Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dealer vervangt ook alleen puur de cilinder.. Als je tenminste een redelijke dealer hebt..
Heb dit namelijk ook voor mijn b vec nagevraagd en hun vertelde mij toen dat ze alleen de cilinder vervangen. Totaalplaatje incl. monteren zou rond de 150 euro uitkomen bij onze opel dealer.
Mijn sedan:
1. Via opel dealer Auto Bleeker in Hengelo aan een particulier (zelfs de persoonsgegevens er nog van :|..
Daarna doorverkocht aan een andere particulier (zelfs daar ook nog de gegevens van)
(kan die mensen zo een foto sturen van de auto ahhaha)2. Ik heb hem gekocht via handelaar Andre van Mierlo in Wehl.
3. Auto is in onderhoud bij Speedy Garage.
4. Tis een heerlijke auto die zelfs tot 2004 altijd in garantie bij de dealer is gehouden door eerste 2 eigenaren. Ik ben ondertussen de 5de.. Bekend door nader onderzoek :o
Alle boekjes, garantie verleng bewijzen, aircoservice rapport aanwezig.Mijn vriendinnen op de middelbare school schreven altijd heel popi vonden ze mijn naam als Kimmiej omdat ik ook de jongste van allemaal was..
Door de gothic periode jaartje later is 666 als mijn favo nr reeks gekomen, dus vanaf mijn 15de is mijn nickname altijd al kimmiej666 geweest..
Ook een tijdje voor chatten (mirc) de nickname daeonia gehad, maar dat vond iedereen zo lastig dat het altijd danoontje werd, dus vanaf dat moment ook echt altijd kimmiej666 aan blijven houden..
Ff de kappen bij je stuur verwijderen.. Dan zie je het hele mechanisme en dan zal je ff het contactslot los moeten halen en kijken of er tandjes krom staan of evt. gebroken zijn..
Is die in orde kan je er zeker vanuit gaan dat je cilinder gaar is..
Die ijzeren pinnetjes en plastic pin draaien namelijk om de auto op contact te krijgen, maar als die plastic pinnen misschien kapot/gebroken zijn kan dat een eventuele reden zijn dat ie ook niet draait..
Maar meestal als ie niet draait is het wel in de meeste gevallen je cilinder..
Ook al eens geprobeerd als je de sleutel in contact om wilt draaien om hem iets naar binnen te drukken en dan de sleutel draaien?
Als je namelijk je contact ziet kan dat ijzeren rondje nog klein stukje naar binnen geduwd worden.. Voorheen kon het zijn dat dat niet nodig was en nu allicht wel…
Spreek hierin uit ervaring..
Voor mijn btje zou een contactslot ergens rond de 100 a 150 euro kosten.. In ieder geval de cilinder, meer vervangen ze eigenlijk niet…
Maar is het het achterste stuk wat niet goed meer werkt achter het contactslot dit doosje (ook op zich als je niet al te lomp bent goed zelf te vervangen en kost rond de 40 a 50 eurie bij de dealer:

Dit onderdeel is namelijk het officiele contactslot..
Dus kijk even goed na of het echt de cilinder is of dus het contactslot (dit ding dus)
Gewoon expertise laten uitvoeren.. Degene achter jou is toch fout, dus als je goede verzekering hebt hoef je expertise ook niet te betalen + je auto wordt goed nagekeken en desnoods gerepareerd.
Wij hebben laatst zelf ook onze TID naar MID (oops grijze stekker) omgebouwd:
Linkie voor een klein beetje het idee als je dus een grijze stekker gaat nemen en er eigenlijk weinig kabels voorbereid liggen:
http://www.vectrateam.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=6058&start=660
Altijd op de handrem, behalve in de winter (of moet weten dat het gaat vriezen ’s nachts zoals in deze dagen).. Dan laat ik hem in de versnelling zonder handrem erop.
Voor de sedan:
– WinterbandjesVoor de sedan en de station:
– ruitenvloeistof heb ik hele jaar door de variant tot -20Voor station
– Olie van 10w40 aanpassen naar 5w40.. (auto loopt in de winter niet lekker op 5w40 in geval van de station)Hierop misschien wat gekke gezichten, maar gezien de schade die er nu is aan de station en het feit dat we net klaar waren met uiterlijk helemaal in orde maken, zal de station in de winter maar bar weinig rijden..
Vandaag de station maar weer eens gewassen..
Nu na het wassen gelukkig niet ineens rare geluidjes die duiden op een half losse velg :P
Pff wilde van de week xenon inbouwen, moest ik op sollicitatiegesprek in eindhoven. Nog niks van gekomen dus, info volgt..
:D
Ohh.. wie weet kunnen we je dus misschien nog wel eens in Eindhoven gaan spotten als je dat eindje rijden niet erg vind en alles mee zou zitten? :)
Met onze 3 wagentjes erbij staan er standaard 5 soms 6 vectra’s in de straat. Allemaal b veccies : 3 maal sedan, 1 maal station en 2 maal hatchback en alleen B1
Naast de vectra’s winnen daarna de astra’s het met 3 stuks en straks weer 4 :)

