Kleine-Paul

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 303)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: krijg mijn velg niet los!!! #18128423

    @joop1970 wrote:

    Nooit kopervet op je wielbouten doen ;) Draai je ze veel te vast.

    Inderdaad met de punttang en waterpomptang los proberen te draaien (echt met waterpomptang anders kan je punttang naar de stort).

    Niet bij de bouten maar het naafgat. Daar roesten hij vast.

    In reactie op: olie bijvullen #18128443

    Ook wel mayonaise genoemd ;)

    Ik heb er ook last van, bij mij door de korte stukjes rijden (en een thermostaat die defect was).

    In reactie op: krijg mijn velg niet los!!! #18128420

    Wat warm maken is denk ik ook geen optie of wel? Dekseltje zal wel plastic zijn.

    Ik had het met de stalen velgen, die zaten ook muurvast, in alle haast vergeten met het omleggen wat kopervet bij te doen.

    In reactie op: Sludge, oil catch tank/can #18128171

    @tamiya wrote:

    Je zegt dat je veel korte stukken rijdt. Dan lijkt het voor de hand liggend om eens een flink lang stuk te rijden. En als de motor warm is, eens goed op z’n staart te trappen. Dat lijkt me makkelijker en goedkoper dan zo’n oil catch tankje ;)

    Eens, probeer ook zoveel mogelijk bij grootte ritten de corsa mee te nemen. Blijft dan over dat ik het leuk vind om te hobbyen en vooral de theorie erachter te begrijpen. En des te minder sludge des te beter. Die tankjes zullen niet voor de lol geplaatst worden neem ik aan.

    In reactie op: Sludge, oil catch tank/can #18128172

    @CORSA BB wrote:

    ….. oil catch tank

    vul dit eens in bij zoeken…op dit forum..

    …en you tube ook eens tjekken

    en ja de zoals jij al zij..rode circel.
    gele niet.

    bb
    king:

    Zoeken en lezen heb ik genoeg gedaan. En een filmpje van een tankje met rommel erin vind ik ook bijster interessant.

    Gaat mij erom, zal het wat helpen tegen de sludge al is het bijvoorbeeld preventief. Die informatie zie ik niet op YouTube. Ben meer van de wat uitgebreide en goed onderbouwde informatie.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608748

    @tolunay wrote:

    Normaal zou het idd erg zijn voor het raam motor, beetje de schema van de auto door gekeken en zag dat er bij de raam motor een aparte circuit zit voor de aansturing. 1 pin is voeding, 1 voor op en 1 voor neer via de schakelaar. En een extra pin die door de bcm aangestuurd wordt om ramen te sluiten. Die signaal gebruik ik. En als het raam open of dicht is, wordt de spanning van de motor afgehaald. :thumb

    Nice, mooi uitgewerkt! Respect.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608746

    @tolunay wrote:

    Vandaag een klein circuitje in elkaar gesoldeerd wat ervoor zorgt dat als ik mijn auto op slot doe via de afstandsbedieningen dat de ramen automatisch omhoog gaan.

    Kijk dat is nou leuk! Daar hou ik van, zo zelf mooi hobbyen! Mooi gemaakt!

    Nog wel even een vraagje. Het relais schakelt dus voor “x” tijd, wat gebeurd er dan als het raam al dicht is? Blijf het raam dan niet aangestuurd voor die vastgestelde periode? Of kan dat geen kwaad?

    In reactie op: airco defect opel corsa #18128113

    Je hebt het betaald en hij doet het weer. Lijkt me dus oké :jerry

    In reactie op: Vastzetten luchtfilterbak #18128165

    Andersom dus. Eerst de carrosserie en daarna luchtfilter bak erover en die vastzetten.

    In reactie op: Vastzetten luchtfilterbak #18128160

    Dat rubber moet je als het ware door het gat van de bak trekken (beetje lastig uitleggen).

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121438

    @CorsaB5D97 wrote:

    Bedankt voor deze snelle reactie.

    Dus bestellen via Marktplaats met als relais aanduiding 99 en Volkswagen/Audi is altijd goed, zowel voor een Corsa B van bouwjaar 01-1997 als van 06-2000?

    Zit in de buurt van Benthuizen/Zoetermeer een autosloperij die deze relais heeft? Wat vragen ze hiervoor?

    Die lijkt mij goed ja.

    En bij een sloop zullen ze genoeg golf 3 en 4 hebben staan. Zat ook in de vento en nog wat modellen. Denk dat dat bij een sloop niet zoveel moeite zal kosten.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121436

    @CorsaB5D97 wrote:

    @Aapje wrote:

    Werkt plug and play ja, maar op de sloop zijn ze goedkoper :P

    Wat zijn de vraagprijzen op de sloop?

    Wat is het juiste artikelnummer (191955531 of 321955531A of 330955531 of 431955531 of …)?

    Volgens mij moet je gewoon nummer 99 aanhouden. Instelbare interval relais.

    Geduld is een schone zaak ;)

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121434

    @tamiya wrote:

    @Kleine-Paul wrote:

    @Aapje wrote:

    Werkt plug and play ja, maar op de sloop zijn ze goedkoper :P

    Nice, weer wat opgestoken ;) Op naar de sloop dan maar.

