Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@DaanH wrote:
Hey Chiel, toch weer een opc gekocht :thumbup Veel plezier met je nieuwe auto.
Ik rijd nog steeds met veel plezier in je voormalige astra G opc rond 8)Hey Daan,
Ja kon het toch niet laten ;) Miste het vermogen van de Astra G OPC toch wel. Mooi dat je hem nog steeds hebt! Toch stiekem altijd wel fijn dat de auto bij een liefhebber terecht komt. De persoon die mijn GTC heeft gekocht kwam nu niet echt over als een liefhebber…. Dan doet het toch iets meer pijn als je hem weg ziet rijden :(
Niet helemaal zoals dit topic is bedoeld maar op autojunk mijn eigen auto gespot toen die nog van de vorige eigenaar was ;)
http://www.autojunk.nl/2009/01/opel-corsa-opc-6″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Vond het wel grappig om te zien.
Vorige week mijn nieuwe bolide opgehaald. Na de G OPC type 1 en de GTC OPC-Line eindelijk weer een echte ;)
Heb alleen maar een foto van bij de dealer… Volgende week ga ik de auto grondig detailen en dan post ik wel wat meer foto’sHet is een OPC uit 2008 met slechts 11.000 op de teller!

@ jwvanyperen
Ik woon hier vlak bij de Duitse grens dus dat komt wel goed als het begint te kriebelen ;)
Ik had hetzelfde Basgsi. Ik had mijn GTC al een aantal maanden te koop en deze OPC ook al maanden op het oog. Ik ben er een paar maanden geleden ook al eens achteraan geweest maar dan via inruil van mijn GTC. Dit zag ik echter niet zitten. Vorige week mijn GTC verkocht en meteen daarna deze gekocht. Zal me niet gebeuren dat die net verkocht wordt nu ik hem eindelijk kon kopen :swear
Maar het is gelukkig gelukt. Je moet gewoon een beetje geduld hebben.Zwart is ook wel een mooie kleur hoor dasmoerf maar het Ardenblue heeft toch echt wel mijn voorkeur. Hij springt er ook meteen uit op een parkeerplaats!
Ik vind hem totaal niet kleiner aandoen dan mijn GTC. Van buiten oogt die wel wat kleiner maar binnen in heb ik het idee dat het ruimer is. Je zit wel dichter bij elkaar omdat het wat smaller is maar je zit zo laag in de auto dat je een zee aan hoofdruimte hebt en ik ben 1.91 dus dat zegt wel wat. Achterin is de ruimte wel heel beperkt, zeker door de kuipstoelen. Maar hier zit bij mij toch nooit iemand. De koffer is niet veel kleiner dan van de GTC. De ingang is zelfs veel groter alleen hij is iets minder diep. Maar de belangrijkste positie, voorin die zijn echt ruimer.
De wegligging is zo veel beter dan van mijn GTC ook al was die verlaagd. Deze ligt echt veel strakker, helt helemaal niets over. Hij is er alleen een beetje springerig van geworden maar dat heb je altijd bij dit soort auto’s.
Al met al vind ik het echt een vooruitgang ten opzichte van mijn GTC. Ik vind het er ook weer net iets moderner uitzien.Eén velgje heeft iets stoeprandschade. Een centimeter of 2 en dan een milimeter of 2 dik dus die laat ik herstellen. Voor de rest vind ik hem voorlopig perfect. Alleen nog even winterwielen aanschaffen en dan is het voor aankomend jaar wel genoeg geweest ;)
dank u!
Ja die snelheid kwam ik op de terugweg al achter. Dat gaat vlot genoeg:PHij wordt natuurlijk netjes met de hand gewassen. Over 2 weken ga ik hem weer grondig aanpakken net zoals ik met de GTC heb gedaan. Ik kan dan weer een weekje de garage gebruiken en daar zal ik gebruik van maken ook:P
Jep, die met dat carbon dakje inderdaad. Ik had hem al een paar maanden op het oog maar moest toch eerst mijn Astra verkopen, en vandaag was het dus eindelijk zo ver. Moet nog wel even wennen aan de 6 bak, ga nog wel eens van de 5 naar de 4 ipv de 6 maar dat komt wel goed ;)
Hier alvast een foto’tje die ik getrokken heb op de parkeerplaats. Moesten bij de dealer in Doorn nog even een paar auto’s ophalen dus toen had ik even een foto momentje ;)

Heb hem net opgehaald. Hij stond in Zoetermeer. Wat een super auto! En echt onwijs snel, in elke versnelling gewoon altijd vermogen.
