kobelko

Aangemaakte reacties

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic. #17369718

    Geen idee of ze meer hebben, moesten er iig naar zoeken om het setje compleet te maken.

    In reactie op: streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic. #17369716

    Henk, die heb ik na lang zoeken op een adres in duitsland nog kunnen krijgen.

    In reactie op: streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic. #17369714

    Goed, bedankt weet ik dat voor de volgende keer. Ik heb het pakketje vandaag gekregen.
    Het waren 120 Euries aan vrachtkosten.


    @Oly
    , ik heb geen dummyas en pignon, dus kon het niet opmeten berekenen zoals
    het in de boeken staat.
    Maar ik bereik dat met de backlash meten op tanden en een tandvlak afdruk maken.
    Net zolang shim combinaties maken, totdat het gewenste resultaat bereikt is.
    Men moet bovendien rekening houden met het iets uitzetten(oprekken) van de
    nieuwe lagers, en men neemt daar een bepaalde maat voor die mee verrekend word.
    Overigens monteren gaat prima als je lagers eerst in de oven op ca. 150C opwarmt.
    Eraf krijgen was lastiger :D

    Afgelopen weekeind het spul de garage in, schoot mij te binnen dat ik een
    afgebroken stukje rand waar de oliekeerring in zit, nog moest repareren.
    Pas gelakt en dan weer lassen :swear
    Dat is inmiddels gebeurt, en moet het nu nog bewerkt worden.
    Weer schoonmaken, dan kan het definitief inbouwen beginnen. Steekas lagers moet
    ik nog zien te demonteren, en vernieuwen. :hmmz

    In reactie op: streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic. #17369706

    @Laue, wat is een HS nummer? Ik heb de spullen en factuur nog niet binnen.
    Heb alleen de “conformation” en “tracking” nummer gemaild gekregen van de
    motoren firma in Cal.


    @Oly
    , ja pignon moest ook op diepte gesteld, 0,2 vulring geplaatst.


    @Chris
    , is jammer ja, alleen ga ik dat niet allemaal opnieuw meer plaatsen.
    Als ik tijd heb ga ik verder aan de website over deze wagen.

    In reactie op: streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic. #17369702

    Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
    de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
    te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtf

    In reactie op: streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic. #17369699

    Even een vraag aan jullie forum leden tussendoor. Ik had nog een kleinigheid nodig
    aan onderdelen vanuit California, voor een ander motorblok. Ter waarde van 259 $ (175E)
    Nu moet ik aan UPS nog eens 197 Euro! afrekenenen. Ik vraag mij af hoe ze daarbij komen.
    invoerrechten is over 259$ en btw over 259 + verzendkosten. Zulk bedrag Kan toch nooit zo
    hoog zijn volgens mij.
    Iemand anders nog ervaringen met UPS?

    In reactie op: streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic. #17369698

    Maartuh, ik ben al blij dat ik een paar uurtjes voor mijn eigen hobby heb
    Helaas dat zit er niet in.
    Voor mij is dat ook geen routine werk, geduld en technische boeken
    raadplegen en vooral doen is mijn advies.

    kadett4x4, ja is jammer maar ik hoop er nog wat van terug te zien komen.

    Na talloze keren van in en uit bouwen door andere vulring combinaties, is
    het diff afgesteld. De “backlash” waarde bedraagd nu 0,15 mm. Deze word
    iets kleiner als de nieuwe lagers erop geperst worden (deze zetten iets uit)
    en dan zal het rond de 0,145mm uitkomen
    :hmmz

    Op de foto de contrast kleur en tandafdruk. Nagenoeg hetzelfde als de
    orginele afdruk (was nog vaag te zien)

    In reactie op: streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic. #17369695

    @Laue, succes met je projekt.


