Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2013 om 10:03 In reactie op: Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! –> OPGELOST!! #18126476
Jammer dat het zo moest, maar wel mooi dat het opgelost is.
Lijkt mij de klep die zomer/winter stand regelt in je luchtfilterbak. Zit een klein rood vacuüm slangetje op? Die er af laten (wel even afdoppen) is geen probleem.
Even iets meer info over welke Corsa enzovoorts is wel makkelijk ;)
@robert_corsa wrote:
je zou eens b&a projecten pagina kunnen opzoeken. (zie restauratie pagina)
die kunnen wel wat moois maken voor jeDat had ik gezien ja, netjes.
Enkel, wanneer ik een vervanger bestel en zelf monteer ben ik voor 50 euro klaar.
Zo, de demper naar alle tevredenheid er onder hangen! Geluid, niet te horen, enkel iets zwaarder.
Ga binnenkort mijn carterpan pakking vervangen. Daarvoor moet de katalysator even er onderuit. Zit te denken om dan een katvervanger er tussen te zetten. Zo spaar ik mijn originele katalysator, en wissel ik hem met de APK weer even om. Iemand hier ervaring mee?
Kan niet lassen enzovoorts, dus wil het zonder flenzen doen, gewoon de totale pijp wisselen. Lijkt me kwestie van losschroeven bij het spruitstuk en bij tussendemper, nieuwe pakking bij het spruitstuk en alles weer vastzetten.
Om het even compleet te maken:

Kan op internet wel verwijderbare trekhaken vinden voor de B, weet niet of dat iets is?
http://www.rameder.nl/nl/Trekhaken/Trekhaak-100340-00189-1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Blijft altijd lastig met onderdelen. Is maar net waar vraag naar is en wat de gek er voor geeft…
@joop1970 wrote:
@kleine paul:
opkrikken per kant, zet hem altijd onder de achteras zelf en de assteunen onder de scharnierpunten iets verder naar voren. (het stuk wat vast aan je auto zit).
Teveel gebruiken van de originele krikpunten zorgt ervoor dat ze helemaal naar de klote gaan, roesten vaak ook flink bij corsa’sDank je Joop1970, voorzijde zelfde manier neem ik aan? Maar dan via kokerprofiel? Toevallig geen foto’tje zeker ;) ?
Zojuist een Omega krik en assteunen besteld.
Nu de vraag (voor velen zal het vanzelfsprekend zijn), hoe zet je nu het beste de auto op de assteunen.
Is dat in 1 keer achter opkrikken via het midden van de achteras en dan aan de buitenzijdes van de achteras de steunen zetten? De originele krikpunten zijn denk ik met een garagekrik niet zo geschikt omdat je dit uitsparing niet in de krik hebt zitten, dan kom je dus niet uit op het verstevigde deel. En doe je het in delen dan staat de auto zo scheef na het plaatsen van de eerste steun dan bij het opkrikken van de andere kant je altijd iets kans hebt van schuiven op de al geplaatste assteun.
Wat ik zeg, het zal zeer vanzelfsprekend zijn, maar veiligheid staat voorop dus doe het liever goed ;)
1 mei 2013 om 16:38 In reactie op: opcom gekocht, nu instaleren, wie wilt het even toelichten #18138397Ik heb het met los bijgevoegde software gedaan (downloaden via internet) moest niets met de cd doen.
Wie weet via de bovenste hit:
https://www.google.nl/search?q=manzel+contact+gegevens&aq=f&oq=manzel+contact+gegevens&aqs=chrome.0.57j0.4986j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8#sclient=psy-ab&q=mantzel+contactgegevens&oq=mantzel+contactgegevens&gs_l=serp.3…9477.9477.0.9681.1.1.0.0.0.0.66.66.1.1.0…0.0…1c.1.11.psy-ab.Ms40CQtJ0ws&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45921128,d.d2k&fp=8554bf1bebbdcb6e&biw=1440&bih=785″ onclick=”window.open(this.href);return false;
1 mei 2013 om 11:30 In reactie op: help! met speod gevraagd! Sleutel/sloten vervangen kosten #18138253@corsa14slow wrote:
ik ga geen risico lopen, ik heb namelijk een verdachte in het vizier, een huisgenoot en hij gebruikt… dus, die denk maar aan één ding: geld. dus ik ga geen risico lopen…
Zal inderdaad ook eerst eens via de verzekering informeren.
En tip, pas op met “verdachte”, die zijn onschuldig tot anders bewezen is. Voordat iemand onnodig in zijn nek aangekeken word en aan de schandpaal word genageld. Hoe vervelend je hele situatie natuurlijk ook is, dat staat buiten kijf.
@robert_corsa wrote:
schroefset voor lager gezet. (2cm)
nu nog 2.5cm schroefdraad over. heb wel de wielrandjes omgeklopt en de plastic overzet wielranden wat af moeten schaven.bumperlip hangt op 5.9cm van de grond.
laagste punt (bak/voorpijp) 4.5cmhet schraapt nu wel lekker over de drempels (sommige):D
a.s. zaterdag komen de PU bussen eronder, en extra stabi stangen.
daarna de afgeperste veren monteren, moterkap aanlassen, achterklep semi clean, en naar de spuiter brengen de corsa:DNice, je zit niet stil. Goed bezig!
@robert_corsa wrote:
Het is lastig uitleggen.
Zoals je op de foto ziet hangt je middendemper veel te laag.
Hij loopt geheel af zoals he ziet.Waar nu je klem zit. Dat stuk moet je goed omhoog drukken.
Zorg er voor de je einddemper wel recht hangt.
Zodra jïj die bocht Zover mogelijk omhoog gedrukt heb.
Draai je de klem erop.
Zo komt het systeem onder de goede spanning te staan.
Bij Opel zijn ze een extra ophang punt vergeten
Op boven staande manier maak je een extra ophang punt.Ik heb een imitatie middendemper.
En lexmaul tigra demper.
Heb dit op bovenstaande manier opgehangen.
Rijd met een schroefset. Met 4 man bonkt er niets.
Enkel bij een drempel. Bij het eraf rijden.Nu hangt het syateen echt verkeerd. Bij mij hing het perfect. Mede door laag gewicht einddemper
Dank je wel voor de goede uitleg. Had het gister al heel vluchtig geprobeerd, leek inderdaad al wel iets te doen. Van de week met een fatsoenlijke krik/assteunen of op de smeerput bij mijn ouders nog eens goed proberen. Had er alleen al zo extreem veel moeite mee om de einddemper op de middendemper te krijgen dat ik betwijfel of ik die hoek/spanning kan maken.
29 april 2013 om 17:00 In reactie op: ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur #18127761Zie hier, EGR, originele pakking, originele blindpakking en zelfgemaakte bindpakking.

