Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2016 om 21:42 In reactie op: Wat vinden jullie de mooiste kleur voor de Astra J Tourer? #18324402
Ik heb al 4 en een half jaar een Mahagonie Bruine Astra J ST :wub. Toen ik hem kocht moest ik ver rijden om een Insignia in deze kleur te zien, de Astra was nergens te zien.
Vanaf dag 1 ben ik reuze blij geweest met deze kleur. Het past heel goed bij deze auto. Maakt hem heel stijlvol en apart zonder TE anders te zijn. Elke keer als ik eentje zie rijden in deze kleur denk ik nog steeds, whooo wat is dat mooi. Ik heb ook nog nooit zoveel positieve reacties op een auto kleur gehad.Voor mijn nieuwe astra K was het dan ook een zware bevalling. De 2 nieuwe bruine kleuren vond ik het net niet en ik ben uiteindelijk van groen via beige naar deep sky blue gegaan. Nog steeds twijfel ik hierover… :hmmz
Donkere kleuren vind ik de K niet zo mooi staan, lichte doen de lijnen beter uitkomen maar grijs en wit zal ik nooit kiezen.@Powerwing wrote:
Ik rij momenteel met een Astra J Sports Tourer (1.7 CDTI Ecoflex S/S 110pk) en ben daar heel tevreden mee. Normaal gezien verander ik om de 4 à 5 jaar van auto en voorgenoemde Astra wordt in september 4 jaar.
Normaal gezien zou ik uitkijken naar een Astra K Sports Tourer (wel benzine deze keer, 1.4 Turbo 125pk o f 150pk) maar mijn oog is bij mijn dealer gevallen op een 1 jaar oude Insignia Sports Tourer met 1.6 Turbo motor (170pk).Ik heb serieus naar de Insignia gekeken omdat de prijs van een rijk uitgeruste Astra K ST niet heel ver van een nieuwe Insignia af zit. Maar ik heb uiteindelijk toch voor de Astra gekozen. Het is een compleet nieuwe auto veel moderner in veel opzichten dan de Insignia. Het model van de Insignia gaat ook al erg lang mee, sinds 2008 is er niet heel veel verandert. Niet dat het niet meer mooi is, net als de Astra J is de Insignia nog steeds een erg mooi moderne auto om te zien.
Vooral het interieur van de Astra K vind ik veel mooier dan de Insignia. Ja de Insignia is dikker en zwaarder en dat voel je ook tijdens het rijden (positief bedoelt!) maar daar betaal je dan ook meer benzine, belasting en verzekering voor. Bovendien is de Insignia minder waardevast.@Astra_DLS wrote:
Dat klopt allemaal maar dat is nog geen adaptieve cruise control.
Via Tapatalk
ACC is in Duitsland, het VK en wellicht andere landen vanaf dit najaar leverbaar. Nederland zal wel iets achter lopen maar het zal hier ook wel beschikbaar komen lijkt me.
Tot op heden was het dus nog niet mogelijk op ACC op de nieuwe astra te bestellen in Nederland.Het lijkt me overigens een vreselijke optie. Met een automaat is het in de file wel handig maar om op de autobaan nou achter iemand te blijven hangen voor heel veel geld… :wtf Zal wel met rijstijl te maken hebben.
Ok thx. :thumb
Dat geeft me hoop dat ik hem dit jaar nog krijg, ik heb 19 mei besteld.@Divers wrote:
Kennelijk is er een inhaalspurt. Stond eerst de productie vorige week nog gepland in de week van 28 september, nu staat hij in de week van 5 september ingepland. Kennelijk is er een nieuwe lading IntelliLux lampen op voorraad ;)
Wanneer had je besteld en welke configuratie ongeveer?
Ohja… Goed punt. :hmmz
@Puppy2 wrote:
De goede man is zelfs nog achter gaan kijken of de sleutel toevallig wel al op hing
:wtf
Maar als de auto al geproduceerd is zou men toch via onstar moeten kunnen zien waar hij nu is?
Ik heb een automaat besteld en daar is het niet eens meer als optie op te bestellen… Trieste zaak van Opel. Toen ik de auto kocht deden ze het voorkomen alsof watt link de standaard was.
@WS62 wrote:
Astra Sports tourer 1.4 turbo (150Pk) AT6 besteld in de Innovation uitvoering.
Kleur Deep Sky
Extra opties:– Intellilux Led matrix verlichting(T4L).
– Navi900 Intellilink pakket. (LP1D).
