Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2013 om 18:30 In reactie op: B2966-05 Portierhendel best. zijde, open circuit of spanning #18111510
Met de deur dicht. Zal het eens proberen met de deur dicht en op slot. En daarna met de deur open komt die dan terug hebben we misschien het probleem gevonden.
26 februari 2013 om 17:37 In reactie op: B2966-05 Portierhendel best. zijde, open circuit of spanning #18111508Ja dat vind ik ook, ik weet niet of de centrale deurvergrendeling een relais heeft of zekering daar zal ik nog een naar kijken. maar anders heb ik werkelijk geen idee.
wat laat maar beter te laat dan nooit :afro
welkom op het forum en wat een zeer mooie vectra, al aardig in de weer geweest zo te zien.
ook even een vraagje die H3 led lampen hebben die een canbus functie? en zo ja waar heb je die gehaald?grt gerard
Welkom hier op het forum, en misschien wel leuk je even voor te stellen met wat foto’s van je vecie
Welke motor zit er in je vectra?
Z19DTH-150pk
Z1.9DT -120pk
Z19DTL -100pk.
weet je ook de code van de fout melding?
Als het probleem je EGR klep is dan heb je een nieuwe EGR klep voor de 100 en 120 pk voor 120 euro.
Die van de 150 pk 160 euro.
Inbouwen is goed te doen ook voor de niet sleutelaar.
Maar houd de motor in ( laag in de toeren en indien hij hoger in toeren gaar schiet de auto vooruit?@KadAstra-EF wrote:
Ik ben heel benieuwd !
Rik :)
Ik ook morgen woon werk verkeer 80 km heen en terug we zullen zien hij drasit wel een stuk rustiger als voorheen
Zo vandaag lekerbezig geweest we hebben de bobine, brandstofpomp relais en ontstekingsmodule vervangen.
Hierna nog even op de brug gezet om de olie te vervangen en gelijk even het olie filter en brandstof filter gedaan.
Het was staren en rijden, nu maar hopen dat hij ook wegblijft. Gezien hij het niet altijd deed.
Fingers xIk wil juliie even bedanken voor het medenken
Grt gerard@Aapje wrote:
Maareh wim-v6, die toerentalgever of ‘pulsenwiel’ die jij noemt, welk stukje elektra meet dat ‘pulsenwiel’? Een ‘hallgevertje’ toch? En dan heb je ’t toch over een bosch of delco verdelerhuis?
Maar weet niet of de TS naar Arnhem durft te rijden ermee, ik heb nog een complete C14NZ liggen in onderdelen, kan zo effekes die delen die we vermoeden omwisselen :)
Bedankt voor je aanbod, maar gezien hij nu niet echt heel betrouwbaar is durf ik het niet aan om even naar Arnhem te rijden.
Vandaag vanuit mijn nachtdienst de auto even mij mijn garage neergezet en naar laten kijken. altijd leuk, kom je aan niets aan de hand, tot 4 keer toe gewoon aanslaan en rijden.
Maandag ga ik samen met mijn monteur aan de slag gezien sleuten op straat as maandag niet echt heel lekker zou is gezien de huidige weersvoorspelling.ik heb inmiddels een nieuwe bobine, brandstof relais en ontstekingsmodule in huis. nu maar hopen dat de vrouw as dinsdag gewoon naar haar werk kan rijden.
ik wil iedereen ven bedanken voor het meedenken :thumb :wors
jullie horen van me.
Grt gerardQuote wim v6: Klinkt allemaal ingewikkeld, maar is simpel:
ik hoop dat je gelijk heb :D zal zondag even kijken.
PS waren het de onderdelen die ik via de link had aangegeven of zit ik er naast.grt gerard.
@ Willem ( wim v6)
Dus als ik een nieuwe ontstekingsmodule en brandstof relais zou halen is er een grote mogelijkheid dat het euvel is verholpen. heb je nog een adres voor een sloop bij ons in de buurt?of kan dit ook? dan is het nieuw en ben ik 7 tientjes kwijt
Ontsekingsmodule
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/kadett/kadett-e-hatchback-00-1984-00-1991/14-i-llsgl-kat-01-1990-08-1991-44kw?frmOmschrijving=ontsteking” onclick=”window.open(this.href);return false;
Brandstofpomp relais alleen van een astra f maar wel met een c1.4nz, is dit een probleem, andere aansluiting?
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/astra/astra-f-sedan-00-1991-00-1998/14i-gl-gls-kat-09-1991-09-1998-44kw/brandstofsyteem/relais-brandstofpomp” onclick=”window.open(this.href);return false;grt gerard
Oke dus de ontstekingsmodule zit onder mijn bobine. Dit zou het probleem kunnen zijn.
