Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waarom haal je die post weg? Zo kan toch niemand de vraagstelling later doorlezen om ook iets te leren. Raar gedoe steeds.
@bandido wrote:
Zelf wat gemaakt.
Een dop om de afvoer van een ligbad of wastafel af te sluiten gekocht, bij een bouwmarkt en kost maar 5€.
Is van verchroomed messing.
De rand die eronderzit weggedraaid, zodat ie vlak afsluit op koferbak.Sorry is erg off topic maar ben wel erg benieuwd naar een :kewlpics
Ga je dit op alle plekken op het forum neerzetten ofzo? 3 plekken al.
Lekker geduldig, en dan serieuze antwoorden verwachten bij deze manier van vragen stellen?
Lees 1 van je andere (zelfde) topics voor het antwoord.
@ivartje wrote:
Ja dit setje is al ingebouwd,maar r is dus geen andere manier?? Zonder relais etc??
Lees bericht van jeroenk….
Ik zou voor een spy/CV setje gaan welke doet wat je wil. Iets met appels en peren.
NEE!
Lijkt me niet de bedoeling.
Boefjes dat niemand reageert. Misschien is dit ook niet de manier zo (hint).
Lijkt me niet de bedoeling wat je wil. Is niet voor niks voor het aansturen van een opener en niet voor de alarmlichten.
Kosten thermostaat liggen zo laag. Ik zou bij twijfel mee vervangen. Vooral omdat je toch de vloeistof gaat wisselen. Als je het anders achteraf weer moet doen….
Het was voor mij ook een aardige openbaring toen ik het per ongeluk ontdekte toen ik alles van de auto aan het verkennen was.
Ben wel benieuwd wat de logica erachter is….
@Vannos wrote:
@Kleine-Paul wrote:
Verklaar je nader.
Bijvoorbeeld een 45Ah(20h) accu kan dus totaal 45Ah afgeven, gemeten over 20 uur.
Dit is dus een gemiddelde van 2,25 Ampère, 20 uur lang. Moet de accu meer lading afgeven over een kortere tijd dan zal het aantal Ampère uur afnemen.dit is een vaste regel !
2,25A voor 20 uur, is dan toch ook 1A voor 45 uur (20 * 2,25).
Verklaar je nader.
Geen probleem. Ben benieuwd wat de oplossing is/word.
@J.Ron wrote:
@Astra-H wrote:
Motor moet aan. Dynamo/Alternator moet draaien om bij te laden. Voltage moet dan rond 14.1 zijn
Ook dat is getest en die waarde is oke. Met en zonder verlichting maakt het niet uit. De waardes blijven ruim 14 volt.
Ik zet in op de accu. Zal hem nog eens goed laten werken en dan de meter in de gaten houden. Kijken of hij blijft zakken en hoe snel het gaat.
Wel gepeild met draaiende motor en juiste zijde van de peilstok aflezen?
@J.Ron wrote:
@Kleine-Paul wrote:
@J.Ron wrote:
Dankjewel voor je reactie. Mijn vermoeden was ook de accu. Ik heb het gemeten en de accu geeft keurig 12 volt met motor uit en met draaiende motor 14 volt. Kan het ook een massa kwestie zijn ?
Ook nog even gemeten met de motor uit, lampen en eventuele andere verbruiker aan? Kan zijn dat hij dan wel volledig inzakt. Dat hij onbelast 12V aangeeft hoeft nog niks te zeggen.
Het was een goed idee. In de buurt heb ik diverse accu,s gemeten en deze geven allen 12,5 tot 12,7 volt aan.
Mijn accu 12,1 en met verlichting aan 11,67 motor niet aan. Is de accu dan toch de boosdoener ??
Boosdoener is moeilijk te zeggen. Maar klinkt niet top. Kan eens wat langer afwachten met lampen aan (wel risico dat je starthulp nodig hebt).
Een accu van 44Ah moet 44 uur lang 12V blijven met een belasting van 1A.
