Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb dus wel een aftermarket radio erin. De d5103e van Eonon. Voor het geld heb je veel meer opties op de radio dan bij de originele en de pasvorm is perfect en de kleur gelijk aan die van het dashboard. Je moet er inderdaad even aan wennen dat het scherm zo laag zit maar met de navigatie heb ik er geen problemen mee. Scherm is duidelijk en lekker groot.
jij de sterkte is er helemaal uit. Een beetje schadehersteller kan dit zo repareren. Ik neem aan je all risk verzekert bent dus dan wordt het nog vergoed ook.
21 juni 2011 om 21:00 In reactie op: Waarom is het zo moeilijk een Astra Coupé Turbo te verkopen. #17882664het zijn gewoon moeilijke tijden…. Heb mijn auto nu ook al ruim 2 maanden te koop staan en ook best wel reacties gehad maar dan vooral van mensen die gewoon een duizend of 4 onder de vraagprijs bieden…..
Je moet er gewoon één treffen die zo’n auto zoekt. Het is gewoon een auto die je kunt rijden als je niet veel kilometers maakt en ook geen kinderen hebt. Anders is het geen doen zo’n 3 deurs. Dat is bij mijn auto ook het geval.
We wachten gewoon af.Bestaat inderdaad uit 2 delen. Het bovenste gedeelte is gelijk aan het OPC-Line pakket 2. De onderlip is alleen anders. Op Ebay zijn er genoeg te vinden. Maar zoals pwnerer al zegt, heb je al na gevraagd bij een schade hersteller of het te repareren is? Een scheur is redelijk simpel op te lossen hoor!
Ik vind het meestal wel mooi mits het origineel Opel is of Irmscher. Dan blijft het vaak bescheiden. Maar smaken verschillen. Die van mij is rondom bespoilert maar dan wel origineel OPC-Line

@ jeroen88
Reken er maar niet op dat een taxatie de waarde veel verhoogd hoor. Van alle geld dat je erin stopt wordt je auto maar weinig meer van waard hoor. En als iedereen zegt dat je een mooie auto hebt en je vertellen dat wanneer je hem verkoopt dat je ze het dan moet melden want dan hebben ze meteen interesse… Dat valt vies tegen ;)
Ik kan het nu weten, krijg zo vaak te horen dat ik een hele mooie auto heb maar ik heb hem nu al 2 maanden te koop staan maar zo’n storm loopt het nog niet hoor. Je krijg wel veel reacties wat echt super tof is maar het liefst wil je hem toch verkopen….
Maar iedereen moet lekker doen waar ze zelf zin in hebben, gelukkig ook maar want anders reed iedereen een standaard zilvergrijze auto ;)
@Tallie_GTI wrote:
@Klanderman wrote:
Die zijn absoluut niet origineel!
dat zegt ook niemand? beetje rustig met je uitroepteken? :shock:
oh sorry voor de reactie, zo bedoelde ik het ook niet hoor. Ben nogal een fan van de uitroeptekens :wink: haha.
maar volgens mij kon je niet eens originele parkeersensoren krijgen op een astra van jou bouwjaar toch? Dat bedoelde ik er eigenlijk mee.
Neemt niet weg dat het verrekte handig is en dat ik ze graag zou willen hebben ;)Die zijn absoluut niet origineel!
@SigNumberOne wrote:
een maatje groter gemonteerd en daarna lekker gewassen.
wat lekker is het toch om zo’n lekkere dikke kont te wassen :-D

Mooie wielen! Zijn volgens mij Torque wielen van een Astra GTC of niet?
Ik kan iedereen adviseren een keer naar zo’n poetsclinic te gaan. het is echt zo verslavend als je er eenmaal mee begint ;)
Aankomende dinsdag ga ik mijn GTC grondig aanpakken. Opa en oma zijn op vakantie en dan heb ik de garage en carport 2 weken voor mijzelf ;)
Ik zal er dan ook wel wat foto’s van posten.Inderdaad. Ze hebben al snel een uurtarief van een euro of 60 dus dan kun je wel nagaan hoe snel ze je auto ‘poetsen’.
Ik kan je helemaal vinden in je reactie Juffer1 !!@bjornspiering wrote:
dat ziet er zeer mooi auto!
en die auto’s zijn ook niet verkeerd.
nu had ik een vraagje wat kost zoon poetsbeurt voor 1 auto?
dit kan ik namelijk ook laten doen bij de auto garage en kost het me 120 euro.120 euro is een nette prijs mits het netjes wordt gedaan. Bij de meeste autobedrijven valt dit echter tegen kan ik je vertellen. Ze polijsten vaak slecht wat resulteert in swirls en heftige hologrammen…. Kijk maar eens naar de voorraad auto’s bij die bedrijven als ze in de zon staan ;)
Je kunt beter voor een ‘echte’ detailer/poetsbedrijf kiezen zoals R&N cleaning in dit geval.
