1
dat kan niet want dan moet ik weer een andere stoel kopen die heb ik net met de pers breder gemaakt :jerry
Dat hoop ik wel,maar nou hou ik wel op er zitten nu zat buizen ingelast,…..straks wil die niet meer vooruit met al dat gewicht:jerry
Maar weer es een updeet :biggrin:
Schokdemper torens aan de kooi geschoort en een veerpootbrugje gemaakt,




en nieuwe beugel voor de radiateur gemaakt


Kees kijk hier ff staat alles over het inschrijven
dat krijg je er van als je alles weggeeft:vertag
:thumbup:thumbup:thumbup
haha,gewoon een reactie,niet zo snel overal wat achter zoeken,jij geeft jou mening en ik dan de mijne:D
Wat ik bedoel is dat wit nou ook niet bepaald een dure kleur,alle rally achtigen worden al wit gespoten(mijn eigen driftding ook trouwens omdat ik dat makkelijk vind)
maar als iemand eens wat anders verzint wacht dan eens af en kijk achteraf hoe het er uit ziet,smaken verschillen nou eenmaal, toch?en wit is een lekkere dure kleur :hmmz
lekker doen wat je mooi vind ,al maak je em roze met oranje lekker zelf weten toch:D
je kunt je gewoon inschrijven volgens mij Kees, even op de site van ODC kijken
origineel gepost door Christian-tsx
dat kan altijd nog, maar dan moet ik wel de juiste soort veerpoot zien te vinden, maar ach, het werkt zo ook goed ja. mooi setje koni’s of bilsteins opzoeken, en heb nog een set veren liggen, was mijn ascona echt heel laag mee. schat ong. 80mm.kan wel vanalles bedenken en erop bouwen, maar als een originele ascona-as goed werkt, waarom zou ik het dan anders doen.
een originele kadett400 heeft het ook ongeveer zo, en dat is toch nog steeds het voorbeeld
zelf loop ik ook met het idee en volgens mij passen e30 voorpoten wel.
origineel gepost door Rik Ophuis
:wtf :hmmzDe stabilisator kan niet langer meer aan de voorkant van de as gemonteerd worden in de oorspronkelijke positie, omdat de bredere onderste draagarmen in de weg zitten.
Ik zou dus een smallere stabilisator nodig hebben, of een stabilisator van een Ascona/Manta 400 (aan de achterkant van de as). Ik weet niet wat er onder een commodore zit (?).
Heeft iemand misschien een geschikte stabilisator in de aanbieding?
Misschien een stabi naar achter
origineel gepost door Tiedo
deze manta/ascona mix vanochtend gespot in zwagerbosch:thumbup
en vanmiddag in dokkum een blauwe a manta gespot met plamuur op het achterscherm
prachtwagen:thumbup:D
je had ook de bovenste draagarm kunnen laten vervallen en een veerpoot kunnen monteren
-
AuteurBerichten