@J.Ron wrote:
Dankjewel voor je reactie. Mijn vermoeden was ook de accu. Ik heb het gemeten en de accu geeft keurig 12 volt met motor uit en met draaiende motor 14 volt. Kan het ook een massa kwestie zijn ?
Ook nog even gemeten met de motor uit, lampen en eventuele andere verbruiker aan? Kan zijn dat hij dan wel volledig inzakt. Dat hij onbelast 12V aangeeft hoeft nog niks te zeggen.
Eindelijk de schokdempers achter vervangen (wat een wereld van verschil), interieurfilter vervangen, ledjes geplaatst in de kachelbediening (huidige lampjes waren defect), ruitenwisser achter vervangen, plastic exterieurdelen weer zwart gemaakt en het gescheurde ruitensproeier slangetje van achter gerepareerd (en zal vast nog wel wat vergeten).
24 maart 2013 om 18:42 In reactie op: Vacuumslang tussen gasklephuis en luchtbox op gasklephuis #18118612@wim-v6 wrote:
Deze slang gaat naar de paddestoel (met of zonder airbox eraan is motor afhankelijk), en dan vanaf de paddestoel gaat er weer een slang naar het klepje.
Dit word in de Luchtbox op de motor (paddestoel) weer door een Bi-metaal geregeld, deze voelt de inlaatlucht temperatuur, en zorgt dat de klep opent op sluit
Willem
Als ik het goed begrijp. continu vacuümdruk vanaf de motor en in de paddestoel word bepaalt of de vacuüm doorgezet word of niet. Kan dus niet zoveel kwaad als deze slang even niet helemaal 100 is (wil zeggen niet het juiste slangetje, weet niet zeker of hij tijdelijke slangetje de hitte enzo aan kan).
Dank je wel voor de heldere info. Weer wat geleerd.
Nice, klinkt goed. Opknappen en nalopen leer je hem echt kennen en weet je wat je er aan hebt.
24 maart 2013 om 12:07 In reactie op: Vacuumslang tussen gasklephuis en luchtbox op gasklephuis #18118610@wim-v6 wrote:
Dat slangetje gaat naar het zomer / winterklepje in het luchtfilterhuis..
Willem
Ah toch, word hij dan enkel doorgelust via de luchtbox op het gasklephuis? Zwart slangetje van gasklephuis naar luchtbox en met rood slangetje van luchtbox naar luchtfilter bak?
Dank je ;)
Ligt er aan of er de laatste 60k echt helemaal niks is gebeurt. Of wel olie en dergelijke ververst en goed gecontroleerd enz.
@kaneelschep wrote:
ik zag dat t magische oog van de accu niet groen is, terwijl hij wel goed meet.. ook bij laden een dikke 14,5v. nah kan misschien niks zijn maar had er toch nog 1 staan die past dus die heb ik vanacht maar even opgeladen en doe ik er zo in.
Dat de spanning goed is (ook bij laden) zegt nog niks over de accu. Je zou wel eens de spanning kunnen meten tijdens het starten, of auto op contact, lampen aan en kijken of hij snel omlaag duikt. Duikt hij binnen aanzienbare tijd onder de 12V dan is het niet goed.
Kilometers valt van alles over te zeggen.
Beter 30000 per jaar met goed onderhoud dan 5000 per jaar door een omaatje.
Anyway, succes.
1e is inderdaad erg mooi, alleen wel al verkocht :(
Of je moet al langs geweest zijn ;)
http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/corsa/9794438″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is ook netjes, wel een nieuwe APK erbij regelen. En volgens de verkoopinformatie van de 1ste eigenaar en net een beurtje gehad.http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel” onclick=”window.open(this.href);return false; … ousPage=lr
Trekhaak, kan plus zijn en netjes alle boekjes. Vind persoonlijk de kleur wat minder, maar dat is persoonlijk. -
AuteurBerichten