Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geen idee of ze meer hebben, moesten er iig naar zoeken om het setje compleet te maken.
Henk, die heb ik na lang zoeken op een adres in duitsland nog kunnen krijgen.
Goed, bedankt weet ik dat voor de volgende keer. Ik heb het pakketje vandaag gekregen.
Het waren 120 Euries aan vrachtkosten.
@Oly, ik heb geen dummyas en pignon, dus kon het niet opmeten berekenen zoals
het in de boeken staat.
Maar ik bereik dat met de backlash meten op tanden en een tandvlak afdruk maken.
Net zolang shim combinaties maken, totdat het gewenste resultaat bereikt is.
Men moet bovendien rekening houden met het iets uitzetten(oprekken) van de
nieuwe lagers, en men neemt daar een bepaalde maat voor die mee verrekend word.
Overigens monteren gaat prima als je lagers eerst in de oven op ca. 150C opwarmt.
Eraf krijgen was lastiger :DAfgelopen weekeind het spul de garage in, schoot mij te binnen dat ik een
afgebroken stukje rand waar de oliekeerring in zit, nog moest repareren.
Pas gelakt en dan weer lassen :swear
Dat is inmiddels gebeurt, en moet het nu nog bewerkt worden.
Weer schoonmaken, dan kan het definitief inbouwen beginnen. Steekas lagers moet
ik nog zien te demonteren, en vernieuwen. :hmmz@Laue, wat is een HS nummer? Ik heb de spullen en factuur nog niet binnen.
Heb alleen de “conformation” en “tracking” nummer gemaild gekregen van de
motoren firma in Cal.
@Oly, ja pignon moest ook op diepte gesteld, 0,2 vulring geplaatst.
@Chris, is jammer ja, alleen ga ik dat niet allemaal opnieuw meer plaatsen.
Als ik tijd heb ga ik verder aan de website over deze wagen.Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtfEven een vraag aan jullie forum leden tussendoor. Ik had nog een kleinigheid nodig
aan onderdelen vanuit California, voor een ander motorblok. Ter waarde van 259 $ (175E)
Nu moet ik aan UPS nog eens 197 Euro! afrekenenen. Ik vraag mij af hoe ze daarbij komen.
invoerrechten is over 259$ en btw over 259 + verzendkosten. Zulk bedrag Kan toch nooit zo
hoog zijn volgens mij.
Iemand anders nog ervaringen met UPS?Maartuh, ik ben al blij dat ik een paar uurtjes voor mijn eigen hobby heb
Helaas dat zit er niet in.
Voor mij is dat ook geen routine werk, geduld en technische boeken
raadplegen en vooral doen is mijn advies.kadett4x4, ja is jammer maar ik hoop er nog wat van terug te zien komen.
Na talloze keren van in en uit bouwen door andere vulring combinaties, is
het diff afgesteld. De “backlash” waarde bedraagd nu 0,15 mm. Deze word
iets kleiner als de nieuwe lagers erop geperst worden (deze zetten iets uit)
en dan zal het rond de 0,145mm uitkomen
:hmmzOp de foto de contrast kleur en tandafdruk. Nagenoeg hetzelfde als de
orginele afdruk (was nog vaag te zien)
22 november 2007 om 16:13 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357159good oan de geng Chris. wat een werk is dat zeg
28 oktober 2007 om 22:02 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357133heerlijk om te zien. goed aan de gang
23 september 2007 om 14:27 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357097netjes Chris. ben wel benieuwd naar het eindresultaat later.
Ach en V12 of V8 kan er ook nog eens van komen. Daar ben ik
altijd voor te vinden, dat weet je haha. komt goed Chris.groet, Guido
6 september 2007 om 15:49 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357079jammer Henk, een manta-b achteras is veel te breed, daar moet je nog eens 4 cm aan elke kant bijdoen. het moet toch een verassing worden. om nu alles uit de kast te halen, dan is er geen verassing meer;)
:angel :D
23 augustus 2007 om 14:10 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357063ow ow, denk aan je ruggie kerel. :P Enne, je hebt nog tuin genoeg, zet er nog
een aanbouw op haha. Of beter nog een loods erbij. Werk zat joh. :thumbup18 augustus 2007 om 17:35 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357045Nou ff hier kijken, aha heerlijk om te zien zo! Het gaat hard vooruit man.:wors
11 augustus 2007 om 07:43 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357021dit is heftig Chris :D Ik moest wel lachen van de indruk op de laatste foto.
Ik denk die laat niets meer heel van de auto haha, maar ik heb er vertrouwen in.Groet, Guido
ik denk dat het wat autoritair gedrag is van sommigen bij RDW, net als bij politie.
Een houding van ” ik bepaal dat wel ff knul ” zo ongeveer. En soms een wat onvakkundig
iemand zal er ook bij kunnen zijn ( lees te weinig ervaring )Origineel gepost door kadett-c-coupe
Echter, hoe dichter de gaskleppen tegen de kop staan hoe scherper je gasreactie is. De nadelen van gaskleppen dicht op de kop zijn: slechter beheersbaar (aggressief reageren) en minder verdampingsmogelijkheid voor de benzine. Deze zaken dienen dus niet overdreven te worden.
