Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Verrek nu je dat zegt, ik kan me herrinneren dat de voorganger van deze auto er een mtech chippie in had zitten.. Zal vast ook met de verhoogde brandstofdruk zijn! Zou het hier aan kunnen liggen?
Bij het uitlezen met de tech1 kwam stationair 0.9~1V uit, dus dat klopt.
Warme motor is juist minder weerstand. Alleen kom nu op internet tegen dat de Astra F GSI c20xe m2.8 met DIS en TC een zwarte sensor had voor de kvs, ik had een zwarte sensor erin zitten voordat ik hem verving :hmmz Nu zit er dus een blauwe in op aanraden van de opel dealer, is dit wel juist? Ook i.v.m de hogere waarde van de temperatuur voor de ECU itt de dashboard meter. Echter zou dit niet veel uit moeten maken omdat hij dan juist minder inspuit…
Trouwens Vinci, de stekker naar de kvs sensor lijkt mij gewoon goed, hij krijgt gewoon een nette 5V!
Lambda regelt niks als accelereert zie ik net op een forum staan, dat verklaard waarom hij open-loop aangaf. Ga hier de volgende keer extra op letten. Maar ik verwacht dat hij het gewoon doet. Een kapotte lambda staat meestal vast op een bepaalde waarde of hij geeft helemaal niks meer door.
Jeetje wat een kut probleem. Ervan uitgaan dat de kvs sensor, LMM en Lambda goed zijn, wat regelt nog meer de hoeveelheid brandstof inspuiting? En zou het ook een mechanisch probleem kunnen zijn? (behalve de injectoren, die gaan gereinigd worden!)
Nou, gisteren remlampen vervangen, had de beste man de verkeerde gegeven. Ik heb 3 pollige nodig, laten zien, hij gaf me per ongeluk 2 pollige zonder dat ik het zag. Vandaag reed ik naar mn werk met lichten aan, remmend de parkeervak op, contact uit, motor blijft draaien?? Rem los = motor valt uit. Kon mn sleutel er gewoon uithalen, als ik maar mijn remmen ingedrukt hou en mn lichtschakelaar aanlaat, dan bleef er een + op de ECU staan en denkt hij dus dat het contact nog aan staat.. Erg vaag, heb 1.5 uur gezocht naar het probleem en dan is het zoiets simpels :P
Maargoed, ik ben dus naar de opel dealer gereden, wederom uitgelezen, maar niet echt iets van, heee das raar! Echter wel een aantal dingen dat een beetje opviel. Lambda sensor pingelt tussen de 90mV en de 0.9V, dit is goed, maar doet hij dat ook stationair en continue? Ik dacht dat hij stationair een minder groot bereik had? Correct me if I’m wrong. Ook als ik gasgaf reageerde de lambda goed, echter bij het gas loslaten gaf hij circuit open aan? Dit iedere keer opnieuw! Voltage blijft hij wel weergeven en de MM lampje gaat niet branden? Klopt dit verhaal of is de lambda stuk?
LMM stijgt gewoon keurig in waarde als ik gas geef. Echter zou ik de waardes dat dat ding zou moeten hebben wel willen weten voor de m2.8 versie. Dan kan ik controleren of deze echt goed is. Iig is van de aansluiting pin 2 of 3 (weet niet aan welke kant pin 1 is) gewoon 12V, de rest van de pinnen zijn massa. Hij krijgt dus in ieder geval 12V met contact.
Heb vorige week de KVS sensor vervangen, er zat een zwarte in, de opel dealert heeft me een blauwe gegeven.. Nu zag ik op de Tech1 dat de KVS temperatuur 5 a 6 graden hoger is voor de ECU dan voor mijn dashboard metertje? Maar hoe warmer de ECU denkt dat de KVS is, hoe minder benzine hij spuit toch? Dus in principe kan dit het niet zijn? Nu met een 4.5 uur koude motor is de sensor 2000kOhm. Warm is hij ongeveer 200 a 300 dacht ik. Dit klopt met de specs van de blauwe sensor.
Kan ik trouwens alvast testen of de injectoren wel echt slecht zijn door reiniger spul in de benzine te douwen? Of is dit spul echt nutteloos? :)
Bougiekabels zijn door Mijnautoonderdelen vervangen van BERU ZEF1157 naar ZEF157, zijn dit dezelfde? De nieuwe moest ik bekant met een hamer op zn plek douwen… Zo stroef gingen ze over de bougies heen terwijl ze wel dezelfde maat hebben en er gewoon hetzelfde uitzien…
Jij hebt geen lmm maar een lhm :(
Naar buiten lijkt mij logischer, zo kan ij nooit van de rol aflopen.
Bougies waren allemaal koffiebruin… Als je dat zou willen doen zou dat super zijn, maar zou hij met verstopte injectoren niet juist arm moeten lopen? PM me je gegevens maar, dan kom ik een keer langs!
Kan het de LMM zijn? Op de Tech 1 gaf hij stationair 16kg/h en 1V aan, met stilstaand ietswat gasgeven rond de 60kg/h en 1.8V. Kon niet al teveel gasgeven aangezien ik voor de opel dealer stond… Ik ga hem deze week nog een keer uitlezen, kijken of het ook tijdens het rijden mag.
Nou, koelvloeistof sensor vervangen en bougiekabels vervangen, gelijk betere reactie op het gaspedaal! Echter is het benzine verbruik nog steeds aanwezig :( Vandaag reed een collega achter me en die zei dat mijn auto behoorlijk stonk naar benzine tijdens het gasgeven. Hij spuit dus nog steeds teveel benzine in!
