Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn vorige auto had ook NAP bij een officiële garage en werd sinds aanschaf bij die garage onderhouden, ik heb eens een uitdraai laten maken nou daar liep van alles door elkaar heen.
80.xxx km 2004
50.xxx km 2005
100.xxx km 2006
95.xxx km 2007
60.xxx km 2008
115.xxx km 2009Datums en kilometerstand zijn even voorbeelden, maar voor het idee.
Of dat dus zo te vertrouwen is, ik heb geen idee.
24 april 2013 om 06:52 In reactie op: UPDATE ABS Lamp brandt, en tikkend gevoel bij remmen?! #18127909@Ewoud94 wrote:
Nou gisteren erachter gekomen dat de ABS ringen inderdaad gescheurd zijn mooi klote zooi…
De ringen zijn los te koop voor 20 euro per stuk maar ik ga eerst langs de sloop om te kijken of ze daar niks hebben liggen.De plaatselijke sloop hier om de hoek heeft veel opel dus moet wel goed komen.
Mooi dat je het ontdekt hebt, en nog mooier dat het te repareren is ;)
Succes.
22 april 2013 om 20:47 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127751@CORSA BB wrote:
herhaling…herhaling…kleine-paul…
ga ik nog testen..
bb
king:Dan kun je ook nog geen conclusie trekken dus. Geloof me, dat is de beste optie.
Welkom, net karretje. Leuke kleur.
22 april 2013 om 20:27 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127749@CORSA BB wrote:
@wim..
op’n recht stuk trap ik volgas net voor de 4000 toeren begint ie toch te trekken..
van uit stilstand en dan volgas wegrijden het zelfde liedje aleen hou ik nu volgas.. en hij schakeld veel soepeler over en is de dip kwijt aan het einde van de versnelling.en dat doet ie niet met de stekker erop…
bb
king:Ook niet met blindplaat ertussen?
22 april 2013 om 20:16 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127747@CORSA BB wrote:
als het goed is staat de klep nu toch al dicht…
waarom dan een plaatje….zo krijgt ie toch ook geen gassen in het blok…
bb
king:Noodloop krijg je toch bij het loshalen?
22 april 2013 om 20:05 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127744@wim-v6 wrote:
Stekker erop, plaat ertussen, levert meestal AF en TOE een lampje op, meer niet..
afhankelijk van de rijstijl, rijdt je als een halve tamme, zal ie vaak branden, rijdt je normaal zal je m weinig zien..
Willem
Dat verklaard een hoop, ik rij als een halve tamme!
22 april 2013 om 20:03 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127743@CORSA BB wrote:
king: Dan zit je 100% goed.
ga ik ook nog testen…vraag is gaat dat stomme lampje uit…
bb[/quote]
Bij mij gaat hij aan na gemiddeld een minuut of 10 rijden en is weer uit nadat het contact uit is geweest.
1 keer in de zoveel tijd de opcom eraan en ik weet zeker dat er verder niks aan de hand is.
22 april 2013 om 19:55 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127740@CORSA BB wrote:
@wim-v6 wrote:
Gewoon Blindpakking ertussen en gaan!!
klopt….ik plak wel een stikker over het lampje.
want die stekker gaat er noooooit meer op.bb
king:Stekker er wel op en blindpakking ertussen. Dan zit je 100% goed.
Helder verhaal, dank voor de uitgebreide extra info. Ga binnenkort maar eens een goede rit verzinnen.
Heb ook nog een andere auto van 1,5 jaar oud, die pak ik toch vaak net iets sneller ;)
@trashmetal wrote:
een OpCom kost ook geen fortuin en reuze handig
egr schoonmaken en afdoppen is nooit verkeerd
slangetje op je luchtfilterbox zou ik gewoon laten zitten
motor krijgt te weinig lucht als die klep niet open kanmaar deze foutcodes horen bij jouw blokje:
http://members.home.nl/opeltje/MULTEC.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik denk dat je een code 12 en 13 hebt zien knipperenIk heb dat slangetje ook afgedopt (zoog valse lucht aan). Het is enkel de zomer/winter klep die dan niet meer functioneerd en in de zomerstand blijft staan. Dit heeft niks met te weinig lucht te maken, enkel geen warme lucht meer.
@trashmetal wrote:
Liever dat iemand een al eerder gestelde vraag stelt, dan iemand die een fout antwoord geeft ;)
Eens, gelukkig is dat niet gebeurt. Maar weer ontopic ;)
@joop1970 wrote:
Enkele pijp is idd een stuk beter, Ziet er niet verkeerd uit toch? Ovaal vind ik ook altijd wel strak, heb er zelf een ovaal sierstukje opzitten.
Ik vind dit een mooi beschaaft doch sportief dempertje ;) Net hoe ik het mooi vind, komt dus goed uit.
Ben benieuwd wat het geluid doet. Wil niet een puberschreeuwlelijk, maar een sportief geluidje zal ik leuk vinden.
@trashmetal wrote:
@Kleine-Paul wrote:
@TimGlastron wrote:
waar zit de lmm dan bij zo’n x14sz blok? ;)
Zoek en gij zult vinden (forum, www, achtertuin).
Nu heb je zelf zo’n blok maar weet niet dat er geen lmm op zit :hmmz
Ik heb heel niet gekeken, alleen maar een reactie doorgezet. Is een beetje jammer dat iemand niet eens de moeite kan nemen om de zoekmachine te gebruiken. Staat vol met deze foutcode’s.
