Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe zit het eigenlijk met de Opel GT? Heeft deze een apart onderstel (inclusief het raamstijl)? Als ik dit zo bekijk, zou ik het haast wel denken:

Snip, snap, Sneppie… Met een Jupke erin istie helemaal happy :D
Ik ben logischerwijs ook van de partij, net zoals op de flyer :P
En gezien de datum van de meeting, begint m’n vakantie al meteen goed :P Eerst De Walm, en een week later deze meeting :P
Ik zou het hoe dan ook niet willen meemaken op 120 km/h :P
Zal al een wonder zijn als ik een werkruimte heb :P Zoek nog steeds iets in de buurt voor max 80,- in de maand inclusief elektra
Dat apparaat van Fast & Speed heb ik toen gezien in Gorinchem bij het autosportevenement. Wel een grappig ding, maar niet echt het chassis wat ik zoek :P

Ik wil ook juist voor een kleine motor gaan vanwege het lage gewicht. Een grote bak koppel in een licht voertuig heeft gewoon geen zin. Wat dat betreft ben ik beter af met een hoogtoerig tuffer-motortje zoals die van de Hatsjoe Cuore.
Crashtests zijn gelukkig niet nodig bij een zelfbouw. Bij seriematige productie weer wel (gelukkig maar).
Milieu-eisen zijn over het algemeen nog wel te doen, mits je een bestaande motor gebruikt. Kan een Chevy 5.7L V8 erin hangen, zit de RDW niet echt mee. Zolang het voertuig het maar aan kan met de nodige aanpassingen. Alleen als je dan bijna 40.000 euro af mag tikken aan BPM, dan loop ik gauw die optie voorbij :P Dit is tegenwoordig allemaal uitstoot-afhankelijk. Prijs van het voertuig + uitstootberekening.
Om het nog even leuker te vertellen. Zou ik vanuit het buitenland een Corsa B C20XE willen importeren, dan mag ik een uitstoot-bedrag van al bijna 23.000 euro neertellen.Heb even de prijs van dit onderstel opgezocht (TVR) op een Engelse site. Prijs is 3000,-.
“The new TVR Power OEM chassis, which will initially be available for every variant of Griffith and Chimaera, will be on sale for just £2,499 plus VAT – that’s astonishingly less than £3k including VAT”
Wat betreft die laatste 20%, daar heb ik al aardig in zitten bladeren… Het meeste is vanzelfsprekend, maar er zitten punten bij waarvan je denkt; WTF!! :|
Electronica in de auto mag bijvoorbeeld niet storingsgevoelig zijn van buitenaf… Als er airbags gemonteerd zijn in de auto, mogen deze de bestuurder niet hinderen bij het verlaten van de auto na een ongeval… Gelukkig vallen al een aantal interieur-regels weg ivm permanente cabrio :P En anders gewoon een kleppie erin maken voor broekspijp-koeling :PEngeland is gelukkig de ‘poort’ naar het op de weg krijgen van een zelfbouw. Zolang het stevig is, kan remmen, een motor heeft en de nodige verlichting; mag hij de weg op. Zoals RISL al zei; een bank op wielen is toegestaan :P
Vind het trouwens wel mooi dat er meegedacht wordt, en er nog vrij veel serieuze feedback is.
Zit te denken aan een auto in de richting van een KTM X-Bow of Ariel Atom. Zijn weer andere regels in tegenstelling tot gesloten voertuigen zoals menig niet-cabrio :P
Het onderstel wil ik laten bouwen, inclusief krachtberekeningen. Dat zijn de belangrijkste waardes bij een onderstel. De bovenbouw zal hun een worst wezen :PDan istie veelal alleen goed als binnenhuis-decoratie :) Projectielen in de auto zijn nergens goed voor ;)
Weet niet of je ermee naar het buitenland gaat. Daarbij is doorgaans de regel dat hij binnen handbereik moet zijn.
Bij m’n vorige auto plaatste ik ‘m meestal tussen de voetenruimtes van de passagiers achter. En bij m’n Corsa lukte het zelfs nog om ‘m voor de voorste passagiersstoel te plaatsen (onder de knieën).
