Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb het vermoeden dat er wel meer mis is met dat blok of iets wat ermee te maken heeft, daarom wil ik er liever een fris blok in hebben… Heb trouwens gisteren ook gezien dat er andere slangen binnenkort aan hun einde komen, waaronder de slang aan de voorkant van het blok. Korte slang voor de olie…
Al met al opgeteld ga ik toch op zoek naar een let…
Olie in de koelvloeistof (mayonaise) en het kwam uit het tankje geschoten toen ik de dop eraf haalde… Kortom: de druk van de olie…
Uhm… RickR91… Er zit een C20XE in… En die gaat er absoluut uit…
Probleem is alleen dat die motoren heel moeilijk te verkrijgen zijn…
Hoeveel koppel en pk’s zit er dan bij een turbo? 211pk en 280nm lijkt me toch niet gauw te overtreffen met een 2.0L… MAAR… Mensen op dit forum kennende zullen die het niet eens zijn met deze stelling :P
Motor ademt inderdaad beter, maar meer pk’s krijg je er niet door ;)
Bij m’n X14XE (Corsa B Sport 1.4i) heb ik gewoon een inlegfilter erin gegooit, werkt ook prima. Is een sportluchtfilter van FK.@Corsa_GSi: Wat bedoel je precies met aanbouwdelen van een 2.5?
Versnellingsbak heb ik gelukkig al op m’n C20XE zitten (F20). En het gewicht neem ik voor lief…
@kaneelschep: Slang was na de eerste pakking gesneuveld. Denk dat ik toen een kleine 2000km heb gereden voordat hij sneuvelde…14 augustus 2011 om 12:23 In reactie op: MAG DICHT/ velgen staan erop na kassen uitrollen. #17900145Je hebt degelijke info gekregen, en nog loop je te klagen! Verander gewoon de titel weer terug naar wat het was of naar iets logisch, maar laat dit niet zo staan.
Mensen proberen je hier te helpen / helpen je, en als dat niet goed genoeg is, moet je je maar aanmelden op een andere website waar ze dit gedrag wel waarderen…
Voor het motorwerk breng ik m’n auto toch elke keer weer naar de garage zonder er verder aan te klooien…
Ben net even bij de garagehouder geweest, en die zei dat ’t goed kan zijn dat de kop gescheurd is. En dat dit misschien gekomen is door het euvel in Italië (lekke koelvloeistofslang waardoor de motor zonder vloeistof kwam te zitten).
Hij had nog wel een kop liggen, maar daarvan wist hij niet of het een oude of een nieuwe was. Dit gaat hij maandag even vergelijken met degene die in m’n auto zit. En mocht het niet overeenkomen, dan plaats ik hier een oproep voor een andere kop :)Maar eigenlijk nogmaals de vraag; hoeveel werk is eraan om er een X30XE in te gooien?
Naja, mij werd voor het vlakken al meteen 120,- gerekend, en afpersen 30,-… Hij zei hier ook meteen bij dat’t waarschijnlijk toch niet nodig is… Maar hoe weet ik eigenlijk of het een K700-kop is?
Nah, bij die X14XE van me heb ik wel proberen te besparen, maar bij m’n C20XE heb ik geen kosten of moeite bespaard :) Heb zelfs nog met kleine beetjes geprobeerd beter te koelen enzo, en heb ook al een oliekoeler klaar liggen (helaas zonder slangen, nog steeds op zoek)… Maar dat staat er verder los van…
Heb de auto ook iedere keer rustig warm laten worden, en daarbij zoveel mogelijk onder de 2500 revs te blijven (F20-bak)…
Afgelopen donderdag wel een keertje 3-4km gereden in z’n 4 op 4500 revs, maar dat moettie makkelijk kunnen hebben als hij warm is…Heb m’n auto al weer op het terrein gezet, maar de garagehouder was er niet… Hij belt morgenochtend even…
Hoeveel extra werk zou het zijn om een X30XE erin te mikken?De hele reparatie is 2 maanden geleden ongeveer geweest, en is gedaan door een garage hier in het dorp. Kop is daarbij gevlakt en ook meteen nieuwe kopbouten erin. Hij is niet afgeperst, omdat het volgens de garagehouder niet nodig zou zijn.
Er zit een koppakking tussen van een C20LET ipv een C20XE.Ik denk dat een foto handiger is in dit geval :)
Zelf heb ik stoelhoezen gehaald op de ‘zwarte markt’ in Tiel. Zeer goede kwaliteit voor 20,- of 40,-, weet niet precies hoeveel het was :PMaar losstaand daarvan; welkom op het forum. Probeer anders ook even het ’te koop aangeboden’ deel van het forum ;)
Hoe is het te zien welke pomp er aangesloten zit, en waar moet ik dan precies gaan zoeken? Want de vorige eigenaar van mijn auto is naderhand gezien best wel een prutser geweest, dus betwijfel ik ’t of ik nu wel alles uit m’n blokkie haal.
