Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoals GSI Racer al zegt; Gewoon afstand houden is het devies.
Mijn auto heeft er nu 50.000km opzitten maar de motorkap is zo goed als steenslag vrij. Je moet wel heel goed kijken wil je wat kunnen vinden. Zeker in de winter moet je gewoon opletten dat je wat meer afstand neemt en zeker niet te dicht achter vrachtwagen (voor kiepers en steentransport enz.) gaan rijden.
Probeer Klein Gunnewiek eens inderdaad. Die hebben echt belachelijk veel op voorraad.
Ik vind het eerlijk gezegd ook geen gezicht. Je wilt geen steenslag omdat dat lelijk is dus dan rij je met een voortent op je motorkap….
Ik zou dan ook gaan voor één in de paar jaar spuiten als je je zo ergert aan de steenslag. Bovendien is de kans op krassen op de motorkap erg groot door zo’n bra.Maar met zo’n ding zit je voorbumper toch ook nog onder de steenslag??
11 juli 2011 om 14:39 In reactie op: Astra H gtc koplampen in een Astra H station past dit? #17906677Volgens mij zijn alle Astra H koplampen identiek. Alleen de grill en bumper zijn anders tussen de verschillende carrosserievormen.
Zijn het originele of Depo’s?
Er komen ook nog wel wat kosten bij hoor. Je moet nog starters, ballasten en lampjes hebben. Als je het tenminste wilt aansluiten zoals het origineel is. Dit heb je wel nodig als je bi-xenon wil.
Bij een aftermarket setje zijn de ballasten en starters in één kastje. Bij deze koplampen zitten ze apart. Hier zijn ook vaste stekkerverbindingen voor op de koplampen (als het de originele zijn in ieder geval). Je klikt de ballast en de starter vast aan de koplamp. Je kunt er wel een aftermarket setje in doen maar dan moet je dus de bedrading gaan aanpassen.
Ik weet ook niet of de hoogteregeling wel werkt want bij die link die je geeft staat dat het voor automatische hoogteregeling is en dat heb je niet bij de normale koplampen.
Dit is ook wel aan te leggen maar dan moet je weer een boel onderdelen bestellen.Ik zou niet met een caramelschijf op je kunststof koplampen komen! Daar ga je hele nare sporen van krijgen die je niet weg krijgt.
Met 300mm zit je inderdaad aan minimaal 16 inch. Die klauwen zijn zo belachelijk groot namelijk.
Als ik jou was zou ik ook gewoon voor ferodo of EBC blokken gaan met gegroefde of geboorde schijven van bijvoorbeeld Zimmerman. Een setje RVS remslangen erbij en je remrespons zal al een stuk beter zijn. En dit alles zal je niet zo heel veel meer kosten dan originele schijven en blokken.Kan wel. Mijn broertje rijdt ook met 300mm HISPEC schijven en 4 pots zuigers, Goodridge stalen remleidingen en greenstuffblokken, rond. Is ook een 4 gaats (Vectra B 1.6). Remt als een gek kan ik je wel vertellen. Gewoon de Engelse ebay in de gaten houden dan kun je ze nog wel eens voor weinig op de kop tikken. Bovendien lijken die klauwen en schijven ook enorm bruut!
Is puur slijtage van zweethanden. Dat bijt na verloop van tijd uit. Daarom is dat kunststof kapje ook zo kapot gebrokkeld.
Kun je weinig meer aan doen. Is gewoon plastic met een chroom laagje. Je zou ‘m met chroom spray kunnen spuiten maar dat wordt een hel van een afplakwerk en ik denk ook niet dat het echt mooi gaat worden…
Dit is voor Leather Stuff te laat. Dit is puur een reinigings maar vooral een onderhoudsproduct. Werkt overigens perfect. Gebruik het ook voor mijn eigen leren bekleding. Je krijgt er ook een heerlijke nieuwe leer geur bij :wub
Maar zoals Juffer1 zegt; Je kunt hier beter de middelen van gliptone gebruiken. Daar kun je leer mee herstellen/verven.
dankje!
Ik snap het ook niet. Aan de prijs ligt het volgens mij niet maarja.
Het is nu overigens ook geen schande om erin te moeten rijden. Het is echt net een spiegel. Ik zie de mensen letterlijk achterstevoren op de fiets zitten als ze door de straat komen en heb al genoeg compliment gehad dus dat is altijd leuk na al die uren werk.Ik zou gewoon eens voor andere blokken en schijven gaan. Ferodo blokken met goede geventileerde sport remschijven en dan voorzien van rvs Remslangen zal al een hele verbetering zijn denk ik.
Vorige week de auto grondig aangepakt.
-Wassen (2 emmers met een overdosis shampoo en een scheut All purpose cleaner om alle oude waxresten te verwijderen)
-kleien
-polijsten met Monello Inizio Forza op een oranje pad op de rotary gevolgd door Mezzo op een witte pad op de Dap. Daarna gefinished met Finale op een groene pad tevens op de excentrische Dap.
-Glaze (black Hole) op de Dap met een zwarte pad. Hier gaat je auto pas van glimmen!
-EXP sealent voor de bescherming
-Nog een laatste laagje Natty’s Paste Wax blue voor een extra glimmend laagje ;)Verder de auto nog even van binnen gedaan (was al in nieuwstaat) en het kunststof en de banden zwart gemaakt en de velgen in de NXT wax van Meguiars gezet (had ik nog staan).
