Klopper

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,300 (van in totaal 1,335)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Luchtinlaat #17778261

    Ok, bedankt :)

    Was niet echt meer van plan om deze auto te gaan opvoeren, maar meer een vraag omdat ik er te simpel naar keek; meer lucht = meer vermogen.

    Nu zal dat ook wel enigszins kloppen, maar niet op deze manier dus…

    Over anderhalf à 2 jaar een Corsa D in de planning ;)

    In reactie op: 82-92 graden thermostaat #17777264

    Misschien een leken-vraag, maar wat is nou het verschil tussen de thermostaten?
    En waar zijn ze voor?

    In reactie op: mm lampje corsa x14xe. #17774233

    ROC ASA Scutos op kAnaleneiland…

    In reactie op: mm lampje corsa x14xe. #17774231

    Dan zou ik gaan denken in de richting van een kapotte sensor van je EGR-klep. Het prijsje wat mijn garage rekende voor een nieuwe EGR is 161,55 excl. Maar dit kan natuurlijk per garage verschillend zijn.

    Weet niet of je maandagochtend / middag tijd hebt. Ik kan dan eventueel wel even langs rijden (zit in Utrecht op school).

    In reactie op: mm lampje corsa x14xe. #17774228

    Probleem is in mijn oren bekend. Is bij mij net opgelost door de garage…

    Is bij jou ook het geval dat wanneer je hard hebt opgetrokken met de auto en het lampje gaat branden, de auto ook gaat inhouden? En eveneens bij stationair wisselend / schommelend draait?

    In dit geval zit de EGR-klep vast…

    Draait hij verder normaal stationair, dan kan het goed zijn dat de sensor niet meer werkt of dat de EGR-klep weer snel los is geschoten.

    Als je nu de auto start en stationair laat lopen, vertoont hij dan ook kuren?

    En dat van je achterlicht kan niets te maken hebben met je MM-lampje :) Lampje vervangen en klaar…

    In reactie op: accessoire draad corsa b #17773887

    Ik weet niet precies waar het allemaal aangetast is, maar ik verwacht niet dat ook die bedrading vervangen hoeft te worden. Bedrading smelt namelijk als het koper aan de binnenkant warm wordt, en tegelijkertijd de vinyl-laag aan de buitenkant de warmte niet kwijt kan aan de lucht… Anders gezegd; als er veel bedrading in een bos bij elkaar wordt gehouden, kan de warmte van de draden niet weg, en smelt het vinyl…
    Dit is eveneens de reden dat je een kabelhaspel / verlengsnoer altijd volledig moet afrollen als je met zware apparaten gaat werken.

    Ik zou zeggen; tape om de stukken die gesmolten zijn, en kijken of de bedrading zijn warmte kwijt kan…

    In reactie op: Opel embleem #17773619

    Aan de voorkant is het embleem een klik-systeem. Deze kan je er met een simpele voordeur-sleutel al af halen. Een nieuw logo kopen is niet echt grappig… Kost namelijk rond tussen de 20 a 30 euro. Het beste kan je even bij de sloop langs gaan en gaan ‘rondsnuffelen’… Zo ben ik gratis aan een ander logo’tje gekomen :)

    Hoe het zit met ’t embleem aan de achterkant, weet ik niet.

    Hou er rekening mee; Opel-logo’s zijn gewild bij verzamelaars, en die hebben zo’n logo er binnen 2-3 seconden vanaf.

    Mocht het zo zijn dat ’t logo nog te redden is, dan moet je gaan denken aan iets van secondenlijm of kit…

    In reactie op: Opel embleem #17773616

    Voor of achter?

    In reactie op: Klokje rond #17761131

    Vectra A’tje van m’n ouders zit bijna op de 333.333 km :P

    In reactie op: Waarom Opel Corsa? #17770088

    origineel gepost door SRLandgraaf
    omdat het een moord wapen is met een c20xe of een let :vertag

    Ja, maar een BMW met een 3,5L motor is dan een betere keus he, als het alleen daarom zou gaan.

    In reactie op: is dit ook een b corsa #17770034

    Eerst onder de auto door en op het laatste moment omhoog gehaald.

    In reactie op: is dit ook een b corsa #17770029

    Ja, is ook een Corsa B… Helaas wel aardig verkloot vind ik zelf… De bumper zal er ook na een tijdje niet meer zo prachtig uitzien met die uitlaatgassen er overheen…

    In reactie op: Corsa B Grill #17769282

    Is een kliksysteem over de gehele onderste rand. Als je het systeem niet kent, is het niet gemakkelijk om dit los te krijgen met de bumper op de auto.

    Bumper loshalen is opzich maar 5 mins werk…

    Hier is een plaatje van de bevestigingspunten. Is helaas niet goed zichtbaar hoe deze vastzitten.

    http://images9.speurders.nl/images/75/7539/75394659_1_large.jpg

    Weet ook niet precies hoe ik dit moet uitleggen, maar het is dus de bedoeling dat je een stukje plastic omhoog tilt, zodat een plastic pinnetje er onderdoor kan… Beter weet ik het niet te vertalen :P

    In reactie op: Start wel, maar valt bij stationair uit #17768181

    Mja, dat 10 keer knipperen is opzich ook wel logisch, alleen denk ik niet altijd logisch na :P

    Naja, dan is het maar rustig de rekening afwachten… Hopelijk heb ik dan de komende 2 jaar geen gedonder meer met m’n auto…

    In reactie op: Start wel, maar valt bij stationair uit #17768179

    Ik dacht meer in de richting van; getallen van 1 tot 9, en 10 klopte dus niet echt in m’n rijtje, maar 0 klonk al wat logischer :P

    Willem, weet jij toevallig een makkelijke manier om de EGR-klep schoon te maken, zonder dat ik ‘m los hoef te halen? Bij mij zit hij, zoals ik al zei, op een lastige plaats…

    In reactie op: Start wel, maar valt bij stationair uit #17768177

    Ze hebben die EGR-klep wel op een behoorlijk irritante plaats weggewerkt…

    Naja, die monteur kan m’n achterbumper kussen, want blijkbaar heeftie weer eens geen tijd…

    Auto staat nu bij de garage en er wordt een compleet nieuwe EGR in gezet.

