Klopper

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,335)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Wetten en regels in Italië #18166634

    Geef dat maar als reactie op elk autoprobleem hier op het forum…

    In reactie op: probleem z18xe distibutie #18165986

    Verschil tussen stationair en bijv 3000 toeren is het aantal kleppen wat beschadigd zal raken. Met een beetje geluk maar 2 kleppen.
    Mocht je water niet vertrouwen, dan kvs of idd remmenreiniger. Maar bij een kop maakt het niet uit, aangezien dit aluminium is.
    Ik verwacht er geen schade, maar je zou ook eens een kijkje kunnen nemen bij de zuigers.

    In reactie op: probleem z18xe distibutie #18165982

    Simpel samengevat; de krukaspoelie is niet meer direct verbonden met de krukas? En dus is de timing er compleet naast?

    Wat je zou kunnen doen, is de kop eraf trekken en zelf een inspectie doen op de kleppen. Mocht je heel veel geluk hebben, dan kan je de kleppen vervangen die geraakt zijn en je kan weer verder. Een volgende stap zou zijn dat de klepzittingen beschadigd zijn. Deze zijn meestal nog voor een redelijke prijs te herstellen of te vervangen. En mocht het helemaal mis zijn gegaan, dan zijn je klepgeleiders beschadigd, en dit kan bij de verkeerde revisieboer een aardige bak met geld zijn.

    Testen in hoeverre de kleppen niet meer afdichten; kop ondersteboven leggen (kleppen boven) en een laagje water bovenop gieten zodat de verbrandingskamer gevuld is. Als de kamer binnen no-time leeg gelopen is, weet je dat er in die ruimte een beschadiging zit.

    In reactie op: Wie neemt weleens een lifter mee ? #18161384

    Heb 3 weken geleden nog 2 dames (Hongaarse) een lift gegeven. Waren zo slim om met een van hun fietsen tegen een stoepje op te rijden, waarbij er dus een slag in het wiel kwam; en Hongaren kennende, waren ze aan het proberen om het wiel rechter te krijgen.
    27km verder heb ik ze voor hun huis afgezet en werd uitgenodigd om diezelfde zaterdag nog even langs te komen.

    De rest blijft aan mijn zijde ;P

    In reactie op: Welk type startkabels? #18163201

    Die prutzooi die ze tegenwoordig in de winkels verkopen zijn max 6mm2, waar je maar een waardeloos amperage doorheen geduwd krijgt.

    Zelf heb ik een goedkoop setje aangeschaft (slechte dus), de kabels er vanaf gehaald en degelijke voedingskabels uit een elektro schakelkast ertussen gezet. Deze zijn ruim 28mm2 dik. Ook heb ik aan de uiteinden van de kabels 10cm gestript en zo dubbel gevouwen (via de achterkabt) in de bek van de klemmen, zo maakt hij optimaal contact met de accupolen.

    Er zijn naar mijn weten geen verschillen tussen benzine – diesel auto’s, enkel dan de oude auto’s met 6V ipv 12V. Vrachtwagens zijn bijna altijd 24V.
    Theoretisch kan je die ook wel starten, maar dan met 2 LOSGEMAAKTE auto-accu’s en in serie verbonden.

    In reactie op: Schokdemperbout kapot gedraaid #18165853

    Schroefdraad gewoon schoon en droog erin draaien. Het enige wat je op je bouten zou moeten spuiten is remmenreiniger om ‘m schoon te krijgen.

    In reactie op: Negativiteit rond Opel #18163827

    [Verwijderd door mij]

    In reactie op: wifi OBD-II auto diagnose tool voor Apple iPad iphone #18162745

    Heb wel zoiets van autowolf.nl, maar die werkte totaaal niet. Mijn mening; OBD2-tools alleen gebruiken icm Bluetooth of kabeltje, en het liefst een OP-COM.

    In reactie op: Stuur verwijderen opel corsa b #18165802

    @Oenatje wrote:

    jullie altijd met je hamer, is gewoon niet nodig, strax is de boel weer kapot met die beun manier

    Nee, daarom gaan sommige mensen ook voor de spanbanden ipv de hamer, of een combi ervan soms ook :P

    In reactie op: Lekkende koelslang Z17DTH Astra H #18165608

    Ja, en die zijn ook bijna aan de beurt. Geef ze nog 3 maanden voordat ze open staan.
    Laagje vulkaniserende tape doet wonderen :P

    In reactie op: Lekkende koelslang Z17DTH Astra H #18165606

    Aangekomen op het werk met een bijna leeg tankje. Dus maar voor het gemak even de ANWB gebeld, en die kwam tot de conclusie dat het kunstof T-stuk kapot was wat bij de aansluiting naar de kachel.

    Goed en netjes geholpen.

    In reactie op: Lekkende koelslang Z17DTH Astra H #18165604

    Is het allemaal plug en play met de accu? Weet niet of er iets opnieuw ingesteld moet worden?

