Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 september 2010 om 18:44 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530728
een weber dcoe valt niet aan te passen ofzo voor blow though?
volvo 240turbo motor+ achteras, die blokken zijn ook dik te tunen en nog redelijk te vinden.
maarja het liefste een opel blok in een opel natuurlijk. of een c30ne supercharged, al je maar blijft fantaceren.
10 september 2010 om 09:48 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530726hoe kan je een weber of een standaart 1.2 carb je blow though maken,
ik wil een eaton m45 ombouw doen maar ik zit met het vacuum probleem in de carbremslang met gevlochten bescherming is het denk is dat niet zo iets als staalflex?
heb je ze thuis zelf gemaakt?
gebruikt iedereen binnen draad en aan de andere kant banjonet?
waarom de z22yh niet? wat is daar zo anders aan.
heeft hij het in een specifieke versnelling of alleen bij 120 in ze 5? niet in ze 4
of de vin eerder laten aanslaan, zon zelf instelbare, maar idd 2l radiateur op ze minst die wil ik er al in met me 1.6cih
je kan toch ook de olie pomp met de hand draaien.
idd 2l cih is genoeg power voor een jonge gozer met zeer weinig stuur ervaring met oldtimers.
anders kan je daar altijd nog een andere nokkenstok in rossen en/of webers.idd in het begin waren ze vet nu zijn ze in immi in allematen zelf in 4×100 dus ze zitten nu ook onder net a3tjes(golf)
mijn vader vind het allemaal machtig mooi maar moeders daar in tegen die wil dat ik geen geld uitgeef aan me kadett
mijn auto maakt door zon powerfilter ook meer uitlaat geluid:P
dus je zie al die jappen met zon cold air intake maar ik vind het geld kloppen rij gewoon andere nokkenstokken en chip voor meer vermogen.
………………..en het staat wel mooi onder de kap het ziet er sneller uit.
3 augustus 2010 om 18:04 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372796wat is het een gel accu? levert zon ding genoeg vermogen voor het starten?
volgens mijn geeft een powerfilter alleen meer geluid geeft het vermogen erbij ik denk het niet.
want je motorruimte is 1 sauna als de motor op temperatuur is dus zuigt hij alleen maar warme lucht.
geen vacuum lek na al die jaren.
afl regelt alles zelf met sensor op je vooras, die heeft ook geen knopje in de auto om hoogte regeling te regelen.
er is wel een basis afstelling die je met een schroevendraaien kan veranderen.
vinyl erop smeren(blijft niet heel lang zitten of zwart spuiten!
ik vind dat dat blauw met wit vloekt:)
ik weet zeker b manta’s
conto sport contact 3 schijnt goed te plakken(prijs:P)
of michilin ps3?try het met je cali:P
50/50 is ook niet duur zag 5 liter voor 45 ergens. 20/80 was 30 ofzo.
mantacabrio.nl al geprobeert
ik zou dunlop nemen voor stuurprecisie maar bridstones zijn dan weer beter op nat weg dek.
origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
Ik wist niet waar ik het precies zou moeten posten, dus dan maar hier. :jerryMede omdat het in dit topic:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128750&page=3
te spraken kwam, dat het rijden op brandstof met een hoog octaan gehalte goed voor de prestaties zijn.
Wou ik graag een topic aan maken over het rijden op E85
Zeker sinds er maar weinig mensen wat van af weten.
Er zit voor zo ver ik weet hier 2 mensen op het forum die er op rijden
Brieken en DDV
Gerelateerde artikelen:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061
http://e85vehicles.com/converting-to-e85.html
andere sites:
http://www.flextek.com/shop.htm
wie weet hier nog wat meer over te vertellen?
want de flex tek zorgt er voor dat er meer ingespoten wordt. maar, gaat dat wel goed? de lambda waardes zijn anders bij E85 en zal de moter die dan niet terug proberen te zetten op de waardes van benziene waardoor hij toch te arm loopt?
Hoog octaangehalte is niet zozeer goed voor de prestaties (ok, marginaal, brand heel ietsjes heter dus zet het heel ietsjes meer uit) maar wel voor gebruik onder hoge druk.