    In reactie op: Start wel, maar valt bij stationair uit #17768175

    Ik wil zo even een EGR-kleppie gaan halen op de sloop. Moet ik hiervoor ook meteen een nieuwe pakking kopen? Of is dit een beetje afhankelijk van de staat?

    In reactie op: Start wel, maar valt bij stationair uit #17768173

    Heb hem uitgelezen, maar is een rare code… Getallen die ik krijg zijn 1-4-10-5… Normaal moet er toch ook code 12 zijn vanwege de motor of iets dergelijks… Het getal 10 heb ik meerdere keren gecontroleerd…

    EDIT: Ah, 10 is dus een 0 :P

    In reactie op: Start wel, maar valt bij stationair uit #17768171

    Even een kleine update…

    Bij een koude start blijft hij wel stationair rond de 1200 rpm draaien, zonder MM-lampje… Heb er zo de 8 km mee naar huis kunnen rijden, maar net voordat ik thuis was, begon het lampje weer en viel hij niet veel later uit. Auto begon ook te schokken, en bij iedere schok tikte het toerental 200 a 300 naar beneden.

    Zal zo even paperclip-methode gebruiken.

    In reactie op: Start wel, maar valt bij stationair uit #17768170

    Ik dacht dat de laatste keer de nokkenas-sensor slecht contact maakte. Heb de monteur gebeld, en die denkt dat da niet logisch is (misschien omdat hij ‘m de vorige keer goed vast heeft gezet, weet niet).

    In reactie op: Specifieke aandachtspunten Corsa-B _ eentje gekocht #17767657

    Het is geen APK-punt, maar let op de roest aan de rand van de motorkap. Let ook op de roest aan het frame (onderkant) en wielkappen… Ook sowieso luisteren wat de motor te vertellen heeft… Onregelmatig toerental? Tikken? Kleur van de rook uit de uitlaat…

    In reactie op: Voorbumper demonteren #17764328

    Ik heb ondertussen de bumper eraf, maar nu past m’n bumpertje van 70,- niet :mad:

    Over het algemeen krijg ik de bumper er op de zijkanten wel op, maar staat zo erg onder spanning dat er waarschijnlijk bij het eerste drempeltje al stukken kapot zullen springen. Misschien dat het een kwestie is van beugels inkorten aan de binnenkant. Lijkt me namelijk niet dat de bumper alleen blijft hangen op alle 8 of 10 schroeven :P

    Het middenste deel van de bumper zit wel prima op z’n plaats, maar de zijkanten lijken haast 5mm te kort.

    Tijd voor het A-team :P

    In reactie op: kleur nr corsa b'96 gsi blauw-paarsmetalic ?? #17764219

    De kleurcode staat, als het goed is, op een plaatje onder de motorkap (net boven de bumper). Hier staat ook het model / type auto op. En onderaan staat de kleurcode aangegeven.

    In reactie op: Voorbumper demonteren #17764322

    @ SRLandgraaf: Ik krijg ze niet los op dat punt.

    Eén van de 2 wielkastranden was vrij snel los, maar geen idee hoe ik dat gedaan heb (beetje sjorren aan de bumper?), maar de andere heb ik nog niet los gekregen.

    Zitten die 2 T-schroefjes ook met moertjes vast?

    In reactie op: Privacy Glass #17763414

    Dit is ongeveer hetzelfde gerommel als op de voorruit een blindering plakken, alleen ietsjes groter…

    * Raam nat en vetvrij maken EN HOUDEN (“Ik koop bijna nooit Dreft”, nu dus wel doen!).
    * Met 2 personen het folie op de achterruit leggen met aan elke kant nog wat vel over.
    * Werk vanuit het midden van de achterruit gelijkmatig in elke richting met behulp van een klein ‘zeempje’ wat je waarschijnlijk wel bij je folie heb gekregen.
    * Zodra het voorkomt dat er bellen onder het folie (haast onvermijdelijk) onstaan die je niet wegkrijgt met enkel het vegen, dan een (verf)-fohn erbij houden en keer op keer blijven vegen.
    * Mocht het op deze manier nog niet lukken om bellen eruit te krijgen, laat dan iemand anders de hoek in welke de bel zit optillen, vervolgens verwarmen over een oppervlakte van 30 x 30 cm en lichtjes weer naar beneden laten zakken.

    Vergeet niet om ten alle tijden de achterruit goed nat te houden met alleen water (dus geen Dreft). Als je dit niet doet, blijft het folie meteen plakken en heb je na de eerste keer plakken geen mogelijkheid meer om correcties toe te passen.

    Mocht iemand nog op- of aanmerkingen hebben, hieronder is nog plaats voor een reactie :)

25 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,300 (van in totaal 1,335)