Klopper

Aangemaakte reacties

10 berichten aan het bekijken - 1,326 tot 1,335 (van in totaal 1,335)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Intercooler Corsa B #17742678

    Zo! Dat is even een handig stukje motor-theorie! Is er misschien een website waar deze informatie op een rijtje staat?

    In principe heb ik dus niets aan deze turbo. Maar is het dan nog wel makkelijk om aan zo’n blok te komen? Aangezien het onder de ‘fanatieke rijders’ dan toch wel gewild is.
    Maar de ECU moet dan toch ook anders zijn? En moet ik er dan ook op letten dat er een lambda-sonde in zit? Of is dat standaard bij die motor?

    Ik ben toch blij dat ik hier even verhaal heb gehaald…

    In reactie op: Intercooler Corsa B #17742674

    Ik heb de turbo gekregen met dotjes papier erin, zodat er geen vuil in kan komen :) Kan me goed voorstellen wat er dan gebeurt met die kleine stukjes vuil :P

    Een kennis van mij kan heel goed lassen en heeft hier al jaren ervaring mee. Maar sowieso bedankt voor de waarschuwing :)

    Mocht ik toch besluiten om op de sloop een c20xe te halen, kan daar dan wel een turbo op? En wat zouden die dingen ongeveer kosten?

    En wat is eigenlijk het effect van een dumpvalve? En zou dit bij mij een oplossing zijn?

    In reactie op: Intercooler Corsa B #17742672

    Het inbouwen kan ik eventueel laten doen, dat is het probleem niet. Maar komt het er nu eigenlijk op neer dat ik een ‘opgefokt beestje’ niet verder moet opfokken?

    In reactie op: Intercooler Corsa B #17742668

    Is mijn eerste auto, dus ik zal ergens moeten beginnen.

    In reactie op: Intercooler Corsa B #17742665

    origineel gepost door axel
    Compressie van de X1.4XE is 10:5:1, je kan hiermee max 0,6 bar mee gaan rijden.

    Dbilas heeft ook kant en klare turbokitjes Turbo (T25) en hiervoor hoeft het blok niet open. Uit een 1.4 halen zij max 190PK, maar dan heb je een Dbilas inlaat, grotere injectoren, intercooler, buizenslangenklemmen en een compleet uitlaat systeem en een T25 garret die max afgesteld staat op 0,6 bar.

    Ik heb bij SE al nagevraagd wat zo’n geintje kost. Dat zit op de 4650 euro. En dat is bijna 4 x de prijs van m’n auto. Kortom; geen optie.

    Heb nog even nagevraagd aan de verkoper van die turbo (particulier), maar de turbo komt dus uit een dieseltje, maar meer weet hij er niet vanaf.
    Maar wat zijn dan de risico’s als ik het toch zou inbouwen? En wat zouden ongeveer de kosten kunnen zijn als ik de rest ook aan zou moeten passen?

    In reactie op: Intercooler Corsa B #17742661

    Het is mijn bedoeling de turbo in m’n Corsa’tje te bouwen. Daarin ligt, zoals mijn sig al aangeeft, een X14XE. Nu ben ik geen held wat betreft autokennis en motoren, maar wil toch graag een turbo’tje in m’n Corsa. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de Turbo uit een ander Corsa’tje komt, dus ik denk wel dat da goed zal komen…

    In reactie op: Toerental klopt volgens mij niet! #17727374

    Ik scheur zelf rond met een X14XE en heb dezelfde waardes zoals jij die aangeeft bij 80, 100 en 120 km/h. En zelf haal ik gecombineerd 1 op 14. Dus opzich is er niets aan de hand. Je zou idd nog wel kunnen overwegen een andere versnellingsbak erin te leggen, maar hier is opzich niets mis mee; geen hoge waardes of iets dergelijks.

    In reactie op: PLAATS HIER JE HOW TO’S! #17379820

    Je kan, net zoals ik, proberen om een dun schroevendraaiertje door het rooster te steken en zo de schroeven los te draaien. Dit werkt ook wel, maar je moet er wel op letten dat de schroevendraaiersteel niet te dik is, zodat je het rooster beschadigd.
    Ik heb ook gehoord van een methode met een ‘pinpasje’, maar weet niet precies hoe dat zit.

    Belangrijke tip: Sluit eerst de luchtcirculatie af dmv het wieltje. Dit voorkomt dat de schroeven per ongeluk in de ventilatiebuis vallen.

    In reactie op: ombouw van injectie naar webers #17740016

    Even een vraagje tussendoor… Wat kost eigenlijk een C20XE? Ongeveer, om en nabij, in de buurt van…
    En welke aanpassingen moeten er gedaan worden om dit om te bouwen vanaf een X14XE?

    Gr, Martin

    In reactie op: Centrale Deurvergrendeling #17583962

    Vergrendeling op de achterklep is goed mogelijk :) Dit heb ik namelijk vorige week ook gedaan bij m’n Corsa B.

    Zodra je het paneel los hebt, zie je het mechanisme zitten voor het open maken van de achterklep. Elke keer als je de sleutel in het slot omdraait, zie je een klein L-vormig hendeltje bewegen. Als je ervoor zorgt dat je het hendeltje vastgeklemt krijgt in de “ontspannen” positie, dan zal de achterklep ook niet open gaan, omdat je het slot niet meer volledig in kunt drukken.

    Zelf heb ik dit gedaan door het slot er volledig uit te halen (3 schroeven meen ik), 2 gaatjes te boren in het hendeltje, daar een koperdraadje (1,5mm2, schakeldraad voor elektra ^_^) doorheen te trekken en die vast te maken aan de schakelstang van het motortje…

    Ik weet dat dit een beetje prut is uitgelegd, maar ik maak een dezer dagen wel even een paar foto’s.

    Het systeem werkt prima, maar het kan zijn dat je nog een beetje moet tweaken om het goed op z’n plaats te krijgen.

    Edit; toevoeging vraag:

    Wat ik me trouwens nog wel afvraag… Waar zit de bedrading voor de alarmlichten. Heb het middenconsole en de knop er wel af gehad en dergelijke, maar de knop voor de alarmlichten heeft 7 contacten, en nu is mij niet helemaal duidelijk welke nu naar de alarmlichten gaan. Of welk draadje wat erachter uit komt nu voor de alarmlichten is.

10 berichten aan het bekijken - 1,326 tot 1,335 (van in totaal 1,335)