Ik vind een dubbele pijn niet zo mooi, zal gaan om onderstaand model (foto stiekem geleend ;) )

@joop1970 wrote:
Ik zou het eerst even proberen voordat het dadelijk teveel herrie maakt.
Zit iets in natuurlijk ;) Neem toch ook aan de een Remus demper niet puur en alleen voor het uiterlijk is.
@TimGlastron wrote:
waar zit de lmm dan bij zo’n x14sz blok? ;)
Zoek en gij zult vinden (forum, www, achtertuin).
Hoe het er nu naar uitziet ga in een Remus overnemen via het forum, alleen na horen zeggen geeft deze niet veel meer geluid dan de originele demper.
Hoe zal het zijn als ik hierbij een tussendemper vervanger gebruik. Zal het dan een mooie sound geven of teveel wat problemen met de politie en mijn oren oplevert? Iemand hier ervaring mee en eventueel de dB’s gemeten.
@McKaamos wrote:
De foutcode slaat op de waarde die de lambda sonde afgeeft. Of de sensor zelf defect is, of dat er een slechte waarde afgegeven wordt doordat het uitlaatgas mengsel niet klopt (en de sonde dus prima z’n werk doet), wordt niet beschreven door de foutmelding.
Volgens mij klopt het wel dat de motor netjes stationair loopt als de LMM wordt losgetrokken.
Hij schiet dan in een noodloop stand, met hele veilige ECU parameters en worden sommige sensoren compleet genegeerd.
Probeer maar eens goed gas te geven zonder LMM… wedden dattie voor de 3000RPM stopt met accelereren?Mooi he zn forum.
@Opelfreakz wrote:
Middag!
Ik wil mijn bougies controleren. Nu zitten die diep in de schacht. Nu
Was mijn vraag..Kan de schacht eraf? Want ik kom er zo niet bij. Ivm de dikte van de dop.
Iemand enig idee?
Gr. :agent
Weet je zeker dat je dan de goede dop hebt? Ik kan er bij mijn X14SZ zo in..
@wim-v6 wrote:
Ik heb er evengoed last mee, een oil catch tank gaat niet helpen tegen de sludge onder de oliedop, daar helpt alleen lange ritten tegen.
zoals corsaBB schrijft, een open systeem levert op korte ritten veelal nog meer vocht en condens op ivm vocht gehalte buitenlucht wanneer de auto buiten in de open lucht staat.
Gesloten is de beste optie, ik heb er helemaal geen.
Van het weekend met de 1600 8klepper een rit van 300km gemaakt, en daarbij niet eens gek gedaan, motor is weer geheel schoon..
Willem
Ik begrijp dat het er niet tegen helpt. Maar wanneer je al veel last hebt van sludge en je dan een lange rit maakt verdampt het vocht en laat je dat terug de inlaat in. Voor mijn gevoel is dat dan veel beter om af te vangen met een oil catch tank in plaats van het rechtstreeks de inlaat in te geleiden.
@robert_corsa wrote:
nee, dat lukt niet. wel met een kat of middendemper vervanger.
en klopt, ze zijn er flink mee bezig. pas terug nog op streetpower waren er velen staande gehouden.
350 auto’s geloof ik.
heb zelf enkele weken terug de originele middendemper terug geplaatst. eerlijk gezegt mis ik het geluid niet eens.maar back on topic:)
Helder verhaal, maar dan blijft mijn einddemper nu defect ;)
Enig advies over de keuze van de demper?
@robert_corsa wrote:
houd er wel rekening mee dat oom agent tegenwoordig in elke auto een db meter heb.
ze gaan hier sinds kort streng op controleren.
je mag maximaal 2db teveel maken.
280 euro boete krijg je sowieso in de geval.denk dat eind dit jaar de meeste wel de sportpijp eronderuit gehaald hebben.
mijn vader had er vandaag een stuk over gelezen.
zal zo wel ff een linkje doen.over novus: ik heb er 2.5 jaar een middendemper van gehad, daarna gans verrot. en slechte pasvorm.
bestond uit 2 delen.En dat ga je al redden met enkel een sport einddemper? Nee toch?
PS. Zie het allemaal momenteel bij wegmisbruikers ;)
@McKaamos wrote:
Novus is prima spul.
Heb een tussendemper vervanger van Novus onder de Corsa van m’n vriendin gepropt. Zelfde motortje als die van jou.Kan dat wagentje nu wel horen als ik binnen sta. Niet heel veel decibels extra, maar wel net dat beetje om een X14SZ van achter glas te kunnen horen.
Afwerking en pasvorm was verder prima. Zat er binnen no-time onder. Paste direct.Dat heb je gedaan in combinatie met een originele einddemper? Dan zou ik dus de tussenpijp moeten doen en een originele demper en dan voor 90 euro klaar. In plaats van alleen een sporteinddemper? Doe ik beide word het kosten plaatje weer te hoog ;)
Qua kosten zou het ook nog mogelijk zijn om de demper te vervangen voor een origineel model a 39,95 en dan een middendemper vervanger ertussen a 49.- euro. Weet niet of dat qua geluid ook een goede optie is? Of heeft een middendemper vervanger geen zin met een originele demper?
http://www.mister-auto.nl/fl/einddemper/bosal-185-339_g3437_a041185-339.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.novusautomotive.nl/Assortiment/Productdetails/tabid/63/ProductID/1175/CategoryID/59/Tussendempervervanger/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten