Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@dabok wrote:
Nja, grote kans als de koppakking lekt of je hebt net olie bijgevuld en wat gemorst (klem los k.v.s. kan ook nog) o.i.d. en er lekt wat op je spruitstuk, kan je ook behoorlijk wat rookontwikkeling krijgen!
Mijn radiator was een keer lek, spoot een lekkere straal op mn uitlaatspruitstuk, heb nog nooit zoveel rook uit een auto gezien. KVS geeft een hele witte zoete rook. Olie meer blauwig en ruikt naar…duh… verbrande olie.
Kijk je blok in daglicht goed na, waar het wat nattig is moet je goed zoeken, begin onder, eindig boven, kijk goed rond de pakkingen (koppakking / kleppendekselpakking), de slangen en dan vooral de uiteinden. Op deze manier zou je het wel moeten vinden.
draadje wel weer netjes gemaakt?
Nou, ben bij de dealer geweest. Allemaal verbaast over de c20xe in de Tieg. Probleem uitgelegd, zij vermoedden ontsteking en op 3 pitten lopen.. Zelfde als de ANWB gast.
Maargoed, toen heeft de monteur de bougies eruit gehaald, 1 en 4 waren schoon, 2 en 3 waren pikzwart en stinkend naar benzine. Compressie gemeten, allemaal keurig gelijk dus daar lag het niet aan. Ze vermoedden dus of de bougiekabels of de DIS bobine. Tijdens de compressie is de zekering van de bobine eruit gehaald, tegen het vonken. Toen alles weer in elkaar zat startte hij de motor weer en hij liep keurig!! :hmmz
Duss, we hebben ff staan babbelen over 3000 verschillende oorzaken. Uitgelezen, geen foutcodes. We snapten er beide de ballen van. Ondertussen kwam er nog iemand kijken terwijl wij stonden te praten met een draaiende motor, zat hij aan mijn accu, ineens hoorden we een paar kleine vonkjes en liep de motor steeds anders. Wij kijken, + draad van de kabelboom maakte geen goed contact :swear :wtf
Duss, die is nu goed vastgemaakt, betaald, weggereden en Gorinchem ff vergast door flink door te trekken om de restantjes benzine uit mn uitlaat te knallen :agent
Hij loopt nu dus weer super! king:
Morgen laat ik hem uitlezen
De LMM is toch de snesor vlak voor de SFI(vv)? Met die grote aanslutiing? Als ik die loshaal reageert de motor er wel op, maar blijft slecht lopen. Als ik hem terug aansluit gaat hij even harder lopen en daarna wee rot. Kan dit iets zeggen?
Heb de NGK bougies die vermeld staan in het c20xe info topic.
Brandstoffilter is 2 jaar geleden vervangen, zou het dat kunnen zijn? Maar dat verklaard toch niet de enorme verbruik? Als het filter niet goed meer is kan er juist alleen maar minder brandstof naar binnen?
En bobine, is dit uit te lezen / testen?
En wim: Dat komt heel dicht in de buurt!! Lampje van MM is kapot, maar het lijkt mij duidelijk dat die wel hoort te branden. Bij mij blijft hij rot lopen na volledig stilzetten, morgen ochtend nog eens proberen en gelijk naar opel dealer toe dan maar.
@YourivdAar wrote:
Hoedenplank geïnstalleerd ofwel het netje. Nieuwe lampjes in het dashboard achter de verwarmings knoppen. Voorbumper beter vast gezet. 4 nieuwe banden. Angel eyes gesteld. Vorige week de airco laten vullen. Nu alleen nog een grote beurt en een nieuw wiellager, een afdek kap voor het vliegwiel, nieuwe kleppen deksel pakking en die knak uit de deuren weg werken.
Tips en tricks zijn altijd welkom!
Groeten,
Youri.
Heb ook een knak in mijn deur bij het open en dichtdoen. Smeren hielp niet :( Tips&Tricks? :(
Net een blauwe tigra gespot op de A73 van nijmegen naar druten
internet?
Alleen opel logo heeft pinnetjes. Opel en Tigra zijn vastgeplakt
Heb je foto van je turbo?