    Is dit niks voor je? Houd je het origineel opel en het werkt fijner ;)

    http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=4013

    Mis dan mijn achter ruitenwisser…..

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121432

    @Aapje wrote:

    Werkt plug and play ja, maar op de sloop zijn ze goedkoper :P

    Nice, weer wat opgestoken ;) Op naar de sloop dan maar.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121430

    @McKaamos wrote:

    Dat klopt.
    Nummer 99 relais van een VW Golf 3 of 4 past direct over in je originele stoppenkast.

    Als je dan eerst je ruitenwisser pook een duwtje geeft voor één keer wissen en daarna de interval stand aanzet, neemt hij de tijd tussen het duwtje en inschakelen van de intervalstand als de intervaltijd.
    Ik geloof tot maximaal een seconde of 30 en minimaal 1 seconde.
    Dat is imho echt ideaal. Begint het te regenen, geef je een duwtje en je ruit is schoon. Dan wacht je tot je ruit weer nat is en zet m op interval stand. Zo heb je elke keer de perfecte wis-snelheid te pakken voor de situatie.

    Heb het zelf ook in m’n Calibra en Corsa zitten. Werkt best leuk en lijkt 100% origineel.

    Je kan ook het relais en hendel van een Omega pakken, maar die hendel ziet er anders uit en lijkt dus niet origineel.
    Met de bijpassende andere hendel lijkt het wel weer netjes.
    Maja, je moet er extra bedrading voor leggen en is dus ook meer werk dan simpelweg een VW nr99 relais inpluggen.

    Nog even hier op inhakend, als ik onderstaand relais bestel en verwissel met de huidige dat werkt dat direct (Corsa B X14SZ).

    http://boelm.nl/volkswagen/golf-3-vento/carrosserie-exterieur-en-verlichting/ruitenwissersysteem/relais-wisser-interval-relais-99.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: dagrijverlichting activeren met Op-com #18117003

    @didi wrote:

    ondertss al opgelost :p

    En wat was de oplossing? Misschien voor anderen ook wel interessant.

    Ik heb ook het plaatje met gat. Maar dat maakt niet uit omdat de plunjer naar binnen gaat.

    @joop1970 wrote:

    De meeste krijgen helemaal geen MM lampje. Enkel heel af en toe.

    Dat is dus niet waar, elke B gaat in storing als je egr afdopt. Die van mij gaat elke, iets langere, rit aan. Verschillende andre corsa’s die ik ken ook.

    Dan heb ik het een en ander niet goed begrepen en gelezen. Wat is voor jou een iets langere rit? Even ter vergelijking.

    Dat uitprogrammeren hoeft normaliter niet bij een corsa B. De meeste krijgen helemaal geen MM lampje. Enkel heel af en toe.

    @joop1970 wrote:

    Ja, eerste stukje wel, 2e stukje voor corsa BB.

    Ja kun je gewoon mee doorrijden, motor gaat niet in noodloop oid. Rij er zelf ook al bijna een jaar mee rond en voor mij veel anderen (oa Wimv6). Bij de corsa C gaat de motor wel in noodloop, dan heb je minder vermogen (een keer meegemaakt in duitsland, was wat minder grappig berg op)

    Berg op is minder ja met een noodloop ;)

    Vind het gewoon wat raar dat hij bij mij iedere rit gaat branden.

    @joop1970 wrote:

    Hij gaat in storing omdat de map sensor iets meet wat niet klopt, vaak bij afremmen op de motor gaat het eml dan branden. Geen probleem want je krijgt geen noodloop, je kan hem inderdaad uit laten programmeren, als je laat chiptunen word hij ook vaak uitgeschreven.

    Zou er lekker mee doorrijden, scheelt een hoop gedoe en schadelijk is het niet.

    Je doelt dan op mijn vraag Joop? Is inderdaad bij bijvoorbeeld het verlaten van de snelweg, gas los (is voor mij die 10 min). Gewoon doorrijden en dagelijks het MM lampje maakt niet uit?

    @EdGSI wrote:

    Waarom zou je in de noodloop willen rijden ?

    Dop die EGR-klep dan gewoon af , dan ben je toch ook van de zeik af :jerry
    En dan loopt hij tenminste fatsoenlijk ;)

    Kan iemand dan verklaren dat ik bij iedere rit na 10 minuten rijden het MM lampje gaat branden? Of iets bij het afdoppen mijn EGR overleden?

    Mijn verbruik is gemiddeld 1 op 9 a 1 op 10. Het gaat dan wel om een automaat en veel korte stukjes.

    @Aapje wrote:

    Dat verbruik zal nu naar de klote zijn, want hij loopt in de noodloop door het mm-lampje…

    Hij neemt nu gemiddelde waardes.

    Ik heb sinds het afdoppen van mijn EGR (X14SZ) na een minuut of 10 rijden ook het MM lampje, bij iedere rit. En bij uitlezen komt ik uit bij de stroming van de EGR. Houd dat dan ook in dat hij bij mij in de noodloop gaat?

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 303)