Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
uiteindelijk……………….hoe lang is dat
maar zonder gekheid, als een benzine motor ca 0,8 liter teveel olie heeft gehad hoe schadelijk is dit en hoe merk je dit
dat is het klote als je a technisch bent maar al doende leert mende olie onderaan het blok staat hier los van..is trouwens geen verse olie onderaan
bij deze auto zit hij er niet meer bij, anders dinsdag gewoon maar even naar dealer of euroamaster meteen even olie laten verversen
het irritante is dat ik geen krik heb, en dit nog nooit heb gedaan. is die aftapplug een draaidop…
iemand evt een foto bv plaatsen. wordt ik wellicht toch nog eens technischik heb er van de week al mee gereden maar geen rare dingen verder. Ik zal dinsdag meteen de olie laten verversen, moest toch al. Ik kan er toch nog wel mee rijden toch……..
Maar ik vraag me echt af: die olie eronder aan het blok, is dat niet meer gewoon het zweten wat je wel vaker ziet. hij is tenslotte al van 1999
hierbij een foto.

tevens een foto onder het motorblok keek ik even opeens…of dit nog met de lekke kleppendekselpakking heeft te maken, kan dit dorlopen naar onderen of is dit normaal, lekt niets op de grond.

Disontsteking…………………of is het nu de kleppendekselpakking. Nu ga ik twijfelen.
En is dit een kostbar grap.2nd opinion please !
Vandaag even het blok schoongespoten. Hiervoor, ik moest toch naar de dealer om mijn J te halen van de beurt, even een monteur laten meekijken. Die gokte of de kleppendeksel pakking of misschien een ring/pakking onderin bij de versnellingsbak maar is moeilijk te oordelen zei hij. Maar bij dat laatste zou ook de bak eruit moeten…….en dat is kostbaar. Liever niet…Wat een mop. Hij lekte ook meer bovenaan dus laten we de pakking gokken, maar ik wacht het nu even af nu het blok schoon is.
Gezien de foto’s en de eerdere meningen, dank daarvoor, gok ik de kleppendekselpakking
Kleppendeksel…..
Is dat erg of kostbare grapde olie zat ook meer iets naar voren toe waar het echt ‘verse olie’ was. Zal idd op korte termijn nog de olie laten verversen. Het is wel zo dat volgens het boekje het laatste onder houd met olie ca 24 maanden geleden was.
Tevens zal er per jaar maar 5000 km mee worden gereden en meestal in de stad. tja, liever gratis in de J sports tourer van de baas, maar zonder 2e auto kun je ook niet meer tegenwordig.
hierbij meer foto’s. Het zit dus meer aan de rechterzijde in de buurt van de peilstok waardoor de zijkant van het blok ook ietsjes met olie is besmeurd. ik verneem graag de adviezen / cq input



hoe kan ik die kap verwijderen bovenop om het blok zichtbaar te maken. Dat heb je als je a technisch bent.
als iemand een vraagbaak astra G heeft….Dit heb ik nog niet geprobeerd, zal ik later nog even bekijken. Maar zal zowiezo just in case peilstok vervangen voor een nieuwe en nog foto’s van het blok even maken.
idd zal het onder 1 topic houden..
Het is een 16xel 16 klapper uit 1999


