kiyamizio

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,225 (van in totaal 1,370)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: eaton m62 #17736758

    mercedes slk 230 van het 1a laatste type geloof ik en dan zitten ze ook niet op allemaal alleen voor de facelift, deze hebben een elektrische poelie die je er wel af moet halen vind ik zelf.

    sommige hebben een eaton m45 dat is na de facelift.

    dus je kan hem nieuw kopen bij mercedes(ik werk bij mercedes) ik heb nog 1tje liggen maar die hou ik zelf voor een project.

    In reactie op: corsa tr in RS porsche magazine #17713619

    ik ga dat magazine op halen bij me baas(werk bij porsche)

    In reactie op: Porsche stoelen in corsa #17736476

    hangt er van af welke porsche ze komen? de latere types zit het allemaal anders dan moet de stoel uit elkaar voor het frame.

    In reactie op: Vinnen op de koelvin #17735892

    bmw van tot 96 hebben het symmetrische trouwens,

    In reactie op: Kadett C City Rider #17736457

    city rider zijn er niet veel 7 ofzo hoorde ik laatst in nederland? of dat waar is weet ik ook niet maar je zie je
    bijna nooit?

    vliegroest in grote aantallen zeker?

    In reactie op: stekkertje elektronische ontsteking #17736288

    doet hij het zonder niet goed?

    In reactie op: stekkertje elektronische ontsteking #17736286

    dat is zon belasting ding dan gaat hij vervroegen als je alles aan zet bijv, achteruit verwarming.

    In reactie op: manta GESTOLEN !! EN TERUG GEVONDEN!!!!!! #17734405

    wat een hufters, hoop dat ie snel en heel terug gevonden wordt+ de daders.

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530761

    ik wil met een renault turbo 0,6 gaan rijden dat heeft hij standaart ook heb ik zondag gehoort, max is het 1.1,
    miss nog ff carb aanpassen naar gruppe A

    renault compressie is 7,5 en 1.2 is 7,8? 0,6 is safe ik wil geen dubbel gevouwen stoterstangen.
    ik ga eerst ff rijden met standaart 1.2n als dat redelijk rijd dan aanpassen geblazen.

    In reactie op: Gegevens eigenaar groene Opel Manta New Kids #17731902

    achter een gekke serie zitten gekke bazen in dit geval eyeworks, in plaats van in de manta rijden gaan ze maar weer op dat brommertje

    In reactie op: motor en motor ruimte schoonmaken #17733713

    foto van de verpakking miss hebben ze het ook bij andere winkels

    In reactie op: Licht vliegwiel en snelle koppeling #17726733

    jij doe er nog een andere nokkenstok in en brandstof druk verhogen, 140pk idd haalbaar meer dan dat kost al gouw veel.

    In reactie op: Welk nummer heb je opstaan? #17331002

    poison- every rose has it;s thorn

    In reactie op: PK's zoek #17732260

    mijn auto had met coolt air intake van k&n en standaart inleg filter ook geen verschil, koppel kwam iets eerder 100 toeren maar niet meer of minder,

    In reactie op: fout code z18xe #17730585

    vuile injectoren? geen vacuum lekje?

    In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310278

    weet iemand een basic sproeier bezetting voor een stock 2.0s met dubble 40dcoe

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530756

    ik ben wezen zoeken naar een gebruikte turbo ik denk zelf een golf 1.9d turbo die motor heb 90pk standaart.
    is deze turbo te groot voor een 1.2

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530755

    origineel gepost door giuliettaevo

    origineel gepost door pipo
    maar zo,n compressor die je op de foto ziet is toch eerder aan zijn vermogen dan een turbo??mijn baas heeft hem daar specifiek voor gekocht.hij zal niet onderin werken als een schroefcompressor maar tussen een turbo en een schroefcompressor in.
    er zit een soort tandwiel overbrenging in de turbo :hmmz

    Vermogen behaal je met een turbo sneller als met deze compressor, bij dezelfde vuldruk. De turbo bereikt zijn maximale vuldruk namelijk veel sneller omdat hij niet gebonden is aan het motortoerental. De maat van de turbo is natuurlijk wel een grote factor bij de vergelijking. Bij de turbo wordt de druk begrensd door het teveel aan uitlaatgassen te laten ontsnappen voor de turbo via de wastegate. bij compressors begrens je de vuldruk door het toerental van de compressor. ;)

    Die tandwieloverbrenging zorgt ervoor dat het compressorwiel de benodigde omwentelingen gaat draaien, dit kunnen er goed wel iets van 90.000 omw/min zijn.:o MEt alleen een setje poelies gaat dat niet lukken, vandaar de tandwieloverbrenging. ;)

    dat kost vermogen, zon 15% van het standaart vermogen zeggen de meest, wat voor turbo moet je dan gebruiken op een standaart 1.2 ohv om 90pk te halen? max vuldruk 0,7?

    ik heb wel ergens een boek over turbo’s daar staat op de voorkant god gave turbo lagg so v8 have a chance:P hou van die zin.

