Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
haico bedankt.
Lager van me waaier idd.
Zat ik toch goed met me waterpomp alleen aan het andere eind dus.
Je ziet hem daadwerkelijk in onbelans raken en dat maakt dat geluidok plaatje verwijdert voor de koppel omvormer niks verdacht gevonden.
als ik me kleppendeksel eraf haal zoals in het filpmje lijkt het echt beneden uit het distributie huis te komen. wat zit daar…
krukasdemper…. krukaslager… aandrijving van je ontsteking…
me buurman kwam nog met de nuttige opmerking dat het lijkt alsof die krak/tik synchroom loopt met de distibutieketting…….. als ik daaronder wil komen moet ik weer de hele voorkant uitbouwen… zucht…….
zal eerst nog weer is een keertje warm rijen en die koelvin proberen tegen te houden.. die had namelijk volgens mij achtelijk veel speling als dat een lager moet zijn:P
dus wordt vervolgdMaargoed,
Ik dus de waterpomp uiteindelijk vervangen. Ik rij 5 min en jahoor.
Daar was het geluidje weer. Ken het dus echt niet vinden.
Ik het kleppendeksel eraf gehaald. Het lijkt toch echt aan de voorkant te zitten.http://www.youtube.com/watch?v=zF7mjqa347s
hier nog een filmpje zonder deksel.
Ga nu maar ff idd die koppelomvormer bouten nakijken.Heb vanochtend er nog is ff goed naar gekeken. Toen tot de ontdekking gekomen dat er een lager in de waterpomp in puin is gedraaid (goede oude oor tegen schroefedraaier methode ken niks tegen op). Deze eraf gehaald en ja die loopt idd beetje stroef :P. Ongelofelijk hoe ik nou weer vanaf me startmotor bij me waterpomp beland……:hmmz
Maar nieuwe besteld…. Bedankt iig he?neej heb bougies gewisseld met me oude bougies die ik ooit vervangen heb. Hij begon behoorlijk te 5-poten onlangs daarom de bougies vervangen. De ‘nieuwe’ bougies waren behoorlijk vervuild hele dikke laag aanslag erop. Soort kalkaanslag leek het wel. Gok erop dat dat kwam doordat ik altijd euro tankte ipv super.
Zal voor de ckerheid tog ff checken morgen.
Hij heeft dit geluid trouwens alleen als hij warm wordt valt me op.Heb vanmiddag er maar is een filmpje van gemaakt. Nu het geluid wat harder is geworden en meer continue tot de ontdekking gekomen dat het toch niet de startmotor is idd. Heb zomaar is het vermoeden dat het een nokkenaslager is.
Ja het is een krak/tak geluid. Het is niet alsof het sinchroom loopt met het motortoerental of de wielrotatie.
Er begint zich nu ik er wat vaker mee gereden heb ook een soort slepend geluid te vormen. Net alsof er iets aanloopt. Ik zit ook steeds verder te denken. Heb startrelais uit elkaar gehad nog een keer gister. leek wel of dat koperen plaatje sluiting had gemaakt met het daadje. Het draaje waarmee je je startmotor bekrachtigt volgens mij. Dit had ik de eerste keer niet gezien. Dus ik draadje zo gebogen dat hij onmogelijk nog contact kon gaan maken met het koperen plaatje. Eerste 5km dacht ik dat ik het opgelost had maar helaas toen begon het weer.
ik begin steeds meer te denken in de trend van dat er idd een bout van me koppel omvormer los is gekomen en deze ergens tegen aan loopt en af en toe stoot. Deziggy hoe heb je dit opgelost? Is die afdekplaat aan de voorkant makkelijk los te halen en kan je er dan bij? Of moet de bak van het motorblok gesplitst worden???:o
Vandaag regent het te veel. ga morgen maar weer verder.opel dealer…. das een goed idee,
ga ik vandaag proberen bedankt he….en gekeurd.. Nog ff samen met die vent gat in me uitlaat dichtgesmeert met gun gum en hij was goed. :)
bedankt voor de reacties en de fotos cker wat aan gehad.
kan ik er mee rijden. en verder opknappe.