er zit dus rond de peilstok olie en komt steeds weer terug volgens mij. De stok sluit wel goed af volgens mij,.
25 maart 2012 om 15:16 In reactie op: Astra G oliepeilstok niet goed erin veel olieverlies #17908780ik las dat dit ook te maken kan hebben met iets met overdruk in het carter of iets dergelijks…..
21 februari 2012 om 19:04 In reactie op: HET APK verhaal van onze astra F, wel of niet naar sloop #17995961bedankt voor de tips. Kon ik het zelf maar, maar helaas Atechnisch. Morgen naar eigen garage.
Stel men zegt daar:
1. vervangen draagarmrubbers, wat mag dat max kosten en hoeveel tijd ongeveer.
2. complete draagarmen, wat mag dat kosten en hoeveel tijd ongeveer om te monteren.
3. ter mijner info. Hoe lang kan men doorrijden met een koppeling welke al op zijn strakst is afgesteld….afwachten morgen maar
21 februari 2012 om 10:57 In reactie op: HET APK verhaal van onze astra F, wel of niet naar sloop #17995952in 2009 heb ik hem bij garage van zanten in bussum gekocht en toen zaten er wel al wat plekjes aan de zijkant en bij de dorpels, maar niet doorgerot of zo. 2010 daar nog klein onderhoud en in 2011 helaas in almere door garage vitess….geflest.
nu 2012 15000 heeft ermee gereden denk ik dus beter maar even naar bussum weer gaan. want die kennen hem tenminste. wel 58 euro voor apk maar de auto is hun bekend.kijken of zij de draagarmrubbers noemen….en als iemand hier zegt 15/20 minuten werk !?!? ik heb er helaas zelf te weinig kaas van gegeten maar het is toch erg jammer hem nu af te schrijven terwijl hij nog perfect rijdt. op de strakke koppeling na dan. en dat met 3000 km per jaar.
een foto is welkom….ik hoef toch niet onder de auto !! morgen zal ik proberen het pedaal iets strakker af te stellen in verband met de zeer krakende achteruit. maar of dit het hakerige schakelen oplost
bdankt voor jullie meedenken, ben sports tourer rijden en de F van mijn vrouw verdient nog geen sloop maar ben vorig jaar genaaid door een garage. heb zelf simpelweg geen kennis van de techniek. een foto is welkom.
ik heb er net nog even in gereden dus1. met name in achteruit zetten kraakt hij ERG !!!!!!!!
2. schakelen van 1 naar 2 enz enz moet ik echt forceren maar lukt welik ga volgende week even naar war hij 3 jaar geleden is gekocht en als ik hun goed kan instrueren met jullie tipe scheelt het mijn veel geld. ik weet dat op marktplaats voor weinig een ander is te vinden maar de onderhoudshistorie van deze is bekend en met maar 3500 km per jaar verdient hij nog geen sloop…..hij loop verder prima.
tenzij er een f liefhebber in almere of omgeving woont die me even kan helpen
mijn overbuurman heeft er net even in gereden en heeft er meer verstand van als ik. volgens hem is de koppeling en bak wel ok, maar moet je hem echt in de versnelling tikken en ligt het wellicht aan de synchromesh,…
moeite om te maken of kanslooss. hij is tenslotte al 15 jaar oud
29 juni 2011 om 16:51 In reactie op: nieuwe ST 1.3 ecoflex cdti melding roetfilter vol, rijdt doo #17865997ik rijdt veel snelwegkilometers, maar heb hem pas 1 week. Kun je merken ergens dat hij regenereert, bv aan een melding in het display of rijgedrag..
de radiateur is toen ook vervangen door een nieuwe, maar is het normaal dat je stoom ziet lijkt mij niet…..kan dit met het vervangen van de radiateur te maken hebben
het is natuurlijk geen nieuwe auto en ik heb inmiddels wel geleerd dat de tempmeter bij de F wel vaker schommelt, maar stoom afblazen…..
Gekke vraag maar moet de koelvloeistof in je reservoir koud blijven of niet, want toen de motor warm was en de fan aansloeg heb ik toch even goed gekeken in het reservoir maar voelde relatief koud aan, moet dit ook !. ik heb de dop natuurlijk wel voorzichtig losgehaald.
Ik moet tevens wel vermelden dat sinds we de auto hebben (al 2 jaar) de middelste kachels alleen koude lucht blazen en de buitenste in de auto gewoon warme lucht. Kan dit er mee te maken hebben !!
Verder nooit problemen mee gehad, maar omdat ik vorige maand de radiateur APK en redelijk wat kosten heb gemaakt ben je natuurlijk wel voorzichtig, ook al is het een 2e auto erbij die niet veel wordt gebruikt
gelukkig komt mijn astra sports tourer cosmo over 4 weken
-
AuteurBerichten