Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@billathome wrote:
Wie heeft er nog een complete uitlaatliggen voor een Corsa b 16 gsi?
Liefst RVS.
Heb je wat graag mailen op dit mail adres:mancona22@gmail.com
Grtz.Billy the handymen :wors
Zou het even posten in het marktplaats gedeelte:
@Randolf_K wrote:
@wim-v6 wrote:
EGR
Ik zie mensen dat ding gelijk dichtzetten met een blinde pakking.
Ervaringen mee?Ja, en dat werkt perfect. Ik merk zeker verschil. Motor loopt er beter door. Wel met de meeste ritten het MM lampje, maar die is nadat het contact uit geweest is, weer uit.
Blindpakking kan je zo zelf maken en hoeft geen gat in (gezien de plunjer naar binnen gaat).
Remvloeistof ververst. Helaas linksachter ontluchtingsnippel afgebroken. Gelukkig was hij nog niet los, dus moet het maar even uithouden zo ;) Toen maar zo goed als ging via remleiding gedaan.
@sjoerdie wrote:
De fan testen op nou manier is leuk, maar niet volledig.
Springt de fan wel aan als hij al 100graden is?
Er zit een thermoswitch in de radiateur die de fan aanstuurt.
Als je fan niet aanslaat bij 100 graden, en hij het wel doet met doorverbinden, dan is die switch stuk
Ik heb hem netjes via de sensor aan laten slaan.
Ps. Dit is bij 105 graden ipv 100 graden.
@Dr.Ed wrote:
Achterdemper, om de uitlaat in jet rubber te borgen?
Klopt inderdaad.
2 bij de einddemper en 2 bij de tussendemper.
Heren jullie worden weer bedankt ;)
Vandaag eens goed getest met de nieuwe dop, en alles is nu zoals het hoort.
@steefopel wrote:
Het is van het merk:
MAC Alister. Voor mij een merk die ik niet kon.. Mja hij doet het altijd.
Deze heeft een kracht van 140nm
14.4v 2.2AHDank.
Toch degene uit mijn link besteld. Die heeft 420 Nm, dat moet dan dus wel goed komen ;)
@steefopel wrote:
Ik heb zelf een electrische slagmoer sleutel..
Ben er zelf erg tervrede over. Doe er alles mee. Wielen enzo losgooie gaat met gemak..
De hele zware dingen heb hij wel moeite mee of red het soms niet.
Heb er gewoon 1 van de hornbach en heb geen klage..Heb je daar toevallig wat gegevens van? Nm, eventueel merk enzo?
Zit meer aan iets als deze te denken:
http://www.gereedschapland.nl/product/1784/accu-moeraanzetter,-24-volt-420-nm?categoryid=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Je hebt toch aardig wat Nm nodig om alle klussen te klaren….
@PeterNoFear wrote:
En nog even wat gedaan voordat ik in de Corsa mag rijden:
65 vragen, 5 fout ;)
Gefeliciteerd ;)
– Carterpanpakking vervangen;
– Oliefilter vervangen;
– Nieuwe olie er in;
– Katalysator er onderuit gehaald;
– Uitlaatrubbers vervangen;
– Alles op/rond de motor eens goed schoongemaakt;
– En vooral eens heerlijk gekeken en genoten van mijn Corsa ;)Eens, alleen kan ik met een aggregaat nog weinig losdraaien ;)
Zojuist een nieuwe dop gehaald. Dop vergeleken met de huidige en inderdaad, die was “lek”. Merk nu ook verschil in het expansietankje wanneer ik in de slangen knijp. Auto staat nog even op de assteunen, maar morgen/overmorgen eens testen!
Dank voor het meedenken en advies. Dit is precies waarom een forum als dit zo leuk en leerzaam is.
@joop1970 wrote:
Hij heeft zo te zien een corsa uit 2002, een corsa c dus. Deze heeft andere deurvangers dan de B ;). Als je ruimte hebt op je scharnier zou ik eerst beginnen met een andere pin halen bij de dealer.
Eens, zo snel niet gezien ;) Is voor Heks wel de oplossing.
Dat doet hij niet. Maar lijkt ook of de dop sowieso lucht door laat. Dat zou dus niet mogen, pas bij hogere druk.