Als ik bij een garage een peperdure auto voor de deur zie staan (Audi R8 in dit geval), dan keer ik me al gauw om. Prijzen zijn nou ook niet om over naar huis te schrijven.
“[ ] Ik weet niet wat er mis is. € 50,-“, Pardon? Zelfs een Opel-dealer zou ‘m nog eventjes gauw op de brug zetten en gratis controleren als het niet te druk is.
Maat van mij heeft zo’n ombouw ook gedaan, alleen dan met z’n 343. Ligt nu een fijn turboblokje in :P
Hij heeft er naderhand wel weer de trekhaak op gezet ivm gewichtsverdeling.
Auto gewoon kaalpukken wat van waarde is, en de rest gewoon direct weg doen.
Bedenk wel; als het blok nog heel is, kan je daar al enkele honderdjes voor vangen. Desnoods parkeer je de motor even bij een kennis in een schuurtje…Duw hem daar een paar straten verderop, bel de ANWB en vragen of ze hem weg willen slepen naar je huis.
Heb m’n auto weg laten slepen ivm kapotte distributie, niet naar de garage (100m verderop), maar naar m’n huis 13km verder.Je kan er ook gewoon een andere kop op zetten natuurlijk ;) Mits de zuigers niet beschadigd zijn natuurlijk…
Nieuwe ruitenwissers gemonteerd.
Nog even een kleine notitie voor mensen die ook nieuwe ruitenwissers aan willen schaffen van Bosch; Ga de grens over naar Duitsland en neem eens een kijkje bij de Kaufland. Zelfs Aerotwins voor rond de € 20,-! In Nederland toch al gauw een kleine € 50,- a € 60,-.
Ik wil m’n telefoonhouder vastmaken aan het dashboard. De plek die ik hiervoor in gedachten heb, is het horizontale ‘plateau’ voor het informatiescherm (en dus boven de knop van m’n alarmlichten. Nu vraag ik me alleen af, kan ik hier zomaar een schroef in draaien, of sloop ik dan iets wat er eventueel onder zit?
Ter verduidelijking; ik wil ‘m zo ver mogelijk rechts op het horizontale plateautje monteren zodat ik m’n scherm nog kan zien.1 mei 2013 om 20:08 In reactie op: help! met speod gevraagd! Sleutel/sloten vervangen kosten #18138256Als je de auto niet zo vaak hoeft te gebruiken, kan je eventueel nog ergens een kabeltje lostrekken zodat de auto niet start. Dan is de kans al kleiner dat ze ermee weg gaan ;)
Nou, dat wordt dus vanaf volgende week geen Donald Duck meer in de bus.
Nette auto met een nette kilometerstand. Weet niet of er met de verzekering iets te regelen is (volledig verzekerd)?
Je kan altijd WimV6 nog even aanspreken. Dan staat het vast dat het werk goed gedaan wordt, en dat het niet onnodig duur is.
@combo c tour wrote:
en wat zou ik aan de schroefdraad van dat boutje en mijn wielbouten kunnen smeren??
heb bij sommige koper vet en sommige grijs vet gezien.
maar de vraag is nu welke de juiste is.Schoonmaken, niet invetten… Schroefdraad van de bout schoonmaken met een staalborstel, andere schroefdraad met een tandenborstel… En natuurlijk remmenreiniger gebruiken ;)
Misschien een vrij simpele vraag, maar hoe krijg ik de achterbank (zitvlak) van mijn Astra H los? Ik heb al in de handleiding zitten kijken, en daar staat iets over die oogjes. Dus die netjes naar voren getrokken en dus het voorste deel los, maar het stuk onder de rugleuning dus nog niet.
Zit er nog ergens een geheim borgpennetje, of is er een richting waarop ik de bank moet schuiven voordat hij los komt?
Is opzich een prima systeem van Opel hoor, alleen ze hebben niet nagedacht over het sleuteltje (lees: plastic :P)
Maak trouwens ook eens het schroefdraad van deze speciale bout eens schoon, en desnoods opnieuw tappen. Gewoon met remmenreiniger aan de gang ;)
Nou, die 124km is het waard hoor, neem dat maar van mij aan.
Misschien een broodjes en koffie-exploitant dit jaar? En anders iemand prive die deze taak op zich kan nemen?
-
AuteurBerichten