Auto is uit 2008 en heeft nog maar 11.000 gelopen, hij is dan ook echt in nieuwstaat. Ik zal later nog ff foto’s plaatsen.Ik vond het wel prettig. Ik had mijn GTC ook 30mm verlaagd rondom. Je levert wel iets comfort in maar ik heb er geen enkel probleem mee gehad op de openbare weg. Bovendien ligt de auto dan zoveel strakker op de weg, dat merk je meteen in de bochten. Vooral op op en af ritten van de snelweg merk je het. De auto helt dan nauwelijks meer.
Oh oke, bijna goed dus ;)
Dacht altijd dat er standaard 235 op lag?Ziet er wel erg goed uit met die verlaging, precies goed! Het volgt zo mooi de ronding van de wielkast.
235-35-19 gok ik. Originele maat op deze wielen.
Prachtig resultaat Juffer!
Dan heb ik er wel vertrouwen in. Maandag ga ik hem als het goed is ophalen.
gm-tuningparts.nl
Ben benieuwd. Ben zelf ruim 1.90 groot dus daarom maak ik mij een beetje zorgen over de ruimte in de auto maar als ik op de site van de autoweek kijk doen de binnenmaten voor de bestuurder niet onder voor een GTC.
Begin volgende week ga ik naar de auto kijken. Ik hou jullie op de hoogte ;)Klei haalt op teer weinig uit. Gewoon een teerverwijderaar kopen. Kun je zo spuitbussen van kopen.
29 juli 2011 om 20:02 In reactie op: Astra H gtc koplampen in een Astra H station past dit? #17906696Maar je bouwt dus wel koplampsproeiers in? Die lijken mij dan ook verplicht voor de apk toch?
@frank de jonge wrote:
Belgen staan hem goed. Komen er ook nog grotere remmen ik de vooraa? Staat nog mooier denk ik ;-) + extra remkracht is altijd goed!
Dat zijn al 330mm schijven als ik het goed heb. Ik denk niet dat die kinderachtig remmen hoor! Je hebt al minimaal 17 inch nodig omdat de remmen anders niet in de velg passen.
29 juli 2011 om 04:43 In reactie op: Astra H gtc koplampen in een Astra H station past dit? #17906694@Z20LER wrote:
Thanks alvast voor de informatie.
Wil namelijk de koplampen in mn astra inbouwen van eind 2009.Je weet dat je dan ook koplampsproeiers en automatische hoogteregeling moet inbouwen he? Aangezien het bouwjaar van jou auto is dit verplicht.
@GTC_Michieleke wrote:
Vandaag bij Klasen Motors geweest om de motor te laten tunen… Bleek dat er een beveiliging in zit zodat deze motor niet getuned kan worden :???: Men kon wel het e.e.a. tunen, maar dan zou er meer tijd voor nodig zijn… Men scheen ook verbaasd te zijn dat er een ISUZU-motor in ligt… In ieder geval zonder extra pk’s en Nm’s naar huis gereden… Vervolg afspraak moet nog gemaakt worden, maar weet dus niet of dit veel zin heeft? Ik heb overigens niets hoeven af te rekenen (ondanks ruin 3 uur werk en een aantal dyno-runs)… Schijnbaar wel een aantal Nm’s extra (weet niet hoeveel of wat)… Is dus nog maar even afwachten? :wtf
Mijn broertje heeft hetzelfde gehad bij zijn x16xel in zijn Vectra. Dit was bij EDS. Hier konden ze er ook niet in komen en er dus ook niets aan doen. Er werden overigens ook geen kosten in rekening gebracht maar wel voor niets die kant op gereden…
Nu is de auto later gewoon bij TVS Engineering afgesteld (daar werkt mijn broertje) en dit ging zonder problemen :???:Die continentals zijn toch geen slechte bandjes? Ligt het niet ergens anders aan? Dat zou ik eerst eens gaan uitzoeken…
oh oke. Het zit dus in de Cosmo en Elegance uitvoeringen.
Hoort toch bij het zicht en licht pakket? Bij mij zitten ze er ook in, samen met een lampje onder de spiegel. Dit was volgens mij in combinatie met de regensensor,lichtsensor en automatisch dimmende binnenspiegel en dus die sfeerverlichting. Vind het altijd wel een mooi effect geven, vooral die onder de spiegel.
16 juli 2011 om 16:55 In reactie op: Astra H gtc koplampen in een Astra H station past dit? #17906684Origineel is met bi-xenon. Je grootlicht is dan ook xenon. Dit is dan namelijk dezelfde lamp. Hiervoor zul je wel met de originele ballasten en starters moeten werken wat het allemaal nogal duur maakt.
Goed zo ;)
-
AuteurBerichten