Ik denk dat het de meeste van jullie niets zegt alle benamingen hierboven maar dit is in ieder geval het resultaat:






spiegeltje spiegeltje….

Ik heb dus inderdaad goed gebruik gemaakt van de garage jwvanyperen ;)
@Juffer1 wrote:
De OPCII wel (categorie turbo) maar de OPC, was die niet standaard op BBS in 16″ ?
Mijn vorige auto was een OPC 1 en daar zaten 17 bbs rs wielen op. Zijn dezelfde als op de vectra i500.
@Juffer1 wrote:
@Driekus wrote:
De standaardmaat op een Astra G is 215/40-17. Daarop is de Astra G ook indertijd nieuw geleverd
Uitgaande dat de Astra van TS standaard is afgeleverd met 195/60-15 banden is alleen 225/45-17 qua omtrek identiek aan deze band.
Standaard zit er onder een Astra G 185/65R15 banden welke qua omtrek overeenkomen met 215/40-17 en 205/50-16
Overigens is bij de Astra G alleen de coupe turbo afgeleverd op 17″ velgen en dat zijn inderdaad 215/40-17 banden.
Gr. Arjan
De OPC’s staan toch ook op 17 inch? Zowel de OPC 1 als de turbo.
Dan ben je de fabrieksgarantie volgens mij wel kwijt het Vincentttt?
Denk niet dat de dealer dat gaat doen. Dan zullen ze je vertellen dat je de 140 pk versie maar had moeten kopen. Als iedereen dat achteraf zal doen dan verkopen ze natuurlijk nooit meer de ‘duurdere’ 140pk versie. En aftermarket chippen, daar verlies je de fabrieksgarantie mee als ik het goed heb.
Mee eens, een CID is echt wel een stuk mooier maar voor de pasvorm hoef je een aftermarket radio zoals ik heb echt niet te laten staan. Hij zit er mooier in dan de CD30mp3 die ik erin had.
Het is inderdaad maar net wat je wilt. Als ik op marktplaats de prijzen van een dvd90 of cd70 zie dan laat ik die lekker liggen, zeker voor de 3000km die ik per jaar maar in de auto zit ;)@rdh wrote:
Ik geef niks uit rij gewoon niet tegen de stoep ;)
Ik ook niet maar daar dacht de vorige eigenaar van mijn auto heel anders over ;)
@ Opelkees
Ik weet dat het kan maar dan moet je het wel allemaal aanschaffen, daar zat het probleem voor mij. Voor een CID en cd70 2e hands vragen ze al net zoveel als wat mijn radio met alle opties nieuw compleet kost. Laats staan dat je dan nog een carkit, sk-kaart, aux, usb en i-pod aansluiting moet maken….
Die zijn er inderdaad niet. Ik heb er ook al een tijdje naar gezocht aangezien ik ook een OPC grill heb. Er is wel iemand in Duitsland (heeft hier ook al eens een foto van op het forum gestaan volgens mij) die van een echte OPC ondergrill een grill voor de gewone GTC bumper heeft gemaakt. Zag er wel mooi uit maar lijkt me wel moeilijk pas te maken.
Die van de facelift past niet helaas. Tevens is dat ook geen honingraat grill.
Jammer genoeg liggen de OPC bumpers 2e hands ook niet voor het oprapen. Nieuw incl. spuiten wordt mij ook iets te gortig.@Nick-GSI wrote:
op een cd70 kan ook een kleurenscherm zoals bij de dvd90
Klopt ook, alleen moet je dan naast de radio ook weer een ander scherm en omlijsting kopen wat toch wel weer erg duur is.
zo snel kan die ook weer niet gestolen worden hoor. de radio eruit halen is nog best veel werk zeker aangezien de bedrading erachter.
Ik wilde eerst ook voor een DVD90 gaan maar dat werd me veel te duur voor wat je er voor terug krijgt. De CD70 viel bij mij zowiezo al af want ik wil geen navi zonder kleurenscherm en bovendien kun je voor de rest ook weinig meer dan met de cd30mp3.
Ik luister vooral muziek via de sd kaart en had ook een carkit nodig en dit zit allemaal in de Eonon.
En ik woon ook niet in zo’n criminele buurt ;) (afkloppen :angel )Ik heb inderdaad dezelfde velgen en ze ook laten herstellen.
Ik zou er absoluut zelf niet aan beginnen, dat ga je nooit helemaal strak krijgen!
Het is inderdaad heel moeilijk om dezelfde kleur te krijgen als het originele. Die van mij zijn ook iets anders geworden. Ik heb ze heel iets lichter van kleur (valt bijna niet op) en met metallic erin zodat ze net wat harder glimmen.
Ze hadden ook alle 4 schade bij mij dus moest ze toch allemaal laten spuiten. Laat je ze niet allemaal repareren dan zul je nog wel eens kleurverschil kunnen krijgen.
Ik heb ze intern bij mij op het werk laten herstellen bij aanschaf van de auto maar reken maar op ongeveer 100 euro per velg inderdaad.Lijkt veel op de mijne. Zal van binnen ook wel ongeveer identiek zijn. Ik heb inderdaad een cosmo en dus een donkergrijs dashboard waardoor de kleur hetzelfde is.
-
AuteurBerichten