Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Corsa B X14SZ automaat 1998
108xxxKM
@elmundo3 wrote:
De waardes die je krijgt zijn leuk om te zien maar zegt niet veel over de conditie van de motor. Je moet de waardes begrijpen en opzoeken bij je auto type om te weten wat minimaal en maximaal waardes mogen zijn.
Ik heb zelf ook op com sinds 2 weken en het werkt super.
Ik heb eindelijk de nederlandse versie gedownload want bij die china clone EN snapte ik niet veel want alles was in het engels.Wat belangrijk is om te kijken of er foutcodes in staan en uitzoeken waarom die een foutcode aangeeft.
Let wel op met de output testen dat je motor uit staan bij bepaalde testen. Dit zal de ecu ook aangeven.
Voor de rest een super programma en goedkoop!Als je vragen hebt dan hoor ik het wel en anders is je Google je beste vriend!
SuccesDank voor de reactie.
Het werkt inderdaad perfect. Vraag mij gewoon af of er wat basic waardes zijn om te controleren. Dingen die standaard een bepaalde waarde moeten hebben of vaak afwijken bijvoorbeeld.
@bandido wrote:
Bij bouwmarkt chrome afvoerplug gekocht kost een paar euro.
Op het werk de rand waar rubber afdichting zit erafgedraaid.
Een grote kunststof ring gedraaid en een busje.
Thats all.Helder, dank ;)
@Kleine-Paul wrote:
Zoals vermeld heb ik mijn eigen opcom. Wanneer je de auto uitleest heb je tal van waardes die je kan inzien.
Nu heb ik aan de kenners de vraag wat nou interessant/belangrijk is om eens goed te bekijken. Om zo je auto eens goed te “beoordelen/checken”. Ik vind het reuze interessant, alleen is het zoveel dat het voor mij lastig te doorgronden is :shock:
Iemand die mij hierin kan adviseren?
@bandido wrote:
Achter ruitenwisser verwijderd.
Begon te roesten, bekend kwaaltje.
Chrome stop erin gedaan en klaar is kees.Ik heb dit kwaal inderdaad ook bij moeten werken. Ben benieuwd wat je bedoelt met “chrome stop” (ligt vast zo voor de hand, maar ik weet het even niet ;)
@Bryston wrote:
@Kleine-Paul wrote:
@Bryston wrote:
Even voor mij om bij te leren, wat doet die converter…. fungeert hij als rca?
Als je geen tulp/uitgang op je radio hebt, kun je het zo opvangen (omzetten).
Dan zou je volgens mij redenering er 2 nodig hebben,mits de radio onderscheid kan maken tussen front en rear kanaal.
Mocht dit zo zijn zou ik dit wel doen, heb je een beetje grip op de sub.Sub is mono en moet “vol” signaal krijgen. Regelen kan eventueel via de versterker. Bij de “betere” radio’s heb je een aparte sub uitgang die apart te regelen is.
@Bryston wrote:
Even voor mij om bij te leren, wat doet die converter…. fungeert hij als rca?
Als je geen tulp/uitgang op je radio hebt, kun je het zo opvangen (omzetten).
Remote is geschakelde spanning om de versterker in te schakelen wanneer de auto op contact staat.
In je schema staat dat je de speakers zowel via de radio en via de versterker aanstuurt (High-low converter). Dat klopt al niet.
Zie ook geen signaal kabel van de radio naar de versterker (tulp kabel).
Zoals vermeld heb ik mijn eigen opcom. Wanneer je de auto uitleest heb je tal van waardes die je kan inzien.
Nu heb ik aan de kenners de vraag wat nou interessant/belangrijk is om eens goed te bekijken. Om zo je auto eens goed te “beoordelen/checken”. Ik vind het reuze interessant, alleen is het zoveel dat het voor mij lastig te doorgronden is :shock:
28 december 2012 om 20:10 In reactie op: Het opel-forum wenst u fijne feestdagen en een gezond 2013 #18085542Iedereen een goed uiteinde gewenst!
En achter 400mm ;)
28 december 2012 om 19:20 In reactie op: Wie is er bekend met de Autosnap CR 800? (nu in m’n bezit) #18087999Niet bekend mee, maar wel goed om te horen ;)
@marijnl1988 wrote:
@Kleine-Paul wrote:
@marijnl1988 wrote:
Dit scheelt die laptop gedoe ;)
Haha is ook zo ;)
Ervaring mee dan?
Nee mijn egr zit er nog gewoon op…
Maar voor die paar euro kun je het niet laten denk ik maar
Het zou vast en zeker wel werken neem ik aan…
Het is beter dan steeds een foutmelding…Inderdaad. Zal anders het schema eens bekijken. Dan maak ik hem zelf ;)
@marijnl1988 wrote:
Ziet er handig uit. Ik vind het alleen niet direct nodig. Weet nu waarom bij iedere rit het MM lampje gaat branden. 1 keer in de zoveel tijd even de laptop eraan en je weet zeker dat er verder niks aan de hand is.
Vandaag opcom met OBDII aansluiting binnengekregen en werkt als een zonnetje!
Zo, vandaag mijn opcom binnen gekregen.
En inderdaad P0400 Lineair EGR-systeem. De melding die verwacht werd dus. Niks aan de hand dus.
Als ik het zo lees niet nee.
Anders zou het een centrale deurvergrendeling set zijn en geen alarmsysteem ;)
Je hebt de mogelijkheid om de centrale deurvergrendeling aan te sturen. Dit moet niet, maar kan wel.
Wanneer je dus het alarm uitschakelt, word de centrale deurvergrendeling ook aangestuurd. Heb je geen centrale deurvergrendeling, kan hij ook niet aangestuurd worden.
Voor de knipperlicht sturing krijg je vanuit het alarm systeem 4 draden, deze kan je inkoppelen op je knipperlicht stuur draden (links en rechts).
@gertjuh1968 wrote:
je hebt 16 pin’s aansluiting.
ik kan hem wel uitlezen,
maar denk dat er wel iemand is bij jou in de buurt die hem wel uit wel lezen.En dat is OBD2? Ik wil zelf graag een opcom aanschaffen.
Goede!
@Opeltje17 wrote:
Ja dit is een facelift stekker van na 1994 hier is een verloop stekker voor dacht ik maar inderdaad de paperclip methode even proberen pin 5 en 6 met elkaar verbinden.
Even op het forum zoeken voor een uitleg over de paperclip methode.
Wou toch graag met een opcom aan de gang. In 1 keer goed doen zeg maar.
@Opeltje17 wrote:
@Kleine-Paul wrote:
Lijkt toch een OBD2 te zijn (16 pin aansluiting), alleen kan ik de lipjes aan de bovenkant van de aansluiting niet plaatsen met de afbeeldingen op internet.
Maar er is een foto van en post hem hier is kunnen we effe kijken.
Even kijken of het lukt ;)
http://img833.imageshack.us/img833/1092/imageibuf.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten