Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die is van Bas en Risa…

Mannetje al begonnen met de body strippen:

Als een Y30DT rijdt, rijdt ie super, maar als er motorisch iets is loopt het heel snel op in de kosten.
Hier ook weer een totaal andere ervaring.
Met 186.000 gekocht, in het eerstje jaar direct, 6 nieuwe verstuivers, nieuwe drukregelaars op de brandstofpomp, nieuw koppeling en vliegwiel.
Allemaal binnen de 186.000 en 203.000 km. (bovenstaande zaken vervangen (zelf, dus eigen arbeid) heeft me 3000 euro gekost aan materialen.Daarna alles toppie en heeft nu 296.000 gedraaid, waarvan dus de laatste 93.000 km probleemloos qua de motor.
Bewijs :D


Nee :-)
Altijd de onze geweest, alleen op gegeven hebben we gezegd tegen die ouwe, mag je gebruiken, jouw veccie.
Wij hadden deze toen in 2009 erbij gekocht omdat ik station toen zo nodig achter op een oldtimer moest parkeren.
@nova…. wrote:
Oude liefde roest niet zeggen ze…. deze wel maar hun kennende … het komt wel goed schatje! :jerry
Idd, roest niet, zij helaas wel..
Maar komt idd goed met dit schatje :-)
Ben toch wel blij dat ik ze terug heb gehaald..@midnight black wrote:
Het wordt druk op de stoep :D maar wat een roest zeg zoveel heb ik bij een b niet eerder gezien. Hij zag er 4 jaar geleden inderdaad stukken beter uit.
Idd veel die hoeveelheid.
De roest die er was op de kasten en slotvangers achter hadden we jaartje voor ze ging zelfs nog laten opknappen..
Haha kon ze niet laten staan…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn verbruik is momenteel een halve liter per 1000 km met de 2.2.
Zweet wat bij klepdekselseal. Maar heb idee dat ie op meer plaatsen lekt, daarom ook motor eruit, kan ik het blok effe helemaal nalopen.
Beide keerringen worden ook vervangen meteen en nieuwe klepdekselseal.
Daarna kijken of ik meer kan vinden en anders kijken hoe die daarna verbruikt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Zijn ook 2 kettingen he [WINKING FACE]
Sent from my iPhone using Tapatalk
@Dolby wrote:
Dat ga je goed aanpakken. Wat veel onderdelen voor de ketting zeg. pffffff. Maar ik hoop toch niet dat je alle drie de olie kannen gaat gebruiken tijdens de onderhoudsbeurt. ;)
Bij mij kreeg ik maar 4,5 liter olie erin tijdens kleine onderhousbeurt. En mijn oliepijl stond toen op maximaal. ;)ps: Wat is jouw olie verbruik gemiddeld van jouw 2.2 16V blok?
Succes met deze klus.
5 liter voor de benzine :-)
Maar dat dieseltje moet ook weer oliebeurtje en die lust 8 liter.
Gaan bij mij ook altijd standaard aan bij deur open, na dichtgooien dimt alles weer en gaat uit.
Makkelijker als je er met 2 a 3 man aan werkt.
Blokkie eruit is de tijd niet, half uurtje.
Valt mee hoor… ;)
Kettingen vervangen en groot onderhoud, meer niet..
Alle bouwpakketten ondertussen binnen…
Dus motor kan er eindelijk uit en de nodige zooi vervangen worden.
Meteen verslag van mijn vakantie [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]