    In reactie op: C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE #17678725

    precies gewoon een andere kopen met een 1.2 om mee te rijden en deze op bouwen met dikke motor.

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530744

    turbo is moeilijker af te stellen dan compressor.

    turbo maakt de lucht te warm waar door een intercooler vereist is om minste 30% meer vermogen te halen

    en ik vind een compressor gaver dan turbo ik weet niet hoe dat komt, en ik wil geen vermogen gat.

    compressor kost 15% van het vermogen als hij 50% meer levert is het dus 35% meer dan een standaart 1.2

    ik wil 75pk halen en een berg koppel.

    maar er zijn geen ohv motoren met injectie wat op een 1.2tje past, is dat alleen een corsa dat is toch monopoint injectie of zijn er ook multi’s.

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530742

    hij komt op een 1.2 ohv, weet er iemand of er een opel injecitie systeem op een 1.2 ohv past bijv. van een corsa ofzo als dat injectie systeem aan te passen valt zou heel mooi wezen want dan ga ik daarnaar op zoek

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530739

    ik ben al bezig heb op me werk de heaton van een slk afgehaalt die was total loss:P

    motor was nog goed dus ff lopen gassen maar die eaton draait daar ongeveer 0,7-0,8 maar hij wordt helemaal niet eens warm ofzo. het is trouwens een m45 gen 3th met geloof ik 3 lobben erin.

    straks koel de carb met de benzine de m45 dus wordt hij zeker niet warm ma afijn eerst o,4-0,5 bar kan altijd nog hoger,
    ik wil wel safe blijven.

    ik het optie kwa carb in deze varijet 2 van 2.0s, zentihn van 2.8s
    of een weber dcoe van een 2.0s die ooit 2 webers erop had.

    ik dacht zelf aan de 2.0s carb omdat die makelijker af te stellen is dan een webber.

    ps deze topic gaat over turbo en in verander hem in compressor telt dat ook of moet ik een nieuwe openen?

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530737

    ik hoef ook niet hoge vul druk te hebben het blijft een 1.2 he,

    1bar is way to much, ik hoop zeker met standaart 1.2 miss andere nokkenstok +70 te halen liever meer koppel.
    deze m45 die ik heb heeft elek poelie erop maar dan heb geen nut op een 1.2 denk ik
    deze poelie in nu 5 cm door snede ik denk dat ik een 3,5 erop doen want anders moet de 1,2 te veel werk verrichten om hem op gang te krijgen,

    op een mini gaat zon eaton naar 0,6 met een grote poelie en klein intercoolertje
    zal 0,4 haal baar zijn op een 1.2?

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530733

    ik denk dat ik voor een eaton m45 ga van een mini en die op een 1.2n(opgeboord naar 1.3) plaats

    ik vraag me af hoe ver ik kom met de standaart carb moeten zeer grote sproeiers in denk ik of toch maar een dcoe of dellorto.
    kan je met die manier dus carb-compressor-motor, kan je geen intercooler gebruiken denk ik dus haal je nooit 30% winst.

    ik vond ergens in engeland een set om je dellorto blow though te maken maar dat is voor de valstroom versie zou dat setje ook passen in de horizontale uitvoering?

    In reactie op: C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE #17678697

    fjay hoe oud ben je eigenlijk zit zeker nog in de pubertijd, jij wil een snelle driftable kadett en wou noemen mogelijk heden,
    ga naar de sloop kijk naar een x25xe en je zie hoe groot zon ding is.

    dan zou ik een mal maken van onder de kap dus voor as er onder vandaan en meten hoe je met de motorsteunen alles moet doen, als dat allemaal te veel is voor je trap je er toch een 2,4 in!! dan doen de meeste voor een beetje vermogen
    jij ouwe hoer alleen over je vader dit en dat dan kan je beter die 2.0E er weer in gooien.

    je koop een 3l v6 en je ga aan de gang des noods kijk je ff bij andere hoe die dat gedaan hebben want er zijn er zat met een v6 erin hebben en dan kan je goed afkijken, we kunnen wel allemaal blijven typen maar als jij nog geen plannen heb en onderneem kom wij nooit verder dan alleen typen,

    en btw die kadett moet je niet verkopen je zal er niet winst op maken,

    wij geven alle onze mening daar is een forum voor.

25 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,225 (van in totaal 1,370)