@xanquezer wrote:
vandaag nieuwe cold air turbo intake gemonteert.
en fftjes snel bekeken of de uitlaat eronder uit kan :P (waarom weet ik nog steeds niet)Heb je project pagina? Wil wel eens weten wat je allemaal aan je blok veranderd ;) En foto’s van je turbo natuurlijk! :kewlpics
Net gespot voor de deur van mijn vriendin, een zelfde tigra als mij kwa kleur, alleen zonder spoilers. Wel met *ik gok* een sebring uitlaat met dubbele chrome pijp. Het was in Druten.
Hij reed trouwens ineens best wel traag, mijn Tieg aan het bewonderen / afkraken, hoop het eerste :D
Zie boven jou post? Nokkenassensor en / of klopsensor. Maar je hebt de klop (pingel) sensor al vervangen dus probeer de nokkenassensor eens door te meten ;)
beetje mooi? Een mat zwarte tieg?
Heb het laten doen beide kanten. Kostte wel wat tijd, achteras moet los. En dan maar hopen dat de balk waar de schotel aan vast zit niet flink verroest is.
Het wordt sowieso slijpen en lassen geblazen, dus een werkje van niks is het niet! Of je moet hendig zijn en de juiste spullen hebben ;)
@mallemalle, zal wel een Tigra zijn hea, hij plaatst het in het tigra forum! :jerryYup zo één heb je nodig ;) Die leg je in je standaard filterbak.
Geen openluchtfilter (paddestoel), die heb ik ook gehad op mn oude tigra, hij trok slomer op dan met een K&N inlegfilter! Ga dus voor de inlegfilter ;)
Zitten ze dan ook in de primer?
Duidelijk verhaal :(
26 april 2011 om 06:19 In reactie op: Opel-forum Paaswedstrijd 2011! (Bekendmaking prijswinnaars) #17844734Vet 2de prijs :O Thnx iedereen :D
[rquote=1918241&tid=146740&author=Haasje17]Inderdaaad heb ik fout omschreven ik bedoelde nietnoodloop, maar de ingeprogrameerde mappen zonder correctie. En je lamda lampje gaat branden. En dat extra vermogen krijg je ook niet door die lambda weg te halen, altans op een ongeblazen motor krijgt men een beter uitlaatflow, dit omdat je de kat kunt verwijderen, dit wordt veel gedaan voor de wat oudere auto’s maar wanneer er een lambda sensor is moet er een kat onder en dus zorgt deze tweak ervoor dat dat niet meer nodig is.
Er staat ook niet dat de vermogenstoename komt doordat de lambda is weggehaald. En de verbranding word weldegelijk anders omdat deze niet meer word aangepast door de lambda. Welliswaar niet onder vollast omdat dan de lambda ook niet word gebruikt. Maar volgensmij rijd je auto NOOIT enkel onder vollast als je op wat voor manier dan ook. Tijdens het optrekken en overschakelen rijd jen amelijk ook niet onder vollast.
De vermogenstoename is te weiten aan het weglaten van de kat en er staat ook tot max 15 pk winst, nou enkel kat alleen weglaten zal dat niet doen, maar er zullen vast wel mappen in worden geprogrameerd die ervoor zullen zorgen dat je meer vermogen krijgt en natuurlijk kun je zelf daarbij ook nog eens bedenken dat als je zonder kat gaat rijden er natuurlijk een vervangend systeem onder moet welke mits goed uitgevoerd ook vermogen winst zullen leveren.
[/rquote]
Ik heb een lambda sensor maar geen Kat hoor.. (C20XE M2.8), Lambda sensor meet alleen de hoeveelheid zuurstof in je uitlaat. Hij zit zelfs voor de katalysator, daarna meet hij dus niks!
Je kan dus gewoon de Kat weghalen zonder problemen. Alleen de APK en politie vinden het misschien minder leuk, maar dat ligt aan de bouwjaar van je auto :jerry
is wel alleen voor de m2.5 versie, DIS heeft lambda nodig!
thnx ;)
En hoe krijg je die dingen er normaal van af? Want ik wil ze eraf hebben als ik de auto demonteer voor het spuiten. En hoe kan ik ze daarna er weer goed op monteren?
-
AuteurBerichten