Normaal houd je in een auto rekening met de compressie. Die mag niet te hoog liggen, anders gaat de motor pingelen/kloppen, wat heel schadelijk is. Dat is namelijk het ontploffen van de brandstof voordat de zuiger over het dode punt heen is waar de bougie het mengsel ontsteekt. De zuiger wordt dan in de tegenrichting geslagen.
Daarom zet men lage compressie zuigers in turbo motoren.Maar stel nou dat je toch die hoge compressie wil hebben naast de vul druk… Dan moet je zorgen dat de brandstof niet ontsteekt voordat de tijd daar voor rijp is.
B.v. E85, want dat kan meer druk aan voordat het spontaan verbrand. Een andere optie is Nitromethanol (dragster spul, ook in de modelbouw wereld bekend voor de “benzine” autotjes en vliegtuigjes).
Kerosine werkt ook, maar dat vreet aan je brandstofleidingen.
Een fles octaanbooster in de tank smijten heeft ook een positief effect.Wat ik wil zeggen is dat het weinig nut heeft om hoog octaan te rijden als je motor er geen gebruik van kan maken.
Het zal misschien marginaal beter zijn, maar niet in zo’n mate dat je er echt fatsoenlijk profijt van hebt.Echter, als je een turbo motor hebt kan je hem chippen om een hogere vuldruk te halen. Dan heeft het pas echt positief effect.
Ik moet wel zeggen dat mijn Calibra met een C20NE zuiniger is gaan rijden op Euro 98 tov Euro 95. Maarliefst 2km per liter meer (van 1op9 naar 1op11) wat net de hogere prijs rechtvaardigt en de prijs per kilometer gelijk blijft.
Meer vermogen merk ik er niet aan. Ook geen soepeler gas geven want dat doet hij sowieso wel :)Anyway, als je toch voor E85 wil gaan (wat ik niet volledig onbegrijpelijk vind met prijzen als 1.34 per liter, wat ik in 1 van de linkjes tegen kwam) is het het beste om te chippen en eventueel grotere injectoren te plaatsen.
E85 vreet niet aan je (hypermoderne europese) leidingen, dus technisch hoeft er niets te veranderen.
Je moet er iets meer van inspuiten, maar ik denk dat de prijs per kilometer misschien heel iets lager komt te liggen dan op normale brandstof.Edit: Oh, en voor de mensen die snellere tijden willen rijden op de dragstrip: Ren naar de modelbouw winkel en haal een of twee flessen Nitromethanol met minstens 20% nitro (kost je wss 40 euro voor 2 flessen).
Gooi dat bij de benzine en je rijd in essentie constant met een kleine shot NOS ;)
Ik geef alleen geen garanties op hoe gezond dat is voor je blok. De miniatuur zooi wordt altijd after-run olie in gemikt omdat de restanten van NM vocht aantrekken en roestvorming in je cylinders kan geven. Nu zal dat in een mix met benzine wel meevallen, maar toch…Een Sparta-Met snorfiets op pure nitromethanol is ook leuk trouwens. Gaat van 25kmh naar 50kmh zonder de begrenzer er af te halen ;) Blokje smelt alleen wel na een paar kilometer ;)
Om 1 kg benzine te verbranden is 14.7 kg lucht nodig, terwijl voor een zelfde hoeveelheid nitromethaan slechts 1.7 kg lucht nodig is.
Nitromethaan kan ook zonder zuurstof gebruikt worden. Zonder extra zuurstof ontleedt nitromethaan in koolmonoxide, water en stikstofgas
daarom was je sparta-met over hit hij loopt te arm.
wij experimenteren met de autocross met nitromethaan, en er is nog een nadeel je motor 350 graden heter wordt dan op benzine(bij uitlaatspruitstuk gemeten)
sinds kort hebben wij er waterinjectie op waar door hij een stuk beter loopt,trouwens, je kan ook 50/50 nitro methaan verkrijgen die gebruiken ze bij dragracen in amerika enzo.
met nitromethaan is het mogelijk 700pk uit 1l te halen. zolang je maar genoeg in spuit:P en het bekoelen kan.
en je bougie kan er ook niet tegen! die wordt grijs en ik naar ik dagje racen op!26 juli 2010 om 20:24 In reactie op: Opel Wiki [Update; Hosting Geregeld, nu naam bedenken] #17701342opel literatuur?? opel wiki is wel de mooiste in mijn mening.
-
AuteurBerichten