Nu nog gasveren en benzinedrukregelaar, wielen uitbalanceren, uitlijnen………beide schotels erin gelast en draagarmen dik in de tectyl. Morgen weer voor de keuring. Kwam nog ander leuk geintje tegen van de vorige eigenaar. Probeerde de moer van de schokbreker los te draaien, ging verschrikkelijk zwaar. Dus ik kloten met kruipolie en brander. Geen beweging in. Dus ik nog maar een keer goed kracht zetten. breekt de hele as los. Was de bevestigingsas vervangen door een bout die gewoon door de rubber heen ging en op me draagarm was gelast. Wat een grap. Had een moer verwacht zoals het hoord. Me duim vond het alleen niet zo fijn schoot flink uit. Maja risico van het vak.
Heb een nieuwe gegalvaniseerde bout m12 gehaald bij de gamma met bijpassende moeren.Van de bout heb ik de kop afgeslepen. Overgebleven draadend goed vast gelast waar de bout zat. Vervolgens de schokbreker (na het veerdeksel vervangen te hebben) weer netjes gemonteerd met ring en moer zoals het hoord.Heren bedankt allemaal voor de vele reacties.
Hoe het aan het aflopen is. Had uiteindelijk de veerschotels binnen van m&m parts. Dit waren idd niet helemaal de correcte. Het centreer asje in het midden was een stuk te klein. Ben toen begonnen met wielen eraf halen en remmen. Hierna kon ik door het rotten zo de veren weg pakken was dus egt wel nodig. Toen heb ik alle roest weg getikt en bleef er een enorm gat over waar ooit de veerdeksels hadden gezeten. Ik heb hierna weer is in de vraagbaak gekeken. Schrok ervan dat je ook de hele achteras moest uitbouwen om de draagarm te wisselen. had hier niet egt veel zin in aangezien ik de auto opgekrikt had en op een pootje had gezet. Welke ik toevallig had laten rusten op de achteras. Ik heb toen besloten maar te gaan lassen en de draagarmen die ik besteld had af te zeggen. Veerschotels pasten precies op de plek van het gat. Ik heb deze hier netjes geheel in de ronte ingelast. Hierna in de tectyl gezet. Veer er weer tussen weten te krijgen. king:
Nu nog de andere kant. Zal hier wel een paar fotos van maken en hier posten.
Wat betreft dat centreer asje moet het wel goed komen denk ik, die veer springt er niet zomaar tussenuit.
nog ff en ik heb apk :DJa hydraulische stoters klopt. Maar je stelt de tuimelaars die erop zitten. Je draait ze los met draaiende motor tot ze gaan tikken. Dan draai je ze weer vast tot het tikken stopt. hierna draai je ze 3 keer een kwart slag vast en dan moet het goed zijn. Dit heb ik uit m’n werkplaatshandboek. Het tikkeren komt niet daar vandaan dat weet ik nu. Het lijkt mij eerder te komen uit die drukvanger van het injectiesysteem of de injectors maja ga eerst maar is even wat doen aan die draagarmen dat heeft proiriteit voor me APK. Heb nu bij opel4ever draagarmen besteld. Kan ik rustigaan me oude goed maken. Dan kan ik deze weer verkopen op internet. Kost het uiteindelijk een stukje minder joop ik,
Ja zal eerst wel even kijken wat ik krijg. hopen dat ik er wat aan heb idd. Vanmiddag kleppen gesteld. Is wel leuk klusje. Deed dit omdat ik getikker hoorde rind me 4/5 cilnder vanaf voren gezien. Hoor het alleen nogsteeds nu. Ik vrees voor me injectors inene :(
Ik heb nu bij M&M parts in dronten veerschotels weten te bestellen. hiermee kan ik het wel repareren naar mijn inziens. Inderdaad schotel eraf slijpen gedeelte eronder opnieuw inlassen en veerschotel erop lassen. Moet te doen zijn.
-
AuteurBerichten