Maar weet een van jullie ook waar die brandstofpomp relais zit?.
Ik zit nu in de nacht dus kan er zondag pas mee aan de slag. Update volgt. Andere mogelijke oorzaken? bring it on@s2.6 De koppakking is het zeker niet, coolvloeistof is schoon, geen witte pluimen. Motor loopt gewoon goed als hij loopt.
@kadAstra:ik wacht geduldig op je foto’s weet je ook toevallig waar die relais zit, is dat niet toevallig onder de asbak.
Alvast bedankt voor het meedenkenZelf ook dit probleem gehad bij mij was het een onjuiste afstemming tussen de veren en veerschotels
Thx voor de tip nic ,
zal ik morgen even doen. Zit niet weer te wachten op :vertagVandaag een mega domper in mijn portomonee. Kachelmotor en Weerstand stuk. Geen tijd om deze online te bestellen gezien ik de auto morgenochtend nodig heb. Dus was ik genoodzaakt toch naar de vod te gaan. :fy1 550 euro lichter.
:fy1
mooie site lijk veel op opeloem
welkom,
mooi vectra en deze papyrus staat in pijnacker ook om de hoekwelkom hier op het forum, nice ride en gelukkig weer een mooie sw.
veel plezier en veel veilige km.@speaker wrote:
DT en DTL zijn ook goed te tunen hoor ( rond de 195PK dacht ik uit een DT van Edvries )
Dus er zit meer in :swear.
welkom hier op het forum we willen :kewlpics :kewlpics
grt gerard.27 september 2012 om 23:10 In reactie op: Hulp gezocht! Nieuwe C2 SW diesel voor CAlberts? #18071545ik zou voor de vectra gaan heerlijke motor die 1.9 cdti en mijn broer heeft de station met de standaart 120pk en die komt echt heel goed mee in het verkeer het gemiddelde verbruik is ook leuk voor de portomonee.
En het is een opel he. :D26 september 2012 om 18:59 In reactie op: Hulp gezocht! Nieuwe C2 SW diesel voor CAlberts? #18071530Ik heb twee jaar geleden mijn vectra gekocht om dezefde rede als die jij nu heb. Ik had hiervoor een astra g station 1.6 cdx . Ik heb een vectra c1 sw 1.9 cdti die standaard 120 pk heeft die van mij niet is gechipt zoals het onderschrift aangeeft. Ik rij gemiddeld tussen de 30000 en 35000 km per jaar. Mijn gemiddelde verbruik nu is 19.1 km per liter.wel veel snelweg en lekker op cruiscontrol. Mij bespaard het pm €200. Ik vindt het een heerlijke auto die diesel en wil niet anders meer.
ik heb niet heel veel kosten gehad deze twee jaar een keer de egr. twee keer apk. bij het monteren van de nieuwe egr gelijk een fiat pakking gemonteerd.
Een diesel moet je soms gewoon op zijn donder geven, hoop diesel rijders proberen zo zuinig mogelijk te rijden dus 100 in zn 6. ik ga zo nu en dan ff richting onze oosterburen en trap hem op zijn staart. pas de erg er even af gehaald om te kijken hoe de fiat pakking het heeft gedaan na 1,5 jaar, prima dus zit niet dicht.En doe het niet een RENAULT je weet wat ze zeggen renault renault de monteur komt zo.
Kijk eens op topproduct.nl en dan bij renault :thumbdownMooie vectra en gelukkig weer een SW een must bij twee kinderen ;-) veel plezier er mee. en ik heb even gekeken voor de zwarte koplampen http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=581227&from=” onclick=”window.open(this.href);return false; kijk hier eens.
kijk hier een voor de achterlichten
http://www.schadeautos.nl/demontageautos.php?pageNum_result=1&totalRows_result=136&merk_demontage=opel&type_demontage=vectra” onclick=”window.open(this.href);return false;
zwarte koplampen: http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=329364&from=120#” onclick=”window.open(this.href);return false;
verder een mooie vectra :thumb
@jraaf wrote:
Is geen Opel kwaal. Is inherent aan het gebruikte materiaal. Volkswagen, Audi en Ford om er een paar te noemen hebben daar na 10 jaar onderhevig zijn aan de nederlandse weeromstandigheden ook last van. Is mijns inzien gewoon normale slijtage. Het is tenslotte geen glas meer wat ze gebruiken, ook al gaat dat op ten duur ook last van corrosie krijgen.
Groet jraaf
Ben ook van mening dat het te maken heeft met het aantal km per jaar, wind, zand, stof, regen etc. auto is nu 6 jaar en de koplampen waren er best erg aan toe. ik rij nu tussen de 35000 en 40000 km per jaar.
maar hoe dan ook ze zijn weer als nieuw king: -
AuteurBerichten