Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vind ik dus ook. De xenon koplampen ogen een stuk sjieker.
De boel kapot gevroren ben ik bang. Je hebt je auto nog niet zo lang toch? Ga gewoon terug voor de garantie! Een winterpack als optie nemen en bij de eerste beste vorst begeeft de boel al…..
bedankt voor alle reacties. Hier kan ik weer wat meer.
Nu maar eens opzoek gaan naar alle onderdelen…. Op-Com heeft mijn broertje en de Tech hebben we op het werk dus zo’n probleem gaat dat niet worden.
Ben niet van plan om ook die automatische hoogteregeling erin te bouwen. Dat wordt mij een beetje te gek en aangezien de auto van 2006 is, is dit ook niet verplicht.Orginele zijn Hella’s. Depo is imitatie.
Kun je ook in dat menu komen als je geen orginele radio meer hebt? Heb een Astra GTC met boordcomputer uit 2006.
Een turbo is veel kwetsbaarder dan een compressor als de boel koud is. Aangezien ik dus meestal met een koude motor rij wordt de turbo niet warm, met een compressor maakt dit dus niet zo heel veel uit;)
Een ander bijkomend voordeel is dat je met een compressor geen ’turbo gat’ hebt. Een compressor komt er veel geleidelijker en eerder in dan een turbo omdat die op de riem zit. Nadeel is natuurlijk dat je met een turbo veel meer vermogen eruit kan halen dan met een compressor omdat je de druk veel hoger op kan schroeven. En je mist met de compressor natuurlijk de mooie blow off;)Dat de turbo er vroeg in komt wil niet zeggen dat de boel dan warm is;) De boel is pas op bedrijfstemperatuur na een kwartier a 20 minuten. Zo lang zit ik vrijwel nooit in de auto….
Ik vind de looks ook belangrijker dan de prestaties. Al is een klap vermogen altijd lekker!!
Zit een beetje met hetzelfde probleem als 1.6i rijder. Daarnaast rij ik maximaal 4000 km per jaar. Nu ga ik af en toe een beetje lange stukken rijden, om de auto is lekker warm te laten worden.
Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een mooie H OPC alleen heb ik dus wel het probleem dat ik weinig en vooral korte stukjes rij waardoor de auto eigenlijk nooit goed warm wordt. Dit is wel erg nadelig als je een turbo hebt…
Jammer dat Opel geen compressor vanaf fabriek levert. Mijn broertje loopt nu stage bij TVS-Engineering en bouwt hele dagen turbo en compressors op auto’s. In zijn ogen heeft een compressor gewoon veel meer voordelen; Draait op de riem, dus altijd! Motor hoeft niet open bij achterafopbouw. Veel lagere druk waardoor je intern niets hoeft aan te passen. En de Rotrex compressors zijn nog eens zo klein dat het ook erg makkelijk is in te bouwen.
Achteraf opbouwen is helaas geen optie omdat je gewoon 10.000 euro kwijt bent, dat is dus het enige nadeel. Anders had ik het wel geweten;)Heb inderdaad ook al uren doorgebracht op mobile.de en daar staat genoeg op. Het is alleen inderdaad een stuk duurder als je het wil invoeren.
Velgen laten herstellen is niet zo heel duur hoor. Zijn genoeg bedrijven te vinden die dit kunnen. Toen ik mijn auto kocht zaten de velgen ook helemaal vol stoeprandschade. Heb ze bij mij op het werk laten schuren, staalplamuren en opnieuw laten spuiten. Ze zijn nu echt nog steeds in nieuwstaat. Heb ook winterbanden met lichtmetaal. Niet alleen omdat het veiliger is maar ook omdat het gewoon een stuk beter is voor mijn zomervelgen….
Maar als je die van jou niet kwijt wil moet ik maar weer gaan zoeken inderdaad:P
:thumbup Ben het compleet met je eens!
Overigens heb ik ook een OPC-line pakket erop. Dus ook de logo’s op de deuren. Van veraf zie je line niet staan inderdaad. De meeste mensen die mij aanspreken over mijn auto denken dan ook altijd dat het een OPC is. Heeft ook wel weer iets;)Dat is echt de auto waarna ik op zoek ben;)
Gebruik even een andere link want de foto’s doen het niet.
Zit al een paar maand het internet af te struinen naar een auto zoals die van jou. De meenste OPC’s die te koop staan is wel wat mee waardoor ik er op af knap (geen xenon, orginele velgen niet aanwezig, hoge kilometerstand enz.)
