Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Precies Corsaboy :P
Auto’s die op gas rijden, hebben een veel grotere kans om de motor naar de kl*te te helpen, anders zouden heeeel veel mensen in Nederland wel op gas gaan rijden.
Als je een jaar met je auto wilt rijden maakt het niet zoveel uit, maar reken niet op een jarenlange werking van je motor.Zal echt een grote prestatie zijn als je de 500.000 voorbij gaat :) Zijn ook maar weinigen die dat halen. Maar gezien de huidige ‘schade’ / onderhoud, moet dat voor jou goed te doen zijn :)
Keep it up, Corsa! (ohja, en eigenaar :P)
Ik heb nog wel een schema liggen, maar ik weet niet zeker of je hier iets aan hebt. Heb alles even in een ZIP-bestand van 3,4 MB kunnen gooien. Deze staat nu hier;
Het zwarte monstertje heeft z’n pk’s weer terug :) Nieuwe koppie erop, nieuwe olie, motor gereinigd met een of ander chemisch goedje… Nu zit er alleen een rare tik in, en volgens de monteur is dat van een klep of iets in die richting. Weet niet of dit schadelijk is?
Ik blijf maar even rustig afwachten en nog even rustig aan rijden tot het hele systeem een beetje ingewerkt is. Mocht hij er binnenkort toch mee stoppen, dan gaat er toch een ander motortje in…
Mochten de lampjes nog heel zijn, dan is er natuurlijk altijd nog kans op een gevalletje kabelbreuk.
nvm…
Kan ook ja… Of gewoon een soort herkennings-sticker wat bekend is op het forum. Bijvoorbeeld het sticker bovenaan deze pagina.
Dit zal natuurlijk wel moeilijker worden bij geblindeerde ramen, maar daar kan je dan weer een lichte versie van verzinnen :P
But wait… There’s more :(
Monteur belde me een paar uur terug op met het slechte nieuws dat er ook een uitlaatklep kapot was. Kortom; nog meer kosten.
Hij stelde voor om een nieuwe kop erop te zetten, gezien dit uiteindelijk rendabeler is. Mocht het zo zijn dat andere kleppen zwakker zijn geworden door de jaren, dan is dit een kwestie van tijd voordat de anderen ook gaan.
Nu zit er natuurlijk ook nog een vraag achter…
Waar is het stukje gebleven dat van de klep af is gebroken? In de cilinder zat het in ieder geval niet. En ik ken de route naar buiten niet echt, vandaar de vraag ;)
En is het nodig om dat stukje eruit te halen, of kan het rustig blijven zitten door de levensjaren heen?3 november 2010 om 21:17 In reactie op: nieuwe aanwinst, corsa B c20xe. nieuwe koppeling, dynamo en #17753798Zo blijft de auto toch nog in de “familie” he :)
Heb er een andere monteur naar laten kijken, die zei dat de koppakking tussen cilinder 3 en 4 weg was… Dus gaat hij ‘m laten afvlakken en nieuwe koppakking ertussen… Kosten in totaal; € 600 tot € 750… Klinkt al wat beter dan de 1000 van de garage…
Hij gaat dus nu bij die monteur in de fix :)
In hoeverre moet de kabelboom dan eigenlijk mee? Moet ik dan alles tot aan de achterklepverlichting toe eruit halen? Heb links bij de voetruimte van de bestuurder wel 2 flinke stekkers zien zitten…
Past dat blok wel in m’n auto dan? En zit ik dan niet met de kabelboom en ECU? Deze moeten zeker ook over? Had wel ergens begrepen dat de beugels hetzelfde kunnen blijven, dus dat scheelt weer…
Punt met een ander blok is weer; je weet niet wat ermee gebeurd is… Wie weet koop ik straks een blok wat na een week hetzelfde euvel heeft als mijn X14XE nu…
Kan ook eigenlijk niet zo gauw een X14XE of X16XE blok vinden…Meteen maar even een vraagje erbij…
Is het verstandig om een andere versnellingsbak aan m’n (op moment van schrijven nog niet gerepareerde) X14XE te hangen? Want ik heb het vermoeden dat deze motorschade komt door het hoog aantal toeren, en dan bedoel ik meer in de 5de versnelling @ 140 a 150 km/h…
Ik heb wel een programma waar dat in staat. Zal even kijken…
Autodata heet dat volges mij
EDIT: Ik kom uit op 5,9 uur, maar denk niet dat ik dan alles gehad heb.
