KiLLaHeRTz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 380)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hapert bij lage toeren en gas geven #17923867

    Ze waren al geoxideert:( Contactspray oid en anticorrosie een oplossing?

    In reactie op: Hapert bij lage toeren en gas geven #17923862

    Morgen avond is prima Klopper! Alleen wel na half 8. Helaas was ik ze vergeten mee te nemen naar vincent, anders had je nu mooie schone injectoren gehad. Sorry man :(


    @Mattemaker
    , ik hoop het ook ;)

    In reactie op: Hapert bij lage toeren en gas geven #17923863

    Update:

    Laatste tijd kreeg ik weer het gevoel dat hij af en toe een klein beetje inhield op sommige momenten. Niet duidelijk, maar wel nèt voelbaar. Dus toen begon mijn rughaar, die ik niet heb, weer stijf overeind te staan. Wat kan het toch in godsnaam zijn? Mijn laatste hoop waren de injectoren reinigen, nou die zijn nu brandschoon! Hmmz…

    Vandaag kreeg ik een ingeving, mijn kvs sensor was nog de verkeerde. De blauwe zat er nu in ipv de zwarte. Mijn blok komt uit een astra f met TC en die schijnt dus een andere waarde te verwachten. Vandaag dus vervangen, ECU gereset en gestart. Nou hij leek wel een subaru die staionair loopt. Niet goed dus, ff laten roffelen en een stukje rijden. Ik was blij dat ik thuis kon komen!! Ff ging het goed en ineens werd ik tegen mijn voorruit gedrukt, zoveel hield hij in!! En mijn gaspedaal op dezelfde positie houden he om te zien wat er gebeurd :P BOEM! Keiharde knal uit de uitlaat en ik werd in mijn stoel gedrukt. Dit gebeurde steeds achter mekaar!! Niet goed dus!! Tja… Wat dan?

    Nou, ik begon gewoon de kabels 1 voor 1 na te lopen met de motor nog aan. En opeens viel mijn motor uit. Hoppa dacht ik! Maar toen ging ik verder kijken en zag ik dat de kabel naar de lmm ging… shit… dat wordt een dure grap. Dus ik mijn motor weer gestart en drukte ik op de lmm stekker, hup motor weer uit! Yesss gewoon kabelbreuk ofzo! Ook niet helemaal waar ;) Voor de zekerheid heb ik de connector pikkies en poesjes gevijld. Opnieuw proberen: Motor blijft aan en loopt super!!

    Probleem lijkt nu dus opgelost! Hopelijk blijft hij het nu wel goed doen ;)

    In reactie op: Koelsysteem perikelen… #17929794

    Super!!

    In reactie op: Hapert bij lage toeren en gas geven #17923859

    Yup :(

    In reactie op: Hapert bij lage toeren en gas geven #17923857

    Nou das wel heel aantrekkelijk king:

    Heb je DIS of rotor?

    In reactie op: Hapert bij lage toeren en gas geven #17923852

    Dat vermoeden had ik ook dat de regelaar kapot is, maar die dingen gaan eigenlijk nooit kapot.

    Echter hapert hij weer onderin de toeren, probleem is er dus nog steeds…

    In reactie op: Hapert bij lage toeren en gas geven #17923849

    Sorry Klopper! Ik wilde ze meenemen mar kwam er halverwege de rit achter dat ik ze op de trap had laten liggen!

    In reactie op: Hapert bij lage toeren en gas geven #17923845

    Alvast resultaat: voor et reinigen was de koude start moeizaam, dan leek het net of hij weer ging uitvallen en daarna starte hij. Nu is het contact om, trrrr, vroemmmm! Vele malen beter en de motor klinkt ook mooier.

    In reactie op: Hapert bij lage toeren en gas geven #17923843

    Ik ga het een paar benzine tanks aankijken en dan post ik hier het resultaat ;)

    Trouwens Vincent, ik was vergeten te vragen of de lmm stekker voor de m2.8 een GM nummer had. En of ik die los kan bestellen zonder complete kabelboom.

    In reactie op: Hapert bij lage toeren en gas geven #17923841

    Ging super! Kan nog niks zeggen over het verbruik, maar stationair lijkt hij rustiger te lopen en hij reageert geloof ik ook beter op het gas.. :hmmz

    Theorie: stel dat er bij 2 injectoren 2 gaten verstopt waren. Die cilinders lopen arm. Lambda ziet zit en de ECU corrigeert dit door meer benzine te spuiten. Maar aangezien de twee “verstopte” injectoren niet veel meer kunnen doorlaten zal dit voornamelijk gebeuren bij de 2 “goede” injectoren. Gevolg: teveel benzine in 2 cilinders (dus ook grijze rook) en de andere 2 cilinders nog steeds te arm?