    @Oly
    , net zoals op de foto. Pignon zit met bepaalde voorspanning vast.
    Blokje hout houd het verdraaien pignon tegen, zodat ik de speling
    op beiden aan het kroonwiel kan meten.

    good oan de geng Chris. wat een werk is dat zeg

    heerlijk om te zien. goed aan de gang

    In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357097

    netjes Chris. ben wel benieuwd naar het eindresultaat later.
    Ach en V12 of V8 kan er ook nog eens van komen. Daar ben ik
    altijd voor te vinden, dat weet je haha. komt goed Chris.

    groet, Guido

    jammer Henk, een manta-b achteras is veel te breed, daar moet je nog eens 4 cm aan elke kant bijdoen. het moet toch een verassing worden. om nu alles uit de kast te halen, dan is er geen verassing meer;)

    :angel :D

    ow ow, denk aan je ruggie kerel. :P Enne, je hebt nog tuin genoeg, zet er nog
    een aanbouw op haha. Of beter nog een loods erbij. Werk zat joh. :thumbup

    Nou ff hier kijken, aha heerlijk om te zien zo! Het gaat hard vooruit man.:wors

    dit is heftig Chris :D Ik moest wel lachen van de indruk op de laatste foto.
    Ik denk die laat niets meer heel van de auto haha, maar ik heb er vertrouwen in.

    Groet, Guido

    In reactie op: turbo op kenteken krijgen???? #17310975

    ik denk dat het wat autoritair gedrag is van sommigen bij RDW, net als bij politie.
    Een houding van ” ik bepaal dat wel ff knul ” zo ongeveer. En soms een wat onvakkundig
    iemand zal er ook bij kunnen zijn ( lees te weinig ervaring )

    In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310227

    Origineel gepost door kadett-c-coupe

    Echter, hoe dichter de gaskleppen tegen de kop staan hoe scherper je gasreactie is. De nadelen van gaskleppen dicht op de kop zijn: slechter beheersbaar (aggressief reageren) en minder verdampingsmogelijkheid voor de benzine. Deze zaken dienen dus niet overdreven te worden.

    Deze info heb ik gelezen op internet dus zelf (nog) geen ervaring mee.:vertag

    menging lucht/brandstof is ten dele waar. Het komt ook vooral
    op de secure afstelling en sproeier bezettingen aan, met name
    mengbuizen en stationair, acceleratie spr. van deellast naar vollast
    gebied Ik heb een heel korte eigenbouw inlaat op mijn c20xe, en
    dat werkt prima met 45 mm. dcoe’s. Bovendien is het niet bevorderlijk
    om je inlaat trajekt spiegelglad te polijsten, wat ik nog teveel hoor.
    Het oppvlak dient enigzins “ruw” te zijn, dit om het brandstof/lucht
    mengsel goed te laten wervelen, om uitcondenseren van de brandstof
    te voorkomen.

    In reactie op: het dikke kadettjes topic #17325627

    hier dat film clipje van de B kadett heuvelklim. Die van mij zal niet
    zo hard gaan, maar het geluid komt in de buurt. :thumbup

    http://home.tiscali.nl/logodesign/B-Kadett%20Berg.wmv

    In reactie op: het dikke kadettjes topic #17325621

    Origineel gepost door MantasticB1
    ik kreeg deze week deze met de e-mail meegestuurd.

    wel een vette bak vind ik!! mag bij mij binnen staan!:jerry:jerry:jerry

    is uit de duitse heuvelklim als ik mij niet vergis want ik heb van die B ergens een video clipje. Gaat als de brandweer dat ding.

    In reactie op: show hier je 2.0L 16 klepper #17324503

    190 pk voor de B Kadett king:

    In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310221

    lengte van kelken speelt een rol ja. zoals dat duits artikel al aangeeft. Plaatsing
    van de carburateurs korter op de inlaat geeft een direkter respons. Het heeft
    allemaal met de pulserende gassen te maken, invloed heeft daar bv de timing
    en klepoverlap van nokkenas(sen) mee te maken. Doordat de tijd van vulling
    bij hoge toeren tallen geringer word, moet de gaswisseling sneller verlopen.
    Korte inlaat trajekten helpen daarbij.