– Innovation introductie pakket (LP1H)
– Alarm installatie (UTT)
– Trekhaak afneembaar (VQ9).
– Ruimte besparend reserve wiel (SJQ)Levertijd eind augustus/ begin september.
Status
In bestelling 19-03
In productie gepland week van 4 juli.
Geproduceerd:………….
Transport :…………
Inmiddels is het Jobnummer gewijzigd in het VIN nummerIk heb bijna precies dezelfde configuratie, kleur en ook automaat. Alleen niet de trekhaak en alarm maar flex organizer pakket en winter pakket. Leuk om te zien!
Ben benieuwd wanneer je hem krijgt aangezien mijn bestelling precies 2 maanden later is geplaatst hoop ik niet dat ik 2 maanden bij oktober, september mag optellen…Die van mij is een dikke maand later besteld. Dus dat zal eind oktober misschien wel november worden. Mijn huidige J had toen 97.000 op deteller, zit nu op 103.000 en ga nog naar Slovenië en Frankrijk. Ga heel ruim boven de 110.000 uitkomen en de voorbanden zijn dan ver op. Zal de dealer ook wel niet blij van worden. Zeker gezien de vrij scherp onderhandelde inruilprijs. Voordat mijn oude in de showroom staat is het eind 2016 en voor hij verkocht is zal het wel 2017 zijn, toch een hele andere situatie dan mei met 97k op de teller.
Net van de dealer ook de bevestiging gekregen dat de 1.4 150pk automaat MY2017 1420 kg kan trekken. :thumbup
@GM-Tuningparts wrote:
@Klaasvaker wrote:
In Duitsland is het een optie van 1400€ die in de prijslijst voor my2017 van Nl niet is terug te vinden dus ik ben bang van niet.
Prijs / pakket zal hier dan waarschijnlijk anders zijn.
divm alles wat in dit pakket zit hier in Nederland standaard al op de Innovationen uitvoering zit. (behalve de acc dan)
En de pakketten in Nederland zijn sowieso heel anders als in Duitsland.Ja dat klopt. Verschillende dingen zoals bijvoorbeeld de automatische achterklep (400 euro) zijn in Duitsland vrij dure opties terwijl ze hier in een relatief goedkoop pakket zitten. Ik heb me sowieso erover verbaast dat als ik de auto in Duitsland configureer zoals ik hem hier koop dat hij dan ongeveer hetzelfde kost.
Ik heb wel begrepen dat de korting die dealers in Duitsland geven op een nieuwe auto veel hoger is dan hier.@manta73. wrote:
Net de nieuwe Zafira opgehaald,Spiksplinternieuw maar modeljaar 2016.
Deze heeft een vol jaar Wifi,echter modeljaar 2017 niet.
Schijnbaar is vanaf augustus 2016 het nieuwe modeljaar qwa productie.
En dan gelden weer andere regels voorwaardes uitrustingen enz.
Dus afhankelijk van productie moment wat je niet weet.
Verandert de lay-out van je bestelde Astra.De layout zal inderdaad veranderen voor het nieuwe modeljaar maar de prijzen niet mag ik toch hopen, anders mag ik een aardig bedrag bijbetalen. Nu is de prijs voor de auto op zich natuurlijk iets anders als de prijs voor een service maar toen ik de auto bestelde gaven ze toch duidelijk aan; 1 jaar gratis WIFI en ONSTAR.
Als ze me nu plots nog maar 3 maanden gaan geven omdat Opel de auto niet eerder kan leveren ga ik daar absoluut niet zomaar mee akkoord. Dat een productielijn verandert en de knopjes op de klinken plots chroom worden ipv zwart kan ik inkomen maar een service heeft niets met een productielijn te maken.@bart-gsi wrote:
idd.. wat hierboven staat.. zelfs op de vauxhall astra K in engeland wordt het niet gelevert…
als je het erop wil hebben zul je zelf een astra K in duitsland moeten bestellen en naar nederland moeten importerenis ook vaak aan de voorruit te zien.. als er een lensje achter de voorruit zit naast het zwarte vlak waar de binnenspiegel zit.. die is o.a. voor het ACC
Wat ik begrepen heb zou de ACC werken met een radar die in de grill zit. In de Duitse configurator zie je ook de grill veranderen als je ACC toevoegt. De lens bij de binnenspiegel is dan weer voor verkeersborden, LED-matrix lampen en het klinkt paradoxaal voor de “normale” afstandswaarschuwing.