Ik kan er naast zitten en dat het bij jou autobedrijf wel goed is maar mijn voorkeur zal het niet hebben zoals je merkt :-P@vectraW wrote:
@Klanderman wrote:
@vectraW wrote:
@Klanderman wrote:
Zonet een i500 gespot op de Europaweg in Doetinchem. Was rond 19.00 uur. De eigenaar is hier ook actief op het forum al weet ik zijn naam zo niet. Hij moet mij ook wel gezien hebben. Ik reed in de GTC die je tijdens de pasen nog bij Westerveld hebt zien staan ;)
jep das was ik
ik dagt al dat ik je in een flits zag ;)Ik zag je al kijken inderdaad ;) Hij zag er netjes glimmend uit, echt een dikke auto :thumbup
dank u en hij was nog niet eens gepoetst :p
die van jou mag er ook wel wezen hoor ziet er goed uit :thumbAl die Opel’s glimmen :thumb Die van mij is op dit moment ook niet de schoonste namelijk ;)
Netjes hoor! Zwart is zo’n dankbare kleur om te poetsen :angel
Ze staan er weer prachtig bij :thumbupIk zou ze alleen niet meer onder de boom zetten, niets erger dan een uren op je auto zitten poetsen en de volgende dag alweer een harscoating op je auto te hebben ;)
@vectraW wrote:
@Klanderman wrote:
Zonet een i500 gespot op de Europaweg in Doetinchem. Was rond 19.00 uur. De eigenaar is hier ook actief op het forum al weet ik zijn naam zo niet. Hij moet mij ook wel gezien hebben. Ik reed in de GTC die je tijdens de pasen nog bij Westerveld hebt zien staan ;)
jep das was ik
ik dagt al dat ik je in een flits zag ;)Ik zag je al kijken inderdaad ;) Hij zag er netjes glimmend uit, echt een dikke auto :thumbup
Zonet een i500 gespot op de Europaweg in Doetinchem. Was rond 19.00 uur. De eigenaar is hier ook actief op het forum al weet ik zijn naam zo niet. Hij moet mij ook wel gezien hebben. Ik reed in de GTC die je tijdens de pasen nog bij Westerveld hebt zien staan ;)
je fiets heeft een ketting ;) De Z16xep heeft gewoon een riempje
Dat is wel een aux aansluiting. Zit alleen niet standaard op alle Astra’s dacht ik.
Is zelfbouw. Ben de auto als eens tegengekomen op Duitse forums. Is een aangepaste OPC ondergrill. Hij had eerst ook van die chromen ringen rond zijn mistlampen. Dat leek ook wel mooi.
8 juni 2011 om 15:11 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815359Die groene van de Action heb ik inderdaad ook voor de velgen en onder de stootlijsten ;)
7 juni 2011 om 21:11 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815357Met die Valma wash en shine kun je prima wassen hoor. Let er alleen op dat dit heel agressief is. Hiermee zul je voor een groot gedeelte de oude waxresten verwijderen wat ideaal is als je daarna weer gaat wassen. Is de auto net gepoetst dan zou ik voor een andere shampoo gaan wie minder agressief is. Het is natuurlijk zonde dat je hem goed in de wax hebt staan en door een te agressieve shampoo alle wax weer kwijt bent.
De klei set van Mothers is ook wie ik aanbeveel zoals Dennis 121 al zegt. Deze heeft een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
@ sw_reijnders
Wat je zegt over dat een wax alle oneffenheden dicht smeert is niet helemaal waar. Dat ligt sterk aan de wax wie je gebruikt. Bevat deze fillers (een 1 stap product) dan is dit het geval, bijvoorbeeld bij NXT wax van Meguairs. Bij veel andere waxen is dit niet het geval. Voor het maskeren van oneffenheden gebruik je dan een glaze.
Dus als ik je advies mag geven voor een beginnende detailer:
– Een goede shampoo, bijvoorbeeld Dodo Juice – Born to be mild. Dit is niet de goedkoopste maar doordat het heel er geconcentreerd is heb je er maar heel weinig van
nodig per wasbeurt!
– Mothers klei setje. Bevat al een microvezel doek en detailer als glijmiddel
– Als wax zou ik dan voor de NXT wax gaan van Meguairs. Dit is een one step middel die je lak cleaned, voedt en wax in één keer. Dit is voor de beginnende detailer een erg
handig product! Deze bevat ook al een sponsje om in te poetsen
Verder nog wat microvezel doeken (van de action zijn ook best wel redelijk en spotgoedkoop) en in de toekomst wassen met 2 emmers en het liefst met een washandschoen in plaats van een spons en je auto zal er blinkend bij staan!Ik hoor ook wel goede verhalen over de Falken’s. En ze zijn nog eens goedkoper ook. Iemand hier ervaring mee?
