Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gezien de gewenste en werkelijke zullen idd eerder je drukregelaars de geest aan het geven zijn.
Zijn wel behoorlijke verschillen zeg nondetju…
16 september 2015 om 19:33 In reactie op: Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders #18048057@Starrie wrote:
Kimmie, heb je bij het wisselen van deze dingen ook pakkingen moeten vervangen?
Beter is wel omdat je egr los moet om die pakking te vervangen.
Drukregelaars zelf hebben geen pakkingIk heb het niet gedaan :shock:
@Black-Astra wrote:
Gisteren in Leveroy

:wub
Rijdt daar iedere ochtend en avond..
“s morgens vanaf Nederweert-Eind naar Heythuysen en ’s avonds vice versa.
Kom em iedere dag in ochtend en avond tegen.
Dus heb niet tever achter jou gereden, slechts paar tellen :P
Ik heb de kettingsets origineel bij Opel Nienhaus in Duitsland bestelt.
Daar was ik naar €550 kwijt tegenover dealer in NL €800.
Daarnaast nieuwe pakking nodig voor de kap die je eraf haalt en waterpomp en keerring heb ik ook meteen preventief vervangen.
Daarnaast ook nieuwe multiriem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Geen idee wat precies stuk gaat aan de regelaars, maar ze gaan sowieso geregeld stuk.
EDSL is zeker wel een die zeer bekend is met deze motoren.
De y30dt wagens krijgen ze daar om de haverklap binnen.Ook evt om verstuivers en zaken na te lopen en uit te sluiten kan je daar terecht.
Als je in de buurt woont, kan je x met mijn lmm wisselen en dan ff proefrijden, maar acht die kans klein dat je lmm is.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijne is nu pas weer net begonnen, lijkt ook af en toe idd alsof ie gewoon ff power kwijt is, maar gaat bij mij weer echt door regelaars.
Zodra je regelaars eraan gaan wordt er veelal een te arm mengsel ingespoten.
Arm mengsel, niet lekker lopen, geen power.Ik heb bij 200.000 km op teller mn drukregelaars laten vervangen op de brandstofpomp, nieuwe setje is nu met 305.000 km opnieuw een feit.
Zelf met EDSL gesproken en die geven ook aan dat dit de slechte pomp is.
Pomp is niet zozeer hetgeen dat kapot gaat, maar die regelaars op de pomp hebben bij hun een verwachting van 70.000/80.000 km voordat ze hun klanten terug zien voor een nieuw setje regelaars.Sent from my iPhone using Tapatalk
31 augustus 2015 om 09:52 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964170@nova…. wrote:
Zeg soms weleens de wagen eruit en Zaf erin, voor als er een ukkie komt, dan staat manlief op zijn kop hahaha.
Die is meteen hele dag over de zeik hahahaIK zeg doen :jerry
Nope, ook bij mij geen haar op me hoofd om die vec eruit te doen.
Als ie echt op is, zullen we nog eerder een nieuw blok erin hangen vrees ik.
Verstuivers hoeven geen storing te geven.
Die van mij hebben alle 6 vast gezeten en toch lukte het de auto nog op eigen kracht te starten en te rijden (al dan niet giga rot, verstuivers gaan, als ze kapot gaan vooral kapot door een te arm mengsel, waardoor ze “vast lassen”).
En met uitlezen heb ik altijd 0 foutcodes gehad.Verstuivers testen kost ca 25 euro per verstuiver.
Verstuivers kan je in Duitsland voor ca € 360 per stuk krijgen.
Opel dealer hier in NL vroeg toen voor 1 verstuiver € 1300 excl. btw per stuk.Overigens kan je drukwaarde amper verschillen en toch zo zijn dat je regelaars weer kapot aan het gaan zijn.
Mijne heeft minimale verschillen in gewenst en werkelijk en toch zijn mijn regelaars naar 100.000 kilometer weer kapot aan het gaan.
Ook daar komen geen foutmeldingen uit.Tapa kost niks, maar ben niet anders gewend dan dat Tapa het omzet ik tekst.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha ja goed, vind heel erg afhankelijk in look.
Heb bijv dan op die vec, 4mm verlaging, 18″ velgen en klopt nog geen zak van de look, nog steeds teveel ruimte [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Maar gaat erom dat we gewoon touren in de zomer, hij zal eerder enkel de deur uitgaan om ff uit te waaien en gezellig te rijden en op meets.
Als ik stoplicht spinter wil spelen pak ik mn v6 wel [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Sent from my iPhone using Tapatalk
26 augustus 2015 om 20:18 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964168@jraaf wrote:
@kimmiej666 wrote:
Jurgen, 4,5 jaar ondertussen, maar na alles wat we al hebben gedaan aan die wagen…
Dan geef je gewoon niet meer op, dan ga je er toch weer voor.En nu met 3 jaar goed hebben gereden vinden we hem het ook gewoon echt weer waard om te investeren.
Verkoopwaarde is ruk, dus lekker zelf genieten en helemaal oprijden [SMILING FACE WITH SMILING EYES]Sent from my iPhone using Tapatalk
Same here Kimmie.
November dit jaar 8 jaar in bezit en nooit een reparatie uit de weg gegaan.
Inruilwaarde idd ruk ook al is er een taxatie die tegen de 5 mil loopt.Heb er elke dag nog te veel plezier van.
Succes met de werkzaamheden.Groet jraaf
Taxatie zal bij ons ook weinig voorstellen haha, maar als je al zoveel aan een wagen hebt gedaan ken je em blind van binnen en buiten en weet je zelf ook wel hoeveel bloed, zwaat en tranen erin zitten en dan is weg doen soms al geen optie meer.
