Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
iemand?
31 december 2009 om 01:12 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575036komt nu andere nokkenas in heb cijfers gevonden erop:
9. 4723 R90090582iemand die toevallig weet welke nok het is?
het schijnt een lichte sportnok te zijn maar hoeveel ° en welke het is geen idee
vooral injectie gaan ze zien als er carb inzat ben ik bang voor
is ook te veel ombouw werk als het terug op carb moet voor de keuring vind ikGreets,
Alex30 december 2009 om 10:28 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575034bad news nokkenas is ook naar de vaantjes hoor ik net mn kop is binnen voor revisie en er is 1 nok redelijk beschadigd weet er iemand of een nokkenas van 2.0E er ook in past?
of moet er te veel aangepast worden ervoor
Greets,
Alex30 december 2009 om 09:44 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575033ok :) merci voor de tip
Greets29 december 2009 om 17:51 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575031normaal gezien heb ik morgn mn ketting geleider
nu bezig met de blok beetje aan het lichtjes schuren morgen beginnen we terug samen te stekengreets,
28 december 2009 om 19:59 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575029Grote probleem is de keuring … staat nu 1600N op belgische keuring pff word al een 2.0S dees is al een risico ;)
zou jij durven op injectie gaan H-400? voor dagelijks gebruik jaarlijkse keuring ook he
Greets
27 december 2009 om 22:50 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575026origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door knoll
klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? ..Ja en nee, veelal gebruikt en toegepast, maar altijd luchtlekkage bij de gaskleppen en speling, qua sleutelen is hij wel weer de betere carburateur, erg ingewikkeld is hij niet.
Overigens is het nog niet de ergste, de Dubbele Zenith was een waar drama en is ook niet lang gebruikt. In het begin gebruikten ze vaak de Solex, enkel en dubbel, daarna kort de Zenith op de 1.9S en de enkele Solex en vanaf de 2.0S en 1.8S en alle andere motoren na 1980 kregen een carburateur van Varajet. Sowiso was de automatische choke bij al die dingen een klein drama, vaak werden ze ook vervangen door een choke met kabelbedienning.
De enkele solex had ook nog een versie met een automatische sproeier, een vrij lang silindrisch ding wat naarmate de leeftijd vorderde wel eens voor storingen zorgde door valse lucht te veroorzaken.
Overigens was de gasklep van de E-versies in het begin ook oorzaak van veel storingen, ook hier valse lucht via de gasklapstang, helaas officieel alleen op te lossen door aanschaf van een nieuw gasklephuis, een beetje handige sleutelaar draaide bronzen busjes om de speling weg te krijgen.
Maar zo heeft elk ding wel z’n voor- en nadelen.
ah ok dus beter solex nemen?
Greets,
Alex27 december 2009 om 22:49 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575025origineel gepost door Manta 24V
Ik heb nog wel zo’n geleider ;) Hoeveel haast heb je ermee ?welja ga eerst eens naar de dealer gaan informeren of ze er nog kunnen aangeraken moest er niet veel uit de bus van komen zend ik je wel U2U
Greets
27 december 2009 om 22:48 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575024origineel gepost door lepo
origineel gepost door knoll
klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? welke gebruik ik best op mn 2.0S heb dubbele webers liggen ook 40ers maar gezien het mn daily ride is verbruiken die te veel vrees ik ;)Ja webers zijn wel slurpers ja,dat is algemeen bekent.
In jou geval zou ik voor de alom bekende betrouwbare solex carbuteur gaan.
De ovale,tweetraps,32 nog iets.
Nummer weet ik zo niet uit m’n hoofd,kan het wel voor je nazoeken.
Ook zijn/is er een bedrijf hier in nederland die je een goede carbuteur kan aan meten.
En let wel,als het jou dagelijkse manta wordt zou ik juist daar niet op besparen.zou hij daarmee genoeg benzine krijgen? is wellicht niet dezelfde die nu op mn 1600N staat ..?