Wat is er al vervangen:
KVS temp sensor
Lambda sensor (paar maanden terug, oude was kaduuk)
bougies
bougiekabelsDIS bobine heb ik gemeten en is goed. Wat horen de waardes van de LMM te zijn? stationair en deels belast?
Klopt, maar aangezien het ding een paar weken terug het nog deed keek ik er niet naar. Maargoed, goede leer voor de volgende keer ;) Wat in het verleden gebeurd bied geen garantie voor de toekomst…
Gelijk heb je Opeltechniek.
Heb vanochtend even de koelvloeistof sensor nog maar een keer gemeten, hij was 6000kOhm, dit is ver onder de 0 graden voor de ECU, zelfde bij warme motor, dan is hij 500Ohm wat ongeveer 60 a 70 graden is… Wel raar aangezien ik de auto een paar weken terug had uitgelezen en toen was de koelvloeistof netjes 92 graden uitgelezen :hmmz
Morgen nieuwe erin steken en dan maar kijken! Tevens komen dan ook de bougiekabels binnen, als ze niet afwijken van mijn huidige kabelset gaan ze gewoon terug :)
Komt er bij jou wel een water door slang 4? Dus terug in je kvs vat? Bij mij wel namelijk, zal morgen er eens op letten voor de zekerheid!
Volgens mij in de tank als ik zo even snel lees op een onderdelen site.
Het relais is gewoon standaard ding? Niet auto specifiek oid?
Bougiekabels zien er al wat oud uit dus beter gelijk vervangen voordat ik dadelijk weer een andere klacht heb ;)
Benzinepomp massa kan ik idd naar gaan kijken, is dat een beetje bereikbaar zonder brug / krik? Hoe test ik de benzinepomp relais?
Morgen ochtend ga ik dat testen, maar ik verwacht er niet veel van aangezien hij dan al moeizaam gaat starten…
Morgen ochtend ga ik ook eerst de Tech1 bij de opel dealer halen met een andere auto, om te kijken wat de sensoren weergeven bij koude temperatuur van het blok
Bougies er pas nog uitgehaald (Bij Driem en klepstoters vervangen) en waren koffiebruin. En heb geen kat :D
Vinci, ik moest net ff mijn auto opzij zetten met een koude motor. Dus ik naar achteren rijden en wat ruik ik? Dikke benzine lucht.. Bougiekabels komen vrijdag al binnen hopelijk, maar is dat het probleem wel? Is het niet gewoon teveel ingespoten brandstof?
De DIS bobine is goed. Primaire spoelen zijn ongeveer 0.5 Ohm (kortsluiting = 1 Ohm op mijn multimeter en hij geeft 1.5Ohm aan… :P )
De secundaire spoelen zijn beide rond de 12.5 kOhm :)
De 7 pins heb ik niet. De 3 pins meet 11.5V. Ik denk dat de ECU schakelt tussen de massa’s om de DIS bobine te regelen. Tenminste dat lijkt me.Het is nu wachten tot ik mijn nieuwe bougiekabels binnen krijg :)
Eerste plaatje:
Stap 1: Dit is dus de primaire weerstand, die connector?
Stap 2 en 3: Met contact aan of zonder contact? Dit zijn de secundaire weerstanden?Tweede plaatje is zeker de connector die naar de DIS bobine gaat of zit deze bij de ECU?
Oke heb ze besteld! Poeh dat weet ik ook niet, misschien is rotor duurder dan DIS omdat er een extra kabel bijzit? En verder gewoon gelijk?
In ieder geval, ik hoop dat die kabels al mijn problemen oplossen :) En dat niet de DIS bobine ook nog problemen geeft… Hoe is deze te meten?
Zijn de BERU ZEF1157 iets? Staan op deze pagina: http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/astra-f-hatchback-00-1991-00-1998/20-gsi-16-v-kat-09-1991-01-1998?pid=4&menucode=9&partcode=8″ onclick=”window.open(this.href);return false; en dan de onderste.
Als ze goed zijn bestel ik ze!
De weerstand wordt wel minder naarmate de kabel kleiner wordt.. Ik ga maar eens kijken of ik wat goedkoper nieuwe kan krijgen. BERU of Bosch?
Bougiekabels gemeten..
1: 6.8 kOhm
2: 5 kOhm
3: 3.57 kOhm
4: 3.2 kOhmIk dacht dat ze altijd rond de 2 kOhm moesten zijn? Foute boel dus?
Nou vandaag is Klopper met zn corsa b c20xe langs geweest. Uren gebabbeld over alles en nogwat en toen kwam ineens de brandstofverbruik ter sprake… Hij heeft een c20xe rotor met F20 bak en rijdt met af en toe trappen 1 op 14 ongeveer. Ik met mijn c20xe DIS met F16 bak 1 op 11 standaard, trappen of niet, maakt niet uit.
Toch wel een wezenlijk verschil! F16CR heeft dezelfde overbrenging als F20 dus daar ligt het niet aan… Het enige is dat de mijne een 3.5bar brandstokdrukregelaar heeft en een mtech chippie heeft, Klopper weet niet of die van hem gechipt is…
Kan een ontstekingprobleem dit verklaren of moet ik nu compleet anders denken? Morgen bougiekabels meten en de DIS bobine, hopelijk komt hier iets uit al acht ik de kans klein…
Okee gelukkig :)
Welkom! Fotoooo’s!
11 oktober 2011 om 17:15 In reactie op: 14 inch Velgen met Winterbanden op Tigra tedoen of niet ? #17911298Aangeraden bandenmaten?
-
AuteurBerichten