Deze info heb ik gelezen op internet dus zelf (nog) geen ervaring mee.:vertag
menging lucht/brandstof is ten dele waar. Het komt ook vooral
op de secure afstelling en sproeier bezettingen aan, met name
mengbuizen en stationair, acceleratie spr. van deellast naar vollast
gebied Ik heb een heel korte eigenbouw inlaat op mijn c20xe, en
dat werkt prima met 45 mm. dcoe’s. Bovendien is het niet bevorderlijk
om je inlaat trajekt spiegelglad te polijsten, wat ik nog teveel hoor.
Het oppvlak dient enigzins “ruw” te zijn, dit om het brandstof/lucht
mengsel goed te laten wervelen, om uitcondenseren van de brandstof
te voorkomen.hier dat film clipje van de B kadett heuvelklim. Die van mij zal niet
zo hard gaan, maar het geluid komt in de buurt. :thumbupOrigineel gepost door MantasticB1
ik kreeg deze week deze met de e-mail meegestuurd.
wel een vette bak vind ik!! mag bij mij binnen staan!:jerry:jerry:jerry
is uit de duitse heuvelklim als ik mij niet vergis want ik heb van die B ergens een video clipje. Gaat als de brandweer dat ding.
190 pk voor de B Kadett king:
17 november 2006 om 15:26 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310221lengte van kelken speelt een rol ja. zoals dat duits artikel al aangeeft. Plaatsing
van de carburateurs korter op de inlaat geeft een direkter respons. Het heeft
allemaal met de pulserende gassen te maken, invloed heeft daar bv de timing
en klepoverlap van nokkenas(sen) mee te maken. Doordat de tijd van vulling
bij hoge toeren tallen geringer word, moet de gaswisseling sneller verlopen.
Korte inlaat trajekten helpen daarbij.ff topic wat aanzwengelen. De “400” motoren zijn idd peperduur en
brengen zover ik weet toen in de laatste uitbouw fase 280 pk. Iemand uit
Mönchengladbach ( Duitsland ) had zo een motor in zijn City.Völkl motorsport had, tenminste een tijd geleden, een 2,3 ltr. stroker kit
aangeboden voor de 4 cyl. 2.0 16V motoren. Of die nu nog is weet ik niet.
:hmmzDe Amerikaan zegt “no substitute for cubic inches” en dat is waar. Je kunt wel
zo een japans jank ding hebben, maar hoog koppel is nog altijd winnaar.
( drukvulling nu even buiten beschouwing gelaten.)verder goede uitleg van topic starter! goed “leesvoer” :thumbup
hoi, als je mij bedoeld, nee ik heb geen blauwe maar die in de B-Kadett topic wat ik gestart
ben gisteren. Het projekt is nog niet af, maar ik zal een weg gedrags test en emissie meting
moeten doen, om het op kenteken als aanvulling t.b.v restauratie/wijzingen aan bestaande
voertuig te verkrijgen.
Dit kost 650 E en gebeurd in Lelystad. Nu is het zo dat ik nog steeds 4 cyl.
erin heb zitten, behalve het vermogen is dik 3 maal zoveel als standaard. Je weet
zelf wel dat ( mag het eigenlijk niet zeggen ) “slapende honden niet wakker maken”.
Ik zal weiniger problemen ondervinden met mijn ombouw als met een gewijzigd cyl. aantal en
ook as last ( gewicht ). Maar bv. mijn Escort Mk1 krijgt een hele dikke 4 cyl. van 2850 cc erin
en dat is wel andere koek.
Ondanks RDW keuring kan men nog altijd problemen krijgen met politie controles. Ze kunnen
en mogen de auto als ze “vervelend” zouden doen nog altijd voor technisch onderzoek
in beslag nemen.
Zonder RDW, loopt men het risiko in geval van ongeval, dat je eigen verzekering het
zaakje niet dekt. En dan heb je een probleem.Origineel gepost door Astraman
Je ken er met relatief gemak een 6 cilinder lijn uit bijv. een senator inleggen, meeste werk is de achterasconstructie en de versnellingsbak want hoe krijg je die power op de weg….er zijn ook c-kadett met een rover v8 erin, dat zijn lekker lichte blokken van aluminium en die kun je opboren tot 5.2 liter, heb je ruim 280 pk met bijpassend geluid in je c-tje liggen :wubRover is idd een licht Motorblok en weegt rond de 180 kg ca. 50 kg meer dan
een C20XE 16 kleppen motor. Met alleen opboren bereik je geen 5,2 ltr. als je van een oud SD1 3,5 ltr. blok uitgaat. De latere Rovers 4,8 hadden ook een andere slag. Je komt met de breedte wel weg in een c-Kadett, maar de lengte is wel een probleem, door de lange uitstekende waterpomp. Die kun je door een elektrisch aangedreven pomp vervangen. Een goede optie in een lichte auto is bv de 3,9 ltr. Rover. In een Volvo Amazone heb ik eens meegereden, en dat trekt als een lier. Hoogstens 200 pk had die wagen, maar dat ging al hard door het grote koppel.
Ik denk alleen dat men het niet gemakkelijk goedgekeurd krijgt. Mijn B-Kadett ’69 met 16V en 5-bak had nog geen type goedkeuring in die tijd, en daar ligt de zaak iets anders. -
AuteurBerichten