Greets,
Alex27 december 2009 om 19:57 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575018klopt het trouwens dat varajet 2 niet echt super carburateur is? welke gebruik ik best op mn 2.0S heb dubbele webers liggen ook 40ers maar gezien het mn daily ride is verbruiken die te veel vrees ik ;)
27 december 2009 om 19:54 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575017merci voor die site had hem nog niet
vind het wel veel geld als ik maar 1 geleider moet hebben is in 3 delen afgebroken ;) enkel die met 2 gaten in moet ik hebben heeft er niemand die over?
27 december 2009 om 17:24 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575013hey,
heeft er iemand dit nog los liggen eventueel te koop?:

is die bovenste met 2 gaten blijkbaar zijn die afgebroken toen ik mn motor uiteen haalde denk niet dat die door mij kapot waren … heeft er nog iemand zo een ketting spannertje eventueel te koop?
zie het niet zitten om complete set te kopen bij drmanta voor enkel die ene
ohja wat mag je allemaal polieren gans de cilinder? en drijfstangen?
Greets,
Alex26 december 2009 om 11:40 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575012heb een 12 kantige torx bit gekocht voor op de radiaq grote 12 voor inwendige torx bouten te lossen ziet er opt eerste gedacht goed uit straks kleppendeksel enz. beginnen lossen :)
26 december 2009 om 10:28 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575011ga even gaan informeren in auto onderdelen zaak mss weten zij raad
Greets,
Alex26 december 2009 om 09:49 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575007oh ok benk ik al iets meer mee :) maar 12 kant inbusbout kan die ook niet in verschillende grootes zijn weet niet hoor kan mis zijn ;)
nog maals bedankt
Greets,
Alex26 december 2009 om 09:20 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575005ahzo damn :-) iemand die het weet? ;)
Greets,
Alex26 december 2009 om 09:16 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575003zit nog gans in mekaar daarmee :) kan niet even het blokje meenemen naar de winkel :p
26 december 2009 om 08:34 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575000ja weet ik :) maar welke maat? ;) ga erom gaan naar de winkel :)
hoi,
even een vraagje de bouten die de kullas vasthouden met de onderblok zijn een ster vorm als ik mij niet vergis kent iemand de benaming en maat zodat ik morgen deze dopsleutel kan halen?
Vriendelijk Bedankt alvast,
Greets,
Alexop mijn 16N zit nog maar nieuwe koppeling die hooguit 3000km heeft gebolt heb gehoord weet niet of het waar is als je nieuwe koppelingsset steekt past dit zich aan,
als je dan de koppelingsset eraf haalt en eventueel op andere motor steekt moet hij zich opnieuw aanpassen en is deze koppeling versleten klopt dit verhaal of is dit relatief .. :)Vriendelijk bedankt
Greets,
Alexdus als ik dit goed lees (kan mis zijn kan ik een motorswap doen van 16N naar 2.0S en de koppelingset van 2.0S gebruiken waar 5bak achter ging om nu achter 4 bak in mn manta te bouwen? of neem ik best de koppelingsset en vliegwiel van mn 16N?
mn 16n is namelijk zo goed als voor de vaantjes en heb nog een 2.0s liggen die vroeger op injectie in mn gsi zat achter 5bak
zou hem graag inbouwen in mn manta b1 met 4bak daarmee …
Greets,
Alex
prettige feesten iedereen en een gelukkig 2010!rij nog dagelijks met mn oranje manta b 16n met 155 r13 winterbanden erop Geen problemen met slippen of blijven staan zolang je je snelheid aanpast aan het wegdek :) dom doen is leuk maar niet in volle verkeer :) en als je wat afstand moet afleggen ferm blij dat ik winterbanden heb :p
17 december 2009 om 22:03 In reactie op: oproep adressen of mailadressen opel clubs in de EU gevraagt #17569732deze had ik al ;) maar klote is dat bijna geen enkele club z’n postadres op z’n website wilt zetten of zet
nuja zal wat speurwerk en mailwerk doen :)
greets,
alex17 december 2009 om 20:17 In reactie op: oproep adressen of mailadressen opel clubs in de EU gevraagt #17569730dan niemand? :)
Greets -
AuteurBerichten