Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit topic is wat achterop geraakt, maar heb ook weinig tijd meer voor de
auto. Ondanks dat, leeft het projekt nog en volgend weekend
kan ik een update plaatsen, want dan is de achterwiel ophanging
zover af. In de afgelopen weken/maanden, zo nu en dan eraan kunnen
werken. Tandspeling was nog niet goed, en heb dit inmiddels opnieuw
af gesteld en goed zitten. Nog wat kleine dingen aan de auto gedaan, en
de as zit eronder.
Vandaag heb ik een uitsparing in de kofferbak bodem gemaakt, zodat
het scharnier punt van de reaktie armen op het diff.deksel vrij be-
wegen kan.Volgend weekeinde dan afmaken, en dan weer aan de motor verder.
Daar was nog een lekkage aan de carterpan, en het blok moet er
weer eens uit :cryHet komt wel goed, al duurt het lang. ;)
6 juni 2008 om 15:39 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357355heeee Chris, ik had laatst mn handdoek voor mn gekwijl vergeten en op het spatbord geknoeid, bij deze sorry :D:D:D
18 mei 2008 om 17:27 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17371969klinkt al goed in het tweede filmpje. hoeveel koppel en Kw is er tot nu uit gekomen?
13 april 2008 om 09:34 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #173572742 tanks, kun je bijna in een keer door tot Spanje :D Mooi werk Chris.
Het was weer lang stil hier, want ik had weinig tijd voor de hobby. Gisteren heb
ik dan weer wat kunnen doen. Ik ben op dit moment nog bezig met het maken
van 2 krimpringen die niet leverbaar meer zijn. Wat men niet allemaal doet om het
toch voor elkaar te krijgen.Het uitlaat-systeem word toch anders, en vervangen door een rvs uitlaat, die ik
met jetex dempers maak. Met een doorlaat van 63 mm. komt het meer ten
goede van het vermogen. Niet 60 mm. zoals bij de foto staat, is een vergissing.
Nu is het 51 mm. inwendig en toch wat te weinig bij nader inzien. Sowieso was de
uitlaat toen wat te enthousiast gemaakt, en had beter meteen een goed rvs systeem
moeten maken, maarja zulke her overwegingen komen vaker voor bij zulke projekten.
:cool:
Ik heb een tijd geleden in het Flash tijdschrift een A-Rekord zien staan met cih 2.4 op 48 mm
Weber dcoe. Super laag op 8×13 ATS stond de wagen. Zag er super uit in oldskool stijl.
185 pk had die motor, dus dat gaat wel vooruit. Als ik voor een 6 cyl. moest kiezen
nam ik wel een 3.0 lijn motor uit de Monza.
Mooi projekt overigens, fijne schone werkplek :thumbupnou, vandaag weer eens wat in de graasch jeprutst :D. Diff zit er weer in, en bezig aan de steekassen.
Wat een ellende om die lagers eraf te krijgen. Heb de boel uiteindelijk moeten slopen. Warm maken
hielp niet, de krimpringen en lager zelf zaten muurvast. Dan maar eraf geslepen, en dan moet je
uitkijken dat je niet in de as zelf slijpt. Omdat lagerhuizen van gehard staal zijn, had ik tot op
een halve mm. moeten doorslijpen, en de rest barst open met een tik op de beitel.
Ik zal er wel eens een topic in de Photoshop rubriek van openen.
Daar plaats ik dan een en ander van 3D. Dit neemt erg
veel tijd in beslag, dus het gaat lang duren.
Vandaag ga ik weer eens de garage in, en de draad oppikken.Nog een afbeelding van vandaag. Ook dit is een onderdeel van het 3D projekt.
Meer zal ik er voorlopig niet van uploaden, het hoort hier eigenlijk niet in thuis. ;)
Ondertussen probeer ik ook nog een 3D modell te tekenen van
een B Kadett. Of het gaat lukken en ik het af krijg weet ik niet, met 3D heb
ik nog weinig ervaring, maar het lukt aardig vind ik.
Bedoeling is om motor, ophanging en wat nog meer allemaal te maken.Dit model word gemaakt in Anim8tor,
vrij voor gebruik.ha, dat zijn mooie velgen! Ik dacht die zijn nergens meer te vinden.