Sent from my iPhone using Tapatalk
Ook vanuit VTN hebben we een top dag gehad!
Organisatie was zelfs nog eerder weg :jerry
Vanuit mijn kant mijn deel en filmpje met de foto’s:
http://s6.photobucket.com/user/kimmiej666/library/Zwolse%20Opel%20Treffen%2024-05-2015
De originele xenon fittingen zijn anders. Daarom heb je een speciaal “xenon” lamp.
Geloof d2s lampen van originele xenon.
Ik had zwarte halogeen koplampen gehaald en pasten originele xenon fittingen niet in.
Resultaat is het ombouwen van de maskers dan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er zijn diversen die aftermarket xenon in hun halogeen lampen hebben gedaan, dus dat moet wel lukken.
@bart-gsi wrote:
@kimmiej666 wrote:
Ach, soms verlang ik ook naar mijne olde opeltjes van voor bj 2000 terug hoor…
Zal ook wel de reden zijn dat er nu ook weer een kadett staat hier :jerry
lol. ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb alleen maar opeltjes ( 2 corsa B-tjes en nu een vectra b2) gehad op 1 Chevrolet uit 1991 na.. die in de stalling staat vanwege een verbrande koppakking maar daar komt een andere motor in
maar ik vind heel het oude spul vaak makkelijker om aan te werken dan het nieuwe dat ram vol zit met electronica dat je soms meerdere wegen tot je probleem hebt…
dus voor mij niks anders…Heb er helaas in 8 jaar tijd al teveel gehad :-(
Vectra A 1990 1.8 – Vectra A 2000 1990 – Vectra B 1997 X16XEL 2 stuks gelijktijdig, die 2 verkocht en vectra c station (huidige gehaald), toen kadett c erbij gekocht, corsa c erbij gekocht, kadett c naar oud ijzer gedrukt, corsa c verkocht, vectra c sedan huidige ervoor terug gehaald en nu dus weer kadett e erbij.
Maar hebben in totaal dus al 9 Opels gehad :jerry. Echter nog nooit van Opel afgestapt. :thumb
@bart-gsi wrote:
ok.. dat dacht ik dus ook maar had er geen zekerheid van… ik ben nog van de oude opeltjes tot en met 2000 met mijn huidige vectra b2
Ach, soms verlang ik ook naar mijne olde opeltjes van voor bj 2000 terug hoor…
Zal ook wel de reden zijn dat er nu ook weer een kadett staat hier :jerry
@bart-gsi wrote:
weet niet of dit juist is.. maar als je nokkenassensor kapot is zou de auto in noodloop draaien denk ik.. dus dat deze niet boven de 4000 toeren uit komt…
Met noodloop in vectra C kom je amper meer naar 2000 toeren :-), die 4000 ga je niet eens halen in noodloop.
Ben je ineens trager met optrekken dat een vrachtwagen met oplegger die heuvelop gaat :swearEn als die storing aanschiet gaat ie gebruikelijk wel in noodloop (bij mij toen wel).
Bij mij begon de draaikrans vast te lopen..
Eerst was het gewoon moeilijk aanslaan, maar toch starten, dan dag later niks aan de hand, dan ineens weer 2 x moeten proberen om te starten.
Uiteindelijk x de wagen gepakt, meteen starten, naar winkel gereden, 20 minuten in de winkel en auto niet meer starten, toen sloeg ie niet meer om.
Aanslepen lukte om te starten, accu gaf ook de juiste spanning door op de startmotor.Hebben de oude demonteert en uitschieten deed ie nog als we dat stuk testte, maar het stukje wat dus het roterende deel moet doen zat gewoon vast.
Kon em nog geen 1 cm meer draaien die draaikrans.24 april 2015 om 20:45 In reactie op: Opel vectra c 2007 2.2 direct waar opletten bij aanschaf? #18280404@wim-v6 wrote:
Dat geld ook voor de Vectra-C verschil in de VectraC1 en C2 zal er niet zitten, wel in de motoren onderling.
Kwa sturen rijdt een 1.8 heel anders dan zijn zwaardere broers.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Compleet met je eens!
De simpele 2.2 sedan is al net iets anders rijden dan de 2.2 direct GTS
En als je van die beide soort 2.2 weer in een 3.0 diesel stapt is het een hele wereld van verschil.
Zelfs in wegligging vind ik wel degelijk een verschil zitten tussen mijn 2.2 sedan en 3.0 diesel station.
Die station ligt als een blok op de weg, maar die sedan wil nog weleens dweilen.En deze 3 verschillende wagens schelen elk 2 jaar.. 2002 – 2004 – 2006
Overigens heeft de vectra C de volgende benzine motoren:
1.8 16v
2.0 turbo
2.2 16v
2.2 16v direct
2.8 v6 turbo (OPC ook 2.8 v6 turbo)
3.2 v6Maar Wim weet meer over deze motoren en kwalen :-)
Heb toevallig laatst gehad, dat mijn vec soms niet startte en soms wel.
Bleek uiteindelijk toch echt me startmotor te zijn die beetje bij beetje de geest aan het geven was :-(
Had toen ook dat als de wagen “met hulp” werd gestart en ik em daarna uitlas dat me nokkenas sensor zich onder de foutmeldingen bevond.Een nieuwe 2e hands startmotor en probleem was hier verholpen en ook geen storing meer in de sensor terug gehad.
Is te testen met voltagemeter op de accu en kijken wat ie doet als je start.
Maar kan wellicht net zo goed wel de nokkenas sensor zijn in jullie situatie.
Gewoon lekker investeren en 2ehands origineel zwarte xenon lampen op de kop tikken en die netjes maken?
Mijn sedan heeft dan wel halogeen, maar model is zelfde en daarvan heb ik zelf binnenwerk gespoten in lakkleur:

Verder blijf ik voor de vectra toch wel de AFL koplampen “de bom” vinden tegenover Angel Eyes, enige nadeel 2e hands € 600,- gemiddeld en je moet een hoop aanpassen om zoiets ook werken te willen maken met de bochtenverlichten (werkt bij mij nog steeds niet en rijd er nu al 3 jaar mee):

Dit waren de origineel zwarte Xenon lampen:

-
AuteurBerichten