Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Opkomst vorig jaar was naar mijn mening zeer degelijk voor een eerste keer…
Enige regen die viel waren tranen dat het weer afgelopen was :PGeen voorkeur, elk tijdsvak kan behalve eind mei. Dan ga ik in het weekend eventjes naar Polen :)
150.000km? Dan ben ik pas op de helft :P
Meestal als het torretje warm is, na een kilometer of 10, dan hoor je ‘m niet meer klagen…Verstuivers zijn volgens mij aardig vers, zijn even ‘oud’ als de motor…
Is het kleppen stellen een werkje wat zelf te doen is, of is het meer specialistenwerk?
@Willem: Drijfstanglagers een andere vorm gekregen? :P Kan echt weer zien dat je aan het genieten was ;)
14 april 2013 om 19:43 In reactie op: wat is jou verbruik binnen stad en buiten en wat voor blok #18126395Vectra B Y26SE handgeschakeld:
Stadsverkeer: 1 op 7,5
Snelwegverkeer: 1 op 12,0Vectra B X18XE handgeschakeld:
Stadsverkeer: 1 op 13
Snelwegverkeer: 1 op 16,5king:
Je hebt toch de krukaspoelie eraf gehad? Staat die niet verkeerd? -_-
Hmm, zo te lezen heb ik nog maar eventjes tijd voordat ik m’n nieuwe bakkie moet presenteren :P So much work, so little time, and even less money :P
Hoe kan ik zien of mijn Astra H een elektronisch geregeld schokdempersysteem heeft? Of is dit uitvoering-gebonden?
Voorbandjes laten vervangen. Deze waren al aardig afgesleten en gecupped… Nu in ieder geval geen trillingen meer in het stuur bij 120 a 130km/h.
Schoon zat ;)
Ik denk dat je aan dit soort tekeningen een aardige hulp hebt :)
http://www.ecat24.com/opel/catalog/part/1/39/187/969/9144,9125,9126,9142,9127/” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb eventueel nog wel een momentsleutel die bij 20nm begint…
Iedere auto blijft een gok natuurlijk ;)
Enige minpuntjes die ik tegen ben gekomen, zijn het afdekkapje voor de dakrail aan bestuurderszijde, trillen in het stuur bij een bepaalde snelheid en naar mijn vermoeden hebben de schokdempers vooraan de beste tijd gehad.
Verder istie altijd dealer-onderhoud geweest (wat niets zegt, maar toch)… Rekeningen enzo zaten er allemaal bij :)Mijn nieuwe aanwinst :D
Opel Astra 1.7 CDTi DTH 101pk hatchback zwart
Van de eerste eigenaar overgenomen. Auto heeft 309.000 gereden, het gereviseerde motorblok maar 72.000. Perfect onderhouden en in de 8 jaar maar zeer lichte gebruikerschade. Voorheen een lesauto geweest, maar met een verse koppeling welke nog geen 10.000 heeft meegereden :)
Liever niet eigenlijk. Je kan het beter op een schuurspons en remmenreiniger houden… Zulke oppervlaktes wil je tiptop in orde houden ;)
Mijn vorige auto, vlak voordat hij naar z’n nieuwe eigenaar ging.

En de nieuwe aanwinst.

Het is uiteindelijk toch een Opel Astra H 1.7 CDTi 101pk geworden. Geen enkele schade of roest. Auto heeft 310.000 gereden. Zit een gereviseerd blok in met 73.000km. Nieuwe accu, remblokken en schijven achter, olie ververst, verse koppeling, volledig dealer-onderhouden en van de eerste eigenaar!
Een top-aankoop voor een bedrag bovenin m’n budget.
Foto’s volgen nog ;)Spruitstuk moet er sowieso af, anders krijg je er nooit een pakking tussen. Helaas zitten de moertjes hiervan op lastig te bereiken plaatsen.
Uhm… Zwarte doppie eraf trekken? :P De moer die erachter zit losmaken, onderaan de schokdemper de bout eruit halen en je hebt het complete pakketje in je hand. Achteraf kan je de veer inspannen en dan de rest losmaken.
Krukas-poelie? Gewoon voor een grote hefboom zorgen :) Ik gebruik zelf altijd een wrikijzer van 40cm. En mocht het zo ook niet lukken; zorgen voor een hefboom, en een krik om de hefboom omhoog te duwen :)
Ik hoop toch wel dat er een pakking tussen heeft gezeten, anders is een combi van olie en koelvloeistof gegarandeerd…
Remverschil testen ze gewoon op een remmentestbank. Veel garages hebben dit al wel aangeschaft ;)
Volgens mij moet een remschijf een voorgeschreven dikte hebben, welke meestal ergens op de naaf staat.
Auto is vandaag, met veel pijn in m’n hart, met z’n nieuwe eigenaar mee gegaan :(
Het grappige is nog wel dat hij de i500 van z’n nieuwe eigenaar gaat vervangen :P
Rubber was al los gekomen van het metaal, terwijl dat er normaal strak omheen gegoten zit. Ook was het rubber gescheurd, dus dat er uit halen was een makkie… Er was geen enkele zijwaartse demping meer :P
Draagarmrubber linksachter vervangen voor Powerflex… Oude waren OP! Morgen nog gauw even rechtsachter doen, en dan is het afscheid nemen van m’n racewagen :(


Eyz Basjuhh, tegenwoordig nieuwe koplampen op je auto? Je reed pas geleden achter me tussen de A27 en je woonplaats ;)
Distributie op tijd draaien, zodat alle markeringen goed staan. Meestal is dit wel duidelijk met nokjes. En dan pas de riem los maken.
Volgorde van de kopbouten is bijna altijd hetzelfde; in het midden beginnen en in een spiraal naar buiten werken. -
AuteurBerichten