Bij mij zit de middendemper gewoon recht (niet gedraaid) en zit nu een Remus einddemper onder. Heb nu een potkrikje onder verbinding van midden naar einddemper gezet en die omhoog gezet. Daarna de klem vast geschroefd, door die hoek win je ook weer iets. Maar toch als ik er alleen in ga zitten zit hij al bijna op het rubber/achteras.
@joop1970 wrote:
Ja, je hebt er maar 1 nodig natuurlijk, zitten al 2 pijpen over elkaar. Drempels maakt niet uit, zit voor in de uitlaat een flexibel gedeelte en de uitlaat zelf is ook nog wat flexibel.
Waar zou dat flexibele deel moeten zitten? Is dat net onder het spruitstuk? Verder onder de auto is het einddemper, tussendemper en katalysator allemaal rechtstreeks aan elkaar.
Kan geen andere goede klem 50mm vinden dan de dubbele ;) Maar die zal ik er ook wel omheen krijgen ;)
@joop1970 wrote:
Deze bedoel ik:
http://goldwingshop.nl/shop/images/DSC02073.bmp” onclick=”window.open(this.href);return false;Maakt niet uit, rubber kan wel tegen wat hitte. Heb zelf vorig jaar vol beladen 800km snelweg gereden en de uitlaat hing ook op het rubber. Kan hoogstens een beetje stinken. Als je zon platte klem gebruikt scheelt dat al een heel stuk ;)
Eens op zoek naar naar een 50mm model en waar ik deze kan bestellen ;)
Rubber zit er op, denk alleen wel dat als ik en eventueel vriendin erbij dat hij wel bovenop het rubber zit. En de drempels enzovoorts kan het uitlaatsysteem wel aan? Dan word gewoon wat verder omhoog gedrukt.

Edit:
Denk dat dit ook wel een mooie klem is dan.
http://boelm.nl/uitlaatklem-58-5-mm-3.html” onclick=”window.open(this.href);return false;@joop1970 wrote:
Die klemmen gebruik is sowieso nooit achter, altijd van die platte, scheelt weer een stuk. Als je het rubber openknipt aan 1 kant kun je hem openvouwen en over je as heen trekken, heb je aan beide kanten 2 ogen om tywraps doorheen te doen.
De platte klemmen die je bedoelt ken ik niet. Je bedoelt neem ik aan niet iets als een slangenklem?
Als ik het rubber eromheen doe en vast zet, vervolgens met 1/2 personen in de auto en de pijp raakt het rubber, dan gaat het niet goed komen of wel? Of zou dat geen kwaad kunnen?
@joop1970 wrote:
Klassiek gevalletje ;)
De simpelste oplossing is een uitlaat rubber (waar je demper in hangt) met tywraps op je achteras bevestigen. Rij ik zelf ook al een jaar of wat mee rond.Dank voor de tip.
Net toch maar weer de beugel op op gezet, anders zit het niet lekker vast.
Maar als ik daar volgens mij een rubber onder doe, zit hij daar al direct tegenaan. Foto is namelijk zonder enige lading. Als er alleen de bestuurder in gaat zitten komt hij alweer een stuk naar beneden. Kan dit beugel alleen recht boven de as vastzetten.

Net brandstof filter vervangen en nieuwe (tweedehandse Remus) einddemper gemonteerd. Hij loopt alleen aan tegen de achteras bij drempels, zelfs zonder de klem erop.

@Ugur wrote:
Probleem gevonden het was de kat hy zat vast
En dat die fluit was spruitstuk omdat die geen lucht uitlaat
Er zit in barst in de spruitstukIk vind het vrij lastig te vertalen als ik eerlijk ben.
Spruitstuk was kapot?
Oke, dan wacht ik dat af. Al bekend wanneer dat word?
Kan er even niet achter komen met het lezen van alle reacties, maar zijn ze er ook om aan de binnenzijde te plakken? Buitenzijde ben ik nooit zo fan van, met slijtage enz.
@Ewoud94 wrote:
haha ja dat word inderdaad lastig maar was even een voorbeeldje (goed opgelet :wors )
Goed gevoel, gezond verstand, technisch oog en een heleboel geluk heb je toch nodig… Is en blijft altijd lastig en in zekere maten een gok. Kijken, aanvoelen en rijden zegt meestal het meeste.
-
AuteurBerichten