Dan ga ik eerst eens een nieuwe dop halen, dank voor de tips tot dusver!
Alleen wanneer die ontluchting niet zou werken, zou er ook geen koelvloeistof via de dop kunnen ontsnappen en het niveau kan dan ook niet stijgen. Dop net trouwens nagekeken. Die lijkt gewoon te ontluchten.
Ps. Toen der tijd met het opnieuw vullen de temperatuur sensor uit het blok gehaald en net zo lang gevuld tot daar de vloeistof uit liep. Daarna verder aangevuld, op deze manier dus ontlucht. Nu ik er over nadenk heb ik dit 1 keer eerder gehad na het vervangen van de thermostaat, dan was na lang rondrijden in een parkeergarage.
Kraken bij openen en sluiten portieren:
Lijkt mij ook, desnoods 1 via de sloop oid. Blindpakking eronder en klaar. Kan zijn dat dan alsnog je lampje af en toe gaat branden (maar dat kan geen kwaad) en merk je niks van. Kwestie van nieuwe pakking/blindplaat en klaar. Stelt met monteren ook niks voor als je wat gereedschap en 2 rechterhanden hebt (afhankelijk van motor type).
Dat zijn de rubbers enzovoorts voor gebruik achter…. Van onder naar boven, demper, ring, rubber, buisje, auto, rubber, ring, borgmoer..
– Eindelijk de stickers van de achterklep gehaald (NL sticker en dealer sticker), achterkant die clean is, veel beter gezicht;
– O-ring (pakking) bij de DIS module vervangen;
– Bekleding rechtsachter eraf gehaald om een deuk te herstellen die er sinds aanschaf al in zit;
– Uitlaatklem bij de einddemper vervangen voor breder en dunner model;
– Nieuwe veren, bouten, uitlaatklem en pakking gehaald voor het monteren van de katvervanger;
– Van de week weer lekker verder met hobbyen.@Heks wrote:
@Ewoud
Ik ga er vanuit dat hij ook nog een degelijke poetsmachine moet aanschaffen en reiniger, klei, wax, 3 verschillende pads. Blijkbaar heb jij een goedkoper adresje. Veel van die dingen kan je meerdere keren gebruiken natuurlijk, maar je moet het wel eerst in huis halen.
Ik moet bekennen dat ik ook aan het overwegen ben om gewoon zo’n pad op een schuurmachine te zetten. scheelt weer 100 euro :)
Verschil met de echte goede poetsmachine’s is dat het toerental regelbaar is en hij niet alleen ronddraait, maar ook heen en weer gaat (excentrisch). Verschillende producten vragen ook om verschillende snelheden.
Ps. PRO900 Rotary Polijstmachine, daar heb ik veel goede verhalen over gehoord, denk er ook aan om deze aan te schaffen.
Motor X 10 XE / Motorolie met filtervervanging 3,00 L / MIN tot MAX 1,00 L
Motor X 12 SZ / Motorolie met filtervervanging 3,50 L / MIN tot MAX 1,00 L
Motor X 12 XE / Motorolie met filtervervanging 3,50 L / MIN tot MAX 1,00 L
Motor X 14 XE / Motorolie met filtervervanging 3,50 L / MIN tot MAX 1,00 L
Motor X 14 SZ / Motorolie met filtervervanging 3,50 L / MIN tot MAX 1,00 L
Motor X 16 XE / Motorolie met filtervervanging 3,50 L / MIN tot MAX 1,00 L
Motor X 15 DT / Motorolie met filtervervanging 4,25 L / MIN tot MAX 1,00 L
Motor X 17 D / Motorolie met filtervervanging 4,25 L / MIN tot MAX 1,00 L@beurjean wrote:
Sorry man heb alles door mekaar gehaald
Pin 7: Mulitimer (dimmend voltage, instrument illumination)
Denk dat deze voor het dimmen van de verlichting van de MID is.Pin 6: Instrument (achter op je teller bak pin 20 Bij Astra G)
Wat hij daar doet is niet echt duidelijk ik denk voor de melding dat je moet tanken.Als je mij verteld hoe ik foto’s kan plaatsen wil ik best een schema posten.
Foto’s:
Daar heb ik dan weer geen ervaring mee ;)
Toevallig foto van?
-
AuteurBerichten