    In reactie op: alles op een rij: Reviseren #17310365

    ff topic wat aanzwengelen. De “400” motoren zijn idd peperduur en
    brengen zover ik weet toen in de laatste uitbouw fase 280 pk. Iemand uit
    Mönchengladbach ( Duitsland ) had zo een motor in zijn City.

    Völkl motorsport had, tenminste een tijd geleden, een 2,3 ltr. stroker kit
    aangeboden voor de 4 cyl. 2.0 16V motoren. Of die nu nog is weet ik niet.
    :hmmz

    De Amerikaan zegt “no substitute for cubic inches” en dat is waar. Je kunt wel
    zo een japans jank ding hebben, maar hoog koppel is nog altijd winnaar.
    ( drukvulling nu even buiten beschouwing gelaten.)

    verder goede uitleg van topic starter! goed “leesvoer” :thumbup

    In reactie op: c-kadett rijders.. #17298677

    hoi, als je mij bedoeld, nee ik heb geen blauwe maar die in de B-Kadett topic wat ik gestart
    ben gisteren. Het projekt is nog niet af, maar ik zal een weg gedrags test en emissie meting
    moeten doen, om het op kenteken als aanvulling t.b.v restauratie/wijzingen aan bestaande
    voertuig te verkrijgen.
    Dit kost 650 E en gebeurd in Lelystad. Nu is het zo dat ik nog steeds 4 cyl.
    erin heb zitten, behalve het vermogen is dik 3 maal zoveel als standaard. Je weet
    zelf wel dat ( mag het eigenlijk niet zeggen ) “slapende honden niet wakker maken”.
    Ik zal weiniger problemen ondervinden met mijn ombouw als met een gewijzigd cyl. aantal en
    ook as last ( gewicht ). Maar bv. mijn Escort Mk1 krijgt een hele dikke 4 cyl. van 2850 cc erin
    en dat is wel andere koek.
    Ondanks RDW keuring kan men nog altijd problemen krijgen met politie controles. Ze kunnen
    en mogen de auto als ze “vervelend” zouden doen nog altijd voor technisch onderzoek
    in beslag nemen.
    Zonder RDW, loopt men het risiko in geval van ongeval, dat je eigen verzekering het
    zaakje niet dekt. En dan heb je een probleem.

    In reactie op: c-kadett rijders.. #17298675

    Origineel gepost door Astraman
    Je ken er met relatief gemak een 6 cilinder lijn uit bijv. een senator inleggen, meeste werk is de achterasconstructie en de versnellingsbak want hoe krijg je die power op de weg….er zijn ook c-kadett met een rover v8 erin, dat zijn lekker lichte blokken van aluminium en die kun je opboren tot 5.2 liter, heb je ruim 280 pk met bijpassend geluid in je c-tje liggen :wub

    Rover is idd een licht Motorblok en weegt rond de 180 kg ca. 50 kg meer dan
    een C20XE 16 kleppen motor. Met alleen opboren bereik je geen 5,2 ltr. als je van een oud SD1 3,5 ltr. blok uitgaat. De latere Rovers 4,8 hadden ook een andere slag. Je komt met de breedte wel weg in een c-Kadett, maar de lengte is wel een probleem, door de lange uitstekende waterpomp. Die kun je door een elektrisch aangedreven pomp vervangen. Een goede optie in een lichte auto is bv de 3,9 ltr. Rover. In een Volvo Amazone heb ik eens meegereden, en dat trekt als een lier. Hoogstens 200 pk had die wagen, maar dat ging al hard door het grote koppel.
    Ik denk alleen dat men het niet gemakkelijk goedgekeurd krijgt. Mijn B-Kadett ’69 met 16V en 5-bak had nog geen type goedkeuring in die tijd, en daar ligt de zaak iets anders.

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)