Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2015 om 12:36 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239595
Zit er nu toch ook wel over te twijfelen.
Heb nog een oil catch can liggen die ik voor de diesel had aangeschaft, maar die vervuilt van binnen niet van de olie.
Wellicht die toch maar op de 2.2 plaatsen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ondertussen sinds gister helemaal klaar, eerste 150km al effe gereden.
Heb iedere x idee bij stoplicht dat motor uit is zo stil als ie nu is [FLUSHED FACE]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kopbouten zou ik persoonlijk nieuwe voor plaatsen.
Kijk evt eens bij FSRS opel webshop, die jongens kunnen ook op aanvraag aan alle spullen komen van de dealer, ook voor schappelijkere prijzen dan dealer direct.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Blokkie hangt weer in de wagen.
Loopt heerlijk rustig, geen geratel meer “love it!”
Egr ook meteen afgedopt, dus scheelt weer wat zooi.
Ben trots op onszelf [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Eerste 2.2 die we helemaal zelf hebben gedaan, buiten een 3.0 v6 diesel om.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja idd Midnight.
Wij hebben in de neus anders ook maar 5 cm afstand tussen chassisbalk en motor, dus je moet em toch laten zakken of doen.
Dus liever eruit, heb je meteen goede inspectie die je rondom uit kan voeren en overal makkelijk bij.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vanavond effe inlaat gereinigd, carterventilatie en gasklephuis schoon, morgen effe egr blindplaat halen en dat blokkie er weer in hangen.
En dan eens zien [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha sorry, zit weer een mix van forumnamen te maken [FLUSHED FACE]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kettingen zitten al hoor Haasje17 ;-)
Nu enkel nog eea reinigen enzo, dan weer de motor er terug in en gassen maar.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Al doende leer je he.
Voor ons is een kettingmotor geheel nieuw, maar TIS goed lezen en volgen en met de kennis die je wel hebt de omslachtige werkjes die tis opgeeft achterwege laten en alles is te doen.
Ben in elk geval erg blij dat we alles zover allemaal zelf kunnen [SMILING FACE WITH SMILING EYES], scheelt een hoop.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oke, thanks voor de tip, zal er vanaaf meteen ff naar kijken.
Gashuis idd ook bende, dus die wilde ik er idd al afhalen en schoonmaken.
Keerring bak kant lekt ook beetje, dus die pakken we ook direct aan.
Koppeling enzo gelukkig nog in orde.Nu volgende reparatie uitlaatspruitstuk met kat..
Kwamen er gister achter dat die vol is gescheurd, terwijl apk er 4 maanden terug niks over heeft gemeld [FLUSHED FACE]
Maja is straks wel weer fijn als nieuw [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn ketting is ook bijna 200.000 mee gegaan pionok, maar toch ben ik em momenteel aan vervangen.
Is nog gewoon de ori ketting van levering.
Bij mij lag het aan de spanarm, die lag in 2 stukken in me motor..
Had die niet gebroken geweest had ie ook nog fijn kunnen karren.
Feit blijft dat het materiaal steeds gevoeliger lijkt te worden.
Had laatst overigens een BMW 1 serie naast me staan in file en die hoorde je zelfs ratelen terwijl me ramen dicht zaten.. Heb je een auto van max 7 jaar, joepiee
Tis echt niet enkel Opel hoor.
Sent from my iPhone using TapatalkJa idd, manlief heeft nu vakantie, dus de wagen niet nodig, dan kan je dat tenminste op je gemak allemaal doen.
Tis nogal een gedoe die kettingen, dus ff in een weekendje snel snel is echt geen optie geweest voor ons.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hij is echt gewoon gebroken, niet uitgesleten, maar ook niet bij bout afgebroken, want dat zat nog op zijn plek.
Hij is zeg maar een cm van de montagebout richting de spanner afgebroken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Idd, was duidelijk flink nodig.
Verklaart in elk geval mijn “vage ratelgeluid”, want vond niet metalig klinken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nieuwe balansasketting.

En nog een van boven;

Sent from my iPhone using Tapatalk
En hier is de boosdoener;
Geleider die die riem aanduwt was compleet door het midden.
Hier zie je nog de spanner die de geleider tegen de ketting aan hoort te duwen en het laatste stukje met bout geleider;

En het andere deel wat tegen de ketting aan duwt lag helemaal onderin;

Sent from my iPhone using Tapatalk
En begonnen voor de kettingen vervangen.
Vanmorgen heeft manlief effe blok eruit gebouwd.
Vanaaf ff de boel vervangen;

Sneakpeak balansasketting door even een dekseltje te verwijderen.
Zit nodige speling op de ketting;

Sent from my iPhone using Tapatalk
Oke, weet ik dat ff.
Heeft ook nog geen haast hier.
Pas volgend jaar zomer nodig.Sent from my iPhone using Tapatalk
Die dunne GSI stootstrips..
Passen die HB type ook gewoon op de cabrio?
Heb mijn brede strips verwijderd en moeten de smalle GSI strips op.
En als het past, quanta costa zo’n set rondom?
Vandaag de kadett gestript.
Hier de foto’s van de roest tot zover :jerry










Helaas last van metaal moeheid gehad, andere kant totaal geen last van




Al met al nog zeer tevreden!
Heb ze er toch vaak slechter bij zien staan!
Is ook wel echt een vectra kwaal hoor ;)
Zelf ook bij beiden wagens last van gehad.
Van het weekend gaan we weer verder.
Deuren eruit, motorkap, lampen en voorbumper eraf en zijschermen.
En ff kijken of ik dak al netjes gedemonteerd krijg.
Manlief is momenteel bezig met interieur strippen, dus tegen het weekend zal nodige interieur en dingen er ook wel uit zijn.
En als dat allemaal is gebeurt kan blok eruit dat we enkel rollend casco hebben en kan voorwerk beginnen om opnieuw te laten spuiten.
Als casco dan gespoten is kan de voor en achteras vervangen gaan worden voor onderstel van een gsi die we reeds eens hadden gesloopt met maatje.
Komt ie met nieuw onderstel en gespoten weer terug voor de opbouw.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Valt nog mee, enkel oppervlakkig gevonden tot zover, niks door en door tot nu toe :-).
Ding heeft ook altijd binnen gestaan, dus verwacht eerlijkheidshalve ook niet echt doorgerotte stukken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lijkt erop dat ze dan al eens wat hebben gedaan om safe lock eraf te krijgen.
Hier ook ooit safe lock gehad, en als je daar dan met de schroevendraaier en hamer een ram geeft, mol je em en schiet ie eraf.
Vervangen is altijd een must erna.
De C diesel tikt bijna de 297.000 aan.
De C benzine nu ergens op de 192.000
De B benzine staat op 225.000 -
AuteurBerichten