Ik neem aan het we voor Nederland dan tot my 2017.5 of nog later moeten wachten voor ACC in de Astra. Jammer want volgens mij zijn staan nieuwe Astra rijders best vaak in de file waar ACC nog het best tot zijn recht komt. Ik had er geen 1400 euro voor over gehad want ik sta niet echt vaak in de file en bij normaal autobaan verkeer is het laatste wat ik ga doen iemand vast volgen.In Duitsland is het een optie van 1400€ die in de prijslijst voor my2017 van Nl niet is terug te vinden dus ik ben bang van niet.
@Arokh wrote:
@Sportstourer-k wrote:
Volgens mij was dat altijd al zo, onstar zelf is wel een jaar gratis.
Nee, dat was echt een jaar ‘onbeperkt’. Mijn dealer bevestigde dit ook. Het kan zijn dat iedereen met MJ2017 de 3 maanden krijgt en MJ2016 nog de betere oude regeling. Maar dit wist hij zelf ook niet.
Weet iemand wanneer de MJ2017 worden geproduceerd? Is dat 31 augustus?
Ik mag toch hopen dat dit inderdaad geldt voor klanten die hem hebben gekocht met een jaar gratis. Die 3 gb slaat ook al nergens op. Dat is toch zo op.
In Duitsland zijn wel al prijzen bekend volgens dealers zou het 9,95€ voor 50gb voor een maand en 1,99€ voor 5 gb voor een dag. Dat zouden best schappelijke prijzen zijn.
Vreemd dat hier nog niets bekend is, de astra K is toch bijna een jaar op de markt dus de gratis paketten van de first adopters moeten langzaam aflopen.@Beosoft wrote:
@Klaasvaker wrote:
Misschien wel een goede tip. Ik woon vlakbij de Duitse grens dus dat is wel een optie. Mijn eigen dealer heeft hetzelfde service niveau als Opel Nederland… :swear
Aangezien de eerst volgende dealer van een andere naam 80 km ver zit heb ik helaas niet veel keus. -offtopic Wellicht misschien toch de volgende keer als ik interesse heb in een opel eens over de grens gaan kijken.Jou liefde voor Opel moet wel oneindig zijn….;-) Ik was al lang overgestapt naar een ander merk als de service zo slecht zou zijn.
Mijn huidige astra j is me ontzettend goed bevallen. Goede deal gemaakt, goede ervaringen met de dealer. De nieuwe astra was een logische stap.
De ellende begon hier bij het sluiten van het contract. Moest heel erg mijn best doen om een voor mij faire prijs te krijgen voor mijn 4 jaar oude astra. Dat was nog tot daar aan toe, ik was ook wel verliefd op de nieuwe astra. Maar vooral op allerhande vragen die ik heb nadat de koop gesloten was krijg ik geen enkel antwoord. Ook de informatie voorziening over zaken als onstar en de wifi is zeer slecht. Heel triest wat mij betreft. En ja dat zal zeker een rol spelen bij de keuze van mijn volgende auto.@Kietje wrote:
Onze Astra staat bij de dealer. 19 juli ’16 (week 29) ophalen. 25-02-2016 (week 8) order geplaatst.
Is een 1.4 turbo 150 pk ST Innovation in Granite Gray met Leder, memory stoelen, schuifdak, Innovation introductie pakket met 18 inch, Navi 900, IntelliLux, bagagescheidingsnet en flexrails in de bagageruimte.
Diverse optie uit het magazijn zoals een airwellness adapter en FlexConnect adapter tussen de hoofdsteunen om een tassen haak en opvouwbaar tafeltje aan te bevestigen.Privé aangeschaft.
Mooie auto, stijlvolle kleur!
Ik heb nagenoeg dezelfde auto besteld, in eerste instantie precies dezelfde maar heb het leer ingeruild tegen een automaat. Ik ging al uit van minimaal 6 maanden. Dan valt 5 me nog mee, zeker gezien de levering van de ST’s wat op stoom begint te komen en er volgens de Duitse gebruikers geen lever problemen meer zijn met de LED matrix verlichting.Vraagje; je hebt het flex-organizer pakket genomen lees ik, wat zit daar nu allemaal bij?
@Beosoft wrote:
@Klaasvaker wrote:
Ik heb ook dergelijke verhalen gehoord. Echter… Op het duitse astra k forum http://www.astra-k-forum.de/index.php/Thread/128-Der-Opel-Astra-K-Bestell-und-Wartesaal/?pageNo=223 wordt door diverse mensen, lees hun dealers, gemeld fat de lever problemem met de led matrix lampen voorbij zijn. Ik hoop heel erg dat het klopt!