Aangezien mijn topic inmmiddels op pag. 5 was gezakt, laat ik even wat horen
wat er gebeurt is… niets. Ik heb momenteel weinig tijd, veel werken enz. Ik heb
pas mijn garage dak gemaakt gekregen, en moet nog wat knutselen om een
gaskachel aan te sluiten. Verder heb ik wat C45 staal gehaald, om de “vingers”
van een lager-trekker te maken. Zoals eerder vermeld, bleek de “backlash”
buiten de tolerantie te zijn na inbouwen met de nieuwe lagers. Dus weer
opnieuw afstellen.Intussen heb ik wel eindelijk een T.I.G las apparaat op de kop kunnen tikken, via
mijn werkgever. We hebben zelf ook zo een in gebruik in de werkplaats en het
last prima. Binnenkort nog lasdraad, een 10ltr. fles Argon en formeergas
huren ook via het werk. Het schijnt dan voordeliger te zijn als eigendoms flessen
die dan 250! euro per stuk kosten. Waanzin. :cryNu kan ik wel in toekomst in en uitlaat RVS pruitstukken “professioneel” :D gaan
maken. De rolkooi e.v. uit chro-moly maken enz.Al ben ik er straks 60, oltimers sneller maken zit in’t bloed.
groet, KB

trekker voor schouderlagers van diff. en een trekker voor steekas lagers.
t’is geen update mensen, maar zoals eerder gezegd heb ik nu even andere dingen
te doen. Binnenkort word het dak van mijn garage vernieuwd, ik ga t.z.t eens goed
uit dokteren om een degelijk stuk speciaal gereedschap te maken. Ik kan die dure
gereedschappen in de handel niet betalen, en lenen word lastig. Bovendien hou ik daar
niet zo van.
Het blijft dus een tijdje stil rondom deze auto helaas. :sleeping16 januari 2008 om 18:12 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357255Interessant om te lezen, de ervarings uitwisselingen van zelf aangeleerde en
beroeps schadeherstellers. fijn topic dit.ik heb niets ontvangen ??
hoi Henk, ik ben een tijdje niet meer met mijn topic bezig geweest.
Maar ik kan geen fotos meer uploaden want ik kom voorlopig niet op
de webspace van tiscali ingelogd. :hmmz
stuur anders je Em via u2u, dan zend ik de foto via deze weg.:vertag
Dit topic zal de komende tijd niet geupdate worden, daar ik te weinig tijd heb,
door teveel andere dingen, zoals de woning vooral. Die moet dit jaar
een opknapbeurt krijgen.Ook verloopt het werk aan de auto stroef. Twee stappen vooruitgang en
weer een stap terug. Dat gaat je op den duur ook ergeren. Dus ik laat dit even
staan, en maak eerst eens de belangrijkere zaken af.De wagen word uiteindelijk hoe dan ook af gebouwd en getest, alleen
zal dit niet snel gebeuren helaas.29 december 2007 om 10:55 In reactie op: 16 kleppers projecten topic : d kadett station gte #17370497Met c&p uit Belfeld zit je goed denk ik. daar kwam ik vroeger wel eens. Lang geleden al. ;)
Zijn die oorspronkelijk niet in het plaatsje Tegelen begonnen met een klein zaakje toendertijd?25 december 2007 om 12:49 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357200origineel gepost door kadett-b
origineel gepost door j.pons
ziet er errug netjes uit. jongens ga zo door :wors:worshelaas doe ik dit werk helemaal alleen :o, ze komen me wel af en toe helpen met het bier leegdrinken en voor de gezelligheid.
Chris
:D:D:D
Trouwens lekker fris kleurtje op de bodem.
Oly, type 1 as heb ik toch inmiddels door de A Manta as vervangen, wat een
betere optie is. Borging van steekassen met “C” clips bij die GT assen is niks waard in mijn geval.
Bovendien gaat het ook niet met inbouwen van mijn sperdiff. Gt heeft een standaard “open” diff.
waar je de C clips of ring plaatst op de steekas einden. (binnenin) dit gaat met een dicht differentieel
niet zoals het ATB sper is uitgevoerd.15 december 2007 om 23:57 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357179mooi mooi Chris. Gaat het weer jaren mee allemaal
kan ook, en dan goed glad afbramen. Ik heb eens een vulringetje op maat moeten maken.
Dat kan enigzins op een vlakke ondergrond en een wetsteen. T’is veel werk maar
gaat wel.11 december 2007 om 22:30 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357172weet ik, dat bedoelde ik ook ermee te zeggen. En tijd nemen om iets uit te zoeken, loont wel.
is ok Chris, heb de gegevens ook inmiddels hier op forum kunnen krijgen.
Heb er niet meer aan gedacht je te informerenJa enne.. ik ben benieuwd naar die omruil :thumbup
11 december 2007 om 21:44 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357170hee Chris, dat is toch mooi uitgedacht met dat type wielranden. Zit als gegoten.
-
AuteurBerichten