Ook het knallen van de onverbrande benzine klinkt bekend in de oren als ik ‘m onderin trap bij het wegrijden.
Deze schakelaar is al 2 keer vervangen, maar het heeft helaas niets veranderd. Als het tenminste gaat over zo’n dikke dop van 4cm lang en M22 schroefdraad (gokje)…
@CorsaB1.4 wrote:
Om welke Corsa gaat het?
Ik weet dat de fan bij een corsa b pas aanslaat bij 104. (tenminste ooit gelezen ;)) Dus dat zou dan normaal moeten wezen.Het gaat hier om de C20XE :) Veel mensen hier weten dat ik daar tegenwoordig mee rondscheur, maar de vraag is opzich logisch.
@Corsaracer: Kan het niet gewoon zo zijn dat er slecht contact is tussen de sensor en de kabel?Bedrijfstemp is normaal eigenlijk rond de 90 graden… En moet ik dan de bumper eraf halen? Of is er een andere manier waarop ik er degelijk bij kan?
Had zoiets ook al begrepen van m’n collega. Hij had het volgens mij over vulkaniserende tape. Gelukkig hebben we die op het werk nog in overvloed liggen, dus ik weet wat er volgende vakantie mee gaat op vakantie :P
En wat betreft ANWB… Zodra ik weer terug ben in Nederland, zeg ik meteen alles op… Kan m’n geld beter in onderhoud van m’n auto steken…
Hoop op hulp was nog nooit zo duur…
Nog een kleine update: Onderdeel is eindelijk in Italië en naar zegge is m’n auto vanavond klaar, dus kan hopelijk eindelijk naar huis :D
Onthoud hij de tijd / datum wel?
@Dim67 wrote:
22 views maar niemand reageert ff?
Mensen kijken wat je probleem is, proberen je eventueel te helpen als ze er de kennis voor hebben of proberen je op een andere manier te helpen… Het is hier geen helpdesk waar je binnen 24 uur een antwoord dient te krijgen op je vraag. Het is hier hopen dat iemand het bericht leest die er wel kennis van heeft om je vraag te beantwoorden.
Enkelen op dit forum weten vreselijk veel van de Opel’s, maar je kan niet verwachten dat deze er ook 24/7 zijn om dingen te beantwoorden.En 1 dag… is wel aardig kort door de bocht he! ;)
Ik heb zoiets ook een beetje als ik met slippende koppeling probeer te rijden in een file… Als ik de koppeling een keer volledig intrap, schiet hij door naar de 1700 a 2100 rpm… Kan dit eventueel ook aan een vuile gasklep liggen?
In mijn geval is het een C20XE…@McKaamos wrote:
Awh crap, ik ben de naam kwijt, maar pas was hier bij een autoonderdelen handel een TV waar een middeltje voor dit soort dingen werdt gepresenteerd.
Een of ander twee componenten spul van een vloeistof en een poeder. Beetje poeder op de scheur, vloeistof er op en nog eens poeder er op en dan zat het potdicht en drukbestendig.Offtopic: Dat is dus geen middeltje waar je graag op wilt gaan zitten :P
Ontopic: Als je toevallig de naam van het middeltje weer tot je gedachten komt, hoor ik het natuurlijk graag, want dan gaat het bij m’n volgende overlevingskit voor op vakantie :) @Vinci wrote:
Dat klinkt als de slang die direct uit je waterpomp komt, die darm met een aftakking…
Dacht halverwege je verhaal aan de kachel slangen, die zou je namelijk zo aan mekaar kunnen maken tijdelijk met een stukje pijp er tussen want de kachel heb je nu toch niet heel hard nodig…
Ik ken wel iemand die een gigantische berg C20XE meuk heeft liggen, als je nog nodig hebt kan ik hem evt. wel even bellen en iets regelen dat het opgestuurd wordt….
Ik heb zelf ook al zitten denken om een loodgieter hier op te zoeken die een T-stukje kan fabrieken, en daar vervolgens de restjes van de slangen op aan te sluiten, maar hier in Italië zijn ze niet zo rap met dat soort dingen.
Opzich is het opsturen een aardig gebaar, maar dat duurt 1 of 2 dagen voordat het er is…
De scheur zit in een bocht van de dikkere slang. Kan opzich wel proberen om ‘m iets in te korten, maar ben bang dattie bij een beetje druk er al af schiet, of erger, nogmaals scheurt…
Naar mijn weten komt er dan een hoog zoemend geluid van de ventilator op je radiateur, maar geen akelig geluid :)
@Onderbroekie wrote:
Is al opgelost haha
Als in; dat het niet meer voorkomt, of dat je er een oplossing voor hebt gevonden?
Als je een oplossing hebt, is het prettig voor anderen als je dat wil delen :)Heel handig bukzzzie, alleen moet je je voor die site aanmelden voordat je de topic kan bekijken.
-
AuteurBerichten