Dus we zoeken verder…… (tenzij je die van jou natuurlijk kwijt wil:P)De computer gaat niet kapot, het is enkel het beeldscherm. Enkele pixels begeven het. Alleen die schermpjes zijn zo belachelijk duur…. Je moet de hele binnenverlichtingunit eruit halen en dan kun je het schakelaartje er waarschijnlijk wel uitkrijgen.
@ Mekroebo
Jep, voorbumperlip, achterbumperlip, sideskirts en dakspoiler.
Die displays gaan allemaal kapot. Mijn vorige G OPC had het ook. Display is ook niet van de OPC. Is van alles Astra G’s met boordcomputer. Je kunt hem laten repareren (duur) of een nieuwe kopen (nog veel duurder) Op de sloop een goede vinden is moeilijk en dan is het maar afwachten hoe lang die het volhoud.
Bedoel je met het schakelaartje, die wie naast het lampje zit? Heb je hem al los gehad en doorgemeten? Kan ook de bedrading zijn natuurlijk.
Anders kun je die misschien nog wel op de sloop kunnen vinden al is het wel lastig want de OPC heeft een unit met alarmsensoren erin. Nu weet ik niet of het knopje hetzelfde is als ééntje zonder alarm?Ik vind het wel een hele nette OPC look moet ik zeggen. Zou mij echt een zorg zijn dat mensen het ombouwen. Voor de prijs van de ombouw had je waarschijnlijk ook wel een echte kunnen kopen maargoed;) Bovendien natuurlijk kost een echte OPC ook heel wat meer in gebruik! zeker aangezien dit nog een diesel is ook dus die zal wel een beetje kilometers maken. Neemt niet weg dat deze wel erg gaaf is
:thumbupNiet iedereen heeft jou smaak Baas J. ;)
oh oke, lijkt zo niet eens onaardig moet ik zeggen die donkere kleur. Mooie auto verder! Blijft toch DE kleur voor een OPC vind ik.
Zijn je achtervelgen nu antraciet en de voorvelgen zilver?
Gewoon even bij de dealer een spuitbusje bestellen op jou kleurcode. Kun je daar gewoon bestellen, is nog niet zo duur ook. Meen iets van 15 euro.
origineel gepost door Spacejam
mijn astra”tje” weegt al 1300KGJij hebt toch een GTC? Wat voor motor ligt erin dan? Mijn GTC weegt maar 1145 kg op kenteken (zal wel heel wat meer zijn aangezien het opc-line pakket enz.)….. Het is een 1.6 maar wel een cosmo met alles erop en eraan.
Aah kijk super! Dat scheelt weer, hoeven de wielen er ook niet weer af.
15 inch past niet altijd dacht ik. Staal wel maar lichtmetaal niet altijd!
Nee past absoluut niet. Zoals Astra-gtc-freak al zei. De GTC en twintop zijn spitser dan de 5drs en station. De grill en bumper zijn daardoor anders. De koplampen en motorkap zijn wel hedzelfde.
Mijn broertje heeft het een maand of 2 geleden ook nog gedaan in zijn Vectra ( Martklanderman op dit forum ) Hij had voor een heel leuk prijsje een compleet boardcomputer systeem kunnen kopen op ebay. Het was alleen een aardig karwei geweest…
Als het goed is zit de chip vast in de sleutel. Je kunt dus niet de chip over zetten in een nieuw (leeg) sleutel omhulsel. Ik heb namelijk ook al eens een nieuwe klapsleutel gekregen want er kon geen nieuwe chip in de oude sleutel worden gezet. Je zult dus een nieuwe sleutel moeten bij bestellen denk ik.
Er is volgens mij maar 1 hendel bij de Astra.
Interval bepalen door een schuifje kan niet bij de Astra H. De functie interval kun je bepalen door één keer te tikken en dan na de gewenste tijd weer te tikken. Dus als je om de 5 seconden wil: tikken, 5 seconden wachten en weer tikken. Maar ik weet niet meer of je dan naar boven of naar beneden moet tikken. Ik dacht 2 keer naar beneden.
Ik heb zet ‘m met regen altijd op automatisch, dat werkt toch het best.Je weet wel dat de regensensor niet automatisch werkt he? Je moet als de auto loopt de hendel één tik naar boven geven waarna de wisser 1 keer gaat en de regensensor actief is.
De regensensor staat dus niet altijd aan!! Anders zouden je ruitenwisserbladen meteen kapot zijn als het een keer goed gevroren zou hebben. -
AuteurBerichten