Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat voor alarm-systeem heb je?
Spy-setjes zijn gemakkelijk in te bouwen bij een Corsa B. Heb op allebei m’n B’tjes een alarm zitten ;)Werkt dit niet, dan verwijs ik je door naar de zoekfunctie van dit forum. Dit probleem is al honderden keren behandeld.
Graag ook nog even voorstellen, aangezien je hier voor het eerst bent.
Even een wat technischer vraagje. Wordt de servo van de TC analoog of digitaal gestuurd? Anders gezegd; kan hij alleen volledig open of volledig dicht staan? Of ook “afknijpen tot een bepaalde hoek van de klep?
Nieuwe einddemper of een gebruikte einddemper? Anders zou je even moeten proberen met de oude einddemper erop en kijken hoe lang dat het goed gaat. Dan kan je in ieder geval dat uitsluiten mocht er niets gebeuren.
Was het gasklephuis vies, of viel dat wel mee? En opzicht heb je aan de sensor genoeg waarschijnlijk :)
Is gewoon 1 op 1 over te zetten?
Losstaand van het probleem met de auto; ik zou persoonlijk geen hulp in het buitenland laten regelen door de ANWB. Laatste ervaringen hiermee zijn alles behalve lovend. Er zijn gelukkig andere partijen die deze taak kunnen overnemen, waarbij wel goede hulp wordt geboden.
Wat betreft de auto; waarschijnlijk is er gewoon een sensor defect. Maar een kostenplaatje van 544,- zal het hoogstwaarschijnlijk niet worden ;)
Inlaatspruitstuk moet er dan ook meteen af inderdaad… Maar het probleem is ook dat de gasklep 2 a 3cm hoger zit, en dus past hij waarschijnlijk net niet op de oude plaats…
Je kan ook nog van die vulkaniserende tape gebruiken… Vreet zich vast aan de slang en kan een aardig grote druk hebben als je het er straks omheen bind…
Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf… Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is…
Traction Control? Zat dat op die oude Opeltjes al? En kan ik de kabel die er naartoe loopt gewoon los laten hangen? (dat ik geen blikje storingen open trek?)
Gaat trouwens over m’n C20XE, maar dat leek me logisch in dit subforum :)
Hey RISL,
Auto is bij de C20XE opnieuw gekeurd. Dus dat gewicht is al berekend.
Voor mij gezien is het puur een theoretische vraag…Lijkt me toch dat ze hem dan opnieuw zullen gaan wegen?
Eigenlijk zou de schaduw van de bomen erop gespoten moeten worden, dan vind ik hem helemaal af :D
Kan opzich ook… Ach, misschien dat ik hem leeg haal en er een tafel van maak, beetje laswerk doet wonderen :P Uiteraard met een glasplaat erop :)
Een zwarte Corsa A, waarvan de eigenaar waarschijnlijk in Raamsdonksveer werkt en waar ik deze ook tegen kwam. Deze is later de A27 op gedraaid richting het zuiden (Breda).
Kenteken heb ik niet kunnen zien, maar het was niet de originele kleur zwart volgens mij. (Mat?)@Fearless wrote:
Kop kan gescheurt zijn inwendig…AFPERSEN dus.
Maar kan ook oude olie zijn wat in je koelvloeistof gekomen is. Goed spoelen dus…
Oude resten kunnen het niet zijn… Er zat daarvoor teveel rotzooi in het tankje…
Ik ga er vanuit dat het onderblok heel is, en laat ik gewoon de kop van het andere blokkie vlakken en gooi ik de oude kop, leeg, weg…Is het onderblok zelf ook te testen of het gescheurd is?
Weer even een kleine update…
Aan de kop was geen zichtbare schade te zien wat betreft scheuren, ook de koppakking zag er nog netjes uit. Dus ben bang dat het aan het onderblok ligt ipv aan de kop.
Hoe groot is de kans dat dit het geval is? En mocht het toch zo zijn, heeft een van jullie toevallig een onderblok over?Daarvoor hebben ze dun doorzichtig plastic uitgevonden :P
Over je tobo plakken en klaar…Heb hetzelfde probleem… Ene keer gaat hij netjes bij de 98 graden aan, maar soms helemaal niet… Zet de auto, als hij heet is, eens eventjes uit en meteen weer aan… En dan nog eens kijken of hij uit blijft…
Bij mij was de schakelaar ook al 2 keer vervangen…
27 augustus 2011 om 10:41 In reactie op: wie kan mij helpen over een week of 2 drie in het weekend #17895528Hamer en schroevendraaier :P
Heb een paar dagen terug een C20XE gehaald bij iemand van het forum. Koppie gaat over naar m’n huidige motor. En wil dan langzaam aan beginnen met “upgrades” richting een turbo’tje… Kortom; door naar een C20XET…
Wat sowieso in mijn lijstje voor komt;
* Andere zuigers (lagere compressie, al is dit misschien niet nodig?)
* Intercooler
* Turbo-lader
* Grotere radiateur (heb ik klaar liggen, van een Astra GSi)
* Oliekoeler (alleen slangen nog nodig)Maar volgens mij vergeet ik nog een hoop…
Garagehouder heeft voorgesteld dat ik zelf het grote werk doe aan m’n reparatie, voornamelijk om te leren en uren te besparen :) Dus het duurt nog eventjes voordat ik m’n auto weer rijdend heb :P17 augustus 2011 om 06:47 In reactie op: Help, vrouw achter het stuur met een groot probleem #17877498Niet zo eentonig denken over vrouwen he Fearless ;)
Waar woon je ergens, misschien dat iemand van het forum een hand uit kan steken…
-
AuteurBerichten