Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Thermostaat is hetgene dat open gaat naarmate de kvs warmer wordt en zit op het punt waar de radiatorslang het blok “ingaat”.
De sensor die de kvs meet om de fan aan te sturen zit aan de passagierkant aan de zijkant van de radiator en dan aan de onderkant.
De inlaat temp sensor of de kvs temp sensor?
Als is het de kvs temp sensor, als er vuil in de stekker zit heeft hij een hogere weerstand en denkt je ECU dat het kouder is —> de ECU zorgt voor meer benzine inspuiten —> auto uitlaatgassen stinken naar onverbrande benzine / onvolledige verbranding. Waar ruik je die lucht?
En anders is het gewoon je CTS (kvs sensor) of een andere sensor. Uitlezen die hap
Als de katalysator warmer wordt kan hij verder dicht gaan zitten door het metaal dat uitzet, dat kan het soms wel soms niet verklaren dacht ik zo. Brandstof filter is een ander verhaal.
Uitlezen die hap! Gaat het MM lampje branden als hij stottert?
Okee ik weet genoeg! Veerspanner nodig dus aangezien ik nu geen schroefset heb en hem dus niet max omlaag kan gooien om de veer te ontlasten :)
Zijn veerspanners vereist aangezien ik ze niet heb?
Komt deze week binnen!
Welkom en wij houden van foto’s!
Mja ik hoop dat het zo makkelijk is, de tieg is verlaagd dus dat wordt ff kijken :p
Verdorie, had ik idd moeten doen! Maar de nieuwe is er vrijdag toch al en zoveel hoef ik niet meer te rijden.
Morgen ff benzine filter fixxen dus! Makkelijk te vervangen zonder brug/bokken?
0% CO toevallig?
Okee, dus gewoon dopes die vervelend doen, zou idd kunnen.
Maar ik had een nieuw setje BERU gekocht. Echter het erin douwen ging moeizaam, dus met wat geweld de bougiekabels erin gekregen. Maar moest ze er vorig weekend weer uit halen en dat ging bij de eerste dus goed fout. De rubberen “kap” was afgebroken en heb deze tijdelijk ingetaped met isolatietape. Dit is niet de netste oplossing maar ik krijg pas vrijdag mijn nieuwe binnen.
De half gare nieuwe bougiekabel weer terug gezet en problemen opgelost… Zucht :|
Nieuwe bougiekabel komt vrijdag binnen samen met een zwarte kvs sensor, dus dat is nog ff afwachten!
De injectoren plaats ik samen met de zwarte kvs sensor, anders heb ik kan dt hij de arm gaat lopen doordat de blauwe sensor minder weerstand geeft en dus automatisch minder in laat spuiten.Ik denk dat ik ook maar een nieuwe benzine filter ga halen, de huidige is alweer 3 jaar oud en mocht het zo zijn dat de injectoren het probleem zijn, dan hield de benzine filter niet gnoeg tegen. Of lul ik onzin?
Rotte eieren uit de uitlaat? Loopt hij dan niet te arm?
Bedankt!
Dit weeken heb ik de klepstoters opnieuw vervangen, dit keer voor origineel. Alles ging super! Alleen een nieuwe bougiekabel zat zo vast dat ik de rubberen kop eraf trok, ik heb dit tijdelijk ingetaped met isolatietape. De rit naar huis ging vlekkeloos. Echter heb ik gisteren 2x 130km gereden en toen hakkelde/hield hij steeds ff in. Gas erbij en klaar, gas los werkte ook 9 vd 10 keer. Ik dacht dus dat dat door mn bougie kabel was, dus heb ik hem ff vervangen voor de oude(nieuwe = 2kOhm, oude = 6,5kOhm). Vanmorgen startte ik mn auto, perfect, reed weg, 5 minuten later begon hij als een gek te hakkelen/inhouden. Koppeling erbij resulteerde 2x uitval van de motor.. Kont dit nou door mn oude bougiekabel? Morgen komt er een nieuwe binnen.. Of is dit iets anders? Toeren sensor oid?
Helemaal opendraaien lost het idd op, maar ik vind het geen oplossing. Toch maar ff met invetten proberen.
Hadden ze ook niet andere weerstandswaardes? Weet niet of het plug&play is?
Mja klopt, maar geeft wel een mindere verneveling
Gewoon H1 geloof ik
Heb al injectoren van de m2.5 thuis liggen, die ga ik maandaag/dinsdag even proberen, kijken wat het doet. Thnx Klopper ;)
Laten we eerst de injectoren proberen te reinigen, als dat niks uithaalt dan weet ik het ook niet meer en moet de boel idd maar geremapped worden.
Heb nog de standaard injectoren. Net weer de tech1 tijdens het rijden eraan gehangen, LMM is gewoon goed. In z’n 3, 3000 toeren en vol gas geeft rond de 190kg/h aan. Dit is als het goed is gewoon goed.
Lambda blijf ik vreemd vinden, stationair gesloten loop, gas geven gesloten loop, gas los is open loop? Ik dacht dat hij bij gas geven niet naar de lambda waardes keek?
Heb ook een flimpje gemaakt van wat je door de uitlaat hoort bij stationair. Hij lijkt af en toe een misfire te hebben, ff een heel klein plofje, gewoon broem broem broem poef broem broem… is echt minimaal maar wel aanwezig.
Vinci, hoe kan ik dit oplossen? Heb immers de originele chip niet meer en mocht ik een aangepaste brandstof druk regelaar hebben, dan heb ik ook hiervan de originele niet.
-
AuteurBerichten