Dat rechthoekige blokkie die rood omcirkeld is dient wel daar terug erop geduwd te worden..
Mijn vriend wist dus in eerste instantie niet meer waar die voor was toen ie alles terugbouwde :)
Met als gevolg dus stress om maar een heel klein plastic kapje waardoor je motor niet zal starten als die er niet op geklikt zit. :)
Ohh ga ik nu ook zeker wel doen… Had hem vorig jaar al eens gekocht, maja vaders is automonteur geweest (jaren 80) en heeft het ons eigenlijk met de ouderwetse voet methode geleerd….
+ 2de nadeel… Eerst trok me pa ze na op de grond (140 kilo wat even op die sleutel ging staan en sja komen wij aan met erop staan met onze 55 kilo)
Maja al met al maar eens handig om een na een jaar maar eens die momentsleutel te gaan gebruiken :)
27 september 2010 om 19:16 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670545Das ook niet veel km dan dattie nu al rammelt… En nog behoorlijk ook zo op te maken uit jouw filmpje :(
Kwam er dan bij mijn vorige alleen achter doordat koppeling werd vervangen en vliegwiel bleek flinke haarscheuren te hebben en geregeld roodgloeiend te zijn getrapt, maar nog nooit gerammel gehoord in de zin dat er iets mis was met het vliegwiel..
Mag tot zover ook mezelf in de handjes klappen dat mijn beide b veccies met 174D en 303D op de tellers ook niet van dit soort dingen vertonen..
Lijkt dan bijna alsof ze kwalitatief minder zijn nu dan toendertijd, mits er bij diesels sneller wat aan deze dingen kapot kan, maar gezien wat je met diesels aan km standen kunt rijden zou je het toch niet verwachten…
Maja vergeleken met dit klinkt de citroen berlingo 1.9d van mijn baas nog beter met 250D op de teller :swear
Weet niet wat voor een openlucht filter je erop hebt zitten maar:
Heb op mijn c20xe eens een open lucht sportfiltertje gezet.. Wel zo’n cheapo aftermarket ding, maar daar stikte m’n blok echt mee..
Verloor een hoop vermogen en trekkracht.. Na 2 dagen rijden met dat kreng originele bak er weer in gepleurd en trok weer lekker en tenminste geen last van het blok, omdat ie niet genoeg lucht kreeg..
Heb zelf in ieder geval begrepen dat K&N 57i en Green een uitermate goed merk zijn…
Mannetje 3 weken terug kleine blunder..
Hij had het contactslot gesloopt nadat hij alles aan het terugbouwen was na inbouw MID in onze vectra..
Contactslot vervangen en shit MM lampje knipperen en niet starten huh???
Zegt er een dat het probleem in de startonderbreking zit.. Hij kijken… Wassie het plastic blokje vergeten terug te klikken op de startmotor!!! 2 dagen in stress gezeten dat die auto dus niet meer zou lopen!
Tijdje geleden onze spuiter geholpen met kachelweerstand bij een corsa b vervangen..
Draaide niet soepel en hij kon geen goede reiniger vinden..
Hij wd40 erin spuiten en hij doodleuk in de auto stappen en ik bij de kap controleren offie beter ging draaien..
Ik zag de steekvlam vanaf de motorruimte op me afvliegen en hij door de kacheltjes binnen in de auto :o
En uiteraard weer een griet ik net 110 eurootjes bij de kapper uit gegeven en dan dit.. Heb dus gezellig halve middag bij de spuiter met een stanleymes de kroes uit mijn haren kunnen schaven :o
Ahja kon er gelukkig nog wel om lachen gezien dat in 3 jaar beetje auto’s sleutelen mijn eerste en tot nu toe enige blunder is geweest :)
27 september 2010 om 18:42 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670543Zijn die vliegwielen erg tere modellen dan? OF voor c veccies al een aardige km stand??
Die vectra 2000 had toen zijn vliegwiel vorige jaar kapot bleek te zijn het dus al 19 jaar goed gedaan in die auto (was echt nog fabrieksaf) en 245D op de teller..
Of dop in het schutbord achter je pedalen…
Maja er staat vloermatten, maar niet een specifieke kant en alleen voor of alleen achter of beiden?
Bij aanschaf:


Nu:


Vandaag ff bij garage geweest op de ophanging na te laten kijken..
Gelukkig geen schade daaraan.
Vandaag ook meteen even remschijven en blokken (aan beide zijden uiteraard) vervangen, dus hij staat nu weer netjes met de velgen met in alle twee de voorste velgen gelukkig weer met 4 bouten op de grond..
Verloren velg moet alleen opnieuw uitgebalanceerd worden, maar velgen van mijn sedan of originele van de station gaan er tijdelijk terug op iv.m. zekerheid dat het echt niet om de horte schroeven gaat..
Bij garage wel mogelijke reden ontdekt wat ook reden voor loslopen kon zijn: De remschijf zat niet lekker aan de kant in de zin van speling erop.. Kans is dus ook dat daardoor de meeste bouten allicht niet in het gat achter de remschijf vast zijn komen te zitten, waardoor loslopen al makkelijker zou kunnen gebeuren…
Al met al valt de schade dus gelukkig mee.. Nu alleen nog wachten tot de spuiter het seintje geeft dat ik mijn auto langs kan brengen en dan is de carrosserie ook weer gefikst..
Zetten het liever zelf neer… Niet zo dat we erop zaten te wachten dat dit zou gebeuren terwijl die auto buiten net af was..
Maja liever zelf melden, als achteraf verhalen die verkeerd worden verteld door mensen die er niet bij zijn geweest..
origineel gepost door Spacejam
dan schrik je je eigen ook de pleuris.Was ook maar goed dat mannetje reed.. Ik had waarschijnlijk in shock alleen nog maar die velg na kunnen kijken…
Nadat velg was losgekomen had Ronald binnen een halve minuut al die auto veilig op de vluchtstrook.. Velg zelf is 4 banen naar links geschoven en gelukkig hadden we oplettende bestuurders om ons heen waardoor gelukkig ernstige ongelukken zijn voorkomen..
Zouden we echt niet op ons geweten willen hebben..
Als het om een vectra b gaat:
– Laat je koelvloeitof systeem even onder druk zetten en kijken of je waterpomp lekkage heeft.
-
AuteurBerichten