    In reactie op: Lekkende koelslang Z17DTH Astra H #18165603

    Net eventjes gekeken, maar het is echt een hel om bij te komen :P Mooi begin zou zijn om de accu en turboslang af te koppelen…

    In reactie op: Astra G Caravan met C20XE op kenteken krijgen? #18163491

    Het is waarschijnlijk wel op kenteken te krijgen, alleen is het een auto van na januari 1998, wat als resultaat heeft dat je niet klaar bent met een simpele omkeuring van ±55,-.

    In reactie op: Waterpomp #18164095

    Kort maar krachtig; ja

    Bij het vervangen van de distributie altijd de waterpomp, spanrol en geleiderollen vervangen.

    In reactie op: Verstuivers vervangen Z17DTH #18154600

    M’n collega kwam nog met een interessante theorie, alleen weet ik niet of dit van toepassing is op m’n dieseltje. Hij kwam ermee dat ’t misschien kan liggen aan te timing van de brandstofpomp en/of vervroeging.
    Niet al te lang voordat ik ‘m kocht is de distributie vervangen, dus kans dat hij er net een tandje naast staat ofzo?

    Ik weet’t verder niet, ik gooi alleen zijn theorie in de groep. Misschien dat iemand dit kan bevestigen / ontkrachten?

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17642308

    Schokdempers vervangen door Monroe Reflex schokdempers. Lijkt nu net een kart van 1295kg :P Hierbij ook de lagers, rubbers, aanslagblokken en beschermhoezen vervangen, en aangezien toch alles al los lag; stabilisatorrubbers vervangen. Deze waren al aardig verbrand…
    Al met al een hele productieve dag :D

    In reactie op: vreet airco zoveel vermogen van de motor? #18051373

    Waarschijnlijk zit hier een stukje natuurkunde achter, maar toen ik de airco probeerde bij de aankoop (en dus al aardig vergaan was), werd er vrij weinig van het vermogen gevraagd, nu dat ik ‘m heb laten schoonmaken en vullen, begint hij er toch moeite mee te krijgen. Dus heb zo’n idee dat het daar ook aan ligt.


    @WimV6
    : Sinds ik een dieseltje heb, is het inderdaad al veel te vroeg schakelen, zeker gezien het grote koppel onderin :P Al ging het bij de 2.6 V6 niet veel anders :P In beide gevallen toch al bij de 2100 a 2300 (dit is de max koppel).

    Ja, leuk… Maar wat als de vorige eigenaar de swap heeft gedaan en niet door heeft gegeven?

    In reactie op: vreet airco zoveel vermogen van de motor? #18051371

    @stefanDTI wrote:

    Voor de GTC had ik een H 5deurs diesel Z17DTH en daar merkte je helemaal niks aan als de airco aan ging.

    Nou, ik merk er anders toch aardig wat van ;) Beetje het idee alsof er opeens 4 mensen in de auto zitten ipv 1…

    Geen van de eerdergenoemde is veranderd, dus naar mijn weten hoef je niets te laten herkeuren.

    In reactie op: Revisie X18XE (grote montage-update!) #18091870

    Is maar goed dat ik geen uren ben gaan rekenen voor de revisie :P
    Kan het geld goed gebruiken voor wat reparaties / updates aan m’n Astra, en een opknappertje van het huidige motorblok wat in de Vectra ligt.

    In reactie op: Revisie X18XE (grote montage-update!) #18091868

    Had het blok een paar weken terug op MP gezet om te kijken hoeveel interesse er is, maar blijkt dus al niet veel te zijn.
    Heb vandaag wel een mail gekregen van iemand die geïnteresseerd is in het motorblok. Hij wilde weten wat m’n uiterste prijs is (advertentie is bieden vanaf 1000,-). Dus ik gaf aan dat ik er 1400,- voor wilde hebben (heb een hekel aan dit soort mensen, vandaar -_-).
    Nu verwacht hij dus een blokje te ‘krijgen’ voor minder dan de 1000,- die in de ‘bieden vanaf’ staat :P

    Sinds mijn reactie niets meer terug gehad ^_^

    In reactie op: Alle kentekens Vectra B Y2.6SE in NL #18085581

    @SiggieTigra: Bedenk het maar zo; hij boort zich vanzelf een keer in een boom of huis, of raakt z’n rijbewijs kwijt vanwege dit soort acties. Je kan je er wel druk over maken, maar de bestuurder zal toch niet luisteren…

    In reactie op: Jemig de pemig, wat een kosten! #18160036

    Probeer de veer bij een sloop te krijgen. Nieuw zijn ze aardig aan de prijs ;)
    Remmen, daarbij ga ik altijd voor Zimmermann-schijven en TRW blokken.
    Ashoezen kunnen qua prijs variëren tussen de 10 euro en 30 euro per stuk (inclusief vet en klemmen).

    Stuurpomp van een Vectra B is gewoon een simpel pompje zonder electronica. Neem aan dat dit dan allemaal snelheidsgeregeld is ofzo?

    Hoe dapper ik ook probeer te rekenen, aan de 2800 euro kom ik niet :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,335)