Zeg soms weleens de wagen eruit en Zaf erin, voor als er een ukkie komt, dan staat manlief op zijn kop hahaha.
Die is meteen hele dag over de zeik hahahaSent from my iPhone using Tapatalk
26 augustus 2015 om 20:16 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964167@C00kie wrote:
@kimmiej666 wrote:
Cookie, bestel ze via maatje bij EDSL, no offence, maar dat scheelt me nog €30 euro op jouw prijs [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Sorry blijf een hollander haha
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mooie prijs.. stuurde het enkel omdat je over 250 sprak.. geen sorry nodig.. ben ook hollander ;)
Klopt, als ik zelf als particulier moet aanschaffen wel.
Gelukkig een maatje met de nodige connecties. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Weet dat stug en niet comfortabeler erop wordt [FACE WITH TEARS OF JOY]
Maar wil er geen knoeperds van velgen op, wil je originele velgen gebruiken.
Heb eerder een cabrio gehad met veel te stugge veren, de standaard bbsjes en geen stuurbekrachtiging en vond heerlijk rijden in die wagen.
Lag na een ritjes wel in de clinch met me rug, maar dat rally werken en stugge gedoe vond ik heerlijk haha.En wbt wegligging met enkel veren, vindt ik erg variabel.
Mijn vec c tank is met eibach veren en a 4cm verlaging met ori schokbrekers en 18″ jongens met 225/40 juist veel beter in wegligging geworden.Dus heb zelf ook wel diverse ervaringen met verschillende wegliggingen.
Zal alleen pas op laatst zijn dat we pas gaan beslissen qua verlaging en hoe gaan we die toepassen en wat willen we dan in totale hoogte.
Sent from my iPhone using Tapatalk
26 augustus 2015 om 16:47 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964164Jurgen, 4,5 jaar ondertussen, maar na alles wat we al hebben gedaan aan die wagen…
Dan geef je gewoon niet meer op, dan ga je er toch weer voor.En nu met 3 jaar goed hebben gereden vinden we hem het ook gewoon echt weer waard om te investeren.
Verkoopwaarde is ruk, dus lekker zelf genieten en helemaal oprijden [SMILING FACE WITH SMILING EYES]Sent from my iPhone using Tapatalk
26 augustus 2015 om 16:45 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964163Cookie, bestel ze via maatje bij EDSL, no offence, maar dat scheelt me nog €30 euro op jouw prijs [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Sorry blijf een hollander haha
Sent from my iPhone using Tapatalk
26 augustus 2015 om 12:42 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964159Mwoah, die kosten per 2 zo’n €250, dus valt mee.
Beter dan 6 verstuivers kan ik je uit ervaring zeggen [WINKING FACE]
Maar met alles wat er nog bij komt om em weer netjes strak te maken kost uiteraard wat meer en stil zetten bespaart me wat centen (€150pm) dus is mooi extra apart leggen voor de wagen en in 1 x strak maken over een tijdje
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja wordt verder enkel een zomer tour wagentje.
Een c20ne erin met wat kleine aanpassingen en verder flink omlaag, wiechers veerpootbruggen voor boven en onder en achter en de standaard ATS velgjes van 15″ meen ik.
Zal meer gewoon een vrij originele eye catcher moeten worden waar we soms ff lekker mee touren en geen sprinter of klimmer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Als er al een kadett as blijft wordt et gewoon de standaard as met trommel, maar zit nog te dubben.
Mannetje houd liever geheel origineel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oke, verder geen ander type rubbers bij de veerschotels zoals bij de D kadett het geval is?
26 augustus 2015 om 07:49 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964157Vorige week bij EDSL geweest, omdat de auto zo nu en dan weer eens inhoudt.
Feit dat we met de nieuwe drukregelaars alweer 100.000 kilometer hadden gereden was de oorzaak bij EDSL al wel snel duidelijk.
Drukregelaars leven gemiddeld 70.000/80.000 en dan zien ze hun klanten met deze motoren weer opnieuw terug voor weer een nieuw setje.
Dus, we mogen weer de drukregelaars gaan vervangen.
Voorlopig maar geschorst, dan kunnen we hem weer in 1 x goed oplappen net als vorige x dat we straks weer paar jaar probleemloos plezier hebben.
Laat het er der ook wat blanke lak los, bumpers zijn behoorlijk beschadigt en ook de homokineten zijn na de vele kilometers op aan het raken, dus beestje krijgt weer een pauze en dan gaan we ze weer lekker oplappen!
En dan op naar de 400.000 kilometer.
Dat gaat die 1800 nooit halen die 210km/u hahahaha
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vectra B X18XE1:

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dit was wel echt koude start, eenmaal warm bijna niks meer te horen.
Maar als je kijkt dat bij mij de spanarm was gebroken is geluid niet raar meer, want door de speling tikte de ketting tegen de spanner aan van de gebroken spanarm.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hier issie Wess1988, pagina 3 van dit topic :-)
https://drive.google.com/file/d/0B9kd2xUp_1g7cncyUHhIY2dyZnc/view?usp=sharing” onclick=”window.open(this.href);return false;
@Wess1988 wrote:
@kimmiej666 wrote:
Ondertussen sinds gister helemaal klaar, eerste 150km al effe gereden.
Heb iedere x idee bij stoplicht dat motor uit is zo stil als ie nu is [FLUSHED FACE]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat hoorde je precies? Kan je het geluid een beetje omschrijven? If heb je misschien een filmpje er van?
Ik ben namelijk ook niet tevreden als ik me vec start. Zal het vandaag even filmen.
Zal ff spieken, heb hier toen filmpje geplaatst van de mijne
-
AuteurBerichten