Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe weet je eigenlijk dat dit een Opel-spiegel is?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gloeibougie
Lijkt me niet dat ’t je gloeibougies zijn, aangezien die alleen helpen bij een koude start (om de verbrandingskamer op te warmen). Met een warme motor hebben de gloeibougies geen enkel nut.Moesten de CD-wisselaars niet apart uitgeprogrammeerd worden bij de vorige auto, net zoals de radio zelf?
12 juni 2013 om 15:19 In reactie op: Vragen over Opel Vectra C (distributie, olie, motorlampje) #18151843Ik denk niet dat er veel van de oliekeerringen over blijft als je er 4,35 + 3-4 liter in gooit.
Persoonlijk denk ik nog steeds dat er een hoop via de uitlaat eruit komt.Is er ook geen zwarte aanslag in de uitlaat te zien?
12 juni 2013 om 12:34 In reactie op: Vragen over Opel Vectra C (distributie, olie, motorlampje) #18151839Het kan ook aan de zijkanten van je blok zitten, of het kleppendeksel. Als dat allemaal redelijk droog is, komt het er waarschijnlijk via je uitlaat uit. Komt er een zwarte / blauwe rookpluim uit als je flink gas geeft?
Mja, die is van een revisiebedrijf. Of de motor over gaat in de Vectra; dat staat nu op losse schroeven… Auto begint meerdere gebreken te vertonen.
Wat zou een mooi blok zoals dit eigenlijk opbrengen als ik ‘m zou verkopen? Uiteraard met alle aanbouwdelen uitgezonderd koppelingsset en motorsteunen.
@-BlendjuH- wrote:
@RISL wrote:
…
Dank je :thumb
Was erg gezellig, leuk om eens wat meer mensen te ontmoeten :DIs leuk om de mensen achter de auto’s te zien ;)
Kennis gemaakt met trash metal en met jou …
En nog enkele ….
Wij waren er als 1e toen kwam Mario en toen jij …
Als laatste waren Wim , vectra ake en vriendin , jongen met de astra en ik
en me maat …
Nog even een compliment voor die jongen ( weet ze naam niet :oops: )
Hij ruimde nog even de ROTZOOI VAN EEN ANDER OP …
Staan genoeg prullenbakken op het terrein en neem anders JE ROTZOOI MEE NAAR HUIS …
Al met al een geslaagde meet :thumb :thumbHaha, zucht… Jongen met Astra… Dat was ik dus :P
Ik heb zelf geen rotzooi opgeruimd, anders dan dat van mezelf. Ze weten alleen niet dat ze het voor zichzelf en anderen verzieken als ze rotzooi achterlaten…
Grote kans dat ze op een ander forum zitten of zich er totaal niets van aantrekken wat hierover gezegd wordt.Pfff, moet het helaas nog steeds letterlijk en figuurlijk op straat uitvoeren, en dus zal langdurig of uitgebreid werk niet lukken :P
Zoek dus ook nog steeds een ruimte om de motor van de Vectra te swappen…Ziet er wel grappig uit, mist alleen een navigatie-functie vind ik :P
Het legendarische shirt :P
Hoe dan ook een geslaagde meeting :) En zo te zien ben ik zelf ook aardig wat keren gespot, meer als m’n auto in ieder geval, al stond die lekker in de schaduw verstopt :P
Jordi, alweer bedankt voor de meeting :)
Alleen jammer dat er weer van die aso’s rondlopen die denken dat ze hun troep niet op hoeven te ruimen (platgetrapte blikjes). Deze mensen mogen wat mij betreft thuis blijven volgend jaar.
@Helmer; wat een zwak excuus joh :P dame mee de auto in en door naar Breda ;)
Twijfelen doe je maar in je eigen tijd, niet over deze meeting :P
Persoonlijk haal ik al mijn onderdelen bij FSRS. Kunnen alles bestellen tegen een nette prijs, en je kan ook gemakkelijk bestellen op GM-nummer.
Ik ben nu stiekem wat reclame aan het maken waarschijnlijk, maar het is gewoon een zeer goede webshop :)Wat betreft die slang, gewoon het origineel bestellen, altijd goed. Persoonlijk zou ik er wel een krimpkous omheen bakken, dan gaattie al een stuk langer mee. Grappig genoeg heeft Opel dit bij sommige slangen ook gewoon gedaan.
Simpel gezegd;
– Je hoeft geen camera achter het raam of langs de weg te zien om geflitst te worden. Zoals Wim al zegt; scheef gemonteerde mistlampjes zeggen ook een hoop.
– Een flits zie je tegenwoordig (bijna) niet meer, alles gaat via infrarood.Persoonlijk keur ik het flink af om te hard te rijden binnen de bebouwde kom, ’s nachts of niet. Mocht er iets of iemand achter een object langs de weg vandaan komen, dan krijg je het nooit aangeremd. Hard rijden, ga maar naar de snelweg, daar heb je alle overzicht.
Een handigheidje om te weten; als het (stevig) regent, zijn er nooit mobiele flitsers.
Het flitsen zoals ze het in Duitsland doen (van voren), doen ze om ook de bestuurder te achterhalen zodat de eigenaar in ieder geval kan zeggen dat hij niet reed. Ook hier gebruiken ze gewoon infrarood-camera’s, die je dus niet zullen verblinden.
Heb even navraag gedaan bij m’n revisieboer. Hij kon er niets mee, omdat dit ander soort injectoren zijn. Volgens hem electronisch gestuurd. Hij adviseerde mij om naar een Bosch servicecenter te gaan hiervoor. De prijsindicatie hiervoor was € 60,- per verstuiver om te TESTEN, en rond de € 250,- a € 300,- per stuk voor een nieuwe verstuiver.
Gewoon eraf laten, en wil je zeker weten dat het bovenliggende deel beschermd blijft, dan kan je altijd nog hittebestendige tape erop plakken (aluminium-achtig spul). Zie je in sommige motorruimtes ook nog wel eens zitten. Hiermee bedoel ik gewoon de tape, niet die rolletjes doek voor de spruitstukken.
Ik verwacht niet dat ik deze dagen m’n schroefsetje nog binnen krijg, verdorie… 1 a 2 weken zou het duren, vanwege een verzending vanuit het buitenland, einde van week 2 voorbij en nog steeds niets…
Stappenmotor vuil / defect of een vacuumlek, maar kijk eerst maar eens of je gasklephuis vervuild is zoals TWA noemde.
Toevallig al bedacht wat je ermee gaat doen?
Je kan trouwens wel een andere motor (X16XE) erin hangen, maar je weet dan nog niet wat je hebt, net zoals met het kopen van een nieuwe auto :)Ik wel op zaterdag, maar herkenden elkaar niet echt :P
Uhm… Je weet dat je ze juist moet kunnen indrukken? Is nodig voor de smering van de wanden om de klepstoters heen…
Nah, in mijn Astra heb ik geen haken meer. Vectra nog wel. Heb het er inderdaad een beetje krom neer gezet :P
Als hij zaterdag binnen komt gaattie er toch nog onder ;)
Mijn gok is dat de ‘oliepompjes’ vast zitten bij ‘m :P
-
AuteurBerichten