6 juni 2011 om 17:19 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815348Het ging mij er ook om, om te laten zien dat er wel verschil zit tussen even in de was zetten met turtle wax of het echte detailen.
Het is trouwens een enorm besmettelijk virus!! Waarschuw de rest van de familie ook maar vast want alle auto’s moeten aan de beurt komen ;)Ik adviseer de Mothers klei set. Die is in verhouding goedkoop en is ook een vrij milde klei waar je geen schade mee kunt aanrichten. Er zitten 2 blokken klei in en die kun je weer in 2en delen dus heb je vier blokken klei. Je kunt zeker wel 2-4 auto’s met één blok doen (ligt aan hoe smerig ze zijn). Als de klei per ongeluk op de grond is gevallen moet je het trouwens weg gooien!! Doe je dit niet dan is de kans op krassen heel groot door het zand wat in de klei is gaan zitten. De quick detailer zul je heel snel op hebben maar dan koop je gewoon zoals sw_reijnders al zij een gallon verpakken last touch. Die heb ik zelf ook. Hier doe je oneindig lang mee. Tevens heb ik een oude quick detailer fles gevuld met last touch, in de auto liggen voor als ik vogelpoep op de lak heb of zo.
Voor de beginner kom je met een goede shampoo, een kleisetje, een leuke wax en goede microvezel doeken al een heel eind.
De producten lijken overigens heel duur maar met bijvoorbeeld de Meguairs NXT wax kun je echt heel veel auto’s poetsen. In verhouding is het niet veel duurder dan Turtle wax waarvan je per keer veel meer gebruikt.Mocht je er geen zin in hebben moet je gewoon eens naar een fanatieke detailer in de buurt gaan. Voor 100 a 150 euro herken je de auto niet meer terug! Dit is ook altijd te overwegen.
5 juni 2011 om 18:24 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815343Ik zou voor de kleiset van Mothers gaan op carclean. Is in verhouding het goedkoopst.
Er zit wel degelijk verschil in de de Turtle waxen van deze wereld en de ‘duurdere’ detailer waxen zoals hierboven genoemd.
Persoonlijk ben ik wel fan van Poorboys. Gebruik er altijd de sealent van (EX-P sealent) en de Natty’s Paste Wax blue.
Maar de glans zit hem ook niet in de wax die je gebruikt maar in de stappen daarvoor!!!Zoals sw_reijnders al zegt en wat ik ook doe bij mijn auto 2 keer per jaar.
Wassen met de 2 emmer methode met een goede shampoo en het belangrijkste daarbij is letten op de verhouding shampoo/water. Te weinig shampoo en hij wordt niet schoon en teveel shampoo en je haalt je waxlaag er weer af… Nu maakt die niet uit als je toch weer gaat waxen maar tussendoor dus wel. Op de site van carclean staat ook vaak mengverhoudingen bij de shampoo’s die ze verkopen. Erg handig!
Daarna de auto kleien, je hoeft hem tussendoor niet te drogen als je hem gaat kleien. Dat scheelt alweer! Dit is misschien wel de belangrijkste stap. Als je dit overslaat dan leg je de wax laag gewoon over het vuil heen en voelt de lak nooit echt glad aan. Geloof me, als je de auto gekleid hebt sta je versteld hoe glad de lak dan is!!!
Daarna mits nodig de auto polijsten. Hiervoor gebruik ik de roterende polijstmachine voor het grove werk en een excentrische voor het finishen. Ik gebruik hiervoor de Monello producten. De meeste mensen zullen geen polijstmachine hebben en het is ook wel met de hand te doen alleen zul je dat de dagen daarna wel voelen ;) Dit polijsten hoeft eigenlijk maar éénmaal aangezien je de auto daarna altijd netjes met 2 emmers wast wat krassen voorkomt.
Vervolgens de lak behandelen met een glaze. Hiervoor gebruik in Black Hole van poorboys. Hier krijgt de auto echte een natte warme glans van. Dit spoelt er echter snel af waardoor je hierna een sealent of een wax of beide moet aanbrengen.
Ik kies altijd voor de EX-P sealent van Poorboys en top hem dan af met de Natty’s paste wax voor een extra natte glans.
Het is een heel verhaal en je bent er ook zeker een goede dag mee bezig maar dan heb je ook wat! Een krasvrije auto die mits goed gewassen een maand of 3 a 4 blijft glimmen als een dolle!
Hierna kun je alles weer herhalen zonder het polijsten wat toch het meeste werk is.
moet je ‘m even in het Corsa gedeelte plaatsen op het forum, die hebben hier meer verstand van;)
-
AuteurBerichten