B1.0500 Bougies V/M :: 0,40 uren
A2.0700 Cilinderkop en pakking V/M :: 5,00 uren
A2.0100 Compressietest Kontr :: 0,50 uren (is eigenlijk al gedaan).12 manuren werken verwachten ze.
M’n kilometerstand staat op 179k, dus dat moet dan niet al te lang geleden zijn. Heb helaas zo even niet het onderhoudsboekje bij de hand.
Distributieriem zit er ook net op, bij de 169k (apk vorig jaar). Weet niet hoe het zit met de waterpomp.Volgens de garage ben ik rond de 250 a 300 kwijt aan onderdelen, de rest is manuren.
Het stellen van de diagnose lijkt me toch een koud kunstje voor zover jullie het vertellen. Kopbouten eraf, kop optillen, zuigers nakijken, kleppen nakijken; en klaar… (mocht het daar aan liggen natuurlijk)…
Sorry, ik wil jullie niet tegenspreken, maar ik doelde meer in de richting van de koppakking en eventueel andere afdichting.
Ik dacht me trouwes te herinneren dat het met de kleppen te maken had ipv ‘koppen’ :P
Ja, maar dan ben je er nog niet… Hoge temperaturen in het blok kunnen waarschijnlijk nog wel meer schade hebben veroorzaakt…
Kan het ook verkeerd begrepen hebben van die kop.
Compressie-test is uitgevoerd.
Cil 1; 16 bar
Cil 2; 15 bar
Cil 3; 15 bar
Cil 4; doodBougie was compleet naar de maan, hoogstwaarschijnlijk door de ontstane hitte.
Het blijft natuurlijk aan de leden zelf of ze hun kenteken erin zetten…
Implementeren is geen probleem… Na 5 jaar ICT en ruim 12 jaar programmeer/script-ervaring is dat zo gepiept ^_^
Maar ik doel er meer op dat het alleen een zoekfunctie is, en dat je niet een complete lijst van kentekens op kan vragen.
Kortom; Je komt alleen achter de gebruikersnaam als je het kenteken invult, en dus niet dat bij ieder profiel een kenteken vermeld staat waarbij ik gemakkelijk zou kunnen achterhalen wat het kenteken is van ieder lid.Geen flauw idee wat voor model het is, maar ik ben het wel helemaal met ’t vrouwtje eens… Het zijn gruwelijk lelijke dingen…
Bedankt voor de grafische uitleg :)
Enig idee wat zo’n setje ongeveer kost?
Ik denk zelf dat ik als beginner zijnde langer dan een week bezig ben, omdat ik een soort van het wiel opnieuw moet uitvinden, en weten waar alles voor is.
Heb een paar weken geleden centrale deurvergrendeling ingebouwd, daar ben ik al 3 volledige dagen mee bezig geweest (voornamelijk vanwege het schanierwerk van de deur en de achterklep), maar weet nu hoe het zit en heb er nog maar een uurtje werk aan de volgende keer.
Ik denk dat ik toch maar wijselijk besluit om het project te laten varen. En anders de garage het werk te laten doen (€€€€,€€)… En van SE heb ik het advies gekregen om toch maar te gaan voor een Corsa D GSI, omdat ik er dan niets aan hoef te rommelen…
*pushes ‘abort project’-button* :P
Hartelijk dank voor het wijze advies en de gigantische voorraad aan informatie. Ik zal dit zeker in de toekomst kunnen gebruiken :)
-
AuteurBerichten