Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag rond 17.15 op de A2 bij Budel een mede v6 dieselrijder, zwarte vectra c station gespot.
Standaard station, Elegance uitvoering, kenteken 55-NR-..
Mijne starte altijd en reed soms ook ff goed :-)
Ik had wel een probleem aan mn brandstofpomp, dus wil soms ook niks zeggen.
Enkel druk meten geeft echte weergave van een probleem.Maar eerst goed uitlezen met tech-2 of op-com.
Wellicht kan de lmm ook nog probleem geven.
Oke, ja ik had zelf persoonlijk wagens met ontbrekende papieren laten staan, maar dat is voor ieder persoonlijk.
Die sensor kan ik ff niet plaatsen.
Overslaan van cilinder zou ik ook niet direct durven zeggen.
Jammere van deze motoren is dat ze beresterk zijn, maar een paar zwakke (en helaas dure) onderdelen hebben, maar goed als ze eenmaal goed zijn wil je niet anders meer.Misschien maar ff afwachten of Wim-v6 wat kan toelichten, die is nog beter bekent met het blok dan ik.
Wellicht dat je iets meer kan vertellen over het slechte rijden, wat doet de auto, houdt ie in tussen bepaalde toeren, etc etc.
Het kan genoeg zijn.
Pas met goed uitlezen met opcom en/of tech-2 kunnen de fouten goed tegen het licht gehouden worden.
In dit topic staan een paar veel voorkomende problemen:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=167722&hilit=Diesel+rijdersKan ook zijn met je cilinder overslag dat er een verstuiver gaar is.
Wellicht kan je je ook nog even netjes voorstellen, wordt hier erg op prijs gesteld en zal je meer reacties kunnen krijgen op je topic.
Om even uit nieuwsgierigheid te vragen en denk ook wel dat andere hier het zich afvragen.
Waarom een auto kopen zonder eerst documenten en klein technische zaken te checken?
Lampje 1 is volgens mij geen herkenning met chip in je sleutel.
Lampje 3 is stuurkalibratie.
Lampje 6 is storing in systeem.
Dus idd wat Wim zegt, ff een handige in de buurt vinden die je kan helpen met juist uitlezen. Lampje 6 geeft aan dat er storing is, dus die moet gewoon uit te lezen zijn.
Oke, heel stom simpel iets..
Is de software van je wagen 100% zeker up-to-date?
Software update wordt ook aangeraden bij dit soort zaken, indien deze nog niet up-to-date is.Kan je wel een keer doen, maar dan zou ik na 5000 km weer verversen en ff kijken voor “half of vol syntheet”.
Daarna weer afvullen met wat er normaal in hoort.
Is je blok onder ook ergens nat?
Olie kan op een hoop manieren weg.
Krukaskeering of nokkenas keerring lek, keering van oliedruk sensor willen weleens lekken.
Of via de kop van het blok, carterpanpakking niet goed meer etc etc
Inderdaad wat Dennis hierboven al heeft gemeld.
De 1.9dt is evt ook een optie, is een 120pk uitvoering en deze hebben geen wervelkleppen, dus 1 probleem wat uit te sluiten is.
Een y30dt of z30dt is qua power heerlijk, maar vaak hebben deze wel een probleem met de brandstofpomp en met pech is er meer schade hierdoor.
Ondanks dat het een heerlijke wagen is zal ik em niet snel aanraden, de kosten lopen vrij hard op als daar de pomp bij kapot zou gaan.Zeker met een stand tussen de 100 en 150.000 is een aanschaf waarbij je al rekening moet houden met slijtagematerialen zoals bijv. een koppeling etc. Levensduur ligt meestal tussen de 150 en 200.000 km.
@sjoerdie wrote:
Automatische verlichting lijkt me wel interessant.
Ik heb wel een regensensor namelijk.
Iemand een idee waar ik die lichtschakelaar kan krijgen, anders dan de dealer.
Zelfde geldt voor een TC knop.
Qua auto lichte. Geldt hier idem, je kan wel regensensor hebben, maar wilt niet zeggen dat lichtsensor erbij in zit.
Heb ook de auto licht knop, maar enkel regensensor, dus dan kan opel uren met tech2 instellen, maar lukken is een ander verhaal.
Heeft hier iemand ooit eens een mooi lijstje geplaatst met de 4 sensormodellen.
12 augustus 2013 om 06:49 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964105@wim-v6 wrote:
Vervanging Diesel filter: iedere 30.000km of 2 jaar..
maar ivm periodieke Controle van de dieselpomp zal Kimmie deze vaker vervangen..
Willem
Hele correct Wim :-)
Klop iedere dag dat ie goed rijdt af hoor :-)
(Alhoewel het nog steeds soms jeukt dat er al een paar maanden een insignia te koop staat, zoals wij graag zouden willen :jerry )
9 augustus 2013 om 06:42 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964103Hihi, hier zal het ook einde jaar begin volgend jaar worden hoor.
http://www.ebay.de/itm/Opel-Vectra-C-Seitenschweller-Schweller-Set-OPC-/181025184903?pt=DE_Autoteile&hash=item2a25f11c87″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Vectra-C-Caravan-OPC-Dachspoiler-1705039-Neu-und-OVP-1A-Ware-Vectra-C-Kombi-/400530660835?pt=DE_Autoteile&hash=item5d417cdde3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/sch/AutoTuning-Styling-/14761/i.html?LH_ItemCondition=3&_from=R40&_nkw=opc+vectra+c&_pgn=2&_skc=50&rt=nc” onclick=”window.open(this.href);return false;
En de complete link naar Ebay.
ff namen gedraait :-)
De broertjes van 5 “Zorro” links en “Blitz” (blaasgruis) rechts:

“Junky” 2 jaar, blaasgruis:

3 jaar “Toulouse”:
8 augustus 2013 om 17:46 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964101Via Ebay bij diverse aanbieders.
Mijn 3.0 is van 2004 en heeft nu meen ik 302mm voorop liggen, maar 314 past gewoon, kom je uiteindelijk ook overal op uit bij autozaken bij kenteken invoer.
8 augustus 2013 om 16:53 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964099Wielen zitten al nieuw eronder :-) Insignia replica’s.
Bij mij gaan er Zimmermann geperforeerde schijven onder.
Evt. i.c.m. Zimmermann remblokken of Brembo.
Hier in NL betaal ik dan compleet rondom 450 euro voor geheel Zimmermann Sport Coat Z.
Zimmermann schijven in DE halen en hier van Brembo de blokken zit ik rond 350 a 400 euro.Schijven voor gaat van 302mm naar 314mm, past nog in de standaard klauwen.
Achter de standaard 292mm.Ja die komen er nog wel op als de voorbumper “alweer” opnieuw wordt gespoten.
Vandaag bericht gehad van gemeente dat ze het euvel van de goot niet snel kunnen oplossen, dus ik blijf doordoor schade maken aan de bumpers en die mogen ze me ff fijn vergoeden :-)
8 augustus 2013 om 08:08 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964097Ja zal ik doen als ik het niet vergeet :shock:
Kan nog wel ffies duren hoor..
Toch weer een uitgave van dikke €400 :-(
Denk dat de mijne er nu wel bij kan, ben al flink tevree zo:

Fun factor, how low can we go? (In elk geval niet fatsoenlijk van mijn eigen oprit :jerry )
7 augustus 2013 om 17:39 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964094Om de 30dkm officieel als het goed is, maar met al onze ellende verschoon ik em voor die 22 euro liever om de 15dkm, zodat er zo min mogelijk rommel tussendoor kan.
Tech 2 heeft niet zomaar iedereen nee.
Een tech2 van honderden euro’s of een opcom van €35 waar je al veel mee kan :-).
Denk dat je sneller af bent om dit door de dealer te laten doen.
7 augustus 2013 om 08:49 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964092Mini update..
2 weken terug het dieselfilter weer vervangen.
Resultaat na 14.000 km:

Viel me nog redelijk mee.
Next op planning:
– Nieuwe velg halen
– Remmerij rondom vervangen
– Remklauwen spuiten
– Riem vervangen en olie verversenEn dan kan ie nog weer ff verder vooruit.
In elk geval na de laatste grote reparatie van de koppeling al 31.000 km probleemloos erbij getoeft. :-)
Pb terug, ga ermee aan de slag voor je!
Ik zal vanaaf ff oproepje of fb zetten.
Heb je voor mij evt per pb je contact gegevens? Als iemand serieus zich dan meldt kan ik hun jouw gegevens even doorsturen voor contact.
Voorkeur voor tijdelijke opvang? Dan meld ik dat er anders ff bij.
-
AuteurBerichten