    In ieder geval kan het dus zijn dat door de twee verstopte injectoren mijn ECU in de war raakt en er maar wat extra benzine in gooit. Dit verklaart mijn wat hogere verbruik en grijze rook dan.

    Wel even een kanttekening. Ik heb nu een blauwe kvs sensor erin zitten, deze zorgt ervoor dat mijn ecu denkt dat de motor warmer is dan hij eigenlijk is. Dit zorgde voor een lagere brandstofverbruik en het haperen stopte. Eigenlijk niet netjes, want je lost het probleem niet op. Daarom gaat dit weekend de goede kvs sensor er op en dan pas kunnen we zien of het reinigen van de injectoren effect heeft gehad.

    Super bedankt Vinci :thumb De injectoren waren echt vies :swear

    In reactie op: koude start schommeling in toeren #17948261

    Ga ik ook maar eens proberen!

    In reactie op: koude start schommeling in toeren #17948259

    Van bovenin de slang = slang aan de sfi bak/vv los en spuiten maar?

    In reactie op: Tikkende klepstoter #17960023

    stethoscoop

    In reactie op: hoi ^^ (ik ben nieuw) #17959562

    niet

    In reactie op: Niet starten van een c20xe #17941428

    Ik gok dat de massa niet in orde is, aangezien de meter èn de benzinepomp niet werken.

    In reactie op: Aanvoerlucht koelen #17944836

    Hmm lucht bestaat ook uit waterdamp, ik zou maar niet meer gaan rijden Klopper :hmmz :jerry

    In reactie op: Aanvoerlucht koelen #17944833

    Wat is beter? De originele astra gsi luchtfilterbak zonder restrictor. Of een BMC look-a-like doortrekken naar voren? Beide met een trechter om wat meer luchtdruk te creëren.

    In reactie op: Niet starten van een c20xe #17941425

    Kabel van relais naar benzinepomp nog inorde?

    In reactie op: Aanvoerlucht koelen #17944830

    Hmm ga ik ook maar eens doen dan… Ff bedenken hoe ik zo’n trechtervorm ga maken…

    In reactie op: Haperen bij gas los + koppelingsprobleem? #17943905

    Zie het plaatje van vinci, zo zag de mijne er precies uit. Zit bij een tigra aan de passagierkant net voor het achterwiel. Er gaat een slang in en er gaat een slang uit.

    In reactie op: Haperen bij gas los + koppelingsprobleem? #17943900

    kvs sensor?

    In reactie op: Haperen bij gas los + koppelingsprobleem? #17943893

    Dat bokken heb ik ook soms… hmmzz, dan heb ik wle ene verkeerde kvs sensor, een blauwe ipv een zwarte(astra F gsi), miss kan het bij mij daar aan liggen?

    Als jij een blauwe sensor hebt kan je de kvs sensor nameten, ;s ochtends moet deze rond de 6k aangeven dacht ik.

    In reactie op: Schroefset plaatsen #17856666

    In hoeverre kan de auto dan omhoog?

    In reactie op: Schroefset plaatsen #17856653

    Nou de schroefset zit eronder, hoe hoog kan je hem normaal gezien zetten? De schroefdraad loopt best ver omhoog, maar de onderste veer zit al helemaal ingedrukt. Ook gaat het nu erg stroef ivm de stugheid van de bovenste veer!

    Nog een vraagje, de schroefset had een soort van hoedje met daaronder gelijk de veer. Hier hoort niks meer tussen voor de rest toch? Dus hoedje erop, schroefset op zn plek, moer van boven erop en vastzetten? Dus in principe van boven naar beneden: Moer, ijzer rondje met rubber (geen idee hoe het heet), hoedje, schroefset met veer? Ik vraag dit omdat vroeger het ijzeren rondje + rubber gewoon netjes recht zat op z’n plek en nu steekt hij meer mijn motorruimte in en zie ik ook het rubber, wat ik vroeger niet zag. Is dit wel goed? Of is dit omdat hij nog niet uitgelijnd is?

    Als laatste, hoe stel ik de achterste veren in? Er zit zo’n dingetje op met schroefdraad, deze zit helemaal dichtgedraaid nu, de schroefdraad is nu dus zichtbaar aan de veerkant. Als ik hem nu losschoef en dus de schroefdraad naar de autokant laat komen (je maakt de veer stugger), gaat hij dan omhoog of omlaag? (de achterkant van de auto ten opzichte van de weg)

    Ik weet veel over motoren maar kwa onderstel ben ik nog een noob :jerry

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 380)