Ik mag hier uit opmaken dat jij hem besteld heb met Matrix lampen ;-)
Had ze ook wel graag gewild maar vond de optie te duur…..Ja klopt, in eerste instantie trouwens ook niet. In verband met levertijd en prijs. Maar na 2 weken besteld te hebben ben ik toch maar even teruggegaan. Ik heb nu al 4 1/2 jaar spijt geen AGR stoelen te hebben dat wil ik niet nog eens ;)
@Beosoft wrote:
@Arokh wrote:
mijn dealer melde vandaag dat er op de matrix lampen 11 weken zat….
Je hebt gelijk denk ik, ik had het er met de dealer over de eerste keer dat ik langs was geweest en dat was 20 juni, inmiddels kan dat natuurlijk al weer opgelopen zijn.
Ik heb ook dergelijke verhalen gehoord. Echter… Op het duitse astra k forum http://www.astra-k-forum.de/index.php/Thread/128-Der-Opel-Astra-K-Bestell-und-Wartesaal/?pageNo=223 wordt door diverse mensen, lees hun dealers, gemeld fat de lever problemem met de led matrix lampen voorbij zijn. Ik hoop heel erg dat het klopt!
@Arokh wrote:
een quick heater was in Duitsland toch al te bestellen? (als standkachel?)
die kleur snap ik ook niet helemaal, maar kan nog steeds per land verschillen. Begint trouwens wel onlogisch te klinken.Dat de online configurator nog niet is bijgewerkt is wel jammer inderdaad. Er is 0,0% kans dat je nu nog bestelt en MJ2016 krijgt…
Ik weet even niet wat Quick heat nu precies doet, gok op een extra dikke verwarming of iets dergelijks, maar een standkachel die in bijna heel Europa te bestellen is, is weer wat anders. De standkachel is een optie van 1400 euro die je auto kan voorverwarmen vaak op afstand en op tijd. Quick Heat is een andere optie, ook in Duitsland.
@Arokh wrote:
Jullie zijn vast allemaal meesters in de online configurator. Ik heb een hekel aan ‘lege’ knopjes, waar iets moois had kunnen zitten, en had BIJNA de leren bekleding met ventilator genomen zodat er 2 knopjes meer gevuld waren in mijn auto, maar heb me in kunnen houden.
Nu zit ik wel met een vraag: als ik een Innovation in de Duitse configurator helemaal vol stop met alle denkbare opties, dan blijft er nog steeds een knopje leeg.
Iemand enig idee of er een nuttige bestemming is voor die plek? Een toekomstige knop voor adaptive cruise control wellicht? Of automatisch inparkeren?
Dat is voor de “sport” modus. Ik dacht voor het onderstel. Zit in Duitsland op de active en de dynamic uitvoering.
Ik ken het gevoel van de knopjes. Ik had een proefrit gemaakt in een full options en was ook glazig naar die lege plaats aan het kijken… En nu bij mij innovation met eigenlijk alles behalve leer en trekhaak zitten er dus een aantal lege knopjes :cry
Wees gerust ik ga (voorlopig) überhaupt geen caravan kopen. :D
En de koeling van de olie van de versnellingsbak zou het probleem zijn geweest voor wat ik begrepen heb, de olie zou te warm kunnen worden. Maar aangezien ik daar absoluut geen verstand van heb kan ik dat verkeerd begrepen hebben. Alhoewel ik me met dit type automaat (wandler) daar wel iets bij kan voorstellen. Al mijn informatie heb ik van forums af moeten halen. Zoals gesteld doet Opel zelf daar helemaal niets aan behalve getallen voorlezen.
@wim-v6 wrote:
Dat er verschil zit in automaat en hand is volkomen normaal.
Afhankelijk van het type automaat kan de koeling te kort schieten, of de koppeling anders is kwa wat hij kan hebben.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
De ST automaat kan volgens de laatste prijslijst zelfs iets meer trekken (17kg) dan de niet automaat. De 5 deurs automaat 30 kg minder.
Zal inderdaad met koeling te maken hebben. Het koppel van de 1.4 automaat is 15 nm hoger dan de niet automaat.Volgens de nieuwste prijslijst van de Astra ST 1.4 automaat is de trekkracht nu 1420 kg.
Kan ik toch nog met een gerust hart een